גורם טורקי בכיר אמר היום (א') לסוכנות הידיעות רויטרס כי כמה קבוצות מורדים באיסטנבול עדיין לא נכנעו - אך השליטה על ערים אחרות שבה לידי המשטר של רג'פ טאיפ ארדואן באופן מלא. לפחות 265 בני אדם - אזרחים, שוטרים ותומכי הקשר - נהרגו בקרבות שהתחוללו באנקרה ובאיסטנבול מאז הניסיון להפיל את השלטון. לדברי הגורם, הם לא מהווים איום וישנם עוד כמה קצינים בכירים שטרם נתפסו.

כחלק מהמשך דיכוי המרד שפרץ ביום שישי בערב, נעצרו אלפי קצינים וחיילים, כולל גנרלים בכירים. כלי תקשורת במדינה דיווחו הבוקר כי יותר מ-50 חיילים ומפקד חטיבה נעצרו במחוז דניזלי שבמערב טורקיה. לצדם, הודחו כ-2,700 שופטים ולרבים מהם הוצאו צווי מעצר, כאשר חלקם נעצרו הבוקר. עד כה נעצרו לפי הרשויות מעל ל-6,000 אנשים הקשורים לניסיון ההפיכה ושר המשפטים מסר כי צפויים מעצרים רבים עם המשך תהליך החקירה.

 

בסיס חיל האוויר באינצ'רליק שבדרום טורקיה עדיין לא שב לפעילות לאחר שנסגר אמש. לפי הדיווחים, באנקרה סבורים שהבסיס - שממנו יוצאים מטוסי הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש - שימש את קושרי הקשר לתדלק את מטוסי הקרב שבהם השתמשו במהלך ההפיכה.

על הקצינים הבכירים ביותר שנעצרו עד כה נמנים מפקד הארמיה השנייה - האחראית על הגנת הגבולות עם איראן , עם עיראק ועם סוריה, גנרל אדם הודוטי, מפקד הארמיה השלישית, גנרל אדרל אוזטורק, מפקד חיל האוויר לשעבר אקין אוזטורק, שמכהן במועצה הצבאית העליונה מאז סיים את תפקידו באוגוסט אשתקד. הוא אף שימש הנספח הצבאי של צבא טורקיה בישראל, בין השנים 1998 ל-2000.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום עם ארדואן והביע בפניו צער על קורבנות ניסיון ההפיכה. הוא קרא לשמירה על היציבות ועל הסדר בטורקיה והביע תקווה ששלומם של התיירים הרוסים במדינה לא ייפגע. שני המנהיגים חידשו רק לאחרונה את יחסיהם שנותקו בשל תקרית הפלת המטוס בשנה שעברה.

הלילה יצאו אלפים מתומכיו של הנשיא הטורקי לחגוג באיסטנבול ובאנקרה את דיכוי המרד. אמש הנשיא נשא נאום בפני קהל רב באיסטנבול ושם שב על האשמותיו כלפי יריבו פתהוללה גולן, הגולה בארצות הברית. הוא דרש מנשיא ארצות הברית ברק אובמה להסגיר אותו לידי טורקיה, מאחר שהוא "טרוריסט". גולן עצמו מכחיש זאת ואתמול אמר לכתבים מפתח משכנו בפנסילבניה כי ייתכן שניסיון ההפיכה היה מבוים.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי שוחח הלילה עם עמיתו הטורקי מבלוט צ'בושאולו והביע תמיכה בממשלתו, אך גם מחה בתקיפות נגד ההאשמות שלפיהן וושינגטון תמכה במרד. דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי מסר כי קרי הבהיר בפניו בשיחה שארצות הברית מוכנה לסייע בחקירת ניסיון ההפיכה ובטענות נגד גולן, אך הטענות על כך שלארצות הברית הייתה תפקיד בכך שקריות לחלוטין ופוגעות ביחסים בין המדינות. שר העבודה של טורקיה סולימאן סוילו היה בין אלו שהטילו את האחריות על וושינגטון.