תשומת-הלב של הקהל הישראלי תופנה הערב (א') בשעה 19:00 שעון ישראל למים הפתוחים של ריו, שם תתחרה מעיין דווידוביץ' בשיוט המדליות. הישראלית נמצאת בטווח נגיעה ממדליה ושיוט מוצלח היום יעמיד אותה על הפודיום. שעות לאחר מכן, מעט לפני השעה 03:00 לפנות בוקר שעוננו, תתייצב חנה קנייזבה-מיננקו מול בור הקפיצות ותנסה להביא מדליה נוספת בקפיצה המשולשת.

התקווה הישראלית למדליה נוספת, שתהפוך את ריו לאולימפיאדה הפורה ביותר עבור ישראל, מתחילה עם השייטת מעיין דווידוביץ' המדורגת במקום החמישי ותחל את השיוט עם ניקוד של 60 נקודות - דירוג הזהה למקום הרביעי והשלישי. דווידוביץ' תוכל לעמוד על הפודיום במידה ותזכה לניקוד גבוה בסוף השיוט. עוד בשייט, יתחרו הצמדים גיל כהן ונינה אמיר (נשים) ודן פרויליך ואייל לוין (גברים) ביום תחרויות נוסף שיכלול את שיוטים 6-8.

חנה קנייזבה מיננקו ממשיכה את התקווה למדליה ישראלית נוספת. לאחר שפסלה פעמיים, עברה בקפיצה השלישית ונכנסה לרשימת 12 הגדולות. מיננקו תנסה לזכות במדליה נוספת עבור המשלחת הישראלית - והראשונה בקריירה שלה. בשחייה אומנותית יחלו להתחרות צמד השחייניות הישראליות אנסטסיה גלושקוב וג'ניה טטלבאום במוקדמות סגנון חופשי (דואט).

בענף הבדמיטון מישה זילברמן הישראלי סיפק ניצחון בכורה בענף כשגבר על יריבו הבלגי לאחר שניצח בשתי המערכות והשאיר לעצמו סיכוי להעפיל לשלב הבא.

היום התשיעי בריו היה עמוס אירועים ושיאים היסטוריים - ואישיים. מוניקה פואיג מפורטו ריקו זכתה במדליית הזהב בטניס נשים לאחר שגברה על אנג'ליק קרבר מגרמניה, המדורגת שנייה בעולם בשלוש מערכות. זוהי מדלית הזהב הראשונה בהיסטוריה של פורטו ריקו, והפעם הראשונה שאישה זוכה במדליה אולימפית עבור המדינה הקטנה ממרכז אמריקה.

בבריכה הסתיימו המשחים עבור מייקל פלפס, שככל הנראה זו האולימפיאדה האחרונה עבורו. פלפס הוסיף לארון המדליות שלו עוד מדליית זהב - 23 במספר, לאחר שזכה במשחה ה-4X100 מטרים מעורב עם נבחרת ארה"ב. הפרישה המסתמנת של פלפס הסתיימה בצורה מתוקה מאוד, כשמלבד הזהב, הוא וחבריו לנבחרת גם קבעו שיא אולימפי חדש.

בריצה למרחקים ארוכים מו פארח הבריטי, האלוף האולימפי בריצת ה-10,000 מטרים מאולימפיאדת לונדון 2012, הצליח לשמור על התואר לאחר שניצח בפוטו פינש והקדים את האצן הקנייתי פול קיפנגטיץ' טאנוי ב-50 מאיות השנייה. במהלך הריצה מעד פאלח על המסלול כשנותרו לו עוד 16 סיבובים, אך פאלח הצליח להתאושש מהר וכאמור לזכות בזהב האולימפי השלישי שלו.

עוד בטרם החלה האולימפיאדה רבים ניבאו כי נבחרת ארה"ב בכדורסל תזכה במדליית הזהב בלי הרבה מאמץ. אולם תצוגת השיא של נבחרת ספרד אותתה לנבחרת "הדרים טים" האמריקנית כי המדליה לא תבוא בקלות. הספרדים ניצחו את נבחרת ליטא ב-50 הפרש בשחזור גמר היורובאסקט האחרון. המשחק המרכזי של הערב היה הדרבי הדרום האמריקני בין ברזיל לבין ארגנטינה שהסתיים בניצחון מתוק לאחר שתי הארכות של הארגנטינים שהצליחו להרוס למקומיים את החגיגה.

באתלטיקה נרשמה הפתעה נוספת כאשר איילן תומפסון מג'מייקה זכתה במדליית הזהב בריצת 100 מטרים לאחר שחצתה את קו הסיום בתוצאה 10.71. תומפסון גברה על הפייבוריטית לזכייה, בת ארצה והאלופה האולימפית לשעבר שלי-אן פרייז'ר פרייס שנאלצה להסתפק במדליית הארד. טרוי בויד מארה"ב זכתה במדליית הכסף.‎ מאוחר יותר היום יעלה שוב למסלול האיש המהיר בעולם יוסיין בולט הג'מייקני, במקצה ה-100 מטרים לגברים.