גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל מה שלא ידעת על הדאטה

איך מקדמים אתרים במנוע החיפוש של גוגל, כיצד יודעים מה מושך את עינו של הלקוח הפוטנציאלי באתר, איך ניתן לחזות מה תהיה הפעולה הבאה של הלקוח, ומה זה בעצם רכש המדיה הפרוגרמטי שכולם מדברים עליו? לפניכם המילון השלם לשיווק ופרסום דיגיטלי. עכשיו נשאר רק לעשות את הקריאייטיב

A

A/B Testing

טקטיקת פרסום שבמהלכה

בודקים שתי גרסאות זהות

בכול פרט לשינוי אחד יחיד, המכוונות לאותו קהל ואותה מטרה, על מנת לראות מה מניב תוצאות טובות יותר. השינוי יכול להיות תוכן מעט שונה או תמונה אחרת.

B

Big Data

המושג הפך למטבע לשון מקצועי לפני כמה שנים ומקורו בעולמות ה-IT. כל ארגון עסקי או ציבורי אוגר ומשתמש בדאטה על לקוחותיו - זהו הדאטה הפנים-ארגוני. סביבה דיגיטלית מאפשרת לנו לאגור דאטות נוספות המאפשרות להבין את הרגלי הגלישה ולנתח התנהגות צרכנית של לקוחות פוטנציאליים. מפגש בין שני עולמות הדאטה - הפנים-ארגוני והחיצוני נקרא Big Data והוא מאפשר לאתר לקוחות פוטנציאליים מסוג מסוים בשלבי התעניינת ראשונים או אפילו בשלבי טרום התעניינות, או לתחזק קשר עם לקוחות קיימים כדי לעלות את ה-Life Time Value שלהם (ע"ע).

C

CPC (Cost per Click)

העלות בפועל שמשלמים עבור כל הקלקה של לקוח פוטנציאלי (למשל באנר, מודעה ממומנת וכו'), המחושבת על ידי חלוקת סך עלות הקליקים בכמות הקליקים. מושג דומה הוא ה-CPA - עלות עבור פעולה כלשהי, כגון הורדת אפליקציה או מכירה, בניגוד ל-CPM, שיטה המתמקדת בכמות החשיפות ובה משלמים עבור כל 1,000 צפיות.

D

Data Driven

Marketing

שיווק מבוסס נתונים המתאר את כל תהליך איסוף הנתונים, ניתוחם והביצוע המוכוון על פי תובנות העולות מהם, במטרה לעודד מעורבות של צרכנים ושיפור מתמיד של תוצאות הפעילויות השיווקיות. הירידה בעלויות אחסון הנתונים, העלייה בכוח המחשוב והעובדה שאנחנו והמכשירים סביבנו מחוברים כל הזמן, מאפשרות לאנשי השיווק להבין את צורכי הלקוחות על פי ניתוח התנהגותם בכל רגע נתון, באופנים שלא היו נגישים בעבר.

E

העלות האפקטיבית לאלף חשיפות/ צפיות בפרסומת. מדד זה מאפשר לבצע השוואה מהירה ואחידה בין מחירי מדיה באתרים שונים. הוא יעיל במיוחד בתמהיל מדיה שבו כל אתר נרכש בשיטה שונה (CPM/ CPC/ CPL) ואנחנו צריכים לקבל החלטה על כדאיות רכישת המדיה לפי מדד אחיד. החישוב הוא:

F

Funnel

תיאור הממחיש את התהליך שעוברים הלקוחות הפוטנציאליים בדרך לביצוע פעולה מסוימת שהגדרנו מראש. למשל, ב-Conversion Funnel יש תיאור הממחיש את המסע שעוברים לקוחות פוטנציאליים בדרך להפיכתם ללקוחות - בראש המשפך יופיעו כל המבקרים בדף הבית של החברה, ובתחתית רק המבקרים שסיימו את המסע. בדרך יכולים המבקרים לעבור בדפים נוספים באתר במטרה לקבל מידע נוסף או לפרוש, ועל כן דימוי המשפך.

G

Google Analytics

מוצר חינמי של גוגל העוקב אחר תנועת הגולשים באתר ובנכסים הדיגיטליים ואוסף נתונים סטטיסטיים כגון מקורות התנועה, מספר הכניסות וזמן השהייה בכל עמוד. מידע זה יכול לעזור בפענוח ובהבנה של הקהל הפוטנציאלי והרגלי הגלישה שלו.

H

Heatmap

תצוגה גרפית של דאטה המשקפת שימוש בממשק מסוים. בעולם הדיגיטל היא קיבלה שימוש נרחב בתצוגות המתארות הרגלי שימוש של גולשים והעדפות שלהם כלפי חלקים שונים של עמודי האתר. כך ניתן לעקוב אחרי תנועת עיניים של גולשים כדי לבדוק מה מושך את העין, תנועות עכבר על גבי העמוד, הקלקה ועוד, ולהבין אילו אייקונים, תכנים ותמונות מושכים תשומת לב ומניעים לפעולה.

I

Inbound Marketing

שיטת שיווק המבוססת על מגוון רחב של כלים כגון מדיה חברתית, ניוזלטרים, דוגמיות פיזיות של מוצר, סרטוני וידיאו וכלים נוספים בעולמות התוכן שמטרתם להגביר את כוונת הרכישה של לקוח הנמצא בשלבי ההתעניינות השונים לאורך ה-Funnel (ע"ע). שימוש בשיטה מתחיל ברגע שהלקוח הפוטנציאלי מבצע פעולת מעורבות יזומה מול המותג. מאותו רגע המותג מתחיל "קשר" עם הלקוח באמצעות מגוון "נגיעות שיווקיות", במטרה להמיר את הקשר לפעולה מסחרית רצויה.

K

Research Keyword

מחקר מבוסס מילות חיפוש בגוגל אשר נמצא בשימוש נרחב של מקדמי אתרים ולאחרונה גם של אנשי מחקר. בעולם קידום האתרים, מחקר מילים מאפשר, בין היתר, להבין אילו מילים מביאות את הגולשים לאתר של חברה, באיזו עלות החברה מקבלת את הגולשים, אילו פעולות עסקיות ביצעו הגולשים שהגיעו ממילת מפתח מסוימת וכמה פעמם חזרו על הפעולה. בהמשך ניתן לחשב את ה-ROI (ע"ע) של כל מילת מפתח ביחס לתוצאה העסקית שלה.

L

Life Time Value

סך הרכישות שחברה יכולה לקבל מלקוח ספציפי. החישוב הוא סך ההוצאה החודשית של הלקוח כפול סך החודשים שהוא לקוח פעיל. המטרה של כל חברה עסקית היא לעלות את ערך ה-LTV מהלקוחות שלה.

M

Machine Learning

תהליך של הפיתוח והשימוש באלגוריתמים שמטרתם לימוד וזיהוי תבניות בדאטה ובניית מודלים המאפשרים לבצע חיזוי של פעילות לקוח או סיווג של לקוחות חדשים. באמצעות המודלים האלה ניתן לחזות מה תהיה הפעולה בעלת ההסתברות הגבוהה ביותר של הלקוח, ולהחליט באופן אוטומטי איזו הצעה לתת לו. באמצעות המודלים האלה אנחנו יכולים לבצע פעילויות שיווקיות פרואקטיביות הנובעות מתוך היכולת לחזות את הפעולה הבאה של הלקוח Predictive Analytics)).

N

Native Advertising

שיטת שיווק דיגיטלי מתקדמת ממשפחת "שיווק מבוסס תוכן", שבבסיסה שימוש במגוון של כלים פרסומיים שנראים כחלק אינטגרלי מסביבת התוכן שבה הם מופיעים וקשורים לחוויה שהגולש עובר באתר. הדוגמה הטובה ביותר לשיטה זו היא קידום המאמרים המסחריים באמצעות אאוטבריין וטאבולה באתרי התוכן השונים. הקידום נעשה באזורי תוכן, הפרסום נראה כמו חלק מהתוכן של האתר, והוא קשור לנושא של המאמר שהגולש בחר לקרוא מלכתחילה.

O

Online Retailers

קמעונאים שמוכרים רק בפלטפורמות אונליין שונות, הדומות למדפים בחנויות בעולם הפיזי, דוגמת וואלה!שופס, אמזון ו-buy2, ומוכרים יותר ממותג אחד. לעומתם, שופרסל אונליין, למשל, לא נחשב ל-online retailer מכיוון שעיקר קיומו הוא בעולם הפיזי.

P

Programmatic Media

שיטת רכש מדיה המתבססת על מערכות אוטומטיות שמחליטות בזמן אמת (Real Time Bidding), על העלות הגבוהה ביותר שאותה הן מוכנות לשלם עבור פרסום המודעה ללקוח ספציפי. איך זה עובד? גולש מסוים נכנס לאתר, ובהתאם לכל הנתונים הידועים עליו, מציעים משווקים שונים את העלות הגבוהה ביותר שאותה היו מוכנים לשלם על מנת שהמודעה שלהם תופיע בפניו. מי שנתן את העלות (הביד) הגבוהה ביותר - יופיע ללקוח הפוטנצאלי. וכל זה, תוך 200 אלפיות השנייה.

Q

Quality Score

ציון האיכות הוא אומדן המתייחס לקידום מודעות ב-Google AdWords ומוצג בסולם של 1 עד 10. ציון זה אומד את איכות המודעות, מילות המפתח ודפי הנחיתה בקמפיין. איכות גבוהה יכולה להוריד את המחיר עבור הצגת המודעה ולשפר את המיקום שבו היא מופיעה. ציון האיכות מורכב משיעור הקליקים הצפוי, מרלוונטיות המודעה ומהחוויה של דף הנחיתה.

R

ROI

((Return On Investment

החזר עבור ההשקעה - בעולם השיווק המונח מתייחס להיקף ההכנסה שהצלחת לייצר מפעולת השיווק שביצעת, בהשוואה לסכום שהשקעת בה. זהו מדד להערכת הכדאיות של אותה פעולה, האם הגמול עבורה היה גבוה יותר מההשקעה שבוצעה בה. המושג ROI קיבל שימוש נרחב בעידן השיווק הדיגיטלי המדיד: ניתן לחשב ROI עבור כל פעולה, מהקטנה ביותר ועד למהלכים שלמים; ממילת חיפוש שנרכשה ועד להשקת ליין מוצרים באפליקציה חדשה. לחישוב ROI מפחיתים מן ההכנסה את סכום העלויות הכוללות, ואת התוצאה מחלקים בסכום העלויות הכוללות.

S

SEO/ SEM

שתי שיטות קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל, שיטת קידום אורגנית - Search Engine Optimization - ושיטת קידום ממומנת - Search Engine Marketing. השיטה האורגנית (SEO) מנסה לפצח את הנוסחה שלפיה גוגל מדרגת את האתרים לפי מילות החיפוש ומקפיצה אותם לגולשים. השיטה כוללת טיפול בארכיטקטורת האתר, רכישת לינקים ושכתוב תכנים. היא הייתה מאוד פופולרית עד לפני כמה שנים, אז בגוגל הכריזו עליה מלחמה ויצאו במהלכים שצמצמו את היכולת ההשפעה שלה. השיטה הממומנת (SEM) היא הפופולרית בשנים האחרונות. שיטה זו מאפשרת לקבל תוצאות באופן מיידי (בניגוד ל-SEO שלוקח 3-6 חודשים), אך לא מאפשרת בניית נכסים לטווח ארוך, וברגע שמפסיקים לפרסם התנועה לאתר פוחתת. מומחי שיווק דיגיטלי ממליצים על שילוב בין שתי השיטות.

T

Tag Manager

זהו קוד יחיד שניתן לשים באתר ובכך לבטל את הצורך בשימוש בקודים רבים אחרים, כגון קודי המרות, רימרקטינג ואנליטיקס. אפשרות זו חוסכת זמן ועושה סדר ביכולת הניהול של הפרסום הדיגיטלי.

U

(UX (User Experience

חוויית המשתמש של הלקוח כאשר הוא ניצב מול אתר, מוצר, אפליקציה או כל יישום אחר. החוויה הכוללת של המשתמש נמדדת בפרמטרים רבים, כגון היכולת לתת לו מענה על צרכיו ואף מעבר למה שדמיין, שימוש שיהיה פשוט, בהיר וברור, אסתטי ושבאופן כללי ייצור חוויה חיובית של המשתמש כלפי אותו היישום. לאחרונה מבינים את הקשר בין UX מדויקת לבין תוצאות עסקיות של אתרים, לכן הולכת וגוברת ההשקעה בתחום הזה מצד המפרסמים.

V

Viral Marketing

שיווק ויראלי היא שיטת השיווק המועדפת על כל מפרסם, ובבסיסה נמצא הרעיון שגולשים ישתפו את הפרסומת אם הם מתחברים אליה רגשית. ההפצה הוויראלית של הגולשים מאפשרת להגיע לחשיפה מאוד משמעותית בלי לשלם עליה. הפלטפורמה הפופולרית למהלכים הוויראליים היא כמובן מדיה חברתית. מבחן המציאות מלמד אותנו שמהלכים ויראליים מוצלחים הם נדירים, דורשים השקעה לא מבוטלת בתוכן ועדיין דורשים "התנעה" מסוימת של הפצה דרך בלוגרים נחשבים ומשפיעני רשת. מהלך ויראלי מוצלח יחסוך תקציב מדיה, אך אחוז המהלכים המוצלחים בארץ עדיין נמוך מאוד.

W

Website Custom Audience

במערכות הקידום הממומן של פייסבוק יש אפשרות ליצור קהל המותאם אישית לקמפיין שאנו רוצים לקדם, דבר המאפשר לנו יצירה של קמפיינים מאוד מדויקים ומפולחים. למשל, ניתן להכין רשימה ולעשות קמפיין אך ורק למי שביקר באתר שלנו. קמפיין זה יכיל מידע שיווקי שונה מאשר קמפיין המתואם לקהל יעד שאולי עדיין לא שמע על המותג שלנו, למשל.

eCPM - total cost / (impressions / 1,000)

eCPM - (CPC * clicks) / (impression / 1,000)

eCPM - (CPL * leads) / (impressions / 1,000)

Y

YouTube Branded Channel

כמנוע החיפוש השני בגודלו וערוץ הסרטונים הנצפה ביותר, ליוטיוב יתרונות רבים כאמצעי שיווקי לכל דבר. הפלטפורמה מאפשרת הקמת ערוץ ממותג המכיל את כל תוצרי הווידיאו של המותג. יש לציין שגם ללא הקמת ערוץ ממותג יכולים המפרסמים לקדם סרטונים ולפרסם בפלטפורמה, אולם הערוץ מהווה נכס דיגיטלי תדמיתי עבור המותג.

Z

ZMOT

(Zero Moment Of Truth)

זהו התהליך הארוך (יחסית) שבו הלקוח הפוטנציאלי של המוצר מתחיל לאסוף מידע ולהתלבט לגבי קניית המוצר. במהלך שלב זה, הלקוח מחפש מידע לגבי המוצר, הנחות, מקומות לרכישה ודעות של משתמשים שכבר רכשו את המוצר. כאנשי שיווק, נרצה "לגעת" בלקוח הפוטנציאלי כמה שיותר פעמים ובכמה שיותר נקודות ופלטפורמות שונות על מנת להשפיע על החלטתו ולהביא אותו לרכישה.

הכותבת היא מייסדת ומנכ"ל Digitalent

בית הספר של תעשיית הדיגיטל

www.digitalent.co.il

עוד כתבות

המרינה באשקלון / צילום: יורו SEASKY

פערים גדולים בין הערים: כמה עולה לגור על קו החוף בארץ?

תל אביב מתקרבת ל־80 אלף שקל למ"ר, בעוד שבערים כמו בת ים, חיפה ואשקלון המחירים נמוכים משמעותית ● בדיקה של השמאי שמוליק כהן מגלה היכן עוד אפשר למצוא נוף לים במחיר סביר

אינפלציה / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה בישראל ממשיכה להתקרר - קצב שנתי של 2.5% בספטמבר; מחירי הדירות ירדו חודש שישי ברציפות

המחירים ירדו בספטמבר ב-0.6%, יותר מהצפי ● מחירי הדירות ירדו ב-0.6% ● מזרחי טפחות: התיקון במחירי הטיסות הוא משמעותי מאוד, וימשך כנראה ● למרות ההתקררות, בנק ישראל הדגיש היום כי לא יקבל החלטה בנוגע לריבית במשק עד למועד הקבוע ● לידר שוקי הון: "סביר להניח שהריבית בינואר 2026 תעמוד על 4% ואלו חדשות מאד חיוביות עבור האפיקים הארוכים"

בייראקטר TB2 / צילום: Reuters

סין וטורקיה ראש בראש: מי תשלוט בשוק המל"טים בעולם?

שיתוף־פעולה חדש בין PVML הישראלית לוויז'ן ווייב האמריקאית בתחום הבינה המלאכותית ● סין מנסה לעקוף את טורקיה בתחום המל"טים • צרפת מספקת למצרים מטוסי רפאל מתקדמים ● ובריטניה נלחמת על השוק הביטחוני ההודי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

רשות המסים / צילום: איל יצהר

הסיפור על חוב המס בסך 10 מיליון שקל שהתעורר אחרי 20 שנה

ביהמ"ש דחה את טענתו של בעל עסק למסחר בבשר כי חוב מס הכנסה מהשנים 2001-2002 התיישן בשל אי-פעילות מצד רשות המסים לגבותו

נדל''ן בתל אביב / צילום: Shutterstock

רוכשי הדירות מתרחקים מתל אביב, והמחיר ירד בכ-200 אלף שקל

הלמ”ס מדווחת על ירידה של כ־4% בקצב שנתי במחירי הדירות, כשבתל אביב נרשמת צניחה של כ-200 אלף שקל ● ובכל זאת, בשוק השכירות, השוכרים החדשים משלמים יותר

פלסטינים ברצועת עזה / צילום: ap, Abdel Kareem Hana

מצגת של 38 עמודים חשפה את התוכנית של הבית הלבן לשיקום עזה

זמן קצר לאחר שנחתמה הפסקת האש, התוכנית של ממשל טראמפ לשיקום עזה עשויה לקרום עור וגידים ● במצגת מפורטת בת 38 עמודים שהגיעה לידי גלובס, כלולים 10 מגה–פרויקטים, בהם הקמת שדה תעופה ורכבת קלה, מתקני התפלה, אתרי נופש וערים חכמות ● לפי התוכנית השאפתנית, מאיפה יגיע הכסף?

סטיבן מנוצ'ין / צילום: Shutterstock, Matias Lynch

חברת הסייבר הישראלית שנמכרת, והשר לשעבר של טראמפ שיהפוך לדירקטור

סייבריזן הישראלית נמכרת לחברת הסייבר הצעירה לבל-בלו (LevelBlue), שמספקת שירותי ייעוץ ואינטגרציה ● סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר לשעבר של דונלד טראמפ, שמושקע בסייבריזן דרך חברת ההשקעות שלו, ליברטי, צפוי להפוך לדירקטור בלבל-בלו כחלק מהמהלך

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Jacquelyn Martin

ישראל התחתנה עם טראמפ, אך בחירות לקונגרס יערערו את מעמדו?

בחירות אמצע הקדנציה הקרבות בארה"ב צפויות ללמד הרבה יותר על היקף הנזק למעמדה של ישראל בדעת הקהל האמריקאית ● ממישגן עד דרום קרוליינה דרך ניו יורק: הרדיקלים נמצאים מימין ומשמאל ● תקדימים מראים: לדמוקרטים סיכוי טוב לכבוש לפחות בית אחד של הקונגרס

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

הדרכון הישראלי והאמריקאי נחלשו. מי נמצא בראש הרשימה?

ישראל ירדה למקום ה-18 לאחר שחמש מדינות ביטלו את הפטור מוויזה, וארה"ב לראשונה מחוץ לעשירייה הראשונה ● סינגפור, דרום קוריאה ויפן בראש הדירוג לשנת 2025 של Henley & Partners

"ישראל ניצחה": כזה מאמר תמיכה אוהד לא קראנו הרבה זמן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: העיתונאי היהודי-אמריקאי ברט סטיבנס מסביר בטור דעה לניו יורק טיימס למה ישראל ניצחה במלחמה; בגרמניה קוראים לבטל את האיסור לייצא נשק לישראל; האתגרים של היום שאחרי ההסכם; והמזרח התיכון התעצב מחדש, ורוסיה נותרה בחוץ ● כותרות העיתונים בעולם 

מכוניות חדשות / צילום: Shutterstock

יבואני הרכב מציגים: קחו הנחה של עד 30 אלף שקל, העיקר שתקנו רכב עוד השנה

הרבעון האחרון נחשב תקופה מאתגרת בשוק הרכב, שבה צרכנים מתלבטים האם לרכוש כעת ולקבל אותו בשנה הנוכחית - או להמתין ולהרוויח שנת רישוי חדשה ● אלא שהפעם הענף נמצא עם עודפי מלאי משמעותיים של "אפס קילומטר" וחוסר ודאות לגבי 2026

דיון בבג''ץ / צילום: דוברות הרשות השופטת

בג"ץ: על הממשלה לעדכן תוך 30 יום לגבי הקמת ועדת חקירה ממלכתית

השופטים קבעו כי "אין מחלוקת אמיתית באשר לעצם הצורך בהקמת ועדה ממלכתית בעלת סמכויות חקירה נרחבות" ● במאי האחרון החליטה הממשלה שלא תקום ועדה ממלכתית כל עוד נמשכת המלחמה, וכי במקומה תקודם ועדה בעלת צביון פוליטי

מטוס של אתיחאד בנתב''ג / צילום: מיכל רז חיימוביץ

רגע אחרי ההסכם: חברת התעופה שמתגברת טיסות לתל אביב

איתיחאד אירווייז האמירתית תפעיל חמש טיסות יומיות לישראל החל מ-1 בדצמבר, לעומת ארבע טיסות יומיות כיום ● החברה כבר הרחיבה את פעילותה משלוש לארבע טיסות ביום במהלך החודש האחרון, וידועה כחברה שהמשיכה להפעיל טיסות לישראל גם בתקופות ביטחוניות מתוחות

פרבואו סוביאנטו, נשיא אינדונזיה / צילום: ap, Ajeng Dinar Ulfiana

סכומים נמוכים, פוטנציאל גבוה: העסקאות שנרקמות בין ישראל לאינדונזיה

תחנות אנרגיה, סייבר התקפי וסחר עקיף הולך וגדל: מאחורי הקלעים ישראל הפכה לשחקן כלכלי פעיל באינדונזיה ● בעוד המדינה המוסלמית מתמודדת עם משבר בתעשיות המסורתיות שלה ועם אבטלה נוסקת, ההזדמנות לשיתופי פעולה עם ישראל מתחדדת

עבודות המטרו בתל אביב / צילום: בר לביא

המטרו בסכנה? בענף התשתיות נערכים להמשך החרם האירופי

חברות התשתיות הזרות לא צפויות למהר לחזור לישראל לאחר המלחמה, והן מתרחקות ממכרזים בירושלים ● הממשלה ונת"ע מתאימות את מכרזי המטרו למציאות הפוליטית הרגישה, כולל פתיחת מועד הגשה נוסף לאחר שנה ● ובירושלים יצטרכו לבנות על חברות ישראליות

ד''ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר / צילום: עופר עמרם

"לצמצם משמעותית": האוצר מכין את הקרקע לפגיעה בהטבת המס של קרנות ההשתלמות

ניתוח חדש של האוצר קורא לקיצוץ בהטבות המס בקרנות ההשתלמות ● לפי הכלכלן הראשי, ההטבה רגרסיבית ומיטיבה בעיקר עם בעלי הכנסות גבוהות ● וזהו לא הצעד היחיד שבוחן האוצר

נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

מה מחפשים נשיא, מפכ"ל ושר לשעבר בחברה של 100 מיליון שקל?

חברת המטבעות הדיגיטליים BitCore Capital נכנסת לבורסה המקומית לפי שווי של 120 מיליון שקל (אחרי הכסף) ● החברה תיכנס לבורסה באמצעות מיזוג לשלד הבורסאי פליינג ספארק ● בין הבכירים בה: רובי ריבלין, יוחנן דנינו ויזהר שי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה מעורבת בתל אביב; מדד הביטוח השיל 3%, מניית קמטק זינקה ב-13%

מדד ת"א 35 עלה בכ-0.5%, ת"א 90 ירד ב-1.5% ● מדד הטכנולוגיה הוביל את העליות והתקדם בכ-2.8% ● עליות בוול סטריט לאחר יומיים תנודתיים במיוחד, בשל מתיחות הסחר המתמשכת בין ארה"ב וסין ● וגם: מה צפוי במדד המחירים לצרכן שיפורסם היום?

עומסי תנועה באזור רוקח / אילוסטרציה: Roman Yanushevsky

החל מהלילה: צפי לעומסי תנועה כבדים בשדרות רוקח בתל אביב

עבודות להנפת גשר מעל שדרות רוקח בתל אביב צפויות לגרום לעומסי תנועה כבדים החל מהלילה ועד לכניסת השבת ● אילו כבישים ייחסמו, איך ניתן לעקוף את החסימות, וכיצד זה ישפיע על כל האזור?

איפה מרוויחים יותר ומי קיבלו בונוסים? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

עובד קיבל מהמעסיק בונוס של 20 דולר במעטפה, מהר מאוד זה הפך לעלבון

יש בונוסים שלפעמים עדיף לא לתת ● עובדים שתוגמלו בשוברים למסעדות או במחוות יצירתיות יותר כמו תרנגול הודו לחג ומתקן האכלה לציפורים, מספרים ברשתות החברתיות על תחושת זלזול וחוסר הערכה ● הכוונה של המעסיקים אולי טובה, אך כשהבונוס לא עומד ביחס למאמץ של העובד, להישגיו או לרמת השתכרותו - המסר שנקלט הוא אחר לגמרי