גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל מה שלא ידעת על הדאטה

איך מקדמים אתרים במנוע החיפוש של גוגל, כיצד יודעים מה מושך את עינו של הלקוח הפוטנציאלי באתר, איך ניתן לחזות מה תהיה הפעולה הבאה של הלקוח, ומה זה בעצם רכש המדיה הפרוגרמטי שכולם מדברים עליו? לפניכם המילון השלם לשיווק ופרסום דיגיטלי. עכשיו נשאר רק לעשות את הקריאייטיב

A

A/B Testing

טקטיקת פרסום שבמהלכה

בודקים שתי גרסאות זהות

בכול פרט לשינוי אחד יחיד, המכוונות לאותו קהל ואותה מטרה, על מנת לראות מה מניב תוצאות טובות יותר. השינוי יכול להיות תוכן מעט שונה או תמונה אחרת.

B

Big Data

המושג הפך למטבע לשון מקצועי לפני כמה שנים ומקורו בעולמות ה-IT. כל ארגון עסקי או ציבורי אוגר ומשתמש בדאטה על לקוחותיו - זהו הדאטה הפנים-ארגוני. סביבה דיגיטלית מאפשרת לנו לאגור דאטות נוספות המאפשרות להבין את הרגלי הגלישה ולנתח התנהגות צרכנית של לקוחות פוטנציאליים. מפגש בין שני עולמות הדאטה - הפנים-ארגוני והחיצוני נקרא Big Data והוא מאפשר לאתר לקוחות פוטנציאליים מסוג מסוים בשלבי התעניינת ראשונים או אפילו בשלבי טרום התעניינות, או לתחזק קשר עם לקוחות קיימים כדי לעלות את ה-Life Time Value שלהם (ע"ע).

C

CPC (Cost per Click)

העלות בפועל שמשלמים עבור כל הקלקה של לקוח פוטנציאלי (למשל באנר, מודעה ממומנת וכו'), המחושבת על ידי חלוקת סך עלות הקליקים בכמות הקליקים. מושג דומה הוא ה-CPA - עלות עבור פעולה כלשהי, כגון הורדת אפליקציה או מכירה, בניגוד ל-CPM, שיטה המתמקדת בכמות החשיפות ובה משלמים עבור כל 1,000 צפיות.

D

Data Driven

Marketing

שיווק מבוסס נתונים המתאר את כל תהליך איסוף הנתונים, ניתוחם והביצוע המוכוון על פי תובנות העולות מהם, במטרה לעודד מעורבות של צרכנים ושיפור מתמיד של תוצאות הפעילויות השיווקיות. הירידה בעלויות אחסון הנתונים, העלייה בכוח המחשוב והעובדה שאנחנו והמכשירים סביבנו מחוברים כל הזמן, מאפשרות לאנשי השיווק להבין את צורכי הלקוחות על פי ניתוח התנהגותם בכל רגע נתון, באופנים שלא היו נגישים בעבר.

E

העלות האפקטיבית לאלף חשיפות/ צפיות בפרסומת. מדד זה מאפשר לבצע השוואה מהירה ואחידה בין מחירי מדיה באתרים שונים. הוא יעיל במיוחד בתמהיל מדיה שבו כל אתר נרכש בשיטה שונה (CPM/ CPC/ CPL) ואנחנו צריכים לקבל החלטה על כדאיות רכישת המדיה לפי מדד אחיד. החישוב הוא:

F

Funnel

תיאור הממחיש את התהליך שעוברים הלקוחות הפוטנציאליים בדרך לביצוע פעולה מסוימת שהגדרנו מראש. למשל, ב-Conversion Funnel יש תיאור הממחיש את המסע שעוברים לקוחות פוטנציאליים בדרך להפיכתם ללקוחות - בראש המשפך יופיעו כל המבקרים בדף הבית של החברה, ובתחתית רק המבקרים שסיימו את המסע. בדרך יכולים המבקרים לעבור בדפים נוספים באתר במטרה לקבל מידע נוסף או לפרוש, ועל כן דימוי המשפך.

G

Google Analytics

מוצר חינמי של גוגל העוקב אחר תנועת הגולשים באתר ובנכסים הדיגיטליים ואוסף נתונים סטטיסטיים כגון מקורות התנועה, מספר הכניסות וזמן השהייה בכל עמוד. מידע זה יכול לעזור בפענוח ובהבנה של הקהל הפוטנציאלי והרגלי הגלישה שלו.

H

Heatmap

תצוגה גרפית של דאטה המשקפת שימוש בממשק מסוים. בעולם הדיגיטל היא קיבלה שימוש נרחב בתצוגות המתארות הרגלי שימוש של גולשים והעדפות שלהם כלפי חלקים שונים של עמודי האתר. כך ניתן לעקוב אחרי תנועת עיניים של גולשים כדי לבדוק מה מושך את העין, תנועות עכבר על גבי העמוד, הקלקה ועוד, ולהבין אילו אייקונים, תכנים ותמונות מושכים תשומת לב ומניעים לפעולה.

I

Inbound Marketing

שיטת שיווק המבוססת על מגוון רחב של כלים כגון מדיה חברתית, ניוזלטרים, דוגמיות פיזיות של מוצר, סרטוני וידיאו וכלים נוספים בעולמות התוכן שמטרתם להגביר את כוונת הרכישה של לקוח הנמצא בשלבי ההתעניינות השונים לאורך ה-Funnel (ע"ע). שימוש בשיטה מתחיל ברגע שהלקוח הפוטנציאלי מבצע פעולת מעורבות יזומה מול המותג. מאותו רגע המותג מתחיל "קשר" עם הלקוח באמצעות מגוון "נגיעות שיווקיות", במטרה להמיר את הקשר לפעולה מסחרית רצויה.

K

Research Keyword

מחקר מבוסס מילות חיפוש בגוגל אשר נמצא בשימוש נרחב של מקדמי אתרים ולאחרונה גם של אנשי מחקר. בעולם קידום האתרים, מחקר מילים מאפשר, בין היתר, להבין אילו מילים מביאות את הגולשים לאתר של חברה, באיזו עלות החברה מקבלת את הגולשים, אילו פעולות עסקיות ביצעו הגולשים שהגיעו ממילת מפתח מסוימת וכמה פעמם חזרו על הפעולה. בהמשך ניתן לחשב את ה-ROI (ע"ע) של כל מילת מפתח ביחס לתוצאה העסקית שלה.

L

Life Time Value

סך הרכישות שחברה יכולה לקבל מלקוח ספציפי. החישוב הוא סך ההוצאה החודשית של הלקוח כפול סך החודשים שהוא לקוח פעיל. המטרה של כל חברה עסקית היא לעלות את ערך ה-LTV מהלקוחות שלה.

M

Machine Learning

תהליך של הפיתוח והשימוש באלגוריתמים שמטרתם לימוד וזיהוי תבניות בדאטה ובניית מודלים המאפשרים לבצע חיזוי של פעילות לקוח או סיווג של לקוחות חדשים. באמצעות המודלים האלה ניתן לחזות מה תהיה הפעולה בעלת ההסתברות הגבוהה ביותר של הלקוח, ולהחליט באופן אוטומטי איזו הצעה לתת לו. באמצעות המודלים האלה אנחנו יכולים לבצע פעילויות שיווקיות פרואקטיביות הנובעות מתוך היכולת לחזות את הפעולה הבאה של הלקוח Predictive Analytics)).

N

Native Advertising

שיטת שיווק דיגיטלי מתקדמת ממשפחת "שיווק מבוסס תוכן", שבבסיסה שימוש במגוון של כלים פרסומיים שנראים כחלק אינטגרלי מסביבת התוכן שבה הם מופיעים וקשורים לחוויה שהגולש עובר באתר. הדוגמה הטובה ביותר לשיטה זו היא קידום המאמרים המסחריים באמצעות אאוטבריין וטאבולה באתרי התוכן השונים. הקידום נעשה באזורי תוכן, הפרסום נראה כמו חלק מהתוכן של האתר, והוא קשור לנושא של המאמר שהגולש בחר לקרוא מלכתחילה.

O

Online Retailers

קמעונאים שמוכרים רק בפלטפורמות אונליין שונות, הדומות למדפים בחנויות בעולם הפיזי, דוגמת וואלה!שופס, אמזון ו-buy2, ומוכרים יותר ממותג אחד. לעומתם, שופרסל אונליין, למשל, לא נחשב ל-online retailer מכיוון שעיקר קיומו הוא בעולם הפיזי.

P

Programmatic Media

שיטת רכש מדיה המתבססת על מערכות אוטומטיות שמחליטות בזמן אמת (Real Time Bidding), על העלות הגבוהה ביותר שאותה הן מוכנות לשלם עבור פרסום המודעה ללקוח ספציפי. איך זה עובד? גולש מסוים נכנס לאתר, ובהתאם לכל הנתונים הידועים עליו, מציעים משווקים שונים את העלות הגבוהה ביותר שאותה היו מוכנים לשלם על מנת שהמודעה שלהם תופיע בפניו. מי שנתן את העלות (הביד) הגבוהה ביותר - יופיע ללקוח הפוטנצאלי. וכל זה, תוך 200 אלפיות השנייה.

Q

Quality Score

ציון האיכות הוא אומדן המתייחס לקידום מודעות ב-Google AdWords ומוצג בסולם של 1 עד 10. ציון זה אומד את איכות המודעות, מילות המפתח ודפי הנחיתה בקמפיין. איכות גבוהה יכולה להוריד את המחיר עבור הצגת המודעה ולשפר את המיקום שבו היא מופיעה. ציון האיכות מורכב משיעור הקליקים הצפוי, מרלוונטיות המודעה ומהחוויה של דף הנחיתה.

R

ROI

((Return On Investment

החזר עבור ההשקעה - בעולם השיווק המונח מתייחס להיקף ההכנסה שהצלחת לייצר מפעולת השיווק שביצעת, בהשוואה לסכום שהשקעת בה. זהו מדד להערכת הכדאיות של אותה פעולה, האם הגמול עבורה היה גבוה יותר מההשקעה שבוצעה בה. המושג ROI קיבל שימוש נרחב בעידן השיווק הדיגיטלי המדיד: ניתן לחשב ROI עבור כל פעולה, מהקטנה ביותר ועד למהלכים שלמים; ממילת חיפוש שנרכשה ועד להשקת ליין מוצרים באפליקציה חדשה. לחישוב ROI מפחיתים מן ההכנסה את סכום העלויות הכוללות, ואת התוצאה מחלקים בסכום העלויות הכוללות.

S

SEO/ SEM

שתי שיטות קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל, שיטת קידום אורגנית - Search Engine Optimization - ושיטת קידום ממומנת - Search Engine Marketing. השיטה האורגנית (SEO) מנסה לפצח את הנוסחה שלפיה גוגל מדרגת את האתרים לפי מילות החיפוש ומקפיצה אותם לגולשים. השיטה כוללת טיפול בארכיטקטורת האתר, רכישת לינקים ושכתוב תכנים. היא הייתה מאוד פופולרית עד לפני כמה שנים, אז בגוגל הכריזו עליה מלחמה ויצאו במהלכים שצמצמו את היכולת ההשפעה שלה. השיטה הממומנת (SEM) היא הפופולרית בשנים האחרונות. שיטה זו מאפשרת לקבל תוצאות באופן מיידי (בניגוד ל-SEO שלוקח 3-6 חודשים), אך לא מאפשרת בניית נכסים לטווח ארוך, וברגע שמפסיקים לפרסם התנועה לאתר פוחתת. מומחי שיווק דיגיטלי ממליצים על שילוב בין שתי השיטות.

T

Tag Manager

זהו קוד יחיד שניתן לשים באתר ובכך לבטל את הצורך בשימוש בקודים רבים אחרים, כגון קודי המרות, רימרקטינג ואנליטיקס. אפשרות זו חוסכת זמן ועושה סדר ביכולת הניהול של הפרסום הדיגיטלי.

U

(UX (User Experience

חוויית המשתמש של הלקוח כאשר הוא ניצב מול אתר, מוצר, אפליקציה או כל יישום אחר. החוויה הכוללת של המשתמש נמדדת בפרמטרים רבים, כגון היכולת לתת לו מענה על צרכיו ואף מעבר למה שדמיין, שימוש שיהיה פשוט, בהיר וברור, אסתטי ושבאופן כללי ייצור חוויה חיובית של המשתמש כלפי אותו היישום. לאחרונה מבינים את הקשר בין UX מדויקת לבין תוצאות עסקיות של אתרים, לכן הולכת וגוברת ההשקעה בתחום הזה מצד המפרסמים.

V

Viral Marketing

שיווק ויראלי היא שיטת השיווק המועדפת על כל מפרסם, ובבסיסה נמצא הרעיון שגולשים ישתפו את הפרסומת אם הם מתחברים אליה רגשית. ההפצה הוויראלית של הגולשים מאפשרת להגיע לחשיפה מאוד משמעותית בלי לשלם עליה. הפלטפורמה הפופולרית למהלכים הוויראליים היא כמובן מדיה חברתית. מבחן המציאות מלמד אותנו שמהלכים ויראליים מוצלחים הם נדירים, דורשים השקעה לא מבוטלת בתוכן ועדיין דורשים "התנעה" מסוימת של הפצה דרך בלוגרים נחשבים ומשפיעני רשת. מהלך ויראלי מוצלח יחסוך תקציב מדיה, אך אחוז המהלכים המוצלחים בארץ עדיין נמוך מאוד.

W

Website Custom Audience

במערכות הקידום הממומן של פייסבוק יש אפשרות ליצור קהל המותאם אישית לקמפיין שאנו רוצים לקדם, דבר המאפשר לנו יצירה של קמפיינים מאוד מדויקים ומפולחים. למשל, ניתן להכין רשימה ולעשות קמפיין אך ורק למי שביקר באתר שלנו. קמפיין זה יכיל מידע שיווקי שונה מאשר קמפיין המתואם לקהל יעד שאולי עדיין לא שמע על המותג שלנו, למשל.

eCPM - total cost / (impressions / 1,000)

eCPM - (CPC * clicks) / (impression / 1,000)

eCPM - (CPL * leads) / (impressions / 1,000)

Y

YouTube Branded Channel

כמנוע החיפוש השני בגודלו וערוץ הסרטונים הנצפה ביותר, ליוטיוב יתרונות רבים כאמצעי שיווקי לכל דבר. הפלטפורמה מאפשרת הקמת ערוץ ממותג המכיל את כל תוצרי הווידיאו של המותג. יש לציין שגם ללא הקמת ערוץ ממותג יכולים המפרסמים לקדם סרטונים ולפרסם בפלטפורמה, אולם הערוץ מהווה נכס דיגיטלי תדמיתי עבור המותג.

Z

ZMOT

(Zero Moment Of Truth)

זהו התהליך הארוך (יחסית) שבו הלקוח הפוטנציאלי של המוצר מתחיל לאסוף מידע ולהתלבט לגבי קניית המוצר. במהלך שלב זה, הלקוח מחפש מידע לגבי המוצר, הנחות, מקומות לרכישה ודעות של משתמשים שכבר רכשו את המוצר. כאנשי שיווק, נרצה "לגעת" בלקוח הפוטנציאלי כמה שיותר פעמים ובכמה שיותר נקודות ופלטפורמות שונות על מנת להשפיע על החלטתו ולהביא אותו לרכישה.

הכותבת היא מייסדת ומנכ"ל Digitalent

בית הספר של תעשיית הדיגיטל

www.digitalent.co.il

עוד כתבות

כמה עלו מבצעי המימון ליזמי הנדל''ן? / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

דוחות חברות הנדל"ן מגלים כמה הן שילמו על מבצעי המימון לרוכשי הדירות

דוחות חברות הנדל"ן חושפים כי גל מבצעי המימון גובה מהיזמים עלויות כבדות של הצטמקות ההכנסות, זינוק בהוצאות המימון ופגיעה בתזרים ● למרות כל זאת מכירות הדירות ממשיכות לדשדש, והחברות חוששות מהורדת מחיר רשמית, שתגרום לקונים לחכות ולמכירות לרדת עוד

האחים שלומי (מימין) ויוסי אמיר, בעלי שופרסל / צילום: יונתן בלום

שופרסל עושה מתיחת פנים לזרוע הנדל"ן וממתגת אותה מחדש

שופרסל מאחדת את נכסי הנדל”ן תחת המותג LARO, ומבססת את הזרוע כמרכיב צמיחה מרכזי עם נכסים בשווי כ־5 מיליארד שקל ● במהלך זה החברה האריכה בעשור את חוזה השכירות עם סיסקו, ומקדמת שורה של פרויקטים ברחבי הארץ, זאת במקום מהלך הפיצול וההנפקה שבוטל

הבורסה בהונג קונג / צילום: Shutterstock, Daniel Fung

לאחר הירידות בוול סטריט: מגמה שלילית באסיה

בורסת הונג קונג נופלת בכ-1.4% ● הנשיא טראמפ אישר לאנבידיה למכור שבבי AI לסין תחת תנאים מסוימים ● מחירי הנפט יורדים על רקע המגעים המתמשכים לסיום מלחמת רוסיה־אוקראינה ● הביטקוין יורד שוב מתחת לרף ה-90 אלף דולר

בינה מלאכותית / צילום: צילום מסך מתוך הצ'אט

איפה מוצאת הבינה המלאכותית את התשובות לשאלות שלכם

מחקר בדק 150 אלף תשובות שסיפקו מערכות בינה מלאכותית, ומשרטט תמונה מפורטת של מקורות המידע שמהם שואבים הצ’אטים את התוכן שהם מציגים למשתמש ● למרבה ההפתעה, הממצאים מצביעים על כך שהמקורות הדומיננטיים אינם בהכרח מאגרי ידע מוסדיים או כלי תקשורת גדולים

מירן פחמן / צילום: טרלן בן אבי

איזה משרדים שיגרו הכי הרבה פיינליסטים לתחרות הפרסום גרנות?

תחרות גרנות חושפת את מפת הפיינליסטים עם הובלה למנצ’, ליאו ברנט ובלאנקו ● וגם: יניב סנה מצטרף כשותף בחברת OMD , הנציגה הישראלית של תאגיד הפרסום הגדול בעולם, אומניקום ● אירועים ומינויים

מקרון לצד נשיא סין שי ג'ינפינג, בביקור בבייג'ינג השבוע / צילום: ap, Adek Berry

"ההלם הסיני": אירופה מתמודדת עם חזית חדשה

המכסים של טראמפ דחפו את סין להסיט סחורה מאמריקה לאירופה, שהפכה לאחד מיעדי היצוא העיקריים שלה ● התוצאה: לחץ הולך ומעמיק על התעשייה האירופית ● בזמן שפריז דורשת מכסים וברלין חוששת מפגיעה ביצוא, סין רושמת לראשונה עודף סחר של יותר מטריליון דולר

חיים כצמן, מייסד ומנכ''ל ג'י סיטי / צילום: אריק סולטן

עם ניסיון בארגון ידידי צה"ל: המנכ"לית המפתיעה בחברה החדשה של כצמן

חברת אוריון השלימה את הפיצול מג'י סיטי והחלה להיסחר בבורסה ● מנכ"לית החברה היא עו"ד ששימשה עד כה כמנהלת בארגון ידידי צה"ל בארה"ב והיו"ר הוא ערן יעקב, מנהל רשות המיסים לשעבר

תאונת דרכים / צילום: פביו טרופה

הכאוס יידחה: משרד התחבורה מאריך בשנה את הרישיון של שמאי הרכב

לאחר חשיפת גלובס, משרד התחבורה ממהר למנוע מצב שבו חברות הביטוח לא יכולות לשלם על תיקון רכבים, ולכן מוסכים לא יתקנו והציבור יתקע בלי כלי רכב לאחר תאונה ● עד כה, ניתנו לשמאים רישיונות רק לחמש שנים, וכעת אלו יהיו תקפים לשש שנים

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האסטרטג הוותיק בוול סטריט שמשנה כיוון לגבי "שבע המופלאות"

הבורסה בתל אביב צפויה להיפתח במגמה מעורבת ● הנשיא טראמפ אישר לאנבידיה  למכור שבבי AI לסין תחת תנאים מסוימים ● מניות אוריון וסוגת זכו לקבלת פנים חיובית ביום המסחר הראשון שלהן ● השקל הפך החודש למטבע החזק בעולם מול הדולר ● וגם: האסטרטג הוותיק בוול סטריט שממליץ לצמצם אחזקות במניות "שבע המופלאות" ● גלובס עושה סדר לקראת יום המסחר

השקל מתחזק מול הדולר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

השקל מתחזק היום בחדות מול הדולר. אלו הסיבות

השקל נסחר קרוב לשפל של 3.5 שנים ומתחילת החודש הוא המטבע החזק ביותר בעולם ● הורדת הריבית הצפויה בארה"ב מול היציבות היחסית פה מגדילה את פער הריביות לטובת ישראל ● גורם נוסף הוא נתון הגירעון הממשלתי, שהפתיע לטובה ומהווה אינדיקציה לאיתנות המשק ● האם התחזקות נוספת תביא את בנק ישראל להתערבות בשוק המטבע?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

הישראלית שנפלה ב־27% ויוצאת מהמדד היוקרתי הזה בוול סטריט

שינויים בוול סטריט: חברת טכנולוגיית השבבים סיוה תיפרד ממדד S&P SmallCap 600 ● בעוד כשבועיים צפויות שלוש מניות להיכנס למדד S&P 500, לאחר שזינקו מתחילת השנה

ניתוח חברה | אל על / צילום: יח''צ

אל תתנו לאחוזים לבלבל אתכם - השווי של אל על משקף תמחור נמוך מאי פעם

המשקיעים חוששים שסיום המלחמה יוביל לתחרות שתפגע בתוצאות של חברת התעופה, אך ספק אם זו תגיע בקרוב ● השווי בבורסה אמנם גבוה היסטורית, אלא שבשקלול קופת המזומנים הגדולה ושווי הנכסים, מדובר בתמחור הפעילות הנמוך בתולדות אל על ● האם הוא מוצדק? ● מדור חדש

רו''ח חן שרייבר, נשיא לשכת רואי החשבון / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

השינוי בתקנון לשכת רואי החשבון שמעורר סערה בקרב החברים

נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר, מבקש לבטל את ההגבלה הקיימת על מספר הקדנציות בהן מכהן נשיא לשכת רואי החשבון ● נכון להיום, על פי תקנון הלשכה, כהונת נשיא לשכת רואי החשבון מוגבלת לשתי קדנציות בלבד ● המתנגדים למהלך: "מה שנשיא לא עשה בשתי קדנציות הוא כבר לא יעשה. השלטון משחית"

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מובילאיי מפטרת כ-200 עובדים, הרוב מישראל

החברה מפטרת כ-5% מכח האדם שלה, רוב המפוטרים יהיו בישראל, ויגיעו מחלקים שונים בחברה ● מובילאיי: "החברה תפעל לתמוך בעובדים המושפעים ובמקביל תמשיך לגייס למשרות הנדרשות למימוש תוכניותיה ארוכות הטווח"

דייוויד אליסון, מנכ''ל Paramount Skydance / צילום: ap, Evan Agostini/Invision

פרמאונט במהלך נגדי לנטפליקס: מציעה לרכוש את וורנר ברדרס תמורת יותר מ־108 מיליארד דולר

בעקבות הצעת הרכישה של נטפליקס לוורנר ברדרס, פרמאונט מגישה מהלך נגד ומציעה לרכוש את כל וורנר ברדרס דיסקברי לפי שווי של יותר מ־108 מיליארד דולר ● ההצעה התומכת באיחוד כל נכסי החברה, בניגוד לפיצול שמציעה נטפליקס

מושגים לאזרחות מיודעת. סקר כוח אדם / צילום: Shutterstock

אתה גר בדירה בבעלותך? כך השאלה הזאת משפיעה על כל המדינה

מצב שוק העבודה משפיע על קבלת ההחלטות הכלכליות החשובות ביותר • כיצד הוא משתקף בפני קובעי המדיניות? • המשרוקית של גלובס מציגה: המוניטור מבאר מושגים

אסף נגר / צילום: ניר שמיר

"להמליץ על מניות ביטחוניות ובנקים נשמע מוזר. אבל אנחנו אוהבים 3 חברות"

אסף נגר, מנהל תיק בנוסטרו של איילון ביטוח ופיננסים, רואה בשוק הישראלי תמונה חריגה: "בשנה הבאה לא יהיה משק בעולם המערבי שיתקרב אלינו בצמיחה" ● אבל התרחיש האופטימי הזה מייצר גם סיבות לדאגה: "אני מפחד נורא מהתחזקות השקל" ● וגם: המניות המומלצות

סופר פארם. מפרסם ענק במונחי דיגיטל / צילום: אייל טואג

מבצעי נובמבר הקפיצו את ביצועי האתרים הישראליים, הרבה יותר מהבינלאומיים

מספר ההזמנות באתרים המקומיים זינק ב־32% לעומת עלייה של 18% באתרים הבינלאומיים במהלך נובמבר ● כחמישית מהישראלים פיצלו את ההזמנות מחו"ל כדי ליהנות מהפטור ממע"מ, שאמור להכפיל עצמו בחודש הבא ● המדד החודשי של רכישות הישראלים באונליין

שר התקשורת שלמה קרעי וח''כ גלית דיסטל אטרביאן הדיונים בהוועדה לדיון בהצעת חוק התקשורת היום / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת התקשורת החדשה יצאה לדרך, השר קרעי הבטיח: "הרפורמה לא תיעצר"

לפתיחת דיוני הוועדה בהצעת חוק התקשורת (שידורים) החדש, בהובלת היו"ר ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, הגיעו שר התקשורת עצמו וחברי הוועדה מטעם האופוזיציה - אך נוכחות חברי הקואליציה הייתה דלה במיוחד ● ח"כ שלי טל מירון מיש עתיד: "כל המטרה של החקיקה היא להשתלט על התקשורת החופשית"

מהפכת ה-AI בפירמות עורכי דין / צילום: Shutterstock

תפקיד חדש נולד: פירמות עוה"ד כבר מרגישות את השפעות מהפכת ה־AI

למרות אזהרות של בתי המשפט משימוש לא מפוקח בבינה מלאכותית, פירמות עורכי הדין בישראל לא חוששות להטמיע כלי AI ● עוה"ד מסבירים כיצד משתמשים בכלים, מה הם מחפשים בעובדים בעידן החדש, ולמה עדיין מוקדם להספיד את התחום