גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רמי לוי מבלה במופע של קווין, עו"ד דן שינמן מקבל פרגון

וגם: מדוע הוזמן מנכ"ל נייס ברק עילם לפתוח את המסחר בנאסד"ק, ומי הגיע לתצוגת האופנה של רנואר?

עדינה ורמי לוי, פנינה רוזנבלום ורוני סימנוביץ' / צילום: סיון פרג'
עדינה ורמי לוי, פנינה רוזנבלום ורוני סימנוביץ' / צילום: סיון פרג'

זוהר בדשא

מי הם אנשי ונשות העסקים שהגיעו להופעה של להקת קווין ואדם למברט בפארק הירקון?

להקת קווין הוכיחה אמש (ב') בפארק הירקון בתל-אביב שהקלישאה השחוקה "זה לא הגיל, זה התרגיל" היא לגמרי נכונה. למרות היעדרו של פרדי מרקורי, הסולן המנוח, הצליחה הלהקה לעורר נוסטלגיה רגישה ולהלהיב את עשרות אלפי הצופים. אפילו המחליף, אדם למברט הצעיר, השתלב לא רע על הבמה.

גם הפעם, בין שלל המתרגשים מהמוזיקה היו גם לא מעט אנשי ונשות עסקים. כשעה קלה לפני תחילת ההופעה, התארחו נציגי הצמרת העסקית במתחם ה-VIP שפתחה חברת כאל (Cal) במיוחד עבורם סמוך לטבעת הזהב, במסגרת שיתוף-הפעולה שלה עם הפקת המופע.

המוזמנים נהנו לא רק מרוח סתווית משהו, מכיבוד, משקאות ומצלילי מופע החימום שברקע, אלא גם ממפגשי מינגלינג קלילים על הדשא ומאירוח אישי במיוחד של דורון ספיר, מנכ"ל חברת כאל, ורעייתו, ד"ר נורית ספיר.

במפזזים לצלילי רפסודיה בוהמית: ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי; יוסי בכר, יו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט, ולילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית הבנק; דני גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם; גיל שויד, מייסד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט; איש העסקים מודי כידון ורעייתו, אשת התקשורת שרון; פנינה רוזנבלום ורוני סימנוביץ'; רמי לוי ורעייתו עדינה; יונה פוגל, מנכ"ל פז; ברנה אולמן, מנהלת בכירה לאזור דרום מזרח אירופה בויזה העולמית; אבי ורטהיים, יו"ר אלוני חץ; יגאל שרמייסטר; גיל אגמון, בעל השליטה בדלק מערכות רכב; אורית אלסטר, ראשת החטיבה העסקית בדיסקונט; שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה לשעבר, ורעייתו קרן; ואחרים.

עדינה ורמי לוי, פנינה רוזנבלום ורוני סימנוביץ' / צילום: סיון פרג'

הסנגוריה הציבורית

מי הגיעו לפרגן לעו"ד דן שינמן?

ביום שישי האחרון הגיעו לאולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב בכירי ובכירות העולם העסקי והמשפטי. המטרה: לפרגן לעו"ד דן שינמן, מייסד משרד שינמן נגב-ניב, שמשיק בימים אלה את ספרו "הסנגור", המסכם קריירה בת 40 שנה.

השופטת בדימוס הילה גרסטל, לשעבר נציבת הביקורת על הפרקליטות, התייחסה בפאנל מיוחד באירוע לחולשת המשפט הפלילי מול דעת הקהל, ואמרה כי "אחת הבעיות הגדולות היא שהנורמות נקבעות על-ידי הציבור, שלא בהכרח יודע את העובדות. אם תשאלי את הציבור, זה לא משנה מה הפרקליטות החליטה במקרה כזה או אחר, שכן השפיטה הציבורית ללא הכרה בעובדות גוברת".

עו"ד יהושע (שוקי) למברגר אמר כי "המשפט הפלילי מאגד מקרים של התנהגות קיצונית וחריגה. אבל יש עיתונאים שעושים תחקירים, ויש עולם רחב מאוד שמכתיב את הנורמה הציבורית גם מבלי שמעורבים בכך עניינים פליליים. החזרה של אריה דרעי לפוליטיקה - ולהבדיל, הפרישה של סילבן שלום - הושפעו מעמדות הציבור, לא רק מהמשפט הפלילי".

האזינו, פירגנו והתרשמו: אנשי העסקים יצחק וחיה תשובה, דן פרופר, רמי אונגר, עו"ד שמעון מזרחי, גד זאבי, שמואל דנקנר ואבי שומר; יצחק הרצוג, יו"ר האופוזציה, ורעייתו מיכל; שופטי בית המשפט העליון יורם דנציגר, חנן מלצר, אורי שהם ופרופ' דפנה ברק-ארז; שופט העליון לשעבר, תיאודור אור; ואחרים.

דן שינמן יצחק וחיה תשובה / צילום: עופר עמרם

נחמד מאוד

מדוע הוזמן מנכ"ל נייס לפתוח את המסחר בנאסד"ק?

גאווה ישראלית נחמדה למדי. ברק עילם, מנכ"ל חברת נייס, פתח אתמול את המסחר בבורסת הנאסד"ק האמריקאית. הסיבה: עילם הוזמן להגיע, כך על-פי אתר הנאסד"ק, לכבוד ציון 30 שנים לחברה.

נייס, נזכיר, הוקמה בשנת 1986 על-ידי יוצאי חיל המודיעין - דוד ארזי, בני לוין, יואב אבטליון, מרדכי גולן, אברהם לזר ונסים אברהם.

בוב מק'קווי, מבכירי הנסדא"ק, אף שיבח את עילם וציין באירוע כי "אנו מברכים אתכם על הביצועים הפיננסים המרשימים, בעיקר בשנים האחרונות".

עילם עצמו החל לעבוד בנייס לפני 17 שנים כאיש פיתוח ובדיקות, ומאז הוא טיפס בסולם, ניהל את כלל פעילות נייס בצפון אמריקה ומונה ב-2014 למנכ"ל.

ברק עילם / צילום: NASDAQ

פותחים את הארון

מי הגיעו לתצוגת האופנה של רנואר?

מבצעי סוף העונה הם שיאה של עונת תצוגות האופנה, ואתמול הייתה זו חברת רנואר שהציגה את הקולקציה שלה לסתיו ולחורף הקרובים, בבניין 2 בגני התערוכה בתל-אביב.

כמו תמיד, גם הפעם, לא רק בטקסטיל עסקינן, אלא גם במגוון חביב אנשי ונשות עסקים שהגיעו כדי להתרשם ולא פחות מכך - להרשים. במארחים: אלי ברקוביץ ויוסי ברוש, הבעלים; סרג' דרעי, המנכ"ל; ואריה שיבר, סמנכ"ל הכספים. אלה סיפרו בגאווה יתרה כי בכוונתם להרחיב השנה את חנויות הרשת בקבוצת קניוני עזריאלי לכ-800 מ"ר בכל חנות.

התרשמו והכינו מקום בארון: ירון אשל, המשנה למנכ"ל גזית גלוב; ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; עופר ירום, סמנכ"ל שיווק בקבוצה; רינה טל, מנכ"לית קניון עזריאלי איילון; עופר שכטר, מנכ"ל פרומול; פאר נדיר, מנכ"ל קנדה ישראל; עמוס הורוביץ, מנכ"ל קולנוע חדש; ערן לוין ועפרה לוין-שביט, מבעלי חברת קרייזי ליין; נטע לוקר, מנכ"לית רשת מוזס; מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים; הפרסומאי דיויד אדלשטיין; לאה לביא, מנהלת הבלט הישראלי; ורבים אחרים.

עופר שכטר,  אריה שיבר, ירון אשל / צילום: אלירן אביטל

שוברות את התקרה

עפרה שטראוס מצפה לשינוי חיובי

התאחדות התעשיינים ערכה הבוקר (ג') במלון דן תל-אביב כנס מיוחד, תחת הכותרת המבטיחה "לשבור את תקרת הזכוכית". לכנס הגיעו כמה וכמה נשים שהוכיחו שמבחינתן מדובר בזכוכית שהיא לא תמיד אטומה או משוריינת.

את הכנס פתחו מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל; עפרה שטראוס, יו"רית קבוצת שטראוס; והשרה לשוויון מגדרי, גילה גמליאל. אלה סיפרו על הקשיים בהן נתקלו, המפריעים לנשים להתקדם בעולם המנוהל ברובו על-ידי גברים. 

עפרה שטראוס הסבירה כי "כמישהי שמייצגת את התעשייה, אני חושבת שיש לה כוח ואחריות לעשות שינוי לטובה למען מעמד הנשים בשוק העבודה. תארו לכם שאם נשים, שהן 51% מהאוכלוסייה בישראל, יהיו חזקות יותר, הן גם יוכלו לחזק את כולנו".

התעצמו והעצימו: מור שמגר, מייסדת ויוזמת הכנס ויו"רית פורום הנשים של התאחדות התעשיינים; שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; איש העסקים חיים הורביץ; ח"כ איילת נחמיאס-ורבין; אחרות ואחרים.

מקסין פסברג, עפרה שטראוס / צילום: התאחדות התעשיינים

עוד כתבות

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה, וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

מפעילים לחצים אדירים: שרי הליכוד מתנגדים להקמת תחנת כוח חדשה

שרי הליכוד מפעילים לחצים אדירים אבל מנכ"ל מנהל התכנון נחוש לקדם תחנת כוח חדשה במטרופולין גוש דן ● עדיין לא ברור האם הצורך למנוע עלטה מאזרחי ישראל יגבר על שיקולים פוליטיים צרים; במשרד האוצר מזהירים מפגיעה משקית של מיליארדי שקלים ● וראש מטה התכנון מזהיר "מי שירים את ידו נגד יצטרך לתת הסברים בוועדת חקירה ממשלתית"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

המדינה שמצטרפת לציר הרשע של חמאס, רוסיה ואיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסיבה לכך שאיחוד האמירויות מובילה השקעת ענק במצרים, דרום אפריקה משקיעה מיליוני דולרים ביצירת קשר עם חמאס ומסתבכת בארה"ב, והאלימות לא עוזרת לקרב את הפלסטינים למדינה ● כותרות העיתונים בעולם 

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של הרשת ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של סופר פארם היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות ●  לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רפורמות חלקיות בענף המזון שעסקו ביחסים בין הספקים לקמעונאים ובשקיפות מחירים הובילו לתוצאות חלקיות בלבד

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Vincent Thian

למייסד אנבידיה יש כלל אחד כדי להצליח. וזה לא מה שאתם חושבים

מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן האונג, הוא אחד האנשים העשירים בעולם ועומד בראש אחת החברות המצליחות ביותר ● למרות זאת, הוא חושב באופן קבוע על הכישלון האפשרי של החברה שהניבה לו הון ● אלה העצות שנתן בשבוע שעבר כמתכון להצלחה לסטודנטים באוניברסיטת סטנפורד

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

המדינה האחרונה בעולם ששמרה על ריבית שלילית מחשבת מסלול מחדש

אפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● השבוע צפויה הודעת ריבית דרמטית, וההערכות הן כי השינוי קרוב ● בין הסיבות: עליות שכר חדות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

יו''ר ועדת החוקה, ח''כ שמחה רוטמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המהפכה המשפטית עדיין פה: המהלך החדש של רוטמן והתגובה של נציב השופטים

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, קיים היום דיון כדי לקדם מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים שאינו שופט בית משפט עליון בדימוס, כפי היה ב-20 השנים האחרונות ● הנציב המכהן, שופט העליון בדימוס אורי שהם: "אין פה ניגוד עניינים"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית 'התפוצצה'"

תמונות החטופים מה-7 באוקטובר / צילום: Reuters, SUSANA VERA

מהומות בירושלים: מפגינים חסמו רכבים של שרים בדרך לקבינט

הרמטכ"ל מסר הצהרה מיוחדת לתקשורת שבה התייחס לשורה של נושאים ● בני משפחות חטופים מפגינים סמוך לקריה בתל אביב ולקריית הממשלה בירושלים ● גלנט: "בזכות הפעולה הקרקעית הגענו למידע שהביא לסיכולים ולהצלחות - זה נכון לצפון עזה, למחנות המרכז בנוסיראת' ולרפיח" ● דיווח: בעזה מודים - מרוואן עיסא נפגע בתקיפת צה"ל ● עדכונים שוטפים

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

יהודה בר און מנכ''ל נת''ע לשעבר / צילום: כדיה לוי

קאמבק ענק: הוא עזב את נת״ע לפני חמש שנים. האם הוא בדרך חזרה?

השבוע פורסם המכרז לאיתור מחליף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק ● זאת רק לאחר שיו"ר הדירקטוריון זומנה לשיחות "יישור" אצל שרת התחבורה ● שמו של יהודה בר און, האיש שהוציא את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן לדרך ונחשב למנכ"ל דומיננטי, עלה כמועמד אפשרי להחליף בתפקיד את גליק

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות