ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אמש (א'), כי למרות הדיבורים שנשמעים בישראל, הקואליציה לא תתפרק ולא יהיו בחירות בקרוב.

"לפני כמה שעות קיימתי את הפגישה השבועית עם ראשי סיעות הקואליציה ואני יכול לדווח, שהקואליציה בטוחה. היא לא הולכת לשום מקום. בקרוב מאוד היא תעביר תקציב דו-שנתי והיא תתגבר על כל המכשולים", אמר ראש הממשלה בראיון פומבי עם חיים סבן, במסגרת פורום סבן שנערך בוושינגטון. נתניהו דיבר ממשרדו בירושלים.

ראש הממשלה הדגיש שהוא אינו צופה בחירות בעתיד הנראה לעין, "אלא אם אני ארצה בכך, ואני יכול למסור לך שאיני רוצה בכך". הוא הוסיף: "לו היה לי דולר על כל פעם שבה נשאלתי על גורל הקואליציה, הייתי אדם עשיר, אמנם לא כמוך, חיים. כל פעם אומרים שהקואליציה קורסת וזה לא קורה אף פעם. ברצינות, אתה יכול לתת דולר, חיים"?

ביזמתו, בלי שנשאל על כך, הזהיר נתניהו, שהוא ימשיך לתקוף את אמצעי התקשורת בישראל. כדבריו: "האם יש עיתונות חופשית בישראל? בדקתי. פתחתי את ערוץ 10, והנה, כולו בעד ביבי, בחדשות, בסטירה, ברכילות; אותו דבר ערוץ 2, כל הזמן בעד ביבי. פתחו את כל ערוצי התקשורת. תדליקו את הרדיו. כולם בעד ביבי. בחיי, זה ממש משעמם. כשאני רוצה להיות מרוצה מעצמי, אני פונה למדיה.

"אבל ברצינות. אין מקום בעולם שבו העיתונות חופשית כל-כך כמו בישראל. אין מדינה בעולם שהעיתונות שלה תוקפת את המנהיג יותר מאשר בישראל. וזה בסדר. זו הבחירה של התקשורת. זו עיתונות חופשית והם יכולים לעשות מה שהם רוצים. אבל עיתונות חופשית פירושה שלנו, לאזרחי ישראל, ואפילו לרה"מ, יש זכות למתוח ביקורת על העיתונות. זה בדיוק מה שעשיתי עכשיו ואוסיף לעשות זאת במדינה החופשית שקרויה ישראל".

המראין ציין, שנתניהו נתפס כאורטור הטוב ביותר בישראל מאז אבא אבן. יש על כך הסכמה בשמאל ובימין. מדוע לא מצליח רה"מ לשכנע את העיתונות העולמית בצדקת העמדה הישראלית כפי שהוא רואה אותה?

נתניהו: "אולי הבעיה היא בעיתונות... אנו שכנענו את העם בארה"ב. זו עובדה מוכחת. סקר מעקב מתמשך של גאלופ, שמתקיים מאז שנת 2000, בודק את שיעור תמיכת האמריקאים בישראל ובפלסטינים. התמיכה בישראל נמצאת בעליה מתמדת, לרבות בשמונה השנים שבהן אני מכהן כרה"מ, והיא מגיעה עתה ל-71%, והתמיכה בפלסטינים נותרת שטוחה, ברמה של 18%. אינני יכול להסביר מדוע זה לא משתקף במדיה, אך אני יכול לומר לך שברוב ממשלות תבל - באסיה, באפריקה, באמריקה הלטינית, במזרח אירופה ואפילו במערב אירופה ישראל נתפסת כקרן אור של סובלנות באזור החשוך אנו חיים בו".

רה"מ נמנע מלומר מפורשות שהוא תומך בביטול ההסכם עם איראן, אך אמר שהוא מצפה לדון עם הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, על "ההסכם הרע" הזה. כדבריו: "ישראל מוסיפה להיות מחויבת למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. זה לא השתנה ולא ישתנה. אני מתנגד לעסקה מפני שהיא אינה מונעת מאיראן השגת נשק גרעיני. להיפך, היא סוללת את הדרך לפני איראן להשיג נשק כזה. החשש אינו מפני אפשרות שאיראן תפר את ההסכם אלא מהאפשרות שהיא תכבד אותו, כי בתוך פחות מ-12 שנה היא יכולה להיכנס למתקן להעשרת אוראניום כדי לייצר את חומר הליבה של נשק גרעיני".

נתניהו חזר על דברים שהשמיע בעבר ואמר, כי לאחר החתימה על ההסכם איראן נעשתה תוקפנית יותר ופיתחה טילים בליסטיים בין-יבשתיים שבסופו של דבר יוכלו הגיע לארה"ב. "למי ששכח, ישראל ואיראן ממוקמות באותה יבשת, באותה שכונה. האיראנים לא פיתו את הטילים האלה נגדנו; הם פיתחו אותם נגד אמריקה".

רה"מ אמר כי הוא מצפה לדון עם הממשל החדש בוושינגטון על פעולה משותפת לחיזוקה של ישראל ועל התמודדות משותפת נגד איומים שנשקפים לשתי המדינות. במה שאפשר לפרש כקריאה לממשל הנכנס לא לנקוט מדיניות בדלנית, אמר נתניהו, כי ארה"ב מוסיפה להיות המעצמה הדומיננטית בעולם כולו ובמזה"ת. לדבריו, על סמך שיחתו עם טראמפ לא מכבר, הנשיאהחדש אינו עומד להתעלם מבעיות גלובליות. "ההיפך הוא הנכון", לדבריו.

נתניהו ציין כי ישראל אינה רק הידידה הטובה ביותר של ארה"ב במזה"ת אלא ידידתה הטובה ביותר בעולם כולו.