ברחבי העולם התעוררו הבוקר (ד') מנהיגים, שרים, ופוליטיקאים להפתעה הגדולה בבחירות בארצות-הברית. החל ממנהיגי ימין קיצוני שמברכים ועד שרת הביטחון של גרמניה שהגדירה את ניצחון טראמפ כ"שוק גדול", בעולם מתחילים להתכונן לתקופה חדשה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ששמו עלה מספר פעמים במהלך קמפיין הבחירות, בירך את הנשיא הנבחר טראמפ. "פוטין מקווה שנוכל לעבוד יחד על יחסי ארצות הברית ורוסיה ממצב המשבר בו הם מצויים", נכתב בהודעת הקרמלין. "מקווים שנוכל לשתף פעולה באתגרים הנוגעים לביטחון העולם". בהודעה נכתב גם כי שיתוף-פעולה מוצלח בין המדינות יהיה לטובת גם רוסיה וגם ארצות הברית.

מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני בצרפת מרין לה פן שלחה ברכות מזל טוב לנשיא הנבחר בציוץ נרגש בטוויטר. "מזל טוב לנשיא החדש של ארצות-הברית דונלד טראמפ ולעם האמריקאי החופשי", צייצה לה פן. גם בטורקיה בירכו את הנשיא החדש ושר החוץ הטורקי אף אמר כי ארצו "תחזק את קשריה ואת שיתוף-הפעולה שלה עם ארה"ב".

מי שקיבלה את בחירתו של טראמפ בפחות התלהבות היא שרת הביטחון הגרמנייה, אורסולה ואן דר ליין. ואן דר ליין אמרה לכתב בתקשורת המקומית שזהו "הלם גדול" שטראמפ ניצח. ואן דר ליין ציינה כי היא חושבת כי זו אינה הצבעה בעד טראמפ אלא נגד הממסד. "טראמפ יודע שהאנשים לא הצביעו בעדו, אלא נגד וושינגטון". 

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מסר כי בחירת טראמפ "פותחת עידן של חוסר ודאות". הולנד הוסיף כי הוא בירך את טראמפ, "כפי שנהוג בין מנהיגים של שתי מדינות דמוקרטיות". 

ז'אן מארק אירו, שר החוץ של צרפת, מבנות-הברית החזקות של והוותיקות של ארצות-הברית, התבטא גם הוא לאחר היוודע היבחרו של טראמפ לנשיא. אירו אמר כי על צרפת יהיה לבחון את המדיניות של טראמפ בנושאי שינויי האקלים, הסכם הגרעין עם איראן, וסוריה.

בדרום קוריאה הגיבו גם כן לתוצאות המסתמנות. שר החוץ, יון ביונג צה, אמר כי הוא מאמין כי ארצות-הברית תשמור את המדיניות הנוכחית שלה בנוגע לגרעין הצפון קוריאני. "המועמד טראמפ אמר את דעתו לאחר הניסוי הגרעיני בצפון קוריאה כשאמר שזה איום ישיר לאמריקה".

על רקע תקופה מתוחה במיוחד בין מוסקבה לוושינגטון, אמר הבוקר דובר בית הנבחרים הרוסי כי הוא מצפה לשיפור ביחסים בין המדינות בעקבות תוצאות הבחירות. נשיא מצרים סיסי בירך את טראמפ ואמר כי הוא מקווה שמדובר בעידן חדש של יחסים קרובים בין המדינות.

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, בירך גם הוא את טראמפ על ניצחונו בבחירות. "דף חדש ייפתח ביחסים עם ארצות-הברית, אם היא תסכים להסגיר את פתהוללה גולן", אמר יילדרים בהתייחסות לאיש הדת ויריבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שאותו האשים הממשל באנקרה באחריות לניסיון ההפיכה הכושל בחודש יולי. 

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי תוצאות הבחירות בארצות-הברית לא ישפיעו על מדיניותה של טהראן. הוא הוסיף כי הוא מצפה ששיתוף-הפעולה הכלכלי של ארצו עם מדינות העולם יישאר ללא שינוי.

גם שר החוץ האיראני, מוחמד ד'וואד זריף, התייחס התייחסות ראשונה מאיראן לזכייתו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב. "מה שמעניין אותנו הוא שהנשיא הנבחר ימלא את הסכם הגרעין", כך דווח בתקשורת הלבנונית.

גם מנהיג הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, חאדר עדנאן, התייחס לניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות-הברית. "המדיניות האמריקאית הייתה ותישאר בעד הכיבוש, ואנחנו לא מצפים לטוב יותר מהנשיא האמריקאי החדש", אמר. 

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, בירכה היום את טראמפ על ניצחונו בבחירות לנשיאות ארצות-הברית. לדבריה, "ארצות-הברית תישאר בעלת ברית חזקה וקרובה בסחר, ביטחון והגנה". היא הוסיפה כי "לארצות-הברית ולבריטניה יש קשר מיוחד המבוסס על ערכי החופש, הדמוקרטיה. אני מצפה לעבודה מול הממשל החדש". 

ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, בירך היום  את טראמפ על ניצחונו בבחירות בארצות-הברית. רנצי, שתמך באופן גלוי בהילארי קלינטון, אמר כי היחסים בין איטליה לארצות-הברית נותרו חזקים. "אני מאחל לו הצלחה. היחסים בין המדינות יציבים", אמר בפתח נאום שנשא ברומא.