גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מי הגיע להשקת ספרו של דב מורן, ואיפה סעדו רה"מ ורעייתו?

וגם: מי הקיף את הכנרת במסע אופנועי ב.מ.וו?

יאיר סרוסי, אביהו בן נון ודב מורן / צילום: איציק בירן
יאיר סרוסי, אביהו בן נון ודב מורן / צילום: איציק בירן

פותח דלתות

השקה לספרו החדש של דב מורן

אם אתם יזמים שמחפשים את הפריצה הגדולה כולם ישמחו לעוץ לכם עצה. אבל לא כולם הם יזמים סדרתיים עם ניסיון עבר כמו של דב מורן, יזם סדרתי, ממציא ומשקיע ומי שמכר את אם סיסטמס, החברה שהקים, לסנדיסק, תמורת 1.6 מיליארד דולר ומעתה - גם סופר.

מורן השיק את ספרו החדש "100 דלתות - מבוא ליזמות" ובין בכירי עולם העסקים וההיי-טק שבאו לחגוג עמו היו יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים; משה ליכטמן, לשעבר מבכירי מיקרוסופט וכיום ושותף בקרן IGP; זאב הולצמן, מייסד ומנהל קרן גיזה; וענת לוין, משנה למנכל כלל ביטוח.

בהשקת הספר, שיצא בהוצאת ידיעות ספרים, ביום חמישי במושבה ירקונה נצפו גם מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בן נון; יורם טיץ, מנכ"ל משותף ארנסט אנד יאנג; אלי גלמן מנכ"ל אמדוקס; איתן עקיבא, שותף וראש חטיבת המיזוגים ורכישות ב-PWC ישראל; אורנה ברי, סגנית נשיא ב-EMC ועוד רבים אחרים.

יאיר סרוסי, אביהו בן נון ודב מורן / צילום: איציק בירן

הם רוכבים

מי הקיף את הכנרת במסע אופנועי ב.מ.וו?

300 אופנועי ב.מ.וו עליהם רכבו קרוב ל-400 איש השתתפו ביום שישי במסע האופנועים השנתי. השנה נערך אירוע הרכיבה סביב הכנרת בשני מסלולים - שטח וכביש. בסיום חיכתה למשתתפים הפתעה, הופעה של דנה אינטרנשיונל.

בין הרוכבים וחובבי האופנועים שנצפו באירוע היו אורי גולדפרב, מנכ"ל חברת הקרנות ספרה; ואמיר גיא, מנכ"ל משרד הפרסום אדלר-חומסקי.

באירוע - אותו אירחו יורם מזרחי, המשנה למנכ"ל דלק מוטורס; וברק כהן, מנהל חטיבת ב.מ.וו בחברה - הושק האופנוע החדש R nine T סקרמבלר.

דנה אינטרנשיונל, שהודתה כי אין לה ניסיון עשיר באופנועים, וניסיון קצר לפני 20 שנה הספיק לה, הסכימה לשיר לו את "לא יכולה בלעדיך". 

ברק כהן ודנה אינטרנשיונל / צילום: רונן טופלברג

חוצפה ישראלית

אלגומייזר עם הערת "עסק חי" וכמעט ללא מזומנים "בוחנת גיוס הון בארה"ב"

חברת אלגומייזר, המתמחה באופטימיזציה ובאוטומציה של קמפיינים פרסומיים באינטרנט, מתכננת להיכנס לשוק ההון האמריקאי. החברה, שביצעה גיוסי הון בהיקף של כ-30 מיליון שקל מתחילת 2014, דיווחה לבורסה כי "החליטה על היערכות ובחינת כניסה לשוק ההון האמריקאי. הכניסה לשוק האמריקאי, ככל שתתבצע, צפויה להיעשות בדרך של גיוס הון ממשקיעים אמריקאים, וייתכן שתכלול רישום של מניות החברה בארה"ב".

שווי השוק אלגומייזר, אותה מוביל נועם בנד (מנכ"ל ויו"ר), עומד כיום על 67 מיליון שקל בבורסה. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השני השנה 522 אלף שקל בלבד, שכן היא ממשיכה לשרוף מזומנים מדי חודש בחודשו.

אלגומייזר מספקת שירותים בעיקר ללקוחות קטנים בארה"ב ומאפשרת להם חשיפה וכיסוי פרסומי בגוגל, בפייסבוק, בווידאו, בטוויטר ובמייל באמצעות תוכנות אוטומטיות המשלבות בינה מלאכותית. החברה הודיעה לאחרונה על כניסה לפעילות בשוק הרוסי והיפני, לצד השוק האמריקאי.

