המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה חיובית, לאחר העימות השני בין המועמדים לנשיאות. ברקע, נרשמו עליות החדות במחירי הנפט וסקטור הבנקאות ריכז עניין.

 

אמש התקיים העימות השני בין הילארי קלינטון לדונלד טראמפ והיה בחלקו הראשון התכתשות בבוץ סמיך, אך רק מתמודד אחד התלכלך - טראמפ, שניסה להפוך את העימות לדיון על הטוהר המוסרי של הנשיא לשעבר ביל קלינטון ושל אשתו, בתקווה לטהר את עצמו מהכתם הענקי של קלטת מ-2005 שהנציחה התבטאויות מיזוגניות שלו, לרבות התפארותו שכ"כוכב" הוא יכול ללפות אברי מין של נשים. סקר בזק של CNN: במדגם של אלה שצפו בעימות, 57% אמרו שקלינטון זכתה בו; 34% סברו כי טראמפ היה המנצח.

 

"אני חושב שהשווקים הכריזו על שוויון", מציין JJ Kinahan, אסטרטג בחברת השקעות. הוא הוסיף עוד כי העימות השני לא הצליח ליצור יתרון לאחד המועמדים.

החוזים על הנפט  נסחרו בתנודתיות גבוהה היום. שר האנרגיה הסעודי חאליד אל-פאליח, אמר כי ארגון אופ"ק צריך להבטיח לא לקצץ יותר מדי בתפוקה כדי לא לזעזע את שוק הנפט. באותה נשימה הוא הביע אופטימיות בכל הנוגע  לאפשרות שיצואניות הנפט יגיעו להסכם שיוביל להגבלת התפוקה בכנס של אופ"ק בנובמבר. לאחר דבריו של אל-פאליח, החוזים על הנפט עברו לעליות משמעותיות. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הקפיץ את מחירי הזהב השחור כשאמר כי רוסיה מוכנה להיות צד בהסכם שיוביל להקפאת התפוקה.

המשקיעים התמקדו בנוסף בדבריו של צ'רלס אוואנס, נשיא שלוחת הפד בשיקגו, שאמר היום בנאום שנשא כי האינפלציה בארה"ב עדיין מתחת ליעד של הפד ולכן אין צורך ולמהר בהעלאת הריבית בדצמבר.

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין. מניית דויטשה בנק  בלטה בצל דיווחים לפיהם הבנק הגרמני לא הצליח להגיע להסכמות עם הרשויות בארה"ב לגבי היקף הקנס שיהיה עליו לשלם בגין חלקו בהתפתחות המשבר הפיננסי ב-2008. 

פייסבוק  הודיעה על השקת שירות Workplace, אשר מיועד להוות רשת לתקשורת פנימית בארגונים. השירות יהיה נטול פרסומות, אך פייסבוק מתכננת לגבות תשלום עבור כל משתמש, שינוע בטווח של 1-3 דולר.

טוויטר  צנחה במסחר לאחר שהספקולציות לגבי הצעת רכש שהיא תקבל - התפוגגו. 

מיילן  זינקה לאחר שהודיעה בסוף השבוע כי תשלם לרשויות בארה"ב 465 מיליון דולר לאחר שהואשמה כי גבתה מחיר מופרד על תרופת הדגל שלה - אפיפן. 

בסקטור המדיה בארה"ב, ויאקום ו-CBS , שהתפצלו מתוך חברה אחת ב-2005, עשויות לשוב ולהתמזג בקרוב. דיווחים בארה"ב טוענים כי שתי החברות שכרו יועצים חיצוניים על מנת לנתח את אפשרויות המיזוג ביניהן.

ענקית המסחר האלקטרוני עליבאבא  הודיעה כי יצרה שותפות עם חברת סרטים בבעלות הבמאי סטיבן ספילברג, במטרה לשפר את הפצת סרטי החברה בשוק האסיאתי ובסין בפרט.

טסלה   לא תגייס כספים ברבעון הקרוב לטובת רכישת חברת האנרגיה הסולארית SolarCity, כך לדברי יו"ר שתי החברות אלון מאסק. מאסק הוסיף כי נראה שגם ברבעון הראשון של 2017, החברה לא תגייס כספים כדי לממן את העסקה בשווי 2.8 מיליארד דולר, שגרמה לכעס רב כלפיו בקרב מחזיקי מניות טסלה.

מניית סיילספורס.קום  ננעלה בעלייה של כ-6%, לאחר שנראה כי לא תנסה להגיש הצעה לרכישת טוויטר. רבים מבעלי המניות של החברה התנגדו לאפשרות רכישת הרשת החברתית.

מניית אפל  נסחרה בעליות בעקבות הודעת סמסונג על הפסקת ייצור מכשירי Note 7.

דויטשה בנק החל לסקר את מניית נטפליקס  ופתח בהמלצת "מכירה". הבנק קבע את מחיר היעד של חברת הסטרימינג על 90 דולר - נמוך בכ-15% ממחירה היום.