האוצר נערך להכניס שינויים לחוק המיסוי על בעלי שלוש דירות ומעלה. ל"גלובס" נודע, כי באוצר נחושים להעביר את מס ריבוי הדירות, אך מעריכים כי לא יהיה מנוס מהכנסת שינויים לחוק, שמעורר ביקורת רבה במערכת הפוליטית. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שהודיע על התנגדותו להעברת החוק במתכונתו הנוכחית אמר היום כי אחד הרעיונות הנשקלים הוא להגביל את המיסוי רק למי ששווי הדירות שבבעלותו עולה על רף מסוים.

אתמול הצטרף גם יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (ליכוד), לקולות הדורשים להוציא את המס מחוק ההסדרים. ועדת הכנסת היא הגוף המחליט אילו סעיפים יוצאו מחוק ההסדרים ולאילו ועדות יועברו הסעיפים שיישארו בחוק.

"הח"כים שתוקפים את מס שלוש הדירות מרוויחים פעמיים", אמר היום גורם ממשלתי, "גם מחזקים את כוח המיקוח שלהם במו"מ מול האוצר על העברת התקציב וגם מרוויחים כותרות ונקודות בדעת הקהל על תקיפת המס הכי לא-פופולרי בתקציב".

ח"כ רועי פולקמן (כולנו) טען היום (ה') בתוכניתם של ירון דקל ועמית סגל בגל"צ כי "חלק מהדיבור על המיסוי על דירה שלישית הוא מסך עשן, כולל התקפות בעיתונים על נושאים אחרים. יש בחוק הזה הרבה מאוד נקודות מאוד רגישות שנוגעות לקבוצות אינטרס מאוד גדולות וחלק מהדיון על מס דירה שלישית וההתקפות עליו, יש לו תכליות אחרות. מי שימכור דירה ייצא ברווח עצום וגם ניתן לו המלצות השקעה אלטרנטיביות לפנסיה. ילך לקרן ריט או לאג"ח מיועדות ויקבל את אותה תשואה".

כפי שנחשף ב"גלובס", באוצר מתכוונים להציע למי שימכור דירות בעקבות הטלת המס להשקיע בפיקדון בנקאי שיהיה צמוד למדד מחירי הדירות.

ח"כ דוד ביתן, יו"ר הקואליציה, אמר כי "אין היום רוב בקואליציה להעביר את החוק הזה. זה ברור מאליו. אם שר האוצר יתעקש שזה יעבור בקריאה ראשונה - זה יעבור, אבל נתקן את החוק לאחר שיגיע לוועדת הכספים. הוא לא יכול לעבור במתכונת הזאת. אני לא יודע מי מציע לשר האוצר את כל ההצעות האלה - הן לא מורידות את מחירי הדיור, הן רק מעלות את המיסוי לקופת המדינה. המס הזה כבר רשום בתקציב על 800 מיליון שקל".

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, שאמר השבוע כי מס הדירה השלישית לא יעבור בכנסת, הוסיף בראיון לגל"צ: "אני כיו"ר הוועדה העליתי את מס הרכישה ל-8% וזה לא הזיז שום דבר למחירי הדירות. יש זכות קניין לאנשים. הם שילמו מסים, מע"מ, שילמו את הכול ובסוף באים אליהם ואומרים להם תשלמו מס. דבר שני, אם למישהו יש שלוש דירות באופקים ששוות בקושי מיליון שקל ומישהו אחר יש לו שתי דירות במגדלי אקירוב ששוות 40 מיליון הוא לא ישלם מס. היות שיש לי ניסיון בהעלאת מסים על דירות זה לא יוזיל את מחירי הדירות, זה יוסיף הרבה כסף לקופת המדינה".