גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"לית יאהו מאריסה מאייר מדברת על החיים התובעניים שלה

תג המחיר שבו נמכרה לורייזון, 4.83 מיליארד דולר, נחשב נמוך מאוד לעומת שווי השוק של יאהו בתחילת המיליניום - 125 מיליארד דולר ■ ראיון

מאריסה מאייר / צילומים: רויטרס
מאריסה מאייר / צילומים: רויטרס

4.83 מיליארד דולר - זה הסכום שהסכימה ענקית התקשורת וריזון לשלם על פעילות האינטרנט של יאהו בסוף חודש יולי השנה. תג המחיר הזה נחשב נמוך במיוחד, שכן בשיא תהילתה, בתחילת שנות ה-2000, שווי השוק של יאהו  עמד על 125 מיליארד דולר בקירוב.

אפילו לפני כ-8 שנים עוד הציעה מיקרוסופט בראשות סטיב באלמר לשלם 44 מיליארד דולר על החברה. יאהו - הקיימת כבר כ-22 שנה והייתה מחלוצות האינטרנט - נראית לעתים קרובות מדי כחברה אובדת עצות. לא מעט מהאשמה למצב של החברה מוטל לעתים קרובות לפתחה של המנכ"לית המיתולוגית מאריסה מאייר (בת 41).

לפני 4 שנים בקירוב הגיעה מאייר ליאהו, אחרי קריירה מוצלחת מאוד בגוגל. מאייר הייתה אחד העובדים הראשונים בגוגל, צמחה להיות סגנית נשיאה ונהפכה מעין הדוברת של גוגל. המעבר ליאהו עורר סערה בעמק הסיליקון והיא נרשמה כהבטחה גדולה, שלא בטוח שמאייר מצליחה לממש. סדרת הרכישות שהוציאה לפועל, המסתכמת ב-3 מיליארד דולר, לא נרשמה כהצלחה גדולה - בעיקר רכישת פלטפורמת הבלוגים טמבלר ב-1.1 מילארד דולר, ששוויה נחתך מאז בעשרות אחוזים.

נוסף על כך, גם המינויים שלה בחברה לא נרשמו כהצלחה גדולה. סערה גדולה התעוררה כשהתברר שמאייר עשויה להרוויח 55 מיליון דולר בקירוב מעסקת המכירה לווריזון, אם כי ישנן גם הערכות שהסכום יכול להיות מוכפל - תלוי באופציות שקיבלה. לא רבים חושבים שמגיע לה הסכום הזה. לא רבים מסכימים אפילו שהיא שווה את המשכורת הבסיסית שלה - מיליון דולר בשנה.

"כשאני מסתכלת על כל מה שהחברה השיגה לאורך שנות קיומה ועל איפה שאנחנו היום, אני לא יכולה להיות גאה יותר בקבוצה שלנו ובמה שהיא הייתה ועודנה מסוגלת להשיג", אמרה מאייר לאחר העסקה עם וריזון. לא רבים מסכימים איתה, ורבים דווקא כן שותפים לאכזבה ממאייר, שנחשבת אחד האנשים המבריקים בעולם הטכנולוגיה. עם זאת, למרות כל הביקורת, אומרת מאייר שהיא מתכוונת להישאר ביאהו: "אני מתכננת להישאר. אני אוהבת את החברה, ואני רוצה לראות אותה עוברת לפרק הבא". כך היא אומרת בראיון מיוחד לבלומברג.

- מה עורר את העניין שלך בטכנולוגיה?

מאייר: "הלכתי לסטנפורד, והתחלתי לימודי הכנה לרפואה. אחרי השנה הראשונה שלי, חזרתי לווסו (בוויסקונסין), העיר שבה גדלתי, והבנתי שאני לומדת את כל אותם הדברים שלומדים החברים שלי, שהלכו לאוניברסיטת וויסקונסין-מדיסון. כולנו שיננו את אותו המידע, והיו לנו אותם אטומי ומולקולות פחמן. מה שאני עשיתי היה הרבה יותר יקר, אז איך אני יכולה להפיק את המקסימום מסטנפורד? בדרך חזרה לאוניברסיטה, בסתיו, התחלתי לעבור על רשימת הקורסים, וכך מצאתי מסלול לימודים ראשי חדש, מערכות סמלים, שמשלב פילוסופיה, פסיכולוגיה, בלשנות ומדעי המחשב. מתבוננים באופן שבו אנשים לומדים, כיצד אנשים מנמקים דברים, ואז מבקשים ממחשב לעשות את אותם הדברים. זה כמו ללמוד את המוח בלי הדם".

- הצטרפת לגוגל ב-1999 כעובדת מספר 20 של החברה. זה הרגיש כמו מקום מיוחד כבר בתקופה המוקדמת ההיא?

"לארי (פייג') וסרגיי (ברין) הם הוגי דעות שלא ייאמנו. מסלול הקשת שבו הם עברו תוך שנה אחת בלבד - מלהיות סטודנטים לתואר שלישי ללהיות מנהיגים עסקיים - היה באמת מרשים. בשנה הקודמת הם עוד שוטטו בקמפוס ברולרבליידס ונזפו בסטודנטים אחרים לתארים מתקדמים על שהפריעו להם.

"התראיינתי גם במקינזי, שהיא חברה נהדרת. אבל היו לי כמה חברים שהלכו לשם וסיפרו: 'אנחנו נותנים את המצגות, ואז אנחנו יוצאים מהחדר והמנהלים מקבלים את ההחלטות'. במחזמר 'המילטון' יש שיר בשם 'החדר שבו זה קורה'. הרגשתי כאילו בגוגל אני אהיה בחדר. אפילו אם את נכשלת, את לומדת כל כך הרבה מזה שאת נמצאת במקום שבו מתקבלת ההחלטה".

- מה הדבר החשוב ביותר שלמדת מלהיות חלק מההחלטות הגדולות האלה?

"אם את נותנת לאנשים חכמים את אותם הנתונים, בסופו של דבר הם יגיעו לאותן ההחלטות. למדתי את החשיבות שבשיתוף מידע ובשקיפות, וניסיתי להביא את זה ליאהו. משהו נוסף שמתעלמים ממנו בסיפור של גוגל הוא הערך של עבודה קשה. כשכתבים כותבים על גוגל, הם כותבים עליה כאילו זה היה בלתי-נמנע. החוויה האמיתית הייתה יותר כמו 'תוכלי לעבוד 130 שעות בשבוע?' התשובה היא 'כן', אם את נוקטת אסטרטגיה לגבי מתי את ישנה, מתי את מתקלחת, ובאיזו תכיפות את הולכת לשירותים. חדרי הנמנום בגוגל היו שם בגלל שהיה בטוח יותר להישאר במשרד מאשר ללכת למכונית שלך ב-3:00 לפנות בוקר. בחמש השנים הראשונות שלי עבדתי לפחות לילה שלם אחד בכל שבוע, חוץ מכשהייתי בחופשה - והחופשות היו מעטות מאוד".

- וואו.

"בעלי (משקיע ההון סיכון זקרי בוג) מנהל משרד לחללי עבודה שיתופיים בסן פרנסיסקו. הוא מנהל את העבודה שלו משם, וחברות סטארט-אפ אחרות עוברות דרך המקום ההוא. אם הולכים לשם בשבת אחר-הצהריים, אני יכולה להגיד לך אילו חברות סטארט-אפ יצליחו, אפילו בלי לדעת מה הן עושות. להיות שם בסוף השבוע זה אינדיקטור אדיר להצלחה, בעיקר מכיוון שהחברות האלה לא סתם נוצרות יש מאין. הן קיימות הודות לעבודה קשה".

כשהצטרפת ליאהו כמנכ"לית ב-2012, היו שני אתגרים: האחד היה דעיכת העניין במוצרי החברה; השני היה אתגר הנדסה פיננסית שהתרחש כשהאחזקה של יאהו בעליבאבא הייתה שווה יותר מפעילות הליבה. האם זו הייתה הפתעה?

"ידעתי שאקדיש המון זמן למאמצים לסייע ליאהו לקחת את המוצרים שלה ולעבור ממחשבים שולחניים לטלפונים ניידים. לא ידעתי כמה זמן אקדיש ללימוד דברים כמו חוקי המס ולגיבוש דעה על המסחר המקוון הסיני".

- למה זה היה כל-כך קשה ליאהו להפוך ניידת?

"היו רגעים בתחילת שנות האלפיים, שאנשים לא הבינו היכן יאהו נגמרת ומתחיל האינטרנט. קשה לעבור ממדיום אחד לשני ולשמור על אותה רמה של מודעות בקרב הצרכנים. פייסבוק היא שחקנית דומיננטית, אבל אפילו על פי האומדנים שלהם, הם זוכים ככל הנראה רק ב-20%-25% מסך הזמן שמבלים אנשים בנייד. המדיה כיום הרבה יותר מפוצלת".

- באחרונה הכרזת שיאהו הסכימה למכור את פעילויות הליבה שלה באינטרנט ובמדיה לווריזון תמורת 4.8 מיליארד דולר. למה זו תוצאה טובה לחברה שבעבר הייתה לה משמעות תרבותית כזאת?

"היו לנו בעלי מניות עם שתי קדימויות שונות. יש לנו כמה אנשים שהחזיקו במניות יאהו מכיוון שבאמת היה אכפת להם מפרסום דיגיטלי ומהאינטרנט ומהבראה אפשרית שם. והיה לנו סט אחר של בעלי מניות, שהחזיקו במניות בגלל שהם ראו המון עסקאות חיוביות שיוכלו להתרחש עם הנכסים האסיאתיים המאוד גדולים ורווחיים הללו. והיו לנו חובות לשניהם כצוות ההנהלה של החברה. הרכישה בידי וריזון היא דרך להרוג שתי ציפורים במכה אחת".

- איך זה למכור חברה בד בבד עם מאמצייך להבריא אותה?

"במועד מוקדם יותר השנה הייתה תקופה שבה ניהלתי את החברה, מכרתי את החברה, הבאתי חברים חדשים למועצת המנהלים (לאחר שיאהו יישבה מאבק עם בעלת המניות Starboard Value, שפעלה לקידום האינטרסים של בעלי המניות בחברה), ובמקביל ילדתי תאומות, וגם היו לי בעל ובן בגיל 3.5. כל אחד מאלה הוא עבודה במשרה מלאה. היה רגע שבו מישהו אמר לי: 'וואו, יש מצב שאת האדם העסוק ביותר על כדור הארץ'. באזור המערב התיכון, שבו גדלתי, אתה מתעלם ממחמאה כזאת ומעריך מאוד אנשים עסוקים מאוד בעולם, כמו הנשיא אובמה. ואז הנשיא אובמה התחיל להעלות קובצי וידיאו ביוטיוב בשביל הכייף".

- ילדת את הילד הראשון שלך זמן קצר לאחר שהצטרפת ליאהו, ובדצמבר ילדת תאומות בה בעת שהשערורייה סביב המאבק עם בעלי המניות הייתה בעיצומה. איך עשית את זה?

"החברה לא הייתה במצב שבו המנכ"ל יכול ללכת הביתה לארבעה עד שישה חודשים, אז שילבתי את הבן שלי בחיי היומיום. בארבעת החודשים הראשונים לחייו, פשוט הבאתי אותו לחדר כשערכתי שיחות ועידה. הוא כאילו תינוק עסקים קטן כזה. את מתחילה לדבר על הכנסות או מנהלת מו"מ על הצעה או עסקה, והוא מיד כאילו מבין את זה. התאומות היו ההלם וההפתעה הגדולים ביותר בחיי. זה היה כמו לזכות בלוטו".

- האם זה מטריד אותך שנמתחת ביקורת על הבחירות שעשית בתחום ההורות?

"לדעתי, פשוט יש לגמרי יותר מדי שיפוטיות לגבי האמהות. יש אמהות שרוצות לעבוד. יש אמהות שצריכות לעבוד. יש אמהות שרוצות להישאר בבית, ויש אמהות שצריכות להישאר בבית. אחת העצות הטובות ביותר שקיבלתי אי-פעם היא שתמיד יש המון אפשרויות טובות שמהן ניתן לבחור, ואז יש את האחת שבה בחרת, שלה התחייבת ושבה הצלחת. במקרה שלי, אני לא ממש חשה כאילו בחרתי לא לקחת חופשת לידה. זו פשוט הייתה עובדת חיים. ילדתי ילדים בריאים. הייתה לי חברה שהייתה זקוקה לי. מצאתי דרכים להבטיח שזה יעבוד".

- היכן את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"אני אוהבת עיצוב. אני אוהבת בינה מלאכותית. אני חושבת שאני בונה סט באמת חזק של מיומנויות וניסיון כמנכ"לית, ואני באמת מקווה שאקבל את ההזדמנות ליישם את המיומנויות האלה. אבל אף פעם לא תהיה לי תוכנית חומש. לו דבקתי בתוכנית החומש המקורית שלי כשהייתי בת 18, הייתי מחמיצה את כל הדברים הנפלאים שקרו לי בחיים".

Deep Instinct מת"א זכתה בפרס אבטחת מידע בלאס וגאס

Deep Instinct מתל-אביב, שמיישמת בינה מלאכותית בלמידה עמוקה בתחום אבטחת הסייבר, הוכתרה בתואר "חברת ההזנק החדשנית ביותר" בכנס אבטחת המידע "Black Hat" בלאס וגאס, ארה"ב. Black Hat - אחד הכנסים הנחשבים בתבל בתחום - השיק קטגוריה חדשה, "המיטב של Black Hat", שבמסגרתה עורכי Dark Reading, האתר המקצועי המוביל בתחום אבטחת המידע, הכתירו חברות פורצות דרך עם גישה יצירתית לאבטחה ולשיפור של אבטחת ארגונים. היישום של Deep Instinct ללמידה עמוקה בעבור אבטחת סייבר, אשר הושק בנובמבר 2015, נמצא בהליכי רישום כפטנט. היישום מאפשר יכולות מתקדמות של זיהוי איומים ופרצות אבטחה ברמת דיוק חדשנית ואפשרות למנוע אותם בזמן אמת.

מנכ"ל Deep Instinct, גיא כספי: "אנו נרגשים לקבל את התואר. מאחורי הפרס החשוב הזה עומדת השאיפה הבלתי-פוסקת שלנו לחדשנות ולשינוי בעולם הסייבר סקיוריטי, ליישום של פתרונות בינה מלאכותית ולמידה עמוקה שאיו כמותם בעולם בתחום".

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

ירידות בוול סטריט; טסלה יורדת ב-3%, סולאראדג' בשפל של 5 שנים

נאסד"ק יורד ב-0.3% ● מחיר הקקאו מזנק ב-10% לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה מזנקת ב-22% ● ליתיום אמריקס צוללת ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס תפרסם הלילה את תוצאותיה הרבעוניות, מה מצפים האנליסטים?

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש