ששת ראשי הוועדים ברשות השידור שיגרו היום (א') מכתב לשר האוצר, משה כחלון, בו הם מצהירים כי יהיו מוכנים "לצעדיי התייעלות דרמטיים".

המסמך אמור להעניק רוח גבית להצעת החוק של ח"כ דוד ביטן, שמבקש להשיב את הגלגל לאחור ולבטל את הקמת תאגיד השידור החדש. אחד הסעיפים בהצעתו של ביטן, שלדבריו אמורה לחסוך סכומים משמעותיים לתקציב המדינה, כולל גם קיצוץ של 15% בשכר העובדים שיישארו ברשות. 

היום כותבים ראשי הוועדים לכחלון: "אנו, ועדי העובדים, מתחייבים בפניך כי אנו נכונים לפתוח במשא-ומתן מהיר, במסגרתו נעמיד לפנינו יעד משותף: עמידה במסגרות התקציב שהוגדרו לתאגיד השידור הישראלי (קרי 700 מיליון שקל)".

עוד הם מבטיחים "מוכנות מלאה לצעדי התייעלות דרמטיים, לרבות גמישות ניהולית מוחלטת להנהלה והצעדה של רשות השידור לפסגה כגוף מודרני, טכנולוגי ועיתונאי". 

ההצעה לסגירתה של רשות השידור ופתיחת תאגיד שידור חדש במקומה התקבלה ב-2014, לאחר שוועדת לנדס הגיעה למסקנה כי הנהגת רפורמה ברשות השידור הקיימת היא למעשה בלתי אפשרית. זאת, בין היתר, על רקע הקושי להגיע להסכמות עם הוועדים ברשות והצורך לבצע בה צעדיי התייעלות משמעותיים. מאז עזבו את רשות השידור מאות עובדים, שזכו לפיצויי פרישה גבוהים, וכיום מעסיקה הרשות רק כ-1,100-1,200 עובדים.

על הרקע הזה הגיעה הצעתו של ח"כ ביטן, שעולה בקנה אחד עם עמדתו של ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, שכידוע אינו מעוניין בפתיחת התאגיד.

 

באוצר, כזכור, מתייחסים בביטול להצעה של ביטן, וטענים כי אין בה חיסכון כספי, אלא היא תעלה כסף רב למשלמי המסים. בכל מקרה, גם לשיטתו של ביטן, מאות עובדים נוספים המועסקים כיום ברשות השידור יצטרכו לעזוב אותה, משום שהיא אמורה לפעול בסופו של דבר עם 800 עובדים בלבד. 

באופן טבעי, במצבם הנוכחי, כשהם עם הגב לקיר, וכשבשבעות הקרובים יוכרע כנראה באופן סופי האם רשות השידור מסיימת את דרכה - אנשי הוועדים מוכנים להציג עמדה גמישה ופרגמטית בהרבה מכפי שהציגו בעבר.

על המכתב ששיגרו היום לשר האוצר - עם העתקים לראש הממשלה נתניהו ולחברי הכנסת ביטן ויואב קיש מהליכוד - חתומים מיקי קליין, יו"ר ועד עיתונות הפקה טלוויזיה; איאד חרב, יו"ר ועד עיתונות רדיו; תמנה עורב, יו"ר ועד המח"ר רשות השידור; מירי אדרי, יו"ר ועד משולב רשות השידור; משה שגב, יו"ר ועד הנדסה טלוויזיה; ורונן ששון, יו"ר ועד הנדסה רדיו. 

השישה מסיימים את דברים בפנייה לשר האוצר: "ראה בנו שותפים ולא אויבים, אנחנו נכונים לשינויים מרחיקי לכת ויכולים לסייע בידך להציל את השידור הציבורי וגם להציל עוד מאות עובדים במדינת ישראל".