הבוקר (ה') נפתחה בבית המשפט המוחזי בירושלים עדותה של עדת המדינה בפרשת רונאל פישר. העדה, ע', שהייתה מזכירתו של פישר ובהמשך העוזרת האישית שלו, העידה על פגישותיו של עו"ד פישר עם ערן מלכה, ששימש כרב פקד ביחידת לה"ב, וסיפרה בין היתר על ההתנהלות שלו עם עו"ד פישר.

מלכה, נזכיר, נשלח לעונש מאסר של 7 שנים בפועל לאחר שהורשע בשורה של עבירות שוחד ומירמה בפרשת רונאל פישר. מלכה הורשע כי קָשר קֶשר עם פישר, העביר לו שלא כדין, בין היתר באמצעות ערוץ תקשורת סודי שקיימו ביניהם, מידע מחקירות סמויות וגלויות, נוסחי שאלות מתוך חקירות עתידיות, התראות לגבי מעצרים צפויים וכיוצא באלה. מידע זה הועבר בחלקו לצדדים שלישיים בעבור תשלום, בו התחלקו פישר ומלכה (לאחר שהפרישו אחוז מסוים לעוזרת האישית של פישר, עדת המדינה). 

ע' סיפרה בבית המשפט, כי "בהתחלה היה קשר חברי. ערן היה בא בלילה, היינו יושבים, שותים וויסקי במשרד ומדברים. אחרי תקופה הקשר התחיל להתהדק, והוא היה מספר על החוויות שלו בעבודה. ערן".

- מה זה חוויות בעבודה?

"מקרים ותיקים שנחקרים על ידו ביחידה".

- למי סיפר על התיקים?

"לרונאל ולי", המשיכה להעיד, וסיפרה כי "זה התחיל מפעם אחת שהייתה פגישה בלילה, ורונאל הסביר לערן כמה יאיר ביטון (הקבלן יאיר ביטון החשוד במתן שוחד בפרשת פישר) חשוב לו ושיבדוק מה קורה, שיכול להיות שמתנהלת נגדו איזו חקירה. לא זוכרת בדיוק, אבל הפעם ראשונה שנחשפתי למידע שערן הביא היה כשערן הביא חומר על יאיר ביטון".

העדה נשאלה מה הייתה תכלית העברת החומרים והעידה, כדי "שרונאל יכין לקוחות עתידיים או אנשים קרובים, חברים קרובים, לחקירות עתידיות שעומדות להתבצע...ערן היה מעלה עניין, פרשה שהולכת להיחקר, ואז היינו מחפשים אדם שלישי שישלח את הלקוח למשרד, כי אי אפשר לפנות ישירות ללקוח, ואז הלקוחות היו מגיעים והיו מעבירים להם את המידע על החקירה בעניינם. לדוגמא אצל האחים נחמיאס ערן נתן מידע שיש חקירה בעניין של קבלנים, וישבנו וחיפשנו אדם שלישי, אז ערן אמר שהוא יסדר מישהו. למחרת הם יצרו קשר עם המשרד, האחים נחמיאס, ערן שלח מייל ורונאל הכין אותם לחקירה. גם ידעו שהולכת להיות פריצה, חקירה גלויה, אז הם גם יצאו מהארץ".

- מי היה צריך לדאוג לקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים?

העדה: "עשינו סיעור מוחות. מחפשים קשר איך להגיע ללקוח הפוטנציאלי, ואז הוא מתקשר למשרד קובע פגישה ורונאל מקיים את הפגישה הזאת. אני לא הייתי נוכחת בפגישות האלה. אח"כ ערן היה מעביר חומר במייל. חומר שנוגע לחקירה".

לשאלה לשם מה נעשו כל המהלכים הללו, העידה עדת המדינה, "כסף. מהלקוחות לרונאל ולערן. הלקוחות ישלמו וזה עובר לרונאל ואז לערן. רונאל היה מקבל את הכסף".

- מי ידע שרונאל מקבל את הכסף מבין שלושתכם?

"כולנו. שלושתנו. לא יודעת סכומים".

- ואז מה אמור לקרות אחרי שרונאל מקבל כסף?

"ערן מגיע ומתחלקים בכסף. ערן ורונאל מקבלים כסף, וגם קצת לפעמים ערן היה נותן לי".

העדה העידה גם על דרכי ההתקