העורף הלוגיסטי

מי הגיעו להשקת סניף באדג'ט באשדוד?

העצמה תחבורתית באשדוד: השבוע הושק בעיר הסניף החדש של חברת השכרת הרכב באדג'ט. לאירוע הגיעו מוני בר, מנכ"ל באדג'ט; עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה היוצא; שמעון סוסן, ראש המועצות האזוריות חבל מודיעין; ויחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד.

עבור העיר מדובר בחגיגה מיוחדת, מאחר שהסניף מיועד לשמש גם כעורף לוגיסטי לאניות של תאגיד ענק התיירות TUI.

בר ציין בהשקה כי ב"חודשים האחרונים השקיעה באדג'ט למעלה מ-26 מיליון שקל בפתיחתם של סניפים חדשים". לסרי הצהיר כי בכוונתו להשקיע 400 מיליון שקל בהפיכת אשדוד לעיר מודל לתחבורה ירוקה.

סןסן בר ולסרי / צילום:עמית שטראוס

כבר אז היה להם פתח-תקווה

רני צים וצביקה רושו מצאו דרך להגשים תוכנית שנגנזה

אנשי העסקים רני צים וצביקה רושו מעלים זכרונות. השבוע נפגשו השניים באירוע הנחת אבן-הפינה למתחם הקניות החדש "שופ טיים" בפתח-תקווה. כפי שפורסם אתמול (ד') ב"גלובס", חברת עדמית תעשיות, הנמצאת בשליטת משפחת מנור, בעלי יבואנית הרכב לובינסקי, מכרה ב-65 מיליון שקל מגרש הממוקם באזור התעשייה קריית מטלון לחברת "הכיכר הלבנה", עליו היא מתכננת להקים את המתחם.

צים ורושו נזכרו כיצד לפני 7 שנים, כאשר צים היה עדיין הבעלים של רשת "כמעט חינם", ורושו היה המנכ"ל של צים החזקות, תכנן צים לפתוח סניף בעיר הולדתו - פתח-תקווה. הקרקע המיועדת היתה בדיוק אותה הקרקע, והם ניהלו יחד את המשא-ומתן עם משפחת מנור. אלא שהתנאי של צים היה חוזה ל-15 שנה, ובעלי הקרקע האמינו שכבר בתוך עשור ניתן יהיה למכור את הקרקע, ולכן בשל אי-ההסכמה נפלה העסקה.

והנה שוב נפגשו השניים. הקשר: צים, בעל קניוני צים סנטרס, ישכור למעלה מ-400 מ"ר במתחם לטובת סניף של אופיס דיפו שבבעלותו. רושו הוא בעלי רושו הנדסה ויזמות, המנהלת ומשווקת את המתחם החדש.

צים ורושר / צילום:חן גלילי

ציונות זה קאן

וגם: האם כוכב הסנדק תומך בקלינטון או בטראמפ?

האוניברסיטה העברית, קרן איינשטיין, משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים מארחים בימים אלה בישראל את ג'יימס קאן, המוכר גם כסנטינו (סאני) קורליאונה מהסרט "הסנדק". 

מטרת הביקור המתוקשר: לקדם את המודעות לפעילותה של קרן אלברט איינשטיין בתחומי מחקר מדעי. לשם כך הגיע אתמול קאן, המצהיר על עצמו כיהודי-ציוני, ארצה, ובמסגרת הביקור המחזק והתומך הוא יסייר ברחבי הארץ.

מיד עם הגיעו כבר פגש קאן (שהגיע בליווי בנו ג'יימס ג'וניור) את נשיא קמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן-ששון, ואת נשיא קרן איינשטיין, פרופ' חנוך גוטפרוינד.

במהלך המפגש התייחס קאן לבחירות לנשיאות בארה"ב, ואמר שהוא חושש מהילארי קלינטון, ושהוא ככל הנראה יתמוך דווקא בדונלד טראמפ, ולא רק מכיוון שלא ניתן לו צ'אנס עד כה. "אני חושב שהעם האמריקאי צריך שינוי מאוד גדול", אמר קאן בביקורו כאן.

האב והבן קאןוגוטפרוינד  / צילום: אור גפן

שמים את החדשנות במרכז

מי הגיעו להשקתו של המרכז לחדשנות?

הנשיא התשיעי, שמעון פרס; נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין; ראש הממשלה, בנימין נתניהו; ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי; ובכירי תעשיית ההיי-טק; השתתפו היום (ה') בהצצה ראשונית לפתיחתו של מרכז החדשנות במרכז פרס לשלום ביפו.

