הבורסה בתל-אביב סיימה את יום המסחר היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ועליות שערים בפתיחת המסחר בניו-יורק. מדד ת"א 25 סיים בעלייה של 0.08%, ת"א 75 עלה 0.74% ומדד הבנקים עלה 0.66%. 

 

הפעילים בתל-אביב, כעמיתיהם בעולם, המתינו היום למחרתיים, המועד שבו יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית בארה"ב. הסיכויים להעלאת ריבית כבר החודש גבוהים יחסית, אך קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שהריבית תעלה בדצמבר ובכל אופן לא לפני הבחירות.

שני נתונים מרכזיים תומכים בהעלאת הריבית כבר עכשיו: האינפלציה בארה"ב שמרימה ראש ונתוני שוק העבודה שממשיכים להיות חיוביים. מנגד, הבחירות בארה"ב הם הנתון המרכזי והמשמעותי ביותר שתומך במדיניות של "לא להעלות ריבית" וזאת מהחשש של הפד כי יואשם בהתערבות במערכת הפוליטית. 

כלכלת ישראל התרחבה בקצב שנתי של 3% במחצית השנייה, כך עדכנה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אומדן התמ"ג הקודם הצביע על קצב צמיחה שנתי של 2.9% במחצית הראשונה של השנה בעוד במחצית הראשונה של 2015 התמ"ג צמח בקצב של 2.7%.

הלמ"ס עדכנה גם את נתון התמ"ג של הרבעון השני לרמה של 4% בחישוב שנתי, לעומת קצב צמיחה של 3.7% באומדן הקודם. השיפור באומדן הצמיחה ברבעון השני משקף עליות של כ-10% בהוצאה לצריכה פרטית, עלייה של כ-8.6% בהוצאה לצריכה ציבורית ו-5.1% בהשקעות בנכסים קבועים. בנוסף, יצוא הסחורות והשירותים עלה בקצב של 10.9% בחישוב שנתי.

פז נפט  נסחרה היום בירידות קלות על רקע הדיווח אתמול כי בעל השליטה צדיק בינו, מימש חלק מהחזקותיו בחברה כדי לרדת מתחת ל"שליטה" בחברה, זאת על מנת לעמוד בחוק הריכוזיות. העסקה בוצעה במחיר 582.66 שקל למניה.

מניית בנק הפועלים ריכזה היום את המחזור את המחזור הגבוה בבורסה, כ-90 מיליון שקל, וסיימה בעלייה של 0.6%. מניית לאומי סיימה בעלייה של 0.4%,  במחזור של 73 מיליון שקל.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]