חברת השבבים טאואר מסכמת רבעון שני חיובי ועוקפת את תחזיות האנליסטים. החברה ממגדל העמק רשמה ברבעון הכנסות של 305 מיליון דולר, צמיחה של 29.5% מהרבעון המקביל ושל 9.7% מהרבעון הקודם, וגבוה ב-5 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הסתכם ב-38.5 מיליון דולר, כמעט פי 5 בהשוואה לרבעון המקביל; ביחס לרבעון הקודם הרווח דווקא ירד ב-41.6%, אך על תוצאות הרבעון הקודם השפיע לטובה רווח הון כתוצאה מהערכת שווי של מפעל של טאואר בטקסס.

הרווח הנקי המתואם, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הסתכם ברבעון השני ב-39.9 מיליון דולר, צמיחה של 233% ו-26.4% ביחס לרבעון המקביל ולרבעון הקודם, בהתאמה.

בטאואר אוהבים לדבר על קצב ההכנסות השנתי, שגדל בהתמדה ברבעונים האחרונים. בעבר הציבה החברה יעד של הגעה לקצב הכנסות שנתי של 1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2015, ואכן היא הגיעה ליעד הזה. התחזית לרבעון השלישי - הכנסות של 325 מיליון דולר (עלייה של 33.2% מהרבעון המקביל וגבוה בכ-15 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים) - כבר משקפת קצב הכנסות שנתי של 1.3 מיליארד דולר. "עלינו מקצב של 1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2015 לקצב של 1.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2016. זה די מדהים. יש שלב שאתה מסתכל אחורה ואומר, 'עשינו פה כמה דברים טובים'", אמר היום מנכ"ל טאואר, ראסל אלוואנגר. לדבריו, "מאוד משמעותי עבורנו שבכל פרמטר - הכנסות, רווח נקי, רווח למניה, EBITDA - המספרים שלנו היו טובים ועקפו את תחזיות האנליסטים".

- מה קצב ההכנסות שצפוי ב-2017?

"עוד לא נתנו תחזיות או יעד, אבל בהחלט אם מדברים על קצב של 1.3 מיליארד ברבעון השלישי, לא נצפה שזה יפחת מכך".

אלוואנגר מציין כי המצב בתעשייה חיובי מבחינת טאואר: "אני יודע שיש דאגות בנוגע לכל מיני תחומים בתעשייה, אבל מבחינתנו יש ביקושים חזקים והשוק נראה לנו טוב מאוד".

"טאואר היא חברה נקייה"

במהלך הרבעון טאואר ייצרה 82 מיליון דולר מפעילות ובסופו היו לה 311 מיליון דולר בקופה. החברה השלימה מהלך מיחזור חוב, כשגייסה 100 מיליון דולר באג"ח והחזירה את החוב ההיסטורי לבנק הפועלים ובנק לאומי. "ב-2005, כשאורן (סמנכ"ל הכספים אורן שירזי) ואני הגענו לחברה, המצב לא היה טוב, והבנקים עבדו איתנו לעזור לחברה להמשיך לפעול", אומר אלוואנגר.

"החזרנו לבנקים כל מה שקיבלנו מהם, וזה מהלך חשוב, כי הריבית נמוכה יותר וחשוב יותר - הקובננטס של הבנקים החמירו עם השנים, ועכשיו יש לנו יותר גמישות תפעולית, כשהבנקים לא מעורבים". שירזי מוסיף כי לבנקים הייתה זכות וטו על כל החלטה אסטרטגית של טאואר, והם יכלו למנוע ממנה לבצע רכישות, לדוגמה, אם כי זה לא קרה בפועל.

בשבוע שעבר טאואר עדכנה על ביטול תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בארה"ב מצד משקיע בטענה שפרסמה דיווחים מטעים. לדברי אלוואנגר, "לא הסכמנו לשום פשרה כי טאואר חברה נקייה. ביטול התביעה זה אישור ליושרה שלנו".

התוצאות של טאואר