נתח השוק של חברת יוניליוור בדגני הבוקר צנח בשבוע שעבר לשפל של 44.3%, ויוניליוור איבדה מכירות בהיקף של 2.3 מיליון שקל (במחירי צרכן) בשבוע אחד - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".

חשוב לציין כי מדובר בנתונים המשקפים שבוע שלם למשבר וכוללים גם את ימי המכירות ביום שישי ובמוצאי שבת האחרונים, כשכבר היה ברור שאריזות דגני הבוקר "קוקומן צדפים" של החברה שווקו לצרכנים. ברור, עם זאת, כי הירידה במכירות החברה בסוף השבוע האחרון הייתה חדה אף יותר בהשוואה לימי השבוע הראשונים, והנתונים כאן הם בבחינת ממוצע שבועי.

שוק דגני הבוקר כולו ירד בשבוע הזה ב-11% והסתכם במכירות של 10.5 מיליון שקל, לעומת מכירות של 11.8 מיליון שקל לפני 3 שבועות. בהשוואה למכירות השוק לפני חודש, מדובר מדובר בירידה של 13.8%.

כל מותגי דגני הבוקר של יוניליוור וללא יוצא מן הכלל איבדו נתח שוק בשבוע הראשון למשבר. מכירות קורנפלקס תלמה שבו נמצאה הסלמונלה צנחו ב-38.5%, והמותג ירד לשפל בנתח הכספי שלו בקטגוריה, שעמד על 11.7% - בהשוואה לנתח כספי של 17.7% שלושה שבועות קודם לכן ונתח כספי גבוה אף יותר בחודשים שקדמו למשבר.

המותג "דלי פקאן" איבד בתוך שבוע כמחצית ממכירותיו (48.7%-), לאחר שתחילה פורסם ש"דלי פקאן" נגוע בסלמונלה - עובדה שיוניליוור בחרה "לתקן" רק בשבוע האחרון.

נזכיר כי חברת יוניליוור הסתירה עד יום חמישי האחרון בערב, כי המותג "קוקומן" של החברה נגוע בסלמונלה אך כפי שהנראה, מרגע שהדבר התברר, מכירות המותג צנחו חדות. בסך-הכול בשבוע שעבר ירדו מכירות "קוקומן" ב-35.7%, וגם הוא ירד לשפל בנתח הכספי שלו.

כאמור, גם מותגים אחרים של החברה נפגעו. כך למשל מכירות המותג "כריות" ירדו ב-23.9% בתוך שבוע. הירידה הכוללת בדגני הבוקר של חברת יוניליוור, שאינה ממוקדת במותגים המזוהמים בלבד, מעידה על איבוד אמון מצד הצרכנים בחברה ובמותגי הדגנים שלה.

הירידה במכירות מותגי הדגנים נמשכה גם אתמול (א'), וחלק מהקמעונאים מעריכים כי היא תלך ותחריף עד לסוף השבוע. 

 

נסטלה מרוויחה מהמשבר 

מי שנהנה ממשבר הסלמונלה של יוניליוור הם כל המתחרים, ובראשם דגני הבוקר נסטלה של קבוצת אוסם-נסטלה. בשבוע שעבר כבשה נסטלה שיא חדש בנתח השוק שלה שהגיע ל-35%, לעומת נתח שוק של 25.1% שבועיים קודם לכן.

בזמן שמכירות דגני הבוקר של יוניליוור ירדו בתוך שבוע ב-33.3%, מכירות נסטלה עלו בשבוע זה ב-24.5%. גם המותג "קלוג'ס" של דיפלומט נהנה מהסלמונלה בדגני יוליווור - מכירותיו עלו ב-32.2%, והמותג הגיע לנתח שוק של 5.2%.

המותג הפרטי של שופרסל בדגני הבוקר נהנה אף הוא מהמשבר, והנתח הכספי שלו עלה מ-1% לפני 3 שבועות ל-1.5% בשבוע שעבר - עלייה של 46%. 

הירידה במותגים של תלמה