אם ההיסטוריה יכולה לנבא את העתיד, הביצועים בשוק המניות האמריקאי בשנת הבחירות לנשיאות בין שלהי יולי לסוף אוגוסט קובעים מי יהיה הנשיא הבא. השנה, הביצועים בשוק מנבאים ניצחון למועמד הרפובליקאי דונלד טראמפ.

סאם סטובל, אסטרטג השקעות בכיר בחברת CFRA, טוען כי הירידות בשוק המניות האמריקאי בחודשים האחרונים מהווים סימן רע למפלגת השלטון ולהילארי קלינטון, שעדיין מובילה בסקרים מול טראמפ. מדד ה-S&P 500 ירד בשיעור של 2.2% מאז ה-29 ביולי, שבו הוא ננעל ברמה של 2,173 דולר.

סטובל מסביר כי מאז מלחמת העולם השנייה, הביצועים של מדד ה-S&P 500 בין ה-31 ביולי ל-31 באוקטובר הצליחו לנבא ב-86% מהמקרים את המנצח בבחירות לנשיאות כאשר שוק המניות ירד בתקופה זו. כאשר השוק יורד בין התאריכים הללו, זה סימן שהמעומד של מפלגת השלטון עלול להפסיד בבחירות ועלייה בשווקים בתקופה זו משחקת לטובתו. לכן, אם כאמור ההיסטוריה יכולה לנבא את תוצאות הבחירות, דונלד טראמפ יהיה המנצח.

סטובל מציין עוד כי עליות בשוק המניות בין התאריכים הללו, הצליחו לנבא את הזוכה בבחירות ב-82% מהמקרים. הוא מוסיף עוד כי הירידות בשווקים בתקופה האחרונה נובעות בין היתר מהחשש שמא המפלגה הדמוקרטית תשיג ניצחון סוחף גם בבית הלבן וגם בקונגרס, שכן מצב זה עלול להגביר את אי הוודאות בשווקים.