גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגיהינום על-פי דנטה? כסף קטן לעומת משרד הרישוי בחולון

סניף משרד הרישוי בחולון זוכה למעמד מיוחד בשל חוסר יעילות, והוא מעין צלקת קטנה בנשמתו של תושבי המרכז ■ דרור פויר בעקבות התורים המייגעים בישראל

תורים ב משרד הרישוי בחולון / צילום: דרור פויר
תורים ב משרד הרישוי בחולון / צילום: דרור פויר

"זנחו כל תקווה, אתם הבאים בשעריי", מכריז שלט על שערי הכניסה לגיהינום על-פי דנטה. בגיהינום עוד לא הייתי, אבל אני פונה בכל לשון של בקשה אל החברים וירגיליוס ודנטה: תחזירו את השלט למקומו הטבעי בכניסה למשרד הרישוי בחולון, אני יודע שגנבתם אותו משם.

מכל התורים בישראל, נדמה שזה שבמשרד הרישוי בחולון זוכה למעמד מיוחד בשל חוסר היעילות הידוע שלו, והוא מעין צלקת קטנה בנשמתו של כל אזרח תושב המרכז. הלכתי לעמוד בו השבוע כחלק מהטור החדש שלפניכם. כי חברה, וגם הפרטים בה, נמדדים בהמון דברים; ולמעלה ברשימה נמצא התור וצורת ההתנהגות בו. כי תור, כשחושבים על זה, הוא מעין ממד נפרד. הוא תלוי במקום מסוים, אין לו צורה מוגדרת, חוקי הזמן לא תמיד חלים בו, וכך גם חוקי ההיגיון. בתור, לאף אחד לא אכפת מי אתה ומה אתה, כל צרכיך מושעים, כל הישגיך נמחקים. היית אדם, עכשיו אתה מספר. שב עד שקול דיגיטלי יכריז עליו. מה שנותר לך זה להמתין, סליחה: להעביר זמן המתנה.

שמש נעימה עמדה בשמי חולון ביום רביעי האחרון כשהגעתי בשעת בוקר מוקדמת יחסית אל משרד הרישוי ששוכן ברחוב הלוחמים 1, תל גיבורים. אירוניה במיטבה; איזה לוחמים ואיזה גיבורים. זה נראה יותר כמו מחנה שבויים, וגם מרגיש ככה, החל מהכניסה שהייתה יכולה להיות נעימה לולא גודרה במחסומים כעורים. הגעתי מוקדם, אבל לא מוקדם מספיק. אני נעמד בתור הראשון, בדיקת המאבטח.

מיד אחרי שעוברים אותו מתחיל הבלבול. כמות מטורללת של שלטים מודפסים על עמודי A4 ומודבקים בסלוטייפ מציעים הנחיות סותרות, מורידים הוראות, מפרסמים הצעות ומודיעים הודעות. יש שלט אחד שמכריז "כללי" ומפנה ימינה, שלט שני שמכריז "רפואי" ומפנה שמאלה ותור ארוך שמשתרך מול חלון חצי סגור שמעליו פתק "התור הירוק".

למה התור הזה, אני שואל מישהו. לא יודע, הוא עונה בכנות נואשת. יש עוד תור, התור לרישיומט. אני בוחר בו. יש שניים, רק אחד עובד. צריך להכניס מספר תעודת זהות ולבחור בתור הדרוש לך. זה קצת מבלבל, במיוחד את הקשישים והמתקשים. אני בוחר תור כללי, מקבל את המספר שלי להיום: א388, ונכנס.

המקום מעוצב כך שעמדות הקבלה השקופות מקיפות את אזור ההמתנה שמציע כיסאות שחורים ודי נוחים ומסכי טלוויזיה ללא קול, שעליהם מוכרזים המספרים. מתוך עשרים ומשהו עמדות, רק שתיים מאוישות - אבל על כל אחת מהעמדות מודבקים עוד ועוד עמודי A4 שרובם ככולם מכריזים, ספק בצעקה ספק בתחנון: כאן זה לא מודיעין. אל תשאלו שאלות. זה רק מפריע לעבודה. כמובן שכולם שואלים שאלות ומפריעים לעבודה, ולו רק בגלל העובדה שאין מודיעין. אם יש, לא הצלחתי למצוא אותו.

כולם פונים למאבטח חסון וחביב עם כפפות חתוכות-אצבעות והוא מפנה אותם. ככה זה כל יום?, אני שואל אותו. כל יום אותו דבר, הוא עונה. אני מציץ אל המסך: א325 הרגע נקרא. עדיין יש מקומות ישיבה ואני בוחר לי אחד. א326 לעמדה 6 מכריזה כריזה בקול נשי נעים. זה הולך להיות זריז, אני אומר לעצמי, ואז היא ממשיכה: ט222 לעמדה 14, ה713 לעמדה 17, ש805 לעמדה 10, א345 לעמדה 8. מה קורה פה? אם יש היגיון, אני לא מצליח להבין אותו. מדי פעם מישהו לא מגיע והכורזת האלקטרונית חוזרת שוב ושוב באותו קול חסר פניות. ה713 לעמדה 17. פעם ועוד פעם, וממשיכה הלאה. פ9 לעמדה 18, ד693 לעמדה 6. מה קורה פה?

בישראל, כמו בישראל, אנשים כל הזמן מחפשים מאיפה הם מכירים את מי שהם לא מכירים: אנשים שואלים אחד את השני אם הוא אח של ליאור, איפה היה בצבא, אם אימא שלו הייתה מורה לערבית. אנשים מוצאים מכרים משותפים לרכל עליהם: מאז שאימא שלו מתה, אין עם מי לדבר. אני מרגיש נורא זר עד שאחרי כמה זמן גם אליי ניגש בחור נחמד שפעם עבד עם דוד שלי.

אני עושה סיבוב. על הקולר עוד יש כוסות מים. הן יאזלו עוד כחצי שעה. השירותים סבירים. יש גינה קטנה וחמודה למעשנים. יש שלט שאוסר להשתמש בטלפון, אבל כולם כמובן משתמשים, מה שמשרה אווירה של חוק וסדר. אין שעון שתלוי בשום מקום, ולא סתם. כי הזמן שבחוץ, כאמור, לא תופס פה.

יש בעיה: לפי הכריזה התור רץ די מהר, אבל לפי מה שרואים בעין - אזרחים מול פקידות ופקידים - לא קורה כלום. הדיסוננס הזה מתחיל להציק לי. הכריזה מכריזה, בלי שום היגיון או סדר: ט621 לעמדה 20, א343 לעמדה 8. מה זה? זה סוג של עינוי.

המאבטח עם הכפפות החתוכות מנסה לעזור, אבל הוא מוצף. יש אנשים שבאים לבקש עצה, יש אנשים שבאים לשחרר גערה, יש אנשים עם שאלה ויש הרבה שרק רוצים שמישהו ישמע את הסיפור שלהם, וכל הסיפורים משעממים פחות או יותר באותה מידה: עיקלו לי את הרכב, שלחו אותי לאשדוד, באשדוד אמרו לי לך לחולון, באתי הנה, אמרו לי לך לאשדוד. או: הבן שלי נסע לחו"ל, את הרישיון שלחתם לחדרה, אבל הוא היה רשום בזיכרון.

מי עומד בתורים האלה? ישראלים כמוכם וכמוני, עברייני תנועה, וגם לא מעט קשישים ובעלי מוגבלויות יחד עם המטפלים שלהם. האווירה מוזרה ורק נהיית יותר מוזרה ודחוסה כשהזמן עובר והמקום ממשיך להתמלא. כבר אין מקומות ישיבה. אני סופר ארבע פקידות על מעל ממאה אנשים, והכריזה האלקטרונית ממשיכה: ה715 לעמדה 17, ש804 לעמדה 4. ההרגשה היא כאילו נפלת לחור תולעת.

אני מבין ש-א388 עוד רחוק - וככל שהזמן עובר, נדמה שהוא מתרחק עוד יותר - ומחליט לצאת לשתות קפה ב"מזנון האוטובוס" הקטן והחביב שבחוץ. המחירים נוחים. אני שותה קפה שחור בחמישה שקלים. אני אוכל חביתת ירק שנעשתה על המקום וכוס לימונדה בעשרים. הזמן עובר ומדי פעם מישהו יוצא בצרחות זעם. נשבר לי! אתם לא יכולים לעשות ככה לבנאדם! אתם עוד תשמעו ממני! כל יום פה אותו דבר, אומר האיש הנחמד במזנון, כל יום - אותו דבר.

בכניסה חזרה צריך לעבור שוב את המאבטח. עוד עשר דקות בתור, מה זה בשבילי? בפנים כבר ממש צפוף, א388 רק הולך ומתרחק, הכריזה ממשיכה להכריז דברים שאין להם שום קשר למציאות: ט222 לעמדה 14, פ3 לעמדה 4. העמדות עדיין ריקות. מתחיל להיות חם ומעצבן. עוד מעט 11, ואנשים שהגיעו בשמונה בבוקר רואים את התור שלהם לא מגיע לעולם, בעוד כל מיני מקומבנים וחותכים בתור עוברים אותם, וזה יכול פשוט לחרפן. ואכן, כל כמה דקות גם בפנים מישהו מאבד שליטה, פשוט מתחיל לצרוח או לזרוק דברים. מאבטחים מוציאים אותו החוצה באדישות, ושוב. זה כל יום ככה, אומר לי המאבטח, כל יום.

ומישהו צורח כי שלחו אותו לחדר 102 ואין חדר 102. כלומר יש, אבל הכניסה אליו חסומה באדניות כבדות. ומישהו אחר צועק שעקפו אותו בתור, ופקידה קוראת למאבטח שייקח מישהו שמתעקש לדבר בטלפון. זה עניין חוקתי, הוא מסביר למאבטח, יש לי זכות לדבר עם עורך דין. המאבטח מוציא אותו החוצה תוך כדי שהוא מקלל. כולם מאבדים את זה: חרדים וערבים, זקנים וצעירים, מזרחים ואשכנזים - איש לא נמלט, כולם שווים בפני חוסר התוחלת. בתור של הטופס הירוק צורחת אישה מוסלמית בכיסוי ראש על פקידה מוסלמית בכיסוי ראש: אם הייתי רוצה לקלל אותך לא הייתי עושה את זה בלב! מה זה התור הזה, אני שואל את האנשים שעומדים שם, והם פשוט לא יכולים להסביר.

"תורת התורים" היא ענף בחקר הביצועים שעוסק במדעי התור. נקודת המוצא היא שתור הוא בזבוז זמן מיותר ואפשר לקצר אותו באמצעות שימוש ויישום של מודלים מתמטיים המחשבים מספר מדדים ותהליכים, כמו המתנה, הגעה לסוף התור, שירות ועוד. נדמה שהתור במשרד הרישוי בחולון הוא מעין ניסוי שטני שמטרתו לעשות הכול הפוך. זה דבר אחד לחכות זמן מוגדר כשאתה יודע שבסופו תקבל תשובה, אבל זה דבר אחר לגמרי לחכות שעות, בלי לדעת מתי ואיפה אתה עומד ובעיקר - בסופו של התהליך מחכה לך, לא אחת, אכזבה. או במקרה הזה: לקחת יום חופש מהעבודה ולבוא שוב. היש בזבוז נוראי מזה של יום חופש?

הכול פה על גבול הסדיזם. הכריזה ממשיכה להכריז מספרים שלא קשורים לכלום: פ634 לעמדה 1, ה104 לעמדה 19, א977 לעמדה 9 - וכך הלאה. המספרים אף פעם לא עוקבים והם אף פעם לא המספר שלך - רק זה לבד יכול להטריף. מדי פעם הפקידות יוצאות להפסקה. גם אותן קשה להאשים. כמויות העלבונות והזעם שהן סופגות לא מגיעות להן.

מישהו מתיישב לידי. אימא שלו הייתה רשומה איתו ברישיון, אבל היא נפטרה ומאז הוא נוסע בלי רישיון ולא עזר גם ייפוי כוח של אבא שלו. בצד, אדם מספר לאדם אחר שהוא קיבל דוחות באלפי שקלים על רכב שלא שלו כבר ארבע שנים. כל אחד וצרותיו, כל אחד עולם מלא - ואף אחד לא מקבל מה שהוא רוצה.

הקריינית הממוכנת ממשיכה להכריז בקולה הנעים: מספר ה704 לעמדה 17, ט403 לעמדה 9 וכך הלאה. כבר אין שום קשר למציאות. עוד מעט 12 ואז סוגרים את הדלתות על מי שבפנים. אני כבר שלוש שעות פה ותורי אפילו לא התקרב. תגיד, אני אומר למאבטח עם הכפפות החתוכות, ככה זה כל יום? כל יום זה ככה, הוא אומר לי. כל יום אותו דבר.

אני חייב להימלט מפה, בוחר באופן אקראי בן אדם, נותן לו את התור שלי. האור על פניו ברגע שראה את המספר ילווה אותי עד התור הבא.

משרד התחבורה מסר את התגובה הבאה: "סניף משרד הרישוי בחולון משרת מדי יום כ-800 לקוחות באמצעות 12 עובדות. במטרה להקל על ציבור הפונים קיים תור מהיר. על-פי מדדי רמת השירות אגף הרישוי נמצא במקום השני בסקר יחידת המדידה הממשלתית מבין 17 משרדי ממשלה. עם זאת, אנו פועלים להגדלת מספר התקנים בסניף.

"יש לזכור כי רבים המגיעים למשרד הרישוי יכולים לבצע את רוב פעולות הרישוי כגון הנפקה או תשלום של רישיון נהיגה ורכב, באמצעות המוקד הטלפוני של משרד התחבורה (5678*), הפועל במשך כל שעות היום, או באמצעות מענה אוטומטי, הפועל 24 שעות ביממה, ללא צורך להגיע למשרדי הרישוי.

"במקביל לכך, ניתן לבצע פעולות רישוי ולקבל שירותי רישוי גם באינטרנט או בכל אחת מעשרות עמדות השירות האוטומטיות ("רשיומט"), הממוקמות בסניפי הסופר פארם, בכל רחבי הארץ ובמקומות מרכזיים נוספים.

עוד כתבות

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה