ביום חמישי הקרוב (11 באוגוסט), מתכננים הרופאים להשבית את מערכת הבריאות, במסגרת סכסוך עבודה שעליו הכריזו בסוף החודש שעבר. במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ג') הדגיש ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, כי פרק הבריאות בחוק ההסדרים המתוכנן לשנים 2017-2018 מהדק עוד יותר את החנק על מערכת הבריאות. לדבריו, הצעת חוק ההסדרים החדשה מעכבת מתן תקנים הנדרשים להורדת עומס העבודה ומקשה על הרופאים לנוח במהלך התורנויות הארוכות.

כמו כן, לדבריו, ההצעה מכפיפה את תהליכי עבודת הרופאים ואת קבלתם לעבודה לאחריות מנהלי הכספים בבתי חולים, ולא לסמכות מקצועית רפואית.

ההסתדרות הרפואית יוצאת גם נגד ההצעה להטיל ענישה משמעתית על מנהלי בתי חולים שלא יעמדו ביעדי התקציב הקבועים להם ולהטיל קנסות על בתי חולים שלא יעמדו באותם יעדים. ההסתדרות טוענת כי התקציבים של בתי החולים, כמו גם של קופות החולים, אינם מספיקים על מנת לספק רפואה של המאה ה- 21.

נוסף על כך, מתנגדים הרופאים לפגיעה המתוכננת בתנאי ההעסקה והשכר של הרופאים המועסקים בתאגידי הבריאות, ומוחים על העיכוב בקליטתם של רופאים אלה כעובדי מדינה.

טיפול שאינו מתאים למאה ה-21

"הודענו על שביתה בבתי חולים כלליים גריאטריים ופסיכיאטריים. המאבק הוא לא על השכר, אלא על פיתוח מערכת הבריאות, קליטת רופאים, קיצור תורים וקידום הרפואה. חוק ההסדרים מקצץ את הבריאות במדינה. אין בשורה, אין תוספת. מערכת הבריאות נמצאת בדיאטת רעב", אמר אידלמן.

"אנו רואים איך רופאים משתדלים לתת טיפול במשאבים מועטים - טיפול שאינו מתאים למאה ה-21. בשל חוק ההסדרים, המטופלים ישלמו יותר ויקבלו פחות. הרופאים לא יכולים להעניק טיפול כמו שהיו רוצים. המצב בלתי נסבל. חדרי המיון עמוסים והמחלקות עמוסות. מטופלים שצריכים לעבור ניתוח ממתינים חודשים רבים. חולי סרטן ממתינים שבועות וחודשים. במיון ממתינים שעות ארוכות. אין מספיק תקנים. האוצר ממשיך בחנק של מערכת הבריאות", הוסיף.

שביתה כללית

ביום חמישי הקרוב, נזכיר, יקיימו הרופאים שביתה כללית בת 24 שעות, החל מ-8 בבוקר ועד ל-8 בבוקר שלמחרת. השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ.

במסגרת השביתה, יעבדו בתי החולים במתכונת של שבת וחג, לרבות שירותים וטיפולי חירום הניתנים בימי שבת וחג, דוגמת טיפולי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים. מתן טיפול IVF ייבחן באופן פרטני על-ידי ועדת חריגים, שתדון בכל מקרה לגופו.

דרישות הרופאים, כפי שנוסחו על ידי ההסתדרות:

- אנו דורשים תכנית אמיתית והזרמת כסף באופן מידי, על מנת להפעיל תוכנית לקיצור תורים 
- אנו דורשים מאות תקנים שהובטחו על פי פסיקת ביה"ד, לרבות תקציב להפעלתם
- אנו דורשים קליטת רופאים מהתאגיד במו"מ איתנו
- אנו דורשים לבטל את הגזירות בפרק הבריאות של חוק ההסדרים