דרמה במועצת הרשות השנייה: רמי סדן, יו"ר דירקטוריון חדשות 10, ואיתן זינגר, שמכהן כנציג ציבור בדירקטוריון, הודחו היום (א') מתפקידם. ההחלטה התקבלה לאחר שסדן וזינגר הופיעו היום בפני המועצה, שמצאה "אי-דיוקים בטופסי הגשת המועמדות של השניים לכהונה כנציגי ציבור בדירקטוריון חברת החדשות".

כעת נותרו בדירקטוריון חדשות 10 שתי נציגות ציבור: ד"ר זהר קדמון-סלע וד"ר אורנה לביא-שטיינר, ובמועצה לא מתכוונים למנות לצידן דירקטורים נוספים. על-פי החוק, לנציגי הציבור בדירקטוריונים של חברות החדשות מוקנה כוח הצבעה של 40%, והשתיים יחזיקו יחד בזכות הזאת (20% כל אחת), כשאחת מהן תמונה ליו"ר הדירקטוריון במקומו של סדן.

סדן - שלאחר מינויו ליו"ר חדשות 10 התעוררה בעניינו מהומה ציבורית, כשנטען כלפיו כי הטיח אמירות גזעניות בש"ס ובמי שעומד בראשה, השר אריה דרעי - התבקש על-ידי המועצה להתייחס בעיקר לפערים בין מה שהצהיר לגבי התקופה שבה הועסק בבית החולים שער הצדק, לבין מה שאכן עשה שם בפועל. מקורות-החיים שהגיש סדן ניתן היה להבין כאילו הוא כיהן כדובר וכחבר ההנהלה בבית החולים במשך 20 שנה, בין השנים 1986 ל-2006.

סדן הגיע לדיון כשהוא מלווה בעו"ד זיו מאור, יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת. כבר למן תחילת דבריו עלתה השיחה לטונים גבוהים, ויו"רית המועצה, אוה מדז'יבוז', אף איימה להפסיק את הדיון. סדן טען כי כל המהומה סביב מינויו מקורה בקנונייה ונובעת מ"מסע הכפשות של עיתונאים, שחברו לגורמים פליליים (הכוונה כנראה לשר דרעי שהורשע בפלילים, י' כ') ועושים מהומה".

חברי המועצה היו כאמור סקפטיים יותר. השאלות שהופנו לסדן נגעו לנושא ניסיונו המקצועי ומשך הזמן שבו היה חבר הנהלה בבית החולים שערי צדק. סדן לא הכחיש בדבריו כי בפועל ישב בישיבות ההנהלה של בית החולים במשך 4 שנים בלבד, וטען כי הפסיק להיות מוזמן לישיבות לאחר שהסתכסך עם מנכ"ל בית החולים. בשאר הזמן היה לדבריו אחראי על הפרסומים של בית החולים.

גם בעניינו של הדירקטור זינגר עלו מספר שאלות לגבי הצהרותיו ערב קבלתו לתפקיד. זינגר הצהיר אז כי אין לו כל זיקה פוליטית או קשר לשר מכהן בעבר או בהווה, אך לאחר מכן התברר הוא היה מועמד ברשימת יש עתיד בבחירות המוניציפליות בתל-אביב ב-2013. הדיון בעניינו של זינגר היה מתון ורגוע הרבה יותר, וחברי המועצה הפגינו סימפטיה רבה יותר כלפיו, אך כאמור, בסופו של דבר החליטה המעוצה פה-אחד להדיח את השניים.

סדן מסר לאחר ההחלטה: "המטרה הושגה - לא נותרו עוד דתיים בערוץ 10".

עורך דינו של סדן, זיו מאור, מסר כי "החלטת הרשות השנייה התקבלה בחוסר סמכות. הרשות מבקשת להלך אימים על דירקטורים שמונו לכהן בתפקיד רגיש מתוך עצמאות מלאה, והיא עושה זאת ממניעים פוליטיים ובדרך מניפולטיבית. סדן ישקול את צעדיו המשפטיים מול הפעולה הבלתי חוקית הזו ויודיע על כך לתקשורת קודם שיודיע לרשות - כפי שהרשות עשתה היום".

עו"ד מאור הוסיף כי "המועצה לא קבעה שסדן אינו כשיר לכהן בתפקיד, אלא נטפלה לנוקדנות של חלקיות משרה ומועד חילופי תפקידים כדי להצדיק החלטה שהוכתבה מראש על-ידי דרג פוליטי".

מדז'יבוז', יו"רית הרשות השנייה, מסרה לאחר ההחלטה: "אנו רואים לנגד עינינו את טובת חברות החדשות ואת האינטרס הציבורי. המועצה סבורה כי נדרש רף גבוה של מהימנות ואמינות ממי שמשמשים נציגי ציבור בחברות החדשות. אני גאה בהחלטת מועצת הרשות השנייה".

סדן, הנחשב מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר ששימש בעבר כיועצו, מונה בתחילת יוני השנה ליו"ר דירקטוריון חדשות 10. שלושת הדירקטורים מטעם הציבור הצביעו נגד מינויו לתפקיד, וכך גם מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי. מי שתמך במינויו היו אנשי RGE, בעלי השליטה בערוץ. 

איתן זינגר מסר בתגובה: "קיים צל כבד האם החלטת מועצת הרשות השנייה היא חוקית, והדבר יתברר במוסדות המתאימים. לא היה כל 'אי-דיוק' בטופס המועמדות שלי ששימש כבסיס לבחירתי. מעולם לא הייתה לי זיקה ליאיר לפיד ולא לשר משרי יש עתיד. לא נפגשתי מעולם עם אישים אלה, לא עבדתי עבורם ולא הייתי בכל קשר עימם. לרשות השנייה הועברו מסמכים המעידים מעל לכל ספק שלא היה פגם בהתנהלותי. אגב, את ההחלטה התמוהה עד רגע זה לא קיבלתי מאף גורם, אלא קראתי אותה כמו כולכם דרך התקשורת. בית המשפט יעבור על החומרים ויכריע בסוגיה זו".