גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל מה שלא ידעת על הדאטה

איך מקדמים אתרים במנוע החיפוש של גוגל, כיצד יודעים מה מושך את עינו של הלקוח הפוטנציאלי באתר, איך ניתן לחזות מה תהיה הפעולה הבאה של הלקוח, ומה זה בעצם רכש המדיה הפרוגרמטי שכולם מדברים עליו? לפניכם המילון השלם לשיווק ופרסום דיגיטלי. עכשיו נשאר רק לעשות את הקריאייטיב

A

A/B Testing

טקטיקת פרסום שבמהלכה

בודקים שתי גרסאות זהות

בכול פרט לשינוי אחד יחיד, המכוונות לאותו קהל ואותה מטרה, על מנת לראות מה מניב תוצאות טובות יותר. השינוי יכול להיות תוכן מעט שונה או תמונה אחרת.

B

Big Data

המושג הפך למטבע לשון מקצועי לפני כמה שנים ומקורו בעולמות ה-IT. כל ארגון עסקי או ציבורי אוגר ומשתמש בדאטה על לקוחותיו - זהו הדאטה הפנים-ארגוני. סביבה דיגיטלית מאפשרת לנו לאגור דאטות נוספות המאפשרות להבין את הרגלי הגלישה ולנתח התנהגות צרכנית של לקוחות פוטנציאליים. מפגש בין שני עולמות הדאטה - הפנים-ארגוני והחיצוני נקרא Big Data והוא מאפשר לאתר לקוחות פוטנציאליים מסוג מסוים בשלבי התעניינת ראשונים או אפילו בשלבי טרום התעניינות, או לתחזק קשר עם לקוחות קיימים כדי לעלות את ה-Life Time Value שלהם (ע"ע).

C

CPC (Cost per Click)

העלות בפועל שמשלמים עבור כל הקלקה של לקוח פוטנציאלי (למשל באנר, מודעה ממומנת וכו'), המחושבת על ידי חלוקת סך עלות הקליקים בכמות הקליקים. מושג דומה הוא ה-CPA - עלות עבור פעולה כלשהי, כגון הורדת אפליקציה או מכירה, בניגוד ל-CPM, שיטה המתמקדת בכמות החשיפות ובה משלמים עבור כל 1,000 צפיות.

D

Data Driven

Marketing

שיווק מבוסס נתונים המתאר את כל תהליך איסוף הנתונים, ניתוחם והביצוע המוכוון על פי תובנות העולות מהם, במטרה לעודד מעורבות של צרכנים ושיפור מתמיד של תוצאות הפעילויות השיווקיות. הירידה בעלויות אחסון הנתונים, העלייה בכוח המחשוב והעובדה שאנחנו והמכשירים סביבנו מחוברים כל הזמן, מאפשרות לאנשי השיווק להבין את צורכי הלקוחות על פי ניתוח התנהגותם בכל רגע נתון, באופנים שלא היו נגישים בעבר.

E

העלות האפקטיבית לאלף חשיפות/ צפיות בפרסומת. מדד זה מאפשר לבצע השוואה מהירה ואחידה בין מחירי מדיה באתרים שונים. הוא יעיל במיוחד בתמהיל מדיה שבו כל אתר נרכש בשיטה שונה (CPM/ CPC/ CPL) ואנחנו צריכים לקבל החלטה על כדאיות רכישת המדיה לפי מדד אחיד. החישוב הוא:

F

Funnel

תיאור הממחיש את התהליך שעוברים הלקוחות הפוטנציאליים בדרך לביצוע פעולה מסוימת שהגדרנו מראש. למשל, ב-Conversion Funnel יש תיאור הממחיש את המסע שעוברים לקוחות פוטנציאליים בדרך להפיכתם ללקוחות - בראש המשפך יופיעו כל המבקרים בדף הבית של החברה, ובתחתית רק המבקרים שסיימו את המסע. בדרך יכולים המבקרים לעבור בדפים נוספים באתר במטרה לקבל מידע נוסף או לפרוש, ועל כן דימוי המשפך.

G

Google Analytics

מוצר חינמי של גוגל העוקב אחר תנועת הגולשים באתר ובנכסים הדיגיטליים ואוסף נתונים סטטיסטיים כגון מקורות התנועה, מספר הכניסות וזמן השהייה בכל עמוד. מידע זה יכול לעזור בפענוח ובהבנה של הקהל הפוטנציאלי והרגלי הגלישה שלו.

H

Heatmap

תצוגה גרפית של דאטה המשקפת שימוש בממשק מסוים. בעולם הדיגיטל היא קיבלה שימוש נרחב בתצוגות המתארות הרגלי שימוש של גולשים והעדפות שלהם כלפי חלקים שונים של עמודי האתר. כך ניתן לעקוב אחרי תנועת עיניים של גולשים כדי לבדוק מה מושך את העין, תנועות עכבר על גבי העמוד, הקלקה ועוד, ולהבין אילו אייקונים, תכנים ותמונות מושכים תשומת לב ומניעים לפעולה.

I

Inbound Marketing

שיטת שיווק המבוססת על מגוון רחב של כלים כגון מדיה חברתית, ניוזלטרים, דוגמיות פיזיות של מוצר, סרטוני וידיאו וכלים נוספים בעולמות התוכן שמטרתם להגביר את כוונת הרכישה של לקוח הנמצא בשלבי ההתעניינות השונים לאורך ה-Funnel (ע"ע). שימוש בשיטה מתחיל ברגע שהלקוח הפוטנציאלי מבצע פעולת מעורבות יזומה מול המותג. מאותו רגע המותג מתחיל "קשר" עם הלקוח באמצעות מגוון "נגיעות שיווקיות", במטרה להמיר את הקשר לפעולה מסחרית רצויה.

K

Research Keyword

מחקר מבוסס מילות חיפוש בגוגל אשר נמצא בשימוש נרחב של מקדמי אתרים ולאחרונה גם של אנשי מחקר. בעולם קידום האתרים, מחקר מילים מאפשר, בין היתר, להבין אילו מילים מביאות את הגולשים לאתר של חברה, באיזו עלות החברה מקבלת את הגולשים, אילו פעולות עסקיות ביצעו הגולשים שהגיעו ממילת מפתח מסוימת וכמה פעמם חזרו על הפעולה. בהמשך ניתן לחשב את ה-ROI (ע"ע) של כל מילת מפתח ביחס לתוצאה העסקית שלה.

L

Life Time Value

סך הרכישות שחברה יכולה לקבל מלקוח ספציפי. החישוב הוא סך ההוצאה החודשית של הלקוח כפול סך החודשים שהוא לקוח פעיל. המטרה של כל חברה עסקית היא לעלות את ערך ה-LTV מהלקוחות שלה.

M

Machine Learning

תהליך של הפיתוח והשימוש באלגוריתמים שמטרתם לימוד וזיהוי תבניות בדאטה ובניית מודלים המאפשרים לבצע חיזוי של פעילות לקוח או סיווג של לקוחות חדשים. באמצעות המודלים האלה ניתן לחזות מה תהיה הפעולה בעלת ההסתברות הגבוהה ביותר של הלקוח, ולהחליט באופן אוטומטי איזו הצעה לתת לו. באמצעות המודלים האלה אנחנו יכולים לבצע פעילויות שיווקיות פרואקטיביות הנובעות מתוך היכולת לחזות את הפעולה הבאה של הלקוח Predictive Analytics)).

N

Native Advertising

שיטת שיווק דיגיטלי מתקדמת ממשפחת "שיווק מבוסס תוכן", שבבסיסה שימוש במגוון של כלים פרסומיים שנראים כחלק אינטגרלי מסביבת התוכן שבה הם מופיעים וקשורים לחוויה שהגולש עובר באתר. הדוגמה הטובה ביותר לשיטה זו היא קידום המאמרים המסחריים באמצעות אאוטבריין וטאבולה באתרי התוכן השונים. הקידום נעשה באזורי תוכן, הפרסום נראה כמו חלק מהתוכן של האתר, והוא קשור לנושא של המאמר שהגולש בחר לקרוא מלכתחילה.

O

Online Retailers

קמעונאים שמוכרים רק בפלטפורמות אונליין שונות, הדומות למדפים בחנויות בעולם הפיזי, דוגמת וואלה!שופס, אמזון ו-buy2, ומוכרים יותר ממותג אחד. לעומתם, שופרסל אונליין, למשל, לא נחשב ל-online retailer מכיוון שעיקר קיומו הוא בעולם הפיזי.

P

Programmatic Media

שיטת רכש מדיה המתבססת על מערכות אוטומטיות שמחליטות בזמן אמת (Real Time Bidding), על העלות הגבוהה ביותר שאותה הן מוכנות לשלם עבור פרסום המודעה ללקוח ספציפי. איך זה עובד? גולש מסוים נכנס לאתר, ובהתאם לכל הנתונים הידועים עליו, מציעים משווקים שונים את העלות הגבוהה ביותר שאותה היו מוכנים לשלם על מנת שהמודעה שלהם תופיע בפניו. מי שנתן את העלות (הביד) הגבוהה ביותר - יופיע ללקוח הפוטנצאלי. וכל זה, תוך 200 אלפיות השנייה.

Q

Quality Score

ציון האיכות הוא אומדן המתייחס לקידום מודעות ב-Google AdWords ומוצג בסולם של 1 עד 10. ציון זה אומד את איכות המודעות, מילות המפתח ודפי הנחיתה בקמפיין. איכות גבוהה יכולה להוריד את המחיר עבור הצגת המודעה ולשפר את המיקום שבו היא מופיעה. ציון האיכות מורכב משיעור הקליקים הצפוי, מרלוונטיות המודעה ומהחוויה של דף הנחיתה.

R

ROI

((Return On Investment

החזר עבור ההשקעה - בעולם השיווק המונח מתייחס להיקף ההכנסה שהצלחת לייצר מפעולת השיווק שביצעת, בהשוואה לסכום שהשקעת בה. זהו מדד להערכת הכדאיות של אותה פעולה, האם הגמול עבורה היה גבוה יותר מההשקעה שבוצעה בה. המושג ROI קיבל שימוש נרחב בעידן השיווק הדיגיטלי המדיד: ניתן לחשב ROI עבור כל פעולה, מהקטנה ביותר ועד למהלכים שלמים; ממילת חיפוש שנרכשה ועד להשקת ליין מוצרים באפליקציה חדשה. לחישוב ROI מפחיתים מן ההכנסה את סכום העלויות הכוללות, ואת התוצאה מחלקים בסכום העלויות הכוללות.

S

SEO/ SEM

שתי שיטות קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל, שיטת קידום אורגנית - Search Engine Optimization - ושיטת קידום ממומנת - Search Engine Marketing. השיטה האורגנית (SEO) מנסה לפצח את הנוסחה שלפיה גוגל מדרגת את האתרים לפי מילות החיפוש ומקפיצה אותם לגולשים. השיטה כוללת טיפול בארכיטקטורת האתר, רכישת לינקים ושכתוב תכנים. היא הייתה מאוד פופולרית עד לפני כמה שנים, אז בגוגל הכריזו עליה מלחמה ויצאו במהלכים שצמצמו את היכולת ההשפעה שלה. השיטה הממומנת (SEM) היא הפופולרית בשנים האחרונות. שיטה זו מאפשרת לקבל תוצאות באופן מיידי (בניגוד ל-SEO שלוקח 3-6 חודשים), אך לא מאפשרת בניית נכסים לטווח ארוך, וברגע שמפסיקים לפרסם התנועה לאתר פוחתת. מומחי שיווק דיגיטלי ממליצים על שילוב בין שתי השיטות.

T

Tag Manager

זהו קוד יחיד שניתן לשים באתר ובכך לבטל את הצורך בשימוש בקודים רבים אחרים, כגון קודי המרות, רימרקטינג ואנליטיקס. אפשרות זו חוסכת זמן ועושה סדר ביכולת הניהול של הפרסום הדיגיטלי.

U

(UX (User Experience

חוויית המשתמש של הלקוח כאשר הוא ניצב מול אתר, מוצר, אפליקציה או כל יישום אחר. החוויה הכוללת של המשתמש נמדדת בפרמטרים רבים, כגון היכולת לתת לו מענה על צרכיו ואף מעבר למה שדמיין, שימוש שיהיה פשוט, בהיר וברור, אסתטי ושבאופן כללי ייצור חוויה חיובית של המשתמש כלפי אותו היישום. לאחרונה מבינים את הקשר בין UX מדויקת לבין תוצאות עסקיות של אתרים, לכן הולכת וגוברת ההשקעה בתחום הזה מצד המפרסמים.

V

Viral Marketing

שיווק ויראלי היא שיטת השיווק המועדפת על כל מפרסם, ובבסיסה נמצא הרעיון שגולשים ישתפו את הפרסומת אם הם מתחברים אליה רגשית. ההפצה הוויראלית של הגולשים מאפשרת להגיע לחשיפה מאוד משמעותית בלי לשלם עליה. הפלטפורמה הפופולרית למהלכים הוויראליים היא כמובן מדיה חברתית. מבחן המציאות מלמד אותנו שמהלכים ויראליים מוצלחים הם נדירים, דורשים השקעה לא מבוטלת בתוכן ועדיין דורשים "התנעה" מסוימת של הפצה דרך בלוגרים נחשבים ומשפיעני רשת. מהלך ויראלי מוצלח יחסוך תקציב מדיה, אך אחוז המהלכים המוצלחים בארץ עדיין נמוך מאוד.

W

Website Custom Audience

במערכות הקידום הממומן של פייסבוק יש אפשרות ליצור קהל המותאם אישית לקמפיין שאנו רוצים לקדם, דבר המאפשר לנו יצירה של קמפיינים מאוד מדויקים ומפולחים. למשל, ניתן להכין רשימה ולעשות קמפיין אך ורק למי שביקר באתר שלנו. קמפיין זה יכיל מידע שיווקי שונה מאשר קמפיין המתואם לקהל יעד שאולי עדיין לא שמע על המותג שלנו, למשל.

eCPM - total cost / (impressions / 1,000)

eCPM - (CPC * clicks) / (impression / 1,000)

eCPM - (CPL * leads) / (impressions / 1,000)

Y

YouTube Branded Channel

כמנוע החיפוש השני בגודלו וערוץ הסרטונים הנצפה ביותר, ליוטיוב יתרונות רבים כאמצעי שיווקי לכל דבר. הפלטפורמה מאפשרת הקמת ערוץ ממותג המכיל את כל תוצרי הווידיאו של המותג. יש לציין שגם ללא הקמת ערוץ ממותג יכולים המפרסמים לקדם סרטונים ולפרסם בפלטפורמה, אולם הערוץ מהווה נכס דיגיטלי תדמיתי עבור המותג.

Z

ZMOT

(Zero Moment Of Truth)

זהו התהליך הארוך (יחסית) שבו הלקוח הפוטנציאלי של המוצר מתחיל לאסוף מידע ולהתלבט לגבי קניית המוצר. במהלך שלב זה, הלקוח מחפש מידע לגבי המוצר, הנחות, מקומות לרכישה ודעות של משתמשים שכבר רכשו את המוצר. כאנשי שיווק, נרצה "לגעת" בלקוח הפוטנציאלי כמה שיותר פעמים ובכמה שיותר נקודות ופלטפורמות שונות על מנת להשפיע על החלטתו ולהביא אותו לרכישה.

הכותבת היא מייסדת ומנכ"ל Digitalent

בית הספר של תעשיית הדיגיטל

www.digitalent.co.il

עוד כתבות

ישראל איבדה יתרון במרוץ הקוונטי. האם הביטחון בסכנה? / צילום: Shutterstock

האם השקעה לאומית של 340 מיליון דולר ירדה לטמיון? הטכנולוגיה הישראלית שבסכנה

השקעה לאומית של 340 מיליון דולר בתחילת העשור והירתמות של התעשייה המקומית הביאו את ישראל להתברג בין עשר המדינות המובילות בקוונטום ● אלא שכעת התקציב הזה עומד להיגמר, והתלות של טכנולוגיות ביטחוניות בתחום רק מתהדקת - מפיצוח שיטות הצפנה ועד יכולות יירוט

המאבק בהון השחור. מימין: מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' ומנהל רשות המסים לשעבר ערן יעקב / צילום: איל יצהר, שחר עזרן

מנהל רשות המסים לשעבר: ״איזה אדם נורמטיבי מחזיק 300 אלף שקל במזומן?"

הון עתק נעלם מדי שנה בכלכלת הצללים, אך רק בשנה האחרונה הצליחה המדינה לחשוף חלק קטן מההון השחור - בעיקר דרך רפורמות בחשבוניות ובמזומן ● ראש רשות המסים לשעבר: "המפתח הוא לזהות עסקאות לא לגיטימיות בזמן אמת ולמנוע אותן, אנו נעזרים ב־AI"

מחבלי חמאס לאחר הפסקת האש / צילום: ap, Jehad Alshrafi

הלחימה תתחדש? הסירוב של חמאס והתגובה המתוכננת של ישראל

בישראל מעריכים כי חמאס עדיין לא מוכן לשלב הבא של ההסכם ולא מוכן להתפרק מנשקו ● שר החוץ של איראן: "הצלחנו לשקם את כל היכולות שלנו" ● בחיל האוויר תיארו את האפשרות שהסעודים יצטיידו במטוסי F-35 "מציאות בלתי נסבלת"', וקיים חשש כי הם יתקשו להפתיע מטרות באזור ● לקראת פגישתו בשבוע הבא עם יורש העצר הסעודי, טראמפ אף אמר לכתבים: "אני מקווה שהסעודים יצטרפו בקרוב להסכמי אברהם" ● עדכונים שוטפים 

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

דיווח: באפל נערכים לפרישתו של טים קוק כבר בשנה הבאה

 לאחר יותר מ-14 שנה בתפקיד, באפל מגבירים את ההכנות לעידן שאחרי טים קוק, וייתכן שכבר בתחילת השנה תכריז החברה על זהות המנכ"ל הבא, לפי דיווח של פייננשל טיימס ● ג'ון טרנוס, ראש תחום הנדסת החומרה, נחשב למועמד המוביל

פרנץ' טוסט בגוטל'ה / צילום: מיכל אורדן

כך הפך יישוב קטן וחינני בישראל לעיירה תוססת עם סודות מקומיים

ארוחות בוקר שמשתרך אליהן תור ארוך, קוראת בקלפים, 3,000 זוגות נעליים מיניאטוריות מכל העולם וחנות קונספט לכלים נדירים ● ביקור באבן יהודה ● חגית אברון תופרת יום

בית המשפט העליון / צילום: אוריה תדמור

בג"ץ הוציא צו על תנאי נגד החוק להגבלת התקציב של לשכת עורכי הדין

השופטים הקפיאו את יישום החוק שדרש מהלשכה לקצץ מיידית כ-20% מדמי החבר ל-2025 ואסר עליה לממן את פעילותה הציבורית באמצעות דמי החבר ● בג"ץ שוקל גם להורות על דחיית כניסתו של החוק לתוקף עד אחרי הבחירות הבאות ללשכת עוה"ד, הצפויות ב-2027

אדמירל (במיל') גארי ראפהד / צילום: נעמה קליין

"זה לא הזמן לנוח": האדמירל האמריקאי שמפציר בישראל להתכונן לעימות הבא מול איראן

אדמירל (מיל') גארי ראפהד, מפקד צי ארה"ב לשעבר, מזהיר כי האיום הימי של איראן ושלוחותיה רחוק מלהסתיים ● בראיון לגלובס הוא מדבר על הכישלון מול החות'ים, על הלייזר שצפוי לשנות את מאזן ההגנה ועל עתיד שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל ● ויש לו אזהרה: "דווקא עכשיו, כשהרובים שותקים, זה לא הזמן לנוח"

זאב הבלהות / צילום: Shutterstock

תחזיקו חזק: מה יקרה כשזאב הבלהות יחזור ליער

השבת זאב הבלהות או ציפור הדודו האייקונית לחיים אומנם מסעירה את הדמיון, אבל מהלך כזה משנה את כל התמונה ביחס לטורפים ולתחרות על משאבים ● איך עושים את זה בצורה שלא תפגע בטבע, והאם ההישג הזה רצוי בכלל?

מצב השווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צריך לדעת כשפורשים לפנסיה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

הזינוק במחזורי המסחר הפך למכרה זהב עבור הבורסה ● מנהל ההשקעות שבטוח - זה לא הזמן למכור את מניות הבנקים ● הטיפים שיכולים לחסוך לכם מיליון שקל ויותר ● וגם: ארבע חברות מישראל שוברות שיאים בוול סטריט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock

הפעם זה יצליח? המדינה נחושה לצמצם את השימוש שלנו במזומן

טיוטת חוק ההסדרים מחזירה את הניסיון להגביל החזקה של מזומן ל־200 אלף שקל בלבד ● מאז שנת 2014 מנסה המדינה לצמצם את השימוש בשטרות כדי לפגוע בהון השחור שמזין גם את ארגוני הפשיעה, אך נבלמה שוב ושוב על ידי המפלגות החרדיות ● מה שונה הפעם, ואיזו יוזמה שנגנזה דווקא הצליחה להשאיר חותם?

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik

וורן באפט חושף את ההשקעה החדשה שלו

ברקשייר האת'ווי חשפה השקעה חדשה במניות אלפאבית בשווי 4.3 מיליארד דולר ● ההשקעה בחברת האם של גוגל מפתיעה לאור התנגדותיו של באפט בעבר להשקיע במניות צמיחה בתחום הטכנולוגיה ● במקביל, האורקל מאומהה ממשיך לצמצם את ההחזקה במניית אפל

סל התרופות / צילום: Shutterstock, Quality Stock Arts

באין שר בריאות, הרכב ועדת סל הבריאות יעלה להצעת מחליטים בממשלה

ההרכב דומה לזה שדן בסל של 2025 ● הועדה צפויה להשלים את עבודתה בתחילת 2026 ● בין התרופות שיבחנו על ידי ועדת הסל השנה נמצאות תרופות לטיפול בסכיזופרניה, אלצהיימר, בסוכרת וכתמיד תרופות לטיפול בסרטן, תרופות לדלקות עור ומעי וחיסונים רבים לצד רבות נוספות

דירה במגדל בר''ג נמכרה ב־15% מעל מחיר השוק / צילום: Shutterstock

בכמה נמכרה דירת 2 חדרים במגדל סיטי טאואר ברמת גן?

המגדל היוקרתי מציע מבחר גדול של דגמי דירות, ורמת המחירים בו יציבה בשנתיים האחרונות ● הדירה, עם 2 חדרים בשטח של 51 מ"ר, נמכרה ב-2.23 מיליון שקל

משטרת ישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

הקצין הבכיר שנחקר במחלקה לחקירות שוטרים: ראש להב 433 - ניצב מני בנימין

החשדות נגד ניצב בנימין: הפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה ● לאחר שהמפכ"ל דני לוי מינה ממלא מקום זמני לראש היחידה - השר בן גביר דרש לבטל את המינוי ובכך נוצרה מתיחות נוספת בין השניים ● בתוך כך, הניצב נחקר במשך שעות והורחק מכל מתקני המשטרה

דליה קורקין, ומתחם טיפול של עמל ומעבר / צילום: מצגת החברה

הנפקת עמל ומעבר הושלמה בבורסה לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל

השלמת ההנפקה מגלמת לעמל ומעבר שווי של כ-2.6 מיליארד שקל - נמוך במאות מיליוני שקלים מהתוכנית המקורית של החברה ● פרסום התוצאות הסופיות של ההנפקה צפוי לשבוע הבא, כאשר ככל הנראה קודם לפרסום יפורסמו תוצאות לרבעון השלישי של הרשת

ההפגנה בכיכר הבימה בתל אביב, הערב (ש') / צילום: פאולינה פטימר

לפני הדיון בממשלה: המונים בדרישה לוועדת חקירה ממלכתית

ההפגנה מתקיימת בהובלת "מועצת אוקטובר - ארגון משפחות שכולות ופעילים שמובילים את המאבק להקמת הוועדה - ובמהלכה ינאמו, בין היתר, המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ● לקראת פגישתו בשבוע הבא עם יורש העצר הסעודי, טראמפ אמר לכתבים: "אני מקווה שהסעודים יצטרפו בקרוב להסכמי אברהם" ● עדכונים שוטפים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

האב החליט להוריש את נכסיו רק לבן אחד. האם הצוואה תקפה?

רו"ח דרש שכר טרחה עבור סגירה פיננסית בפרויקט של חברה לה ייעץ כמה שנים קודם לכן, אך לבסוף חויב לשלם את הוצאות המשפט ● אישה שביקשה מחצית מנכסי בן זוגה לשעבר נדחתה משום שלא הוכיחה שיתוף כלכלי, מעבר להכנסות מסחר בסמים קלים ● וגם: צוואה שנישלה את רוב הילדים נותרה על כנה ● 3 פסקי דין בשבוע 

גם זה קרה פה / צילום: Shutterstock

ההפסד הגדול של החוסכים בקופות הגמל להשקעה

המכה לקופות הגמל להשקעה ● שר האוצר מדבר על הורדת מסים שכבר התקזזה ● ואם הממשלה לא מטפלת, הערים ייכנסו לתמונה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

דירת 3 חדרים בשכונת נאות אפקה בת''א / צילום: גלי וינרב

עם שומר וחדר כושר: בכמה הושכרה דירת 3 חדרים בנאות אפקה בת"א?

דירת 3 חדרים ברחוב פנחס רוזן בתל אביב הושכרה ב-9,000 שקל לחודש ● לדירה יש חניה ומחסן ובבניין יש שומר ומכון כושר ● דמי הניהול החודשיים עומדים על 1,330 שקל ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

נשיא סין שי ג'ינפינג / צילום: ap, Ng Han Guan

כותבים ברשת על מניות? אחת המדינות הגדולות בעולם תדרוש מכם רישיון

הפצת פייק ניוז מאיימת על העולם, והממשלות ברחבי הגלובוס רודפות אחרי פתרונות ● בין הפעולות: דרישות להכשרה מתאימה לכותבי פוסטים ומאסר בגין פרסום מידע כוזב ● מנגד, מומחים מזהירים מפגיעה דרמטית בחופש הביטוי ● האם גל החקיקה הזה ישטוף גם את ישראל?