ככל שננסה להגן על הרכב מפני גניבות, בצד השני יהיו אנשים שיעשו בדיוק את אותם מאמצים כדי להערים על כל מנגנוני ההגנה המתוחכמים. לאחרונה, חוקרים מארה"ב שמו לב למכשיר חדש ומסתורי שמאפשר לגנבים להכנס בקלות לרכב להניע אותו ופשוט לנסוע.

החוקרים ששמו את ידיהם על המכשיר ערכו בדיקה מדגמית על 35 כלי רכב של יצרנים שונים והצליחו לפתוח את הדלתות ולהיכנס ל-19 מהם. מתוך 19 כלי הרכב האלו, הצליחו הבודקים להניע 18 כלי רכב.

בין דגמי המכוניות שנבדקו, נמצאו גם כמה דגמים שנמכרים בישראל כמו למשל שברולט אימפלה, פולקסווגן ג'טה היברידית, טויוטה קאמרי ועוד.

והשיטה עובדת כך: אותו אדם תמים שיוצא מרכבו ומפעיל את שלט הנעילה שמצוי בצרור המפתחות שלו, אינו יודע שבמרחק מה משם אורב לו הגנב עם מכשיר שקולט את האות המשודר - ומעביר אותו לגנב אחר שנמצא כבר ליד הרכב עם מכשיר שקולט את האותות ומממסר אותם לרכב. ראוי לציין שמכשיר הפריצה המתוחכם הזה עובד רק על מכוניות שכוללות נעילה מרחוק וכפתור התנעה, כלומר, לא כאלו שדורשות המצאות פיזית של המפתח בסוויץ'.

למרבה האירוניה, המכשיר פותח במקור על ידי מהנדסים לצורך בדיקת חולשות במערכות אבטחה של מכוניות, אולם כמו שקורה לא פעם - הוא הגיע גם לידיים הלא-נכונות.

מחירו של מכשיר כזה עומד על לא פחות מ-60 אלף דולר.