נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, נטלה חלק היום (א') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" בשיחה של אחד על אחד עם העיתונאי ריצ'רד קווסט מ-CNN.

פלוג הגדירה כ"טוב" את המצב המקרו כלכלי בישראל, ביחס לשאר העולם. "הצמיחה בישראל מתונה, אבל הכלכלה צומחת", אמרה פלוג. "יש שיפור בתעסוקה, השכר עולה ובסך הכל המצב המקרו-כלכלי טוב ואנחנו צריכים להתמקד בטווחים הארוכים יותר". 

לשאלה כיצד היא מנתחת את המדיניות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמרה פלוג:  "אם המדיניות של טראמפ תספק צמיחה כלכלית לארה"ב, זה יהיה טוב גם לישראל. המצב שלנו יהיה תלוי בשותפות הסחר ולכן זה תלוי איך המדיניות של טראמפ תשפיע על הצמיחה שם.

"באירופה, המצב מאתגר יותר ואירופה היא שוק חשוב עבור הסחר של ישראל. בסופו של יום, אנחנו לא מסתכלים מה בנקים מרכזיים אחרים עושים בעניין ריבית, אלא איך ההחלטות שלהם משפיעות עלינו. אנחנו קרובים כיום לתעסוקה מלאה. השכר עולה וכל האינדיקציות הן שהכלכלה קרובה לתעסוקה מלאה".

פלוג הוסיפה, כי "הבנק המרכזי לא יכול לעשות הרבה ישירות בעניין האי שוויון, אלא בתפקידו כיועץ לממשלה בעניינים כלכליים". לטענתה, היא "עובדת בצורה קרובה מאוד עם שר האוצר (משה כחלון) בקידום רפורמות שיעודדו תחרות אך גם ישמרו על יציבות המערכת הפיננסית".

"האתגר הוא לשכנע אותם (את הפוליטיקאים. ג"ו) לתקוף את הנושאים ארוכי הטווח, וכיוון שכרגע מצב המקרו הוא טוב, דווקא יש לנו סיבה לדבר על הדורות הבאים. ניתן לדבר על מיסוי דיפרנציאלי לאנשים עובדים אך עניים. הממשלה תומכת בכניסה של אנשים לשוק העבודה וזה מצוין, אבל לאנשים האלה אין את היכולות הנכונות וזה משהו שאנחנו צריכים לטפל בו עכשיו".

ביחס למערכת הבנקאית אמרה פלוג כי "הבנקים בישראל יציבים ומפוקחים היטב, הם שמרנים והם היו גורם מייצב בתקופת המשבר הכלכלי. אנחנו רוצים לעודד תחרות רק במקומות שבהם היא לא מספקת. צריך בהחלט לזכור את משמעותו של משבר בשוק פיננסי. לכן אנחנו הולכים על רפורמה מאוד מאוזנת".