המקום, שייפתח שעריו רשמית ב-2018, יציג בפני הקהל הרחב את אותן המצאות שהפכו את ישראל ל"סטארט-אפ ניישן". פרס, ריבלין ונתניהו צפו בהדמיית המרכז באמצעות משקפי מציאות מדומה.

במסגרת האירוע נערך גם "מיני טד", דהיינו - הרצאות קצרות בנושא החדשנות הישראלית, בו לקחו חלק בין היתר היזמית ד"ר קירה רדינסקי והמשקיע יוסי ורדי.

באירוע אמר פרס כי הוא "פונה לשכנינו - בואו נשתף פעולה וניצור Start Up Region. בואו נאמץ את דרך השלום והחדשנות, שלעד תהא עדיפה על מלחמה וכאב; הרשו לי להוסיף ולחלום. הרי ישראל אינה חלום שהתנדף, אלא חלום שמתגשם".

נתניהו פרס וריבלין  / צילום:רפי דלויה

רץ למיליון - גם בהיי-טק

מיהו המתחרה שמצטרף לתוכנית ההאצה לסטארט-אפים?

עוד חגיגות בהיי-טק: אמש נפתח בתל-אביב המחזור השלישי של אקסלרטור המיזמים החברתיים (סושיאל-טק) "טק פור גוד", בחגיגה כפולה - הארגון ציין גם את כניסתה של רשת השקעות האימפקט הבינלאומית CDI לישראל.

השיקו כוסית: ניר שמעוני ועומרי בורל, ממייסדי "טק פור גוד"; יואל חשין, מייסד קרן השקעות האימפקט 2B-Community; יוסי מולדבסקי, מחברת ההשקעות פלאס ונצ'רס; נגה שוורץ-משולם, מנהלת תחום הבריאות בתנובה, שהשיקה עם "טק פור גוד" מסלול ייעודי לטכנולוגיות מזון (פוד-טק); היזם ואיש העסקים משה גאון; יעל פוקס-שלומאי, מנהלת תוכנית ההאצה לטכנולוגיות מדעי המוח של עמותת IBT; ססיל בליליוס מקרן אימפקט פירסט, שלוקחת אף היא חלק בתוכנית; ואחרים.

גורם נוסף שמשך תשומת-לב היה נוכחותו של אחד היזמים: רז גל, המוכר לצופי ערוץ 2 כמתמודד ב"המירוץ למיליון" יחד עם אביב עמית, מתמודד, כך מתברר, באתגר נוסף - המסלול לסטארט-אפ.

גל הגיע על-מנת להציג את החברה שלו יחד עם שאר הצוות, שלוקח חלק בתוכנית ההאצה של "טק פור גוד". המיזם של גל וצוותו - Nano Textile - מפתח טכנולוגיה לתכונות אנטיבקטריאליות לבדים.

מיכל מררי שר סגל ויואל חשין   / צילום:ניסן חנניה

תרופה נגד חולשה במניה

שינויים נוספים בהנהלת חברת התרופות פריגו

ג'ון הנדריקסון, המנכ"ל החדש של חברת התרופות פריגו, ממשיך לעשות סדר ומבצע שינוי נוסף בהנהלת החברה: דגלאס בות', שניהל את חטיבת תרופות המרשם (Rx), עוזב, ובמקומו ממונה כמנהל מחליף ג'ון ווסולובסקי (Wesolowski), סגן נשיא לתפעול בחטיבה. זאת, עד שיימצא מחליף קבוע.

פריגו נסחרת במקביל בבורסות ניו-יורק ותל-אביב בשווי של 13.6 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 34% במנייתה מתחילת השנה. הירידה במניה הגיעה בשל אכזבה מתוצאות החברה ומהורדת תחזיות שנתיות על רקע שני גורמים: חולשה בתוצאות של חברת אומגה הבלגית שנרכשה ב-2015 וכן לחצים תחרותיים בתחום תרופות המרשם.

על-מנת לטפל באומגה, הנדריקסון הרחיב לאחרונה את סמכויותיו של שרון כוחן (הישראלי הבכיר ביותר בפריגו), כך שיהיה אחראי גם על פעילותה. כוחן, האחראי על כל הפעילות של פריגו מחוץ לארה"ב, החליף בתפקיד את מארק קוק, שניהל את החברה לפני ואחרי מכירתה לפריגו.

כעת, כאמור, מגיע שינוי גם בתחום ה-Rx. "לג'ון ווסולובסקי יש את האמון המלא מצד צוות ההנהלה, בנוגע ליכולותיו לקדם את העסק", מסר הנדריקסון.