ברבעון השני הסתכמו הכנסותיה החברה ב-166 אלף שקל, ירידה של 22.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה הפסד גולמי של 157 אלף שקל לעומת רווח גולמי של 207 אלף שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-4 מיליון שקל וההפסד הנקי עמד על 4.1 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של 2016 רשמה אלגומייזר ירידה של 12.6% בהכנסות ל-381 אלף שקל, הפסד גולמי של 300 אלף שקל, והפסד תפעולי ונקי של כ-8 מיליון שקל. לדוחות החברה, שבשליטת אביב ברקוביץ' ואלי פלטוב, צורפה הערת "עסק חי" מצד רואי החשבון שלה. באלגומייזר הסבירו את התוצאות החלשות בכך שהחברה "נתקלה בקשיי גבייה מלקוחות בארה"ב. החברה שינתה את שיטת הגבייה כדי לפתור את הבעיה והיא עובדת על גביית חובות העבר".

נועם בנד / צילום: דני בראדון

שם על שפת הים

ראש הממשלה ורעייתו בארוחה ספונטנית

אל מסעדת הרברט סמואל במרינה הרצליה הגיעו לאחרונה אורחים ספונטניים לארוחת ערב - ראש הממשלה ורעייתו, בנימין ושרה נתניהו. אל תדאגו זה לא היה בשבת, המסעדה במלון ריץ-קרלטון היא כשרה.

לאחרונה הודיעה קבוצת הקולינריה עדי'ס לייפסטייל של האחים עדי ועירית שטראוס, כי גם מסעדת הרברט סמואל בתל-אביב, מסעדת הדגל של הקבוצה, שתעבור בקרוב למשכנה החדש תהפוך לכשרה.

השף הראשי של המסעדה מור כהן, ומנהל המסעדה נתנאל שגב, הגישו לזוג נתניהו את סלט העגבניות המפורסם וגם פילה לוקוס וארנצ'יני. כהן ושגב גם ניצלו את ההזדמנות להצטלם למזכרת עם בני הזוג.

בתום הארוחה, הם הודו לשף ולמנהל המסעדה.

שף מור כהן, ראש הממשלה נתניהו  ורעייתו שרה, נתנאל שגב / צילום: מירית הוד

זזים - מינויים חדשים

גלית סגל, מנכ"לית G כפר-סבא

גלית סגל חזרה לחברת הנדל"ן המניב ומונתה למנכ"לית מתחם G כפר-סבא; עו"ד אסף אלישע מונה למנכ"ל מתחמי גזית במערב ראשון-לציון כולל G סינמה סיטי;

אורטל צור מונתה למנכ"לית קניון G רוטשילד בראשון-לציון והחליפה את ענת חיננזון שמונתה למנכ"לית G-6 יקנעם; אילן דניאל מונה למנכ"ל חטיבת תל-אביב; וקרן חן גנון מונתה להיות מנכ"לית G יבנה.

גלית סגל / צילום: דן ליאור

ניצן צעיר-הרים, מנהל הביטוח הכללי במגדל

ניצן צעיר-הרים מונה לתפקיד סמנכ"ל, חבר הנהלה ומנהל תחום הביטוח הכללי ב"מגדל ביטוח". הוא מחליף בתפקידו את יוסי פרץ, אשר שימש מנהל הביטוח הכללי במגדל בשנתיים האחרונות ויישאר בקבוצה.

צעיר-הרים הצטרף למגדל בתחילת 2016 וטרם לכן מילא שורה ארוכה של תפקידים בכירים בענף הביטוח.

יצחק סער, סמנכ"ל שיווק בגינדי החזקות

חברת הנדל"ן גינדי החזקות מינתה את יצחק סער לסמנכ"ל השיווק. סער שימש בעבר כמנהל שיווק קוקה-קולה, מנהל תחום בשיווק הקמעונאי של החברה המרכזית למשקאות ומנהל מותג יופלה בתנובה. סער, המשמש גם כמרצה לשיווק במכללה למנהל, ייכנס לנעליו של סמנכ"ל השיווק הקודם, צחי לוי ז"ל, שנפטר בפתאומיות.

יצחק סער / צילום: ליאור נורדמן

עוד כתבות

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

צה"ל חיסל את מפקד גזרת החוף של חיזבאללה

דקות אחרי ששני כלי הטיס התפוצצו - בלבנון דיווחו על רכב שהותקף בדרום המדינה • באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר • עדכונים שוטפים

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס / צילום: Shutterstock, New Africa

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע