באתר KGW השייך לרשת הטלוויזיה NBC החליטו לבדוק איך מתמודדים עם פריצות לבתים - ובאופן הכי טבעי הם פשוט פנו למקור ושלחו שאלונים ל-86 אסירים מורשעים בזמן שהותם בכלא.

התשובות שנתנו מסכמות בצורה די ברורה את כללי ה"עשה ואל תעשה" בכל הקשור לאבטחת הבית.

מסתבר כי רוב הפורצים נכנסים דרך דלת או חלון לא נעולים. הדרך למנוע פריצה מתחילה במובן מאליו - נעלו את הפתחים.

הדברים הראשונים שכמעט כל פורץ מחפש הם תכשיטים, מכשירים אלקטרוניים קטנים, מזומן וכרטיסי אשראי - אלה הם המבוקשים ביותר, כשחלק מן האסירים הזכירו גם כלי נשק ופרטי אספנות.

רוב הפורצים הודו כי הם ניגשים קודם לחדר השינה של ההורים ואחר-כך עוברים לחפש בשאר הבית, כשהשעות העדיפות הן שעות הבוקר והצהריים המוקדמות, כשדיירי הבית בעבודה ובבתי הספר.

בנוגע לאמצעי האבטחה השונים - חלק מהפורצים טענו כי אמצעי האבטחה לא מטרידים אותם כלל, ואילו אחרים אמרו שהם יודעים איך לנטרל את האזעקה או איך להסתובב בבית מבלי שהיא תפעל.

רוב הפורצים מודים כי כלבים גדולים ורעשניים יגרמו להם לוותר על הפריצה, ואם האזעקה תחל לפעול באופן פתאומי, מרביתם יבחרו להסתלק מהמקום.

לגבי מצלמות אבטחה, חלק מהפורצים הודו כי הן מרתיעות אותם, אבל אחדים מהם אמרו שזה רק עוזר להם להיות בטוחים שזהו בית שיש בו חפצי ערך.

כמעט כל הפורצים אמרו כי מבחינתם רכב בחניה אומר שיש מישהו בבית, ולכן הם יוותרו על רעיון הפריצה - בניגוד לשילוב של אורות דולקים ותריסים סגורים, טכניקה חביבה על רבים מאיתנו. הטריק הזה דווקא מעודד את הפורץ והופך את הבית לאטרקטיבי עבורו.

לסיכום סיפרו הפורצים כי הבתים האידאלים לפריצה הם הבתים המוסתרים, שלהם יש גדרות גבוהות, שיחים פרועים ועצים צפופים. כל אלה הם "גן עדן" לפורצים.

העצה, עקב כך, היא לגזום את השיחים, להאיר את החצר והכניסה, להכיר את השכנים ואת הרגליהם ולדווח למשטרה על כל אדם חשוד שמטייל בשכונה. גם מצלמת אבטחה במקום בולט לעין עשויה לעשות את העבודה.