גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"החלום הבא שלי זה להיות אשת עסקים"

בוגרת ומפוכחת, טל גורדון מגרשת את "העורבים השחורים שישבו לה על הכתף", וחוזרת עם סינגל חדש ועם תובנה חדשה: "להשתחרר". ראיון

הסינגל החדש שלה, "טוב לי הכול", מתמצת את מצב הצבירה הנוכחי של טל גורדון. אחרי כמעט עשור של היעדרות, היא חוזרת לעמוד בקדמת הבמה ושרה על עצמה: "התסריט הזה נכתב שנית, לסינדרלה קבועה או סינדרלה זמנית, שעוד מאמינה באגדות, ממציאה את עצמי".

גורדון הייתה סינדרלה מקומית. בגיל 22 גילה אותה סולו יורמן, בן זוגה לשעבר, שבנה לה קריירה מצליחה ככוכבת רוק עם קול מחוספס. היה לה צוות שניהל אותה והריץ לה את הקריירה קדימה. ב-2006, אחרי שהוציאה את אלבומה האחרון "לפני שהשמש עולה", נולדה בתה היחידה ובהחלטה לא מתוכננת היא לחצה על הברקס והתמקדה בגידול הילדה ובהנחיית סדנאות כתיבה ותוכנית תרבות בטלוויזיה. "בגלל שהדרך שלי התחילה לא שגרתי, נוצר בתוכי דיסוננס בין החיצוניות למה שהרגשתי בפנים", היא אומרת ומתנצלת שקולה צרוד עוד יותר מתמיד בגלל כמה הופעות וסדנאות רבות מדי בזמן קצר מדי, מגלגלת טבק לסיגריה דקה וצוחקת שעכשיו תהיה צרודה באמת. "כולם ראו בי הצלחה - NMC, הד ארצי, התו השמיני, ובתוכי עוד לא הייתי בטוחה מה אני רוצה".

לא רצית להיות זמרת?

"ידעתי שאני רוצה לכתוב טקסטים גם אם אף אחד לא יקרא אותם. כבר מגיל 4. כל השנים כתבתי, אבל מגיל 15 זה התחיל ממש. התנסיתי בכתיבת סיפורים קצרים, אבל פרוזה זו ריצת מרתון ואני בטמפרמנט מתאימה יותר לריצות קצרות".

את מחשיבה את עצמך כמשוררת?

"אני לא משוררת. אצל משוררים יש רמת דיוק שבה אי אפשר להזיז מילה אחת. המבנה כל-כך מדויק, שאם תוציא לבנה, הכול יתמוטט. זה נהדר לשאוף לשם. אני אוהבת את איך שאני כותבת וחיה עם עצמי בשלום, וזה לא עושה אותי כותבת טובה פחות. אני כותבת פופ, ופופ הוא נשגב בעיניי".

סוג של אוקסימורון? איך פופ, מעצם היותו פופולרי ובמיינסטרים, יכול להיות נשגב?

"בנשגב אני מתכוונת לייצוג של רוח התקופה. בסדנאות שלי אני מלמדת שלא צריך לכתוב בשפה גבוהה. פעם כתבו גבוה כי דיברו גבוה. אמנות אמורה לספר לנו על עצמנו, וכשהעצמות שלנו יתפוררו - לספר מי היינו. זאת בעיניי תרבות ואמנות".

איך מלמדים כתיבת טקסט?

"מלמדים למחוק, להשתחרר, להעז, להמיס את הקירות הבלתי נראים בין המחשבה לנייר. זה מה שמלמד אותי בחזרה, ובגלל זה הוצאתי סינגל. הייתי לכודה בביקורתיות עד כדי סירוס עצמי. הדיסוננס של ילדה שמקבלת הזדמנות מדהימה, אבל מלאה בביקורת על עצמה, הוליד אצלי מתח קשה מנשוא, שבגללו דוממתי מנועים".

שבע שנים היית בהקפאה. הייתה נקודה שהתחיל לגרד לך לצאת החוצה ולקבל הכרה?

"לא הייתי נינט אף פעם. בהתחלה זאת הייתה ממש הקלה. כשהתחיל להיוולד קול פנימי, שאמר שהוא רוצה ליצור, התחלתי לחיות את ההיעדר. בשלוש השנים האחרונות הבנתי שאני רוצה להשמיע את הקול שלי, אבל מתוכי ולא בגלל הצעות שמגיעות אליי מבחוץ. ואז גיליתי שהשתניתי ושהעולם השתנה. נגמר עידן הסינדרלה".

ופתאום את צריכה להפשיל שרוולים.

"האמת היא אותה האמת, אבל מה שהופך את הקריירה למשמעותית, שיש מאחורי המילים אדם שעושה מלחמה חסרת פשרות. זה ההבדל בין מי שמצליח למי שלא. קודם היו לי סוכני אמונה שאמרו לי כמה אני מוכשרת, היום אני מפעילה אותה".

אז האותנטיות שהפגנת בעבר הייתה פיקציה? רימית את עצמך ואת הקהל?

"אני לא יודעת מה הקהל חשב על זה. אני כן חושבת שכשאנחנו שרים, 'רואים לנו'. אמרו עליי שאני מאוד חזקה, למרות שבפנים הייתי עלה נידף. היום אני יודעת שאני חזקה. אני שומעת את עצמי שרה באלבומים הקודמים ואיך שאני שרה היום, ואלה שני אנשים שונים, כי עכשיו אני נוכחת. פעם הסתתרתי מאחורי השיער על הפנים, מאחורי הכלים שהייתי מגבירה".

ואז התחלת להופיע עם ההרכב "רואים שקוף", יחד עם מוזיקאים גדולים, ועשית חזרה הדרגתית.

"זה לא רק אבי בללי, דודי לוי, איגי דיין ודניאל סלומון שהופיעו איתי, אלא גם השירים של היוצר האהוב עליי שמוליק קראוס. ידעתי שאני מוגנת".

ואיך הייתה הפעם הראשונה על הבמה אחרי כל-כך הרבה זמן?

"באתי אחרי חזרות, ככה שזה לא היה דרסטי, ובכל מקרה לא הייתה זרות. כשהדברים נכונים, הם זורמים בקלות. ב-20 השנים הראשונות של הקריירה שלי הכול היה קשה. כל שיר נולד בלידה קשה, בכל הופעה התמודדתי עם עשרה עורבים שחורים על הכתף שאמרו לי, זה לא טוב. רק כשאת נכונה לדברים, המחיצות בתוכך נמסות".

קשה לחזור כשאף אחד לא מחכה לך.

"זה מאמץ שכרוך בקושי של גיוס פנימי. לעבוד קשה? סבבה. אין בעיה. הבת שלי רואה אותי בקושי, אבל לא קשה לי, אני עושה את זה מלאת תשוקה, והיא מבסוטית ואומרת, אני גאה בך שאת נלחמת על מה שאת רוצה. זה שיעור לחיים בשבילה. תמיד כל-כך פחדתי להתמודד עם כישלון ולא הבנתי את מה שאני מבינה היום, שמה שקשה יותר מלא להצליח, זה לא לנסות. תהיי אישה מבוגרת עם תחושת החמצה ותסכול? לא הכול בידי, אבל מה שבידי זה מה שאני יכולה לעשות".

מה הכי קשה?

"שיווק. בעולם של היום אתה חייב להיות בקשר של אחד על אחד עם הקהל הפוטנציאלי ברשתות החברתיות ולתקשר כל הזמן. זה סוחט. פייסבוק, אינסטגרם, על סנאפצ'אט ויתרתי מראש. הייתי רגילה להיות מנוהלת על-ידי מנגנון והיום אני אוחזת בכל הכובעים.

"אמרתי לסולו לא מזמן, שכשהיו שואלים אותי בעבר מה עושה מנהל אישי, הייתי עונה שאני לא יודעת. היום אני מבינה כמה עבודה זה, לסגור את המאסטר, המיקס, הצילום לעטיפה, שהכול יהיה מוכן בזמן, והכול עליי. וכשיוצא הסינגל, את יושבת ומזמינה מסאז'. מגיע לי".

גילית שאת אשת עסקים תוך כדי?

"החלום הבא שלי זה להיות אשת עסקים. כשהייתי צעירה, חייתי את 'האומן שלא מבין בכסף'. בחיים הקודמים שלי, סולו ניהל את הכסף וזה נגמר לא טוב. יותר קל לי להיות תיאורטית, אבל מאז שנולדה הילדה, נאלצתי לקחת על עצמי אחריות כלכלית. מרגע שאני לומדת משהו, אני נהית מפלצת. זה לא שאין אביר, אני האביר של עצמי. ולכי תדעי, אולי עוד יהיה לי גורד שחקים".

אז הכיוון הוא נדל"ן?

"כלכלה זה עולם שאני עוד לא מבינה. אני עוד לא שם, אבל זה מהדהד בצד שמאל מאחורי האוזן שאני יכולה להיות בן אדם שיעשה הרבה כסף. אני חייבת הרבה מזה לקואוצ'רית עדי פז שמלווה אותי מ-2009 והעבירה אותי תהליך שהמיס מחיצות זכוכית שהיו סביבי. וכשאת ממיסה אותן, את מבינה שהכול אפשרי. אני מסיימת תואר ראשון במוזיקה בקריית אונו, ותוך כדי הלימודים התחלתי לקחת שיעורי פסנתר אצל רועי דהן, מוזיקאי מוכשר, שבכל פעם נתן לי אקורדים ואמר לי, אל תחזרי בלי להלחין. היה לי מאוד קשה להשתחרר".

ועכשיו את מתפנה גם לסגור מעגלים.

"כן, את השיר החדש הפיק ברי סחרוף שעבד איתי על האלבום הראשון, בלבונטין אירחתי את רונה קינן שעשתה איתי אלבום, ובהופעה הקרובה בלבונטין, בראשון בדצמבר, יופיעו עמה אלי לולאי וברוך בן-יצחק מרוקפור, שכתבתי להם את 'הכעס', וגידי רז שניגן איתי בתחילת הדרך חוזר לנגן איתי. הסינגל החדש לא צריך מתווכים. הוא עושה את העבודה מצוין בהופעות והקהל שר איתנו כבר מהפזמון השני. אני לא חושבת במונחים של אלבום, כי מוציאים היום שירים".

אישי: 48, בזוגיות, אם לבת, מתגוררת בתל אביב

אקטואלי: הוציאה כעת סינגל חדש, "טוב לי הכול", בהפקתו של ברי סחרוף. בקרוב ייצאו סינגל שני ("סוג של מכתב שכתבתי לאבא ז"ל כשהיה בחיים"), וכן פרויקט של שירים ישנים בעיבודים אלקטרוניים. ההופעה הקרובה של גורדון תתקיים ביום חמישי, ה-1 בדצמבר, בלבונטין 7 בתל אביב

עוד כתבות

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד