גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה הציע יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי למקבילו המצרי?

וגם: לוזון ואדלסבורג מתפשרים - הגופים המוסדיים יסייעו לצדדים להחליט על זהות הדח"צ

אל עראב וסרוסי/ צילום: בנק הפועלים
אל עראב וסרוסי/ צילום: בנק הפועלים

כשסרוסי פגש את אל עראב

מה הציע יו"ר בנק הפועלים למקבילו המצרי?

יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, מבקר בימים אלה בוושינגטון, ארה"ב, שם מתקיים כנס של קרן המטבע הבינלאומית. במהלך הכנס נפגש סרוסי עם בכירי הענף הפיננסי, נגידי בנקים ובנקאים, בהם גם הישאם אז אל עראב, יו"ר הבנק המצרי CIB.

סרוסי ניצל את ההזדמנות לשיחה ערה עם אל עראב, שסיפר לו כי הכלכלה במצרים נמצאת במגמת שיפור. הוא לא היסס ואף הזמין את אל עראב לבקר בארץ. "אני אשמח להגיע לביקור", ענה לו מקבילו המצרי.

עוד בכנס, הוענק לבנק הפועלים בפעם החמישית פרס "הבנק הטוב ביותר בישראל" על-ידי נציגי המגזין "Global Finance".

בדבריו בכנס פרגן סרוסי למערכת הבנקאית והמשק הישראלי, ואמר: "יציבותה של מערכת הבנקים והפיננסים בישראל בולטת לחיוב בעולם של משברי בנקים במקומות שונים, בעיקר באירופה. במדינות שבהן הבנקים נמצאים תחת לחץ, ויש חשש לחוסנה של המערכת הבנקאית, האזרחים מאבדים את תחושת הביטחון". 

אל עראב וסרוסי/ צילום: בנק הפועלים

לוזון ואדלסבורג מתפשרים

הגופים המוסדיים יסייעו לצדדים להחליט על זהות הדח"צ

האם הסכסוך בין עמוס לוזון לבין יוסף ואורי אדלסבורג עומד בפני סיום? קבוצת לוזון עדכנה בסוף השבוע על הסכמות שגובשו בנוגע למינוי הדירקטור החיצוני (דח"צ) בחברת הנדל"ן, סוגיה שסביבה התעורר הסכסוך בין הצדדים לפני כמה חודשים.

במסגרת ההבנות הסכימו הצדדים כי עורך הדין של החברה ייפגש עם הגופים המוסדיים הגדולים בלוזון בשבועות הקרובים, כדי להחליט על זהות מועמד שיוצע לתפקיד הדח"צ.

בלוזון ציינו כי "בהמשך לכך, דירקטוריון החברה ימליץ לאסיפה הכללית של בעלי המניות, אשר תתכנס במהלך חודש נובמבר 2016, על מועמד אשר יוצע על-ידי עורך הדין והמוסדיים, כאשר החברה ואדלטק (באמצעותה מחזיקה משפחת אדלסבורג במניות לוזון. ש"ד) הסכימו בדיון כי לא יתנגדו למועמד שיוצע במסגרת אותה אסיפה כללית".

הסכמה זו התגבשה לאחר שמאז חודש יולי האחרון לא מצליחה קבוצת לוזון לאשר מינוי של דח"צ לחברה, בעקבות חילוקי דעות בין בעל השליטה, עמוס לוזון, לבין משפחת אדלסבורג לגבי זהותו.

קבוצת לוזון עוסקת - בעצמה ובאמצעות החברה-הבת דורי בנייה - בניהול ובביצוע פרויקטים קבלניים ובייזום, פיתוח, הקמה ומכירה של פרויקטים, בעיקר בתחום הנדל"ן והתשתיות בישראל וגם בפולין. 

עמוס לוזון/ צילום: איל יצהר

הבורסה ליהלומים עושה חשבון נפש

וגם: עושים תוכניות ובונים מגדלים

כמעט כל 3,500 בכירי וחברי בורסת היהלומים ברמת-גן הגיעו בשבוע שעבר לאירוע שכולו בסימן חשבון נפש ליום כיפור, שהתקיים באולם המסחר שבבורסה.

באירוע נכחו גם ישראל זינגר, ראש עירית רמת-גן, וד"ר יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט. בכר הביע אופטימיות ואמר כי "המשק הישראלי במצב הרבה יותר טוב ממה שאנו מצפים. העולם משתנה טכנולוגית ואנושית, ואנו חייבים להשתלב בעולם מורכב בו אנו לא יודעים לקראת מה הולכים. ברמה המאקרו-כלכלית, הממשל בארץ עושה עבודה טובה, והנתונים טובים".

ואם בשינויים עסקינן, זינגר ניצל את האירוע כדי להיפגש מיד אחריו עם יורם דבש, נשיא הבורסה ליהלומים, ואמר לו כי העירייה תומכת בפרויקט הבינוי העתידי של הבורסה, וכי על בכירי הבורסה לקדם במהירות האפשרית את הפרויקט הכולל בניית שני מגדלים חדשים בני 80 קומות כל אחד.

עוד נכחו ועשו חשבון: קובי קורן, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים; ושמואל שניצר, יו"ר מכון היהלומים.

שניצר בכר לאו ודבש/ צילום:דני ארוסי

יהודה זיסאפל מתכונן לצונאמי

וממליץ לשים לב למכשיר המובייל

את השנה החדשה קיבלה חברת בינת תקשורת מחשבים באולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב, שם היא קיבלה גם את פניהם של כ-1,000 מוזמנים, רובם ככולם אנשי ונשות היי-טק.

המארחים (באירוע פתיחת השנה שכבר הפך למסורת): יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת; ואלון בן-צור, מנכ"ל בינת.

לדברי זיסאפל, "המהפכה הדיגיטלית דומה לגל צונאמי ענק שמתרחש כל 25 שנים. הגל הקודם היה מהפכת האינטרנט. אחד התחומים שנראה התחזקות שלו בעידן הדיגיטלי יהיה של תחום המובייל, כאשר מעמד הטלפון החכם רק ילך ויתגבר בעתיד... אנחנו רואים היום רק את קצה הקרחון של השפעת המובייל על חיינו".

במרימי הכוסית: היזם ואיש העסקים זהר זיסאפל, ממקימי קבוצת רד-בינת; דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל מיזם הסיבים אנלימיטד ולשעבר מנכ"ל משרד האוצר; שלומי קוארטלר, מנכ"ל דל ישראל; שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל; רונית רובין, לשעבר סמנכ"לית החטיבה העסקית בפרטנר; רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור; ואחרים.

בן צור וזיסאפל/ צילום:ניב קנטור

כבוד ישראלי

מנכ"ל אוניפארם מתמחה בליטיגציה

ד"ר רון תומר, מבעלי חברת התרופות הישראלית אוניפראם, ביקר בשבוע שעבר בברצלונה שבספרד. המטרה: חברת אוניפארם זכתה בפרס הליטיגציה של השנה - Patent Litigation - שהוענק לה על-ידי מגזין התעשייה הגנרית "Generics Bulletin" וחברת המידע הרפואי IMS world. 

הפרס הוענק לאוניפארם על מאבקה המשפטי בחברת התרופות הבינלאומית סאנופי, זאת אחרי שלפני מספר חודשים התקבל פסק דין תקדימי שקבע כי סאנופי, שהחזיקה במונופולין על תרופה לדילול דם, ניצלה לרעה את חוקי הפטנטים.

את הפרס העניקו לתומר אנג'לה למונט, מנחת האירוע ומגישת טלוויזיה בריטית; ובאוויק פאטל, מנכ"ל IMS world. 

תומר פאטל ולמונט / צילום:Aidan fry

שלומי פוגל חוגג בקיבוץ

יו"ר קבוצת אמפא נפגש עם חברי קיבוץ שפיים לדורותיהם

שלומי פוגל עושה שכונה בקיבוץ: פוגל, יו"ר קבוצת אמפא, מבעלי מספנות ישראל וחברת גולד בונד, הגיע בסוף השבוע לאירוע הנחת אבן-הפינה לשכונת המגורים החדשה המוקמת בקיבוץ שפיים. השכונה החדשה היא למעשה הפרויקט הראשון של אמפא ישראל (אמפא מליבו לשעבר) לאחר הפרידה מאורתם סהר שבבעלות אמיר נחום, אשר יצאה באחרונה מהשותפות עם אמפא תמורת כ-15 מיליון שקל. 

לדשא הקיבוץ הגיעו שלל מוזמנים, בהם לא פחות מ-4 דורות של בני הקיבוץ, חלקם הגיעו על קלנועית. מחצית מיחידות הדיור בשכונה מיועדת לדור ההמשך של 6-7 משפחות, שהן עצמן דור שלישי בקיבוץ.

עוד קיבלו את פניו של פוגל: אלי אגם, מנכ"ל אמפא ישראל; יונה טל, מנהלת הקהילה של הקיבוץ; הדר ליוואי, מנהל תשתיות ופרויקטים באמפא; ואחרים.

פוגל ואדם/ צילום: רועי מזרחי

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

לאחר שבשנה שעברה נרשמו "פקקים" חסרי תקדים בדרך להנפקת דרכונים ותעודות זהות, חוק חדש שנכנס לתוקף מאפשר לבצע את התהליך באופן מקוון ● כיצד זה יעבוד, ולמי הדבר יתאפשר? ● גלובס עושה סדר

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי, הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

לוח הטיסות בנתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברת תעופה נוספת החליטה לעכב את החזרה לישראל

רוב חברות התעופה החזירו את פעילותן לישראל מאז מתקפת הכטב"מים, אך עדיין יש כמה שבוחרות להשהות את חזרתן ● איזיג'ט השהתה את פעילותה עד סוף העונה, אייר קנדה ואייר אינדיה האריכו את תוקף השהיית הטיסות לישראל ● יונייטד איירליינס מצטרפת אליהן

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בשופרסל

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

שוק המשכנתאות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוק המשכנתאות בחודש מרץ חזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מרץ נלקחו משכנאות בהיקף של 6.23 מיליארד שקל ● היקף משכנתה ממוצעת שנלקחה במרץ הגיע ל-918 אלף שקל

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות