גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תובנות מכנס dmexco: הפרסום הדיגיטלי ממשיך לשבור מחיצות

המפרסמים עוברים לשלב הבא ביחסים עם הצרכן, חברות הפרסום משלבות ידיים עם ענקיות הטכנולוגיה, חוסמי הפרסומות מציגים מודל בעייתי, והפרסום הפרוגרמטי בדרך לכבוש את הטלוויזיה

משתתף בכנס / צילום: בלומברג
משתתף בכנס / צילום: בלומברג

מפילוח קהלים לניהול דאטה / איתמר בר, סמנכ"ל אסטרטגיה, גרייט

הנקודה המעניינת ביותר בכנס dmexco השנה, במיוחד לקהילת הפרסום הישראלית, היא דווקא זו שלא דיברו עליה: פילוח משתמשים. בעוד בישראל מרבית המפרסמים עדיין עוסקים בשיפור יכולת הפילוח והגדלת הסיכוי לטרגט את היוזר הנכון, בעולם כבר הושלם המעבר מפילוח קהלים לניהול וניתוח הדאטה שלהם, באמצעות מערכות DMP. למי שמשתמש במערכות אלו, שהפכו לסטנדרט אצל רוב המפרסמים הגדולים, שאלת הפילוח היא שאלה פרה-היסטורית. המשתמשים במערכות ניהול דאטה אינם עסוקים עוד בשיפור הסיכוי לפגוש משתמש רלוונטי, אלא בשיפור מערכת היחסים עם המשתמשים שהם כבר מכירים.

אז על מה כן דיברו?

■ חסימת פרסומות: התעשייה נערכת לשלב הבא, שבו למשתמשים באתרים תהיה אפשרות לגלוש ללא פרסום. נציגים מכל הצדדים נפגשו על הבמה כדי לדבר על עתיד הפרסום החזותי (Display) ועל הדרכים לשפר אותו כדי שנוכל להמשיך ליהנות ממנו כחלק מארגז הכלים שלנו כמפרסמים.

כמה מארגוני הגג החשובים ביותר של הפרסום (The 4A's, IAB), גופי הפרסום הגדולים גוגל ופייסבוק, חברת המדיה הענקית GroupM וחלק מהמפרסמים הגדולים כגון יוניליוור ופרוקטור אנד גמבל, הכריזו על הקמתה של קואליציה בשם Better Ads. תפקידה יהיה לנטר את המהירות, האיכות, האתיקה ורמת התוכן המוגש למשתמשים, וליצור סטנדרט של מודעות שהגולשים רוצים לצפות בו. מעניין אם היוזמה אכן תצליח לעצור את גידול המדאיג בכמות המשתמשים בחוסמי פרסומות, שעלה ב-34% מהשנה שעברה.

■ וידאו: בהמשך להיחלשות הפרסום החזותי, ממשיכה מגמת ההתחזקות של הפרסום בווידאו, ובמיוחד כחלק מהתוכן, מה שנקרא Native Advertising ואצלנו תוכן שיווקי. כריס קוקס, סמנכ"ל מוצר בפייסבוק, דיבר על האבולוציה של הרשת החברתית שהתחילה בפוסטים טקסטואליים, עברה לפוסט עם תמונה, כיום פוסטים של וידאו, והעתיד מדבר על פוסט של VR / 360 - הרחבת החוויה השיתופית.

מגוון רחב של גורמים בכנס התייחסו לחשיבות של מותגים לעבור מפרסום רגיל לצד או על גבי וידאו ליצירת תוכן ממשי. האתרים הגדולים ויצרני התוכן החשובים כגון הכוכב העולה Vice והניו יורק טיימס הוותיק דיברו על כך שמותגים אינם יצרני תוכן טבעיים ועל כך שהם מעמידים כיום את מערכות התוכן שלהן לטובת מותגים.

■ בוטים: אחד הנושאים החמים השנה הוא התפקיד של אלגוריתמים רובוטיים במערך השירות, השיווק והמכירות. הטכנולוגיה, שכבר הבשילה והוצגה במספר רב של יישומים ובמגוון תעשיות, משרתת מותגים בנקודת המעבר מהמדיה הכללית לרמה הפרסונלית יותר.

מקס קוסיאולק מ-SPECTRM ומאט קראנשו מאאוטבריין שוחחו באחד הפאנלים המעניינים על היתרונות של הטכנולוגיה למגוון שלבים במסע של הצרכן: מהפבלישרים - התאמת התוכן לגולש ושיחה להעמקת האינטראקציה; למשווקים - שירות לקוחות והעלמת השיחה על הפיד, חיזוק המכר באתר על ידי רימרקטינג לגולש והצעה של מוצרים משלימים או מבצעים מתאימים.

■ פודקאסטים: זהו נושא נוסף שנמצא כמעט מתחת לרף התודעה של המפרסמים הישראלים. תסכיתי הרדיו, אם להשתמש בשמם המקורי, חזרו לזירת ההתעניינות למרות, ואולי דווקא בגלל, עושר הפורמטים של המדיה והתוכן המציפים אותנו. משתמשים רבים חוזרים להתמכר לפורמט החד-ממדי של תוכני אודיו ומצטרפים לקהל הולך וגדל העוקב אחר הפודקאסטים המובילים בעולם.

בהרצאה בשם Digital Saved the Radio Star שוחחו על הזדמנויות הצריכה, הפורמטים הפרסומיים הזמינים בתחום ועל האופי המיוחד של תוכן אודיו בעולם כה עשיר של תמונה וסאונד. אף שמרבית ההאזנה בישראל נעשית כיום לתכנים מחו"ל, יש בארץ כמה פודקאסטים מוצלחים מאוד, שהעיקרי והוותיק שבהם - "עושים היסטוריה" - זוכה לפופולריות הולכת וגדלה. 

כור ההיתוך של הדיגיטל / אופיר כהן, המשנה למנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל 

ביקרתי והשתתפתי בלא מעט כנסים בחו"ל שעסקו בפרסום דיגיטלי. בכל אירוע כזה תמיד ניתן להבחין במשתתפים שהם מליבת התחום, לעומת הפריפריאליים, שיותר משיקים לתחום ורק באים להשתתף, לחוות דעה ואולי ללמוד משהו לטובת הדיסציפלינה שלהם. אבל dmexco הוא כור היתוך, וקשה היה להבחין מי בליבה ומי בפריפריה. גוגל, פייסבוק, יב"מ, אורקל ואפילו ב.מ.וו - כולם היו שם - ולצדם מפתחי טכנולוגיה, יצרני תוכן, פלטפורמות, דאטה והאינטגרטורים שמספקים כל אחד עוד ערך לאקוסיסטם.

אם בעבר שיחה דיגיטלית הייתה נחלתם של אנשים דיגיטליים וחברות שבסיסם בעמק הסיליקון, ברוב המקרים חברות צעירות, היום המגמה השתנתה: הדוברים המרכזיים, החברות הבולטות וההרצאות מלאות ההשראה ביותר היו דווקא מגופים שקיימים כבר עשרות שנים, ושעברו בכבוד את הטרנספורמציה שכולנו אוהבים לדבר עליה. כך, למשל, הרכב האוטונומי והמחובר של ב.מ.וו, המהפך של RTL משחקן תוכן טלוויזיוני לחברת מדיה, והמהלכים של AOL. אלה חברות שעברו את המסלול הארוך והמייגע אל עולם חדש ומחובר, והבינו איפה נמצא פוטנציאל הצמיחה שלהן.

"יש לנו אסטרטגיה נהדרת ומחודדת, אבל המבחן שלנו יהיה ביכולת להוציא אותה לפועל", אמר טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL, שרכשה לאחרונה את יאהו!. "המשימה שלנו היא לייצר חוויה צרכנית מעולה, כזו שהצרכן ירצה להשתמש במוצר שלי יומיום. אנחנו נתמקד במובייל, עם 70% מצריכת התכנים שלנו, ונתמקד בחמישה ורטיקלים של תוכן שבהם נוביל. הצלע האסטרטגית השנייה תהיה לאפשר לשותפים שלנו להתחבר אלינו בקלות. ככל שיהיה נוח להתחבר אלינו, יהיו לנו יותר שותפים ויותר טובים".

לא היה דיון ולא היה מציג שלא דקלמו את הבאזז-וורד הפופולרי והלעוס ביותר - פרוגרמטי - ואם אפשר לזרוק פנימה גם "דאטה", למה לא. אבל לא סתם כולם מדברים על רכישת מדיה באופן אוטומטי בבורסות ייעודיות. כולם מבינים שהעולם הולך למקום שאותו הגדיר מנכ"ל פובליסיס כ"גוגליזציה של הטלוויזיה" - רוצה לומר, לקחת את שיטות העבודה הישנות לשידור, הגשה ומדידה, ולהחליף אותן. כשחברות כגון Vice Media ו-RTL, לא בדיוק שחקניות דיגיטליות קלאסיות, מדברות על פרוגרמטי כמנוע צמיחה וכחלק קריטי במסע - אנחנו מבינים שמשהו אכן משתנה.

מעבר לחסמים טכניים, עלתה שוב שאלת ה-ROI הנצחית - האם העלויות הכרוכות בהטמעת טכנולוגיה חדשה, שימוש שוטף בה ומדידתה, גבוהות מהערך המוסף המתקבל מפרסום מדויק יותר? האם המפרסמים ירצו לשלם לאורך זמן פרמיה בגין חשיפה מדויקת יותר? תמיד? בכל מחיר? אנחנו עוד בתחילת הדרך, ואנחנו יכולים לצפות שהשוק ילמד את עצמו את מחירי שיווי המשקל, ויגלה עם הזמן איפה, מתי ועד כמה נהיה מוכנים לשלם.

אחד האתגרים המשמעותיים בחיים של מנהל שיווק דיגיטלי הוא החיבור בין צרכים שיווקיים לבין יכולות טכנולוגיות וגופי ה-IT בארגונים. אנשי ה-IT נוטים לקחת פחות סיכונים ולנהל תהליכים ממושכים יותר, בעוד אנשי השיווק רוצים לנוע מהר.

אבל גופי טכנולוגיה גדולים ומסורתיים כגון אורקל, סאפ ויב"מ ביצעו לאחרונה קפיצה משמעותית ומרשימה לתוך הליבה של עולם השיווק. החיבורים החדשים מאפשרים סוף-סוף לארגונים להוציא לפועל חלומות רטובים שפעם היו נגנזים, ולאתר ולהשתמש בדאטות אדירות שנמצאות בנבכי הארגון ישירות בתמהיל השיווק.

עולם שבו יב"מ יודעת לחבר מידע פרסונלי על רשומה בבסיס הנתונים ל-cookie ולאפשר למערכות קניית פרסומות (פרוגרמטי, כן?) לאתר את הצרכן שזיהינו, לרכוש מדיה מתאימה תחת עשרות פרמטרים ולשדר את הקריאייטיב הנכון בפורמט הנכון ובזמן הנכון ישירות לאותה רשומה - הוא עולם שבו יש סיכוי שכאב הראש והעלות הגבוהה של יישום אותה טכנולוגיה, יחזירו את עצמם.

טלוויזיה פרוגרמטית ומכונית חכמה / אדיר רגב, המייסד והבעלים של סוכנות GO לפרסום דיגיטלי

אם ב-2015 המיקוד בכנס היה במערכות הקונות מדיה בצורה היעילה ביותר, השנה התמקדו במהות, בחוויית המשתמש. לכולם ברור שהדאטה עלינו נאספת בקצב מסחרר. הרגלי הצריכה שלנו, ההעדפות שלנו, הנתונים הדמוגרפיים, כולל הכנסה, מצב משפחתי והשכלה - כולם נאספים והמידע מעובד, מסונן ונשמר בעשרות ומאות מערכות. גם הצרכנים מבינים זאת, ועכשיו הם דורשים שאם כבר יודעים עליהם הכול, לפחות שייתנו להם חוויה צרכנית טובה.

אי לכך, דיון סוער התקיים בנושא חסימת הפרסומות. הארגונים שזו מטרתם טוענים לרשת נקייה מפרסומות ונגד החזירות של ענקיות הפרסום. לא ברור מה המודל העסקי שהם מציעים ואיך הם מתכוונים לממן את שפע המידע והאפליקציות וחופש הפעולה שיש לנו במרחב הדיגיטלי בלי המפרסמים, אולם השנה נתגלה במפתיע הבלוף הגדול של ארגוני האד-בלוקינג.

שתי ענקיות הפרסום, גוגל ואפנקסוס, המנהלות את בורסות הפרסום הגדולות והמצליחות בעולם, הודיעו שיפסיקו לשתף פעולה עם מערכות חסימת הפרסומות וימנעו מהן גישה לנתונים שלהן. שעות ספורות לאחר ההכרזה הזאת, הודיעו חברות האד-בלוקינג ובראשן ComboTag ו-Adblock Plus כי יקימו רשת פרסום משלהן. אז עכשיו חוסמי הבאנרים הפכו למוכרי הבאנרים, וכל העקרונות המפוקפקים - לפח.

ענקיות הפרסום אמרו שנושא חסימת הפרסומות הוא טעות שהן הביאו על עצמן, שכן מזמן הן היו צריכות להגדיר סטנדרטים ברורים לשוק: כמה באנרים מותר שיהיו בעמוד תוכן, אילו פורמטים מותר לפרסם, ולמי ובאיזו תדירות מותר לפרסם כדי למנוע "הצקה".

אך למרות הקולות הגבוהים בנושא, הדיון היה מאכזב שכן עיקר ההתעסקות בנושא חוויית המשתמש היה באיכות המידע שנאסף. לא היה כמעט דיון על פלטפורמות ומוצרים שמשפרים את חוויית המשתמש. לא הייתה כמעט נגיעה באפשרות להתאים את הקריאייטיב למידע שנאסף עלינו, אולי פשוט מפני שהנושא הזה עדיין לא פתור.

נושא חם נוסף שעלה הוא קניית פרסומות לטלוויזיה באופן פרוגרמטי, שהולך וגדל. כרגע זה קורה רק בארה"ב, גוגל היא הקטר, ומנוע העזר הוא לא אחר מאשר פייסבוק. עם זאת, המומחים צופים שבטווח הארוך פייסבוק תיפלט החוצה.

ההנחה שסוג הפרסום הזה יתפוס זכתה להסכמה מקיר לקיר, והמומחים הסכימו גם שהחסמים היחידים כרגע הם מנהלי ערוצי הטלוויזיה, החוששים רק מעצם האזכור של המילה "פרוגרמטי", ויכולת האיסוף ואיכות הנתונים המצומצמת שיש לערוצי הטלוויזיה על הצופים.

בארה"ב יש כבר מעל 15 מיליון טלוויזיות חכמות המחוברות למערכות שמנטרות את כל 1,100 הערוצים המסחריים. המערכות החדשות יודעות בדיוק מי גר בבית, מה גילו ובמה הוא צופה. כיום הן משתמשות בנתונים בעיקר לצורכי מחקר ולהפעלה מתוזמנת של קמפיינים בדיגיטל בשנייה שמתחיל קמפיין בטלוויזיה, אולם עם החדירה של קנייה פרוגרמטית של פרסום, ייצרו ספקי התוכנה מערכות-על שגם יידעו לצבור את הדאטה הרלוונטית לכל בית אב וגם להגיש לו את הפרסומות הרלוונטיות ביותר בכל ערוץ, בכל אחת מהטלוויזיות בבית. זה צפוי לקרות בתוך 5-10 שנים.

עוד חידוש פורץ דרך שנראה בעוד 5 שנים הוא ב.מ.וו i8, שצפויה להיות ההצלה של אנשים שהרכב הוא גם המשרד שלהם ושמבלים שעות ארוכות על הכביש. המכונית תהיה מחוברת לענן, ושם תקבל את כל המידע מיומן הפגישות, חוגי הילדים, אימון הטניס וכמובן עומסי הכבישים וספר הטלפונים.

טיפול לרכב? המכונית תיקח את עצמה למוסך ביום שבו אני במשרד ולא צריך לצאת. פקקים? המכונית תדע לדבר איתי דרך אמצעי תקשורת בבית החכם שלי, ולומר לי שאנחנו חייבים לצאת לאימון 20 דקות לפני הזמן.

פקס דחוף הגיע למשרד? אין בעיה: מעבירים את המכונית למצב נהיגה אוטונומי, ההגה שוקע לתוך לוח המחוונים ומפנה מקום למשרד נייד שבו אפשר לקרוא בשקט, לחתום ולסרוק דיגיטלית. המכונית כבר תעביר אותו ישר למשרד. סמסונג וב.מ.וו משתפות פעולה במיזם הזה כדי להביא גם כמה שיותר מידע על הנוהגים למכונית, שיכול לעזור לה להתאים את עצמה למצב העייפות, מצב הרוח ולניסיון בנהיגה, כמו גם לתנאי הדרך. נהדר להיות בין כל כך הרבה יזמים ואנשים שהם גם חולמים וגם מיישמים בו-זמנית.

עוד כתבות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע