נדמה שסערת מסעדת אבו גוש וקבוצת התיירים הסינים פוגעת בבטן הרכה של משרד התיירות. לא אחת הצהיר שר התיירות יריב לוין כי המשרד שם לו למטרה לקדם את התיירות מסין לצד קידום תיירות של קבוצות תיירות מגוונות מעבר לקהל הצלייני שבאופן מסורתי משרד התיירות משקיע בו מזה שנים.

בחודש אפריל האחרון החלה לטוס לישראל חברת התעופה הסינית חינאן מה שלא רק מגדיל את הציע המושבים מישראלי ובעיקר אליה אלא גם מייצר מהלכים שיווקיים בסין על ידי חברת התעופה וזה לא הכול - משרד התיירות מביא ארצה בלוגרים ומובילי דעת קהל גם מסין במטרה שישתפו את החוויות שלהם, ונקווה שלא מדובר בחוויות כמו במסעדה.. בתי מלון בישראל עוברים התאמה לצורכי התיירים הסינים, עלוני מידע באתרי תיירות מתורגמים לסינית וכעת מה שנשאר זה להמתין להמוני סינים שיציפו את המדינה.

ומה לגבי תקרית המסעדה המפורסמת, היכן היא מתיישבת עם התכניות של משרד התיירות לשווק את ישראל ומה עושה המשרד נגד תופעות מכוערות לניצול התיירים?

בחורף שעבר הגיעו לישראל 50 אלף תיירים בטיסות ישירות לאילת. התיירים מילאו את העיר בעונת החורף ויצרו מצב של ווין ווין - למלונאים שמילאו את החדרים השוממים ולהם שלא נאלצו להצטופף באילת בחום יולי אוגוסט. אבל לא הכול ורוד: כאשר משלמים משהו כמו 60 אירו לטיסה ומגיעים לארץ ופוגשים ביוקר המחיה שיקר יותר לתיירים - נוצרת בעיה וזאת לצד העדר אתרי בילוי תיירותים בעיר שיש לא מעט שיגדירו משמימה ומשעממת.

השנה נרשמו לקמפיין החורך 120 מושבים בטיסות שמיועדות להגיע ברכבת אווירית לאילת בחודשי החורף וזאת דרך סבסוד של משרד התיירות לכל חברה תעופה כזו. ועדיין - מדובר במעין פלסטר לעיר אילת שגלגל ההצלה שלה לפי לוין עובר דרך קזינו

את הקזינו מגדיר לוין לא כמטרה אלא כאמצעי וכדי לרכך במעט את המתנגדים הרבים שקמו לרעיון בהם שר האוצר הוא מדגיש שהוא שואף להקמה של ארבעה-חמישה בתי קזינו שיקומו בצדם בתי מלון ואטרקציות תיירותיות, כאלה שימשכו ארצה תיירים וגם משקיעים. עכשיו נשאר לראות מה יקרה קודם - האם יקום קזינו באילת או שתושק רכבת אליה מתל אביב?