גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קריאה מפחידה בכתב אישום: מלון בוטיק מהגיהנום בחוף הצוק

בביהמ"ש המחוזי בת"א הוגש כתב אישום נגד לירון טיירי, החשוד בהשתלטות על מלון הבוטיק "ווסט" בצוותא עם עוד 5 חברים בארגון הפשיעה של עמיר מולנר ■ במה הם חשודים? להלן הפירוט

מלון ווסט תל אביב / צילום: אתר המלון
מלון ווסט תל אביב / צילום: אתר המלון

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש היום (ד') כתב אישום נגד לירון טיירי, שנעצר ברומניה והוסגר לישראל. טיירי, יחד עם עוד חמישה חברים בארגון הפשיעה של עמיר מולנר, נאשם בשורת עבירות כלפי העובדים, המנהלים והאורחים של מלון הבוטיק ווסט בתל אביב.

לפי כתב האישום, "החבורה השתמשה בבית המלון על מנת שיהיה להם כמקום התוועדות לניהול עסקיהם וכן על מנת להעביר בו ובמתקניו את שגרת יומם ולילותיהם". החבורה, כך נטען, דרשה באיומים וקיבלה מחיר מופחת של 500 שקל לילה לסוויטות במלון. לפי אתר booking.com, לילה יחיד בסוויטה עם ארוחת בוקר מתומחר ביותר מ-6,000 שקלים. 

לפי כתב האישום, "השתלטה החבורה על מתחם המלון ומתקניו ונהגו בו כמנהג בעלים לכל דבר, תוך נקיטת אמצעי אלימות, הפחדה ואיומים כלפי אורחי המלון, מנהליו ועובדיו... במסגרת האמור, הילך הנאשם אימים ביחד עם יתר בני החבורה, על עובדי בית המלון ומנהליו, השמיעו איומים ישירים ומרומזים על חייהם והכל במטרה להניעם להיענות לדרישותיהם ולגחמותיהם השונות. כתוצאה מאיומי הנאשם והחבורה והתנהגותם המאיימת, קיבלה החבורה בעבור חבריהם ובני משפחותיהם, סוויטות במלון, שירותי הסעדה ושימוש בטרקלין העסקים של המלון, ללא תשלום או לחלופין במחירי רצפה". 

עוד לפי כתב האישום, "ההתרחשויות האלימות במלון הביאו את עובדי המלון לכנותו 'מלון מהגיהינום', כתוצאה מהאירועים האלימים שחוו בו מידיו של הנאשם ושל החבורה שעמו. כתוצאה מכך, ולאורך התקופה הרלוונטית, התפטרו מעבודתם עובדים בבית המלון".

עוד מפורט בכתב האישום, כי המשטרה "הכניסה שני סוכנים סמויים, תחת שמות בדויים, לעבוד בבית המלון, במסווה של מלצר (גיא) וקצין ביטחון (מארק), מתוך כוונה לבחון ולבדוק את אשר מתרחש בבית המלון".

בכתב האישום נטען, כי מנהלת בית המלון, לאחר שצפתה באירוע אלים בו הכו שניים מהנאשמים אלמוני בלובי של המלון, "הציגה בפני עובדי המלון את סרטון מצלמות האבטחה המתעד את האירוע האלים, והזהירה אותם מפני הצפוי להם מפני בני החבורה במהלך עבודתם במלון וזאת על מנת שיבליגו בשתיקה מוחלטת אל מול כל מעשיהם של בני החבורה בבית המלון... מנהלת בית המלון הורתה לעובדים ובמיוחד לקציני הביטחון של המלון, כי בכל אירוע חריג אשר יקרה במלון בעטיים של הנאשם, ושל שגיב, לעולם לא יזמינו משטרה אל בית המלון, מחשש פן יבולע למנהלת או למי מהעובדים מידיהם של מי מבני החבורה... כתוצאה מהפחד ביססה החבורה שליטה מוחלטת על מתחם בית המלון, ועל התנהלות מנהליו ועובדיו ועשו במקום ככל העולה על רוחם".

לפי כתב האישום,  "בתאריך 31/1/16, הבחין אחד הנאשמים במלצרית במסעדת המלון שקראה באינטרנט כתבה על העבריין בן כהן. הוא ניגש אליה ואמר לה: "אנחנו עושים יום העצמאות לפני יום העצמאות. אני יכול לשים אותך בכיסא גלגלים ולהוריד לך את הידיים ותהיי עם תחבושות על הפנים". 

עוד נטען בכתב האישום, כי בני החבורה אכלו "אין ספור פעמים במסעדת בית המלון ללא תשלום. בתום הארוחות, סירבו לשלם את החשבון שהוגש להם על ידי המלצרים במקום. פעמים רבות, איימו בני החבורה על המלצרים במקום והפנו אותם לגשת אל מנהלת המלון על מנת שהיא תשלם את חשבונם. פעמים אחרות, עזבו בני החבורה את המסעדה אף ללא שהוגש להם חשבון כלל וזאת מפאת פחד המלצרים והקב"טים במקום לגשת אליהם ולבקשם לשלם".

כרונולוגיה של הטלת אימה  

להלן המשך שרשרת האיומים של הנאשמים, כמפורט בכתב האישום: 

■ ביום 23/12/15 סמוך לשעה 11:00 ,או בסמוך לכך, הגיעו עדן ואבי (שניים מהנאשמים) אל מסעדת המלון וביקשו מ"המלצר גיא" להכין להם ארוחת צהרים. משסיימו, אמר אבי למלצר גיא "לרשום את ההזמנה על הקרח". בתום הארוחה, עזבו עדן ואבי את המסעדה מבלי לשלם.

במועד האמור, בשעה 14:00 או בסמוך לכך, חזר אבי למטבח המסעדה, נטל עמו בקבוקי שתייה ויצא מהמקום בלא ששילם עבורם.

■ בתאריך 27/1/16, בשעה 12:30, או בסמוך לכך, הגיע אבי אל מטבח המלון וביקש כי יכינו בעבורו ובעבור עדן ארוחת צהריים. טרם הגשת האוכל, אמר "המלצר גיא" לאבי כי האחראית, ג.ג., הורתה לחייב את בני החבורה בעבור כל ארוחה שהם אוכלים. לשמע הדברים איים אבי : אני אחייב לה את הפנים! ...תגיד לה שהכול בסדר!" 

■ ביום 15/2/16, הגיעו עדן ואבי בצוותא עם אחר אל מסעדת המלון. משהתעכבה הארוחה להגיע, איים אבי על "המלצר גיא" :"אתם רוצים לעבור למתכונת הרגילה שאתם גם נותנים וגם משלמים לנו?" משסיימו לאכול, קמו עדן ואבי ועזבו מבלי לשלם על הארוחה.


■ ביום 18/2/16, בשעה 12:00, או בסמוך לכך, נכנסו לסרי ואבי אל מטבח המסעדה ולקחו ארוחות בוקר ללא רשות, כשהם מקללים את עובדי בית המלון. משהעיר "קצין הביטחון מארק" לנאשמים על מעשיהם, ענה לו לסרי: "לא רוצים, אנחנו עושים במלון הזה מה שבא לנו, כדאי שתתרגל לזה!"

■ בעוד לסרי ואבי הולכים לעבר שולחן המסעדה, ענה "קצין הביטחון מארק" ללסרי כי אינו מתכוון להתרגל לכך בשום אופן. לשמע הדברים, הסתובב לסרי לעבר מארק ואמר לו : "כדאי שתתחיל לדבר יפה, למה אתה לא יודע מי אני!"

 ■ אותה העת הגיעה למסעדה מנהלת המלון אשר ניגשה ללסרי ולאבי ושאלה אותם מדוע אינם משלמים על הארוחות. בתגובה ענה לה לסרי בנוכחות אבי: "כמו שאת מחכה לכסף, אני מחכה כאן לאוכל. שעה וחצי אני צריך לשבת בשביל ביצה מסריחה, אז אותו דבר את תחכי לכסף!. .....אני משלם כשאני צריך לשלם ומה שמגיע אני משלם! אם את אומרת שאנחנו שמים זין, אני אראה לך מה זה לשים זין! אני לא צריך יותר מזה. אני לא עושה לך דברים בכוונה. את רוצה שיהיה בכוונה, יהיה בכוונה!" לסרי ואבי סיימו את ארוחת הבוקר ועזבו את המקום מבלי לשלם בעבורה.


■ בתחילת חודש דצמבר 2015 בשעה 01:00, או בסמוך לכך, עישנה פקידת הקבלה ד.ד. בסמוך לרכבו של שגיב בחניון המלון. בסמוך לאחר מכן, עשה שגיב מאמצים בקרב עובדי בית המלון לגלות מי עישן ליד רכבו. משנודע לשגיב כי פקידת קבלה הייתה זו שעישנה ליד הרכב, נזף בה על כך שעמדה במקום. בהמשך, ניגש מי מהחבורה אל דלפק הקבלה והזהיר את פקידות הקבלה לבל יימצאו ליד רכבו של שגיב שכן אחרת "זה עלול להסתיים בצורה לא טובה!"

■ ביום 9/2/16 הגיע אבי אל מסעדת המלון וביקש מ"המלצר גיא" להכין לו לאכול. בשלב זה חלפה במקום עובדת המלון ג.ג. אשר נהגה להעיר מעת לעת לבני החבורה על התנהגותם בתוך בית המלון. אבי נכנס אל תוך מטבח המסעדה תוך שהוא שואל את "המלצר גיא" אם ג.ג. נמצאת בסביבה. "המלצר גיא" השיב בשלילה לאבי אמר לו, שוב, כי המנהלת רוצה שישלם עבור האוכל שהוא לוקח. בתגובה איים אבי באומרו : "הגמדה הזאת מעצבנת אותי, שאני לא אשים לה משהו מתחת לרכב". לשמע הדברים, שאל "המלצר גיא" את אבי האם הוא רציני בדבריו. אבי אישר את האיום וחזר על הדברים בפניו של "המלצר גיא".

■ בתאריך 25/2/16, בשעה 14:25, עבד "קצין הביטחון מארק" במשמרת בבית המלון.

ב. במהלך עבודתו של "קצין הביטחון מארק", התקשר אליו אלידור מחדר הכושר במלון ודרש ממנו להביא לו מגבת. "קצין הביטחון מארק" אמר לאלידור כי אין זה תפקידו. נוכח הסירוב, הגיע אלידור אל מקום המצאו של הקב"ט ודרש ממנו לפתוח עבורו, מידית, את מחסן המשק על מנת שייקח משם מגבות. מארק הסביר לאלידור כי כניסת אורחי המלון לחדר המשק אסורה. בתגובה לדברים, איים אלידור על "קצין הביטחון מארק" ואמר לו : "אל תדבר אליי ככה, אתה לא יודע מי אנחנו, אתה לא יודע מה אנחנו".

■ במהלך התקופה הרלבנטית לאישום, נכנסו בני החבורה , אין ספור פעמים, אל מטבח המלון, בשעות הלילה מאוחרות, תוך שהם פורצים את מקררי המסעדה וגונבים מהמקום מזון ומשקאות אלכוהוליים בשווי של אלפי שקלים, וכל זאת ללא רשות ובלא היתר. במהלך חודש ינואר 2016, או בסמוך לכך, הגיעו אבי ואדם אל מטבח המלון, פרצו את מנעול המקרר במקום ולקחו מן המקום שתייה.

■ הכניסה אל טרקלין העסקים של בית מלון מותרת אך ורק לאנשי עסקים אשר להם יש חוזה עסקי עם בית המלון. במהלך התקופה הרלבנטית לאישום, דרשו בני החבורה אין ספור פעמים, מפקידי הקבלה במלון, מפתחות כניסה לטרקלין העסקים של בית המלון (להם לא היו זכאים), והכל תחת הפעלת איומים והטלת מורא על פקידי הקבלה תוך שימוש בשמו של אחיו של הנאשם. בעקבות המעשים כמתואר, קבלה החבורה אישורי כניסה חריגים והטבות בטרקלין העסקים בשווי של אלפי שקלים במהלך התקופה.

■ במהלך חודש פברואר 2016 הגיע לסרי אל שולחן הקבלה במלון ודרש מהפקידה במקום, לקבל מפתח לטרקלין ולחדר הכושר בבית המלון. משסירבה הפקידה לתת ללסרי את המפתח ללא תשלום החל לצעוק ואמר לה: "מי את שתגידי לי לא?! אני אשבור פה את כל הדלתות!" בכפוף לאיום, כאמור, מסרה פקידת הקבלה ללסרי את מפתח המעבר לטרקלין העסקים של בית במלון, מפאת פחדה מפניו של לסרי .


■ הנאשם ובני החבורה רישתו את הכניסות והיציאות של חניון בית המלון ברשת מצלמות פנימית המשרתת אך ורק אותם או מי מהם. בנוסף, התקינו בחניון המלון מצלמות בסמוך לכלי הרכב של שגיב ושל הנאשם, אחיו, וכל זאת ללא הסכמה וללא יידוע של מי מהנהלת בית המלון.

■ ביום 1/2/16, או בסמוך לכך, התקין הנאשם ביחד עם שגיב ואנקונינה , בקדמת בית המלון, תורן עליו מורכבת מצלמת 360 מעלות המתעדת, בזמן אמת, את סביבתו החיצונית של בית המלון והכניסה אליו, וכל זאת ללא הסכמה וללא יידוע של מי מהנהלת בית המלון. רשת מצלמות פרטית זו אפשרה לנאשם ולבני החבורה להדק את שליטתם בבית המלון ולאפשר להם לצפות באמצעיהם, על כל המתרחש בתוך בית המלון ומחוצה לו.

■ במהלך התקופה הרלבנטית לכתב האישום, בהזדמנויות שונות, החנה הנאשם יחד עם בני החבורה , את רכבו בשטחי חניה השייכים למלון, על פי רצונו. הנאשם ובני החבורה החנו את אופנועיהם בפתח בית המלון, דרך קבע, במרחבי הולכי הרגל, תוך התעלמות מוחלטת מבקשות גורמי המלון להזיזם מהמקום.

■ בתאריך 14/3/16, בשעה 18:45 או בסמוך לכך, (להלן- יום האירוע), החנה אנקונינה את קטנועו במתחם הולכי הרגל בבית המלון, אשר אינו מורשה לחניית אופנועים. משהבחין בכך "קצין הביטחון מארק" ניגש אל אנקונינה, אשר ישב אותה העת עם הנאשם ועם אבי, והציג לו נוהל כתוב בדבר איסור החניה במתחם. אנקונינה התבקש להזיז את האופנוע מהמקום.

■ בתגובה לדברים, איים הנאשם על "קצין הבטחון מארק", בנוכחות אנקונינה ואבי : "החוקים פה שונים כשזה נוגע אלינו, ואם אתה לא מודע אליהם, וניראה לי שאתה לא מודע, אני איידע אותך ואתה תדע אותם לאט לאט...אני משנה פה את כל החוקים. החוקים, זה חוקים לפי לירון, לא לפי המלון. מה שקשור אלינו זה לא החוקים, זה חוקים אחרים. אם עוד לא למדת את זה, תלמד לאט, לאט. אתה תיראה לאט לאט דברים משתנים, כאילו הם השתנו מזמן, רק אתה פה חדש אז אולי אתה תבין את זה...".

■ "קצין הביטחון מארק" הזעיק למקום ניידת משטרה אשר נתנה לאנקונינה דו"ח חניה. מיד לאחר מכן, נאלץ אנקונינה להזיז את הקטנוע מהמקום. למראה ניידת המשטרה צעקו, בכעס, הנאשם ואנקונינה בלובי המלון: "מי הזמין לנו משטרה?!" קצין הביטחון מארק ענה להם כי הוא הזעיק.

■ בסמוך לאחר האירוע ניגש שגיב (אחיו של הנאשם ומנהיג החבורה) למנהלת המלון, שאל אותה למקום הימצאו של "קצין הבטחון מארק" ואיים :" איפה הקב"ט הזה? כדאי לו שלא יחזור למלון, אנחנו נחכה לו בפינה!" בסמוך לאחר שיחתה של מנהלת המלון עם שגיב נתבקש "קצין הביטחון" על ידי הנהלת המלון שלא להגיע יותר למשמרות בבית המלון עד להודעה חדשה.

■ בתאריך 3/4/16, זומן "קצין הביטחון מארק" למשרדה של מנהלת המלון. המנהלת נזפה במארק על הזמנת ניידת המשטרה לחבורה והזהירה אותו מפניהם: "הם אנשים נקמנים, הם אנשים שיכולים לבוא, לשים מטען לזה, לחסל את ההוא, אין להם בעיה עם זה...." המנהלת העבירה למארק את "המסר" המאיים שאמר לה שגיב וחזרה והדגישה בפניו כי להבא אסור לו בשום פנים ואופן להזעיק משטרה לבני החבורה בלא לדבר עמה קודם.


■ בתאריך לא ידוע, במהלך התקופה הרלבנטית לאישום, נודע לשגיב כי מתאספת ישיבת וועד של דיירי המלון, בהשתתפות מנהלת המלון, וכי בכוונתם להתלונן על מעשיהם של בני החבורה בבית המלון. שגיב פנה אל מנהלת המלון והודיע לה כי יהיה מוכן לעזוב את המלון תמורת מיליון שקל. שגיב ביקש ממנהלת המלון כי תעביר את "הצעתו" אל וועד הדיירים של המלון. מנהלת המלון עשתה כדבריו של שגיב וסיפרה לוועד על הצעתו של שגיב, אשר לא התממשה בסופו של דבר.

■ גם לאחר הסגרתו לישראל איים הנאשם, בעל פה, בהתנהגות ובדרך אחרת, על הנהלת המלון ועובדיו וכן על אנשי המשטרה הסמויים, בפגיעה שלא כדין בגופם, וכן הטיל עליהם מורא ופחד וכל זאת מתוך כוונה להניעם להסכים, בין אם בשתיקה או במעשה, לכל מעשיו וגחמותיו שלו ושל בני החבורה בבית המלון.

עוד כתבות

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות