לאחר ההכרזה על ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות-הברית, הפגנות נגד הנשיא הנבחר פרצו היום (ד') בכמה ערים ברחבי המדינה. בית היתר, נערכו צעדות באוקלנד, לוס אנג'לס, פורטלנד וניו-יורק. מאות סטודנטים נאספו להפגנה באוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס.

באוקלנד, בצפון קליפורניה, דווח כי המפגינים הציתו אש. כמו כן, באורגון דווח על מפגינים שהציתו מוצרים ממותגים של קמפיין טראמפ. מפגינים נוספים נאספו מול הבית הלבן כבר בשעות הלילה, וקרא קריאות בגנותו של טראמפ.

הזמרת הידועה ליידי גאגא, שהשתתפה השבוע באירוע בחירות למען המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון, תועדה כשהיא מפגינה מחוץ ל"מגדל טראמפ" במנהטן, ניו-יורק, שם ערך טראמפ את עצרת הניצחון שלו. היא עמדה על משאית, בעודה נושאת שלט שעליו נכתב "אהבה רומסת שנאה", במשחק מילים על שמו של טראמפ.

הפגנות נוספות מתוכננות להיערך בניו-יורק, בנאשוויל, בשיקגו ובלואיוויל. כמו כן, מתוכננת עצרת מחאה מול שגרירות ארצות-הברית בלונדון, בירת בריטניה.

בתום קמפיין ארוך ועמוס שערוריות, הוכרז היום טראמפ לנשיא ה-45 של ארצות-הברית. טראמפ זכה ב-288 קולות אלקטורים, יותר מ-270 - הרוב הדרוש כדי להיבחר לתפקיד המפקד העליון של המעצמה האמריקאית.

בנאום ניצחון שנשא במגדל טראמפ שבניו-יורק, שם שהה במשך הלילה הדרמטי ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארצות-הברית, קרא טראמפ לאחות את פצעי הפילוג והצהיר כי יהיה הנשיא של כל האמריקאים. יריבתו, הילארי קלינטון, התקשרה לטראמפ, הכירה בהפסדה בבחירות ובירכה אותו על זכייתו.