במערכת המדינית והביטחונית בישראל מסרבים להתייחס רשמית לניסיון ההפיכה בטורקיה. גורם מדיני בכיר הגדיר את המתרחש ביממה האחרונה כ"אירועים פנימיים של טורקיה שישראל לא מתייחסת אליהם בשום צורה". רק לאחרונה חתמו ישראל וטורקיה על הסכם פיוס המניח מאחור את המתיחות שהגיע לשיאה בעקבות המשט הטורקי לרצועת עזה שנבלם על-ידי חיל הים.

גורם מדיני בכיר נוסף התבטא בנושא, ואמר כי "למרות מה שקרה בטורקיה ההסכם יישאר על כנו. לטורקיה ולישראל יש אינטרס לחזק את ההסכם". הגורם הסביר כי לא מדובר רק באינטרס פרטי של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אלא באינטרס של טורקיה כמדינה שלמה בתחום המדיני-ביטחוני-כלכלי. ולכן לכל המעורבים יש אינטרס ומחויבות להסכם, הוסיף הגורם הבכיר.

מערכת הביטחון הישראלית מקיימת קשרי תיאום ובקרה בתחום הימי והאווירי, שהתקיימו גם לפני החתימה על ההסכם. גורמי ביטחון העריכו לאחרונה בשיחה עם וואלה! NEWS כי למרות החתימה על הסכם הפיוס לא נראה שיהיה ניתן להשיב בעשור הקרוב, אם בכלל, את שיתוף הפעולה ההדוק שהיה בין הצבאות לפני המשט.

בעקבות הודעת נשיא טורקיה כי ניסיון המהפכה כשל, הודיעו מדינות רבות על תמיכה בממשל הטורקי, ביניהן רוסיה . הגורם המדיני הבכיר אמר כי "הרוסים והטורקים היו במשבר אחרי הפלת המטוס הרוסי ולמרות זאת התפייסו. הודעת הממשל הרוסי היא מסר ברור שהמשבר מאחוריהם. גם לרוסים יש אינטרס לפיוס על טורקיה, במיוחד לאור האתגר של דאעש בסוריה".