המועצה לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית תתכנס היום (ו') לדיון בבניין הנשיאות בסיאול בעקבות פעילות סיסמית שאותרה בסמוך לאתר הניסויים הגרעיניים בקוריאה הצפונית. הלילה דיווח המכון הגיאולוגי האמריקני כי רעידת אדמה בעוצמה 5.3 הורגשה בסמוך לאתר הניסויים הגרעיניים של פיונגיאנג וכי הרעידה אירעה על פני הקרקע. גורם בממשלת קוריאה הדרומית אמר לסוכנות הידיעות "יונהאפ" כי ישנה סבירות גבוהה שהרעידה נגרמה מניסוי גרעיני של השכנה מצפון. מספר שעות לאחר הדיווחים שידרו בטלוויזיה הצפון קוריאנית הודעה בה הם מודים בביצוע השיגור. 

גם דובר בכיר של ממשלת יפן אמר הלילה כי ישנה סבירות גבוהה שקוריאה הצפונית ביצעה ניסוי גרעיני נוסף. במסיבת עיתונאים שכינס אמר מזכיר הממשלה יושיהיד סוגה, כי ראש הממשלה שינזו אבה הנחה את משרדי הממשלה הרלוונטיים לאסוף ולנתח מידע אודות המקרה. אבה עצמו אמר כי ניסוי נוסף מצד פינגיואנג יהיה בלתי נסבל, וכי אם יתברר שהתקיים ניסוי, ארצו תמחה על כך.

בסין הודיע המשרד לאיכות הסביבה כי הוא החל בפעילות חירום לניטור קרינה לאורך הגבול בצפון-מזרח המדינה. אם אכן בוצע ניסוי גרעיני, הוא יהיה החמישי בשבועות האחרונים.

ג'פרי לואיס, מומחה אמריקני ממכון "מידלברי" בקליפורניה, אמר כי עוצמת האירוע הסיסמי מלמדת שהמתקן הגרעיני שפוצץ היה בעוצמה של 20 עד 30 קילו-טון, החזק ביותר שנוסה עד כה במתקן גרעיני של קוריאה הצפונית. לדבריו, המתקן הגרעיני שפוצץ בינואר השנה היה בעוצמה של שישה קילו-טון בלבד.

בהצהרה רשמית של המועצה לביטחון לאומי בארצות הברית נמסר כי היא מודעת לפעילות סיסמית בקרבת אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית ובוחנת אותה. "אנו עוקבים אחר הנעשה וממשיכים להעריך את המצב בתיאום הדוק עם השותפים האזוריים שלנו", נמסר.

השבוע גינתה מועצת הביטחון של האו"ם בחריפות את הניסויים הבליסטיים של קוריאה הצפונית ואיימה ב"צעדים נוספים" נגד המדינה. במועצת הביטחון הביעו חשש מהמשך הניסויים של קוריאה הצפונית "תוך התעלמות בוטה" מדרישותיהם.

בתחילת השבוע שיגרה קוריאה הצפונית שלושה טילים בליסטיים לים מול חופה המזרחי. הטילים, לטווח בינוני, שוגרו מאזור במערב המדינה, מדרום לבירה פיונגיאנג. הם עברו מרחק של כאלף קילומטרים, ולפחות אחד מהם הגיע לאזור הכיסוי של מערכות ההגנה האווירית של יפן. עם זאת, לא נמסר אם הטיל חדר לשטחה של המדינה.

השיגורים הגיעו כמה שעות לאחר פגישת מנהיגי קוריאה הדרומית וסין, בעלת בריתה הדיפלומטית המרכזית של פיונגיאנג, בשולי ועידת המנהיגים G20 בהאנגג'ואו שבסין. במהלך הפגישה, הביעה נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה ביקורת חריפה כלפי שיגורי הטילים והניסויים הגרעיניים של הצפון, בטענה כי מדובר בפרובוקציות הפוגעות ביחסי סיאול-בייג'ינג.