גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תביעה נגד פלאפון: "זייפה את חתימתי בעסקת טאבלט במתנה"

לקוח פלאפון תובע את החברה בגין עשיית שימוש בכרטיס אשראי במירמה וזיוף חתימתו ■ פלאפון מצידה טוענת כי מדובר בהשמצות והכפשות ללא תימוכין

לקוח פלאפון, שטען כי חתימתו זויפה בעסקת טאבלט ב"מתנה", תבע את החברה בגין עשיית שימוש בכרטיס אשראי במירמה וזיוף חתימתו. עוד הוא טוען כי לדעתו מדובר בשיטה.

פלאפון מצידה טוענת כי מדובר בהשמצות והכפשות ללא תימוכין, וכי העסקה שדרגה את המסלול שעליו היה חתום. תביעה זו מתנהלת בימים אלה בבית משפט השלום בתל-אביב. 

הרקע לתביעה מתחיל בחודש יולי 2015, עת צלצל איש מכירות מטעם פלאפון אל הלקוח, איש קשיש, והציע לו עסקה "חד-פעמית", במסגרתה הוצע לו לקבל מכשיר נייד חדש וטאבלט במתנה.

הקשיש טוען כי לא היה מעוניין בהצעה, משום שזמן קצר לפני כן רכש מכשיר סלולרי חדש. "התובע לא יזם, ולא הייתה לו כוונה כלשהי לרכוש מכשיר חדש, להפך - כאשר שמע התובע את הצעתו של איש המכירות, ביקש ממנו כי יקליט את השיחה, בה הוא מציין באופן חד-משמעי כי אינו מעוניין בעסקה זו או אחרת".

כך צוין בתביעה, בה גם פורט כי "נציג המכירות המשיך בשכנועים חוזרים ונשנים בתיאור ההטבות ו'הרווחים' הטמונים בעסקה: 'כיום אתה משלם כ-140 שקל. אני מציע לך מכשיר חדש וטאבלט במתנה, כל זאת בתשלום חודשי של 119 שקל לכל תקופת העסקה'".

עוד נטען כי למרות מסכת השכנועים מצד נציג המכירות של פלאפון, הלקוח התעקש כי לא יאשר דבר עד אשר יקבל העתק של מסמכי העסקה במייל. לטענתו, נציג המכירות אמר לו "כי אין צורך בכך, משום שהוא ישלח את ההסכם עם שליח".

תוך פחות משעה הגיע שליח ובידו טיוטת הסכם, מכשיר נייד וטאבלט. לטענת הלקוח, הוא לא התבקש לחתום - לא במעמד השליח ולא במעמד אחר.

עוד הוא טען כי בניגוד למה שסוכם, במקום לשלם 120 שקל בחודש עבור העסקה, החשבוניות עמדו על כ-145 שקל לחודש; וכי  הוא לא הצליח לקבל מענה הולם משירות הלקוחות של פלאפון במטרה להבין את פשר החיובים, למעט ההסבר שהוא חתום על ההסכם, ולכן אין מה לעשות.

לפיכך, הלקוח ביקש לראות העתק מאותו הסכם. כאשר קיבל לידיו את ההסכם, הוא גילה כי הפרטים המופיעים על גביו אינם תואמים את הבטחת הנציג, ובנוסף גילה כי החתימות המתנוססות על גבי ההסכם - אינן שלו.

ייאמר לזכות הלקוח כי בשונה ממקרים דומים אחרים, הוא הצליח לעצור את החיובים מול חברת האשראי, כאשר הוכיח להם את טענתו כי החתימה שעל ההסכם אינה שלו. הלקוח הדגיש כי "כיוון שחברת האשראי מכירה את חתימתי, הופסקה הגבייה מחשבוני באופן מיידי, ואף החזירו לי את התשלום האחרון שפלאפון הספיקה לגבות".

"הנתבעת (פלאפון), במניפולציה מכוערת, בתכסיסנות מחושבת היטב, המתחילה בשיווק אגרסיבי כלפי אדם מבוגר וכלה בשליחת שליח תמים 'לנעול' את העסקה ואחר-כך לזייף חתימות, בתקווה שהתובע ושכמותו לא ישימו לב ו/או אם /שומו שמיים/ יגלה הלקוח התמים את המזימה, תפתור עצמה התובעת בתיקון הטעות כביכול", כך נטען בתביעה.

לדברי עו"ד רודן ענבר שרה, המייצגת את הלקוח, "כאשר הוסבה תשומ- לב החברה לזיוף המסמך, במקום לומר 'סליחה טעיתי', היא איימה על הקשיש שתפתח נגדו תיק הוצאה לפועל בגין החוב המוכחש, כשהיא לא נותנת לעובדה לפיה החוב נובע מהסכם מזויף להפריע לה". 

לאור התביעה הגישה פלאפון כתב הגנה, בו היא מציינת כמה נקודות מטרידות. ראשית טוענת החברה כי עובדת החברה שמולה נכרתה העסקה אינה מועסקת עוד בשורותיה, ולכן לא ניתן לבדוק את טענת הזיוף - טענה מטרידה לאור העובדה שבכך מתנערת פלאפון מנציגים שהיא עצמה הסמיכה לבצע בעבורה עסקאות כשעולה חשד להתנהלות בעייתית, כאשר פלאפון מציינת כי אין לה יכולת לשלוט על "פעולה שכזאת".

עוד טענה החברה כי הוצע לקשיש לבטל את העסקה, אך הוא סירב - טענה המחזקת את עמדת הקשיש שבכך לא ייתכן שיבוא סיפור מעין זה אל סיומו, כלומר השתקת המקרה על-ידי ביטול העסקה. עוד טוענת פלאפון כי העסקה החדשה שדרגה את זו שהייתה ללקוח, ולכן "לא נגרם לתובע נזק כלכלי". 

עוד ציינה פלאפון בהקשר הזה כי "לא מדובר בתרמית, לא בזיוף, לא בשליחת יד או בגניבת כספים ולא בשום דבר שדומה לכך. העסקה אשר הוצעה לתובע היא עסקה טובה שהוזילה עלויות... מוכחש הטיעון המופרך לגבי זיוף כפעולה שיטתית של הנתבעת לצורת ניצול אוכלוסיות מוחלשות דוגמת קשישים. מדובר בהשמצות והכפשות ללא תימוכין".

לבסוף ציינה החברה כי אין בידיה את הקלטת השיחה עם נציגת המכירות. 

תגובת פלאפון: "על אף שבידי החברה מסמכים חתומים (שלא הוגשה בגינם כל תלונה למשטרה עד היום) - עם קבלת פניית הלקוח, החברה הציעה לו לבטל את העסקה מטעמים שירותיים. הלקוח בחר להגיש תביעה. גם לאחר הגשת התביעה הוצע לו לבטל את העסקה, אך הוא סירב ומסר כי מכר את הטאבלט וקיבל בגינו תשלום. בימים אלה מתנהל ההליך בבית המשפט, ולפיכך לא נוכל להרחיב מעבר לכך. בינתיים, גביית חובו של הלקוח לחברה עוכבה עד לסיום ההליך". 

יודגש כי לטענת הלקוח, הוא לא מכר את הטאבלט - כפי שטוענת פלאפון בתגובתה. עוד הוא מציין כי "בפועל הם לא הציעו הצעה אמיתית לשלם את כל הוצאות בגין המקרה, ולכך אפילו המגשרת הסכימה".

עוד כתבות

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות בבורסה; אלארום מזנקת ב-20%, נובה ב-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-1.2% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● המניות הדואליות חוזרות עם פער חיובי ● טסלה פיספסה את התחזיות אך המניה זינקה במסחר המאוחר, תאיץ השקת דגמים מוזלים ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות" ● היום ומחר המסחר יינעל ב-14:30

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

הבטחה אחת הקפיצה את מניית טסלה. אבל האם היא יכולה לעמוד מאחוריה?

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג צוללת ב-10%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו