השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר היום (ב') כי ישנן "ראיות משמעותיות" נגד ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת). מחר (ג') אמור חבר הכנסת להגיע לחקירה באזהרה ביחידת להב 433 של המשטרה, בחשד להברחת 12 טלפונים ומסרים מוצפנים לאסירי חמאס בכלא קציעות. מוקדם יותר הטילה עליו המדינה צו עיכוב יציאה מהארץ.

"קשה לי לפרט, זה אפילו אסור, הוא עדיין לא נחקר", אמר ארדן בראיון לאולפן וואלה! NEWS. "אני יכול לומר באחראיות שיש ראיות משמעותיות על כך שהוא ביקר אתמול אצל המחבלים הרוצחים, והוא חשוד בכך שהוא הבריח גם מכשירי סלולר וגם חפצים נוספים".

ארדן הוסיף כי הוא מעריך שגטאס ייחקר בימים הקרובים. "המשטרה צריכה לעסוק בכך ובדחיפות גבוהה, אסור להשאיר חשודות חמורים כאלה באוויר".

לדברי ארדן, יש להגביל את ביקורי המחבלים בכלא. "הביקורים של חברי כנסת, בעיקר הערבים, לא נועדו לבדוק שהמחבלים מקבלים זכויות, אלא לחזק אותם פוליטית, וזה מהווה סיכון ביטחוני, כי לא עושים להם בדיקות גופניות, והביקור לא מפוקח כמו כל ביקור אצל האסירים. הם יכולים תאורטית להבריח גם כלי נשק, אסור לבדוק את גופו וחפציו של חבר כנסת, אלא אם יש מידע מודיעני עליו", אמר. 

"המקום של גטאס מזמן בכלא. לפני כמה חודשים הוא עמד דקת דומייה לזכר מחבלים והשתתף במשט הזדהות עם עזה וקרא לפרס גדול פושעי המלחמה, ודאי שהוא צריך להיות בכלא ולא בכנסת. מקווה שהפעם הראיות יובילו אותו שיגיע לשם", הוסיף השר.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מסר הערב כי "האשמות שפורסמו נגד ח"כ באסל גאטס בתקשורת הן חמורות מאוד, ולכן הן צריכות להתברר בחקירה - ולא בבית משפט שדה של חברי כנסת. חזקת החפות קיימת לכל אדם עד שהוכחה אשמתו, ולכן הניסיון כבר לגזור את דינו של גאטס הוא אסור. אנחנו מוקיעים את הניסיון הציני והמכוער לנצל את המצב למסע הסתה נגד כלל הציבור הערבי ולניסיון לפגוע בזכויות והחסינות של כלל חברי כנסת. אנחנו מנהלים מאבק צודק בדרכים דמוקרטיות וחוקיות, וכך נמשיך לעשות".