גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שמעוני-פינקלשטיין תובע 1.5 מ' ש' מחברת הביטוח קופאס

משרד הפרסום רכש מקופאס כיסוי ביטוחי כשרכש מדיה לפוגל-אוגילבי, ולטענתו החברה מסרבת לשלם חוב של 1.3 מיליון שקל ■ קופאס: שמעוני-פינקלשטיין הפר את הוראות הפוליסה באופן בוטה

דודי שמעוני ודוד פוגל / צילומים: תמר מצפי
דודי שמעוני ודוד פוגל / צילומים: תמר מצפי

ספיחי פרשת התמוטטות משרד הפרסום פוגל-אוגילבי ממשיכים להדהד בענף הפרסום. ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי תובע מחברת הביטוח קופאס כ-1.5 מיליון שקל בגין ביטוח סיכוני אשראי שרכש אצלה, שכללו בין היתר ביטוח עבור פעילותו של פוגל-אוגילבי.

בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב באמצעות עו"ד ריקי ריחני ממשרד ארנון שגב ושות', נטען כי קופאס התנערה מתשלום תגמולי ביטוח של כ-1.5 מיליון שקל על תשלום אירוע ביטוחי - זאת לאחר שכנגד פוגל-אוגילבי הוגשה בקשת פירוקה.

משרד הפרסום פוגל-אוגילבי היה מוותיקי ענף הפרסום בגלגולו המודרני, ובמשך שנים נחשב למשרד יציב ומשפיע. אך עם השנים חלה הידרדרות במעמדו, הוא איבד עוד ועוד תקציבים ונחלש.

כתוצאה מכך איבד המשרד גם את אחיזתו בתחום רכש המדיה ועבר בין גורמים שונים בשוק שרכשו מדיה עבורו - המשמעותי שבהם היה קבוצת אדלר-חומסקי, שעשתה זאת באמצעות חברת המדיה שלה מדיה קום. ואולם כשהחשיפה של הקבוצה למשרד עמדה כבר על מיליוני שקלים, היא דרשה מדוד פוגל לשעבד את ביתו כנגד חובותיו והפסיקה את ההתקשרות עמו.

בהמשך חבר פוגל-אוגילבי לחברת המדיה הבינלאומית קראט מדיה וואן, אך ההתקשרות בין הצדדים נפסקה לאחר 4 חודשים בטונים צורמים ובמכתבים משפטיים. בפוגל-אוגילבי שוב חיפשו פתרון, אך בשוק לא מיהרו להתקשר עם המשרד שסומן כבעייתי. לבסוף, באמצע שנת 2014 חתמו שמעוני-פינקלשטיין-ברקי ופוגל-אוגילבי על הסכם לרכישת מדיה.

במהלך שנת 2015 ניהל משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי משא-ומתן על רכישת ביטוח סיכוני אשראי ללקוחותיו, ביניהם עבור משרד הפרסום פוגל-אוגילבי. בכתב התביעה נטען כי במסגרת המגעים לרכישת הביטוח, מולא שאלון שבו פורטו בין היתר החובות של פוגל-אוגילבי, שעמדו באותה תקופה על 5 מיליון שקל.

לטענת משרד שמעוני-פינקלשטיין-ברקי, הובהר לחברת הביטוח כי ההתנהלות מול פוגל-אוגילבי הייתה מבוססת על תקופות אשראי ארוכות יחסית - עד שוטף פלוס 180 יום. שמעוני-פינקלשטיין-ברקי ביקשו כיסוי ביטוח אשראי בהיקף של 4.5 מיליון שקל, אך בחברת הביטוח נערכו בדיקות שבסופן הוחלט להפחית את הכיסוי הביטוחי ביותר מ-50%, לכ-2.1 מיליון שקל.

היקף האשראי נבע מבדיקות עצמאיות שביצעה חברת הביטוח, שהעניקו למשרד פוגל-אוגילבי דירוג אשראי נמוך. ביחס ללקוח אחר של שמעוני-פינקלשטיין-ברקי - סקיילקס, לשעבר בראשות אילן בן-דב - הודיעה חברת הביטוח כי אין היא נכונה לאפשר כל כיסוי ביטוחי.

"חוסר תום-לב"

בתביעה נטען כי לפי הפוליסה חברת הביטוח היא זו שקובעת את דירוג הלקוח ואת מכסת האשראי, ושומרת על זכותה לשנות או לבטל לחלוטין את כיסוי האשראי ללקוח הספציפי. עוד נטען כי החברה הייתה מודעת לכך שיש סכומים שעדיין לא נפרעו על-ידי פוגל-אוגילבי או שתשלומם התעכב אך שולמו בסופו של דבר.

כמו כן נטען כי לשמעוני-פינקלשטיין-ברקי לא היה כל מידע מקדים או סיבה להניח כי החשבוניות המוצאות ללקוח זה לא ייפרעו - במיוחד לאור העובדה ש-3 חודשים לפני חתימת חוזה הביטוח, הפחית פוגל-אוגילבי את החוב שלו למשרד ביותר מ-2 מיליון שקל וכיבד המחאות בסכומים ניכרים.

מהתביעה עולה כי לאחר רכישת הביטוח עודכנה החברה באופן שוטף לגבי מצבו של פוגל-אוגילבי. לאחר כמה שבועות הודיע שמעוני-פינקלשטיין-ברקי לחברת הביטוח כי הודיע לפוגל-אוגילבי שלא ימשיך לרכוש עבורו מדיה כדי לא להגדיל את החשיפה שלו עצמו. לטענתו, 3 ימים לאחר מכן הודיעה לו חברת הביטוח כי היא מבטלת את מכסת האשראי של פוגל-אוגילבי, וכי כל שירות שיינתן לפוגל לא יהיה מכוסה. ואכן, שמעוני-פינקלשטיין-ברקי חדלו לתת שירותים לפוגל.

בהמשך, בנק לאומי פתח בהליכים משפטיים נגד פוגל-אוגילבי. למשרד מונה כונס נכסים, הוגשה בקשת פירוק, והוא הוכרז כחדל פירעון. לבסוף, פעילותו של משרד הפרסום נמכרה למשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שגם לו חייב היה פוגל מיליוני שקלים.

בשמעוני-פינקלשטיין טוענים כי היקף החוב שנוצר במהלך הזמן שבו היה קיים הביטוח הוא כ-1.3 מיליון שקל. ואולם, קופאס הודיעה למשרד כי היא רואה את עצמה משוחררת מכל אחריות על-פי הפוליסה, מכיוון ששמעוני הפר במתכוון את חובת הגילוי גם לפני ההחלטה על מתן האשראי לפוגל וגם אחריה.

לטענת שמעוני, עיתוי ההודעה אינו מקרי ונובע מכך שחברת הביטוח למדה מהתקשורת על ההליכים המשפטיים נגד פוגל-אוגילבי, ולכן פעלה בחוסר תום-לב והעלתה טענות נגד המשרד כדי להתנער מחובותיה. הסיבה האמיתית לכך, על-פי שמעוני-פינקלשטיין, היא התרחשותו של אירוע ביטוחי המחייב תגמולי ביטוח.

בשמעוני לא מתכוונים לוותר על הסכומים שמגיעים להם, לטענתם, מחברת הביטוח. "זהו מקרה קלאסי של מטרייה שלא נפתחה בגשם", אומרת עו"ד ריקי ריחני, המייצגת את המשרד.

קבוצת קופאס היא אחת מחברות ביטוחי האשראי וסיכוני סחר חוץ הגדולות בעולם, ובישראל היא פועלת, עדיין בהיקפים צנועים למדי, באמצעות חברת קופאס.

מקופאס נמסר בתגובה: "מאז שהחלה לפעול בישראל שילמה קופאס את כל תביעות הביטוח שהוגשו לה ע"י מבוטחיה , במלואן ובמהירות.

"התביעה דנן הינה החריג היחיד לכך ולא בכדי: דחיית הכיסוי הביטוחי של המבוטחת חברת שמעוני פינקלשטיין ביחס לחובות משרד הפרסום פוגל אוגלבי נעשתה כדין, ולמבוטחת ניתנו נימוקים מפורטים ביותר לסיבת הדחייה תוך הפניה להוראות פוליסת הביטוח והדין שהופרו על ידי המבוטחת באופן בוטה, וכן לשאלות במסגרת הצעת הביטוח עליהן נמנעה המבוטחת מלתת תשובות מלאות וכנות כנדרש. לפיכך התביעה שהוגשה לבית המשפט הינה תביעת סרק אשר דינה להידחות".

עוד כתבות

עשן מתקיפות חיל האויר מיתמר מאזור רפיח / צילום: ap, Ismael Abu Dayyah

כלב רובוטי ורחפנים: איך תיראה הפעולה שתחסום את "צינור החמצן של חמאס"?

התמרון בעיר הדרומית ביותר ברצועה, רפיח, יאפשר לצה"ל לסגור את מנהרות ההברחה שמתחזקות את חמאס כלכלית ולוגיסטית ● הסכנה טמונה בהימצאות אפשרית של החטופים ובפגיעה באוכלוסייה האזרחית

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני ● בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

כפר סבא / צילום: Shutterstock

שתי שכונות ישנות סמוכות: המיקום שווה הרבה במחיר

שכונה אחת קרובה לרכבת והשנייה למרכז העיר, ובשתי השכונות מקודמים פרויקטים של התחדשות עירונית ● איפה יותר משתלם לרכוש דירות קטנות?

רוברט אנטוקול ותומר וינגרטן / צילום: אוהד רומנו, יח''צ

כמה עולה האבטחה למנכ"לים ישראלים בארה"ב?

חברת הסייבר סנטינל וואן מימנה אשתקד שירותי אבטחה למנכ"ל תומר וינגרטן ומשפחתו בכ־225 אלף דולר, גם בשל "הסכסוכים במזרח התיכון" ● בפלייטיקה עמדה עלות אבטחת המנכ"ל על מעל מיליון דולר, כולל החזקת מטוס פרטי ● וכמה משלמות ענקיות וול סטריט

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים תומך בהחזרת מס הרכוש על קרקעות פנויות

בכנס שקיים מכון אלרוב לחקר הנדל"ן אמר אהרונוביץ': "אני בעד החזרת מס רכוש בצורה חכמה", והוסיף כי "חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, אין לו שום תשלום 'קנס' על קרקע כזו"

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

ותיקי אגף תקציבים קיימו כנס נגד הממשלה. מי בלטו בהיעדרם?

כ-300 בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר התאספו היום (ג') למחות נגד המדיניות הנוכחית באגף ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

ד''ר נאוה מיכאלי-צברי / צילום: כדיה לוי

מונו כונסי נכסים לביתה של נכדת מייסדי שטראוס בסביון; המימוש יעוכב בחצי שנה

ביהמ"ש מינה השבוע כונסי נכסים לביתה בסביון של ד"ר נאוה מיכאל-צברי, בתה של רעיה שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל שנפטר באוקטובר האחרון ● המינוי יעוכב למשך חצי שנה על-מנת לאפשר למיכאל-צברי להשיג חוב של 15 מיליון שקל

מתחם תעש השלום / צילום: טלי בוגדנובסקי

המכרז במתחם תעש בת"א: כמה תעלה דירה באזור המבוקש?

מכירת הקרקע ל-528 דירות במתחם תעש השלום הוכיחה שיש ביקוש גבוה לקרקעות אטרקטיביות, אך המחישה עד כמה הענף רחוק משיאי עבר ● ודאי כשבצד הסיכון יש גם זיהום שטרם טופל

לויד אוסטין, מזכיר ההגנה האמריקאי / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

המתיחות עם ארה"ב: מזכיר ההגנה האמריקאי - "בוחנים את הסיוע הביטחוני"

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • שר הביטחון בגבול הצפון: "המשימה כאן לא הסתיימה, עלול להיות קיץ חם" • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מגמה מעורבת בוול סטריט; טבע מזנקת ב-13%, שופיפיי מתרסקת ב-20%

נאסד"ק יורד ב-0.2% ● המסחר באירופה ננעל בעליות ●מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל ● האם טסלה הטעתה את המשקיעים? המניה יורדת ב-4% ● רדיט מזנקת ב-10%, ליפט ב-5% ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חברת הדירוג S&P תפרסם בסוף השבוע את עדכון לדירוג האשראי של ישראל: מה צפוי בו?

אחרי שהורידה בהפתעה את הדירוג של ישראל בחודש אפריל, צפויה S&P לפרסם סקירה נוספת ביום שישי ● באוצר מתוחים, אבל מעריכים שלא חלה הרעה במצב הביטחוני שמצדיקה הפחתה נוספת ● החשב הכללי מעדיף לפי שעה להתמקד בגיוס חוב מהמוסדיים הישראלים

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור כי עיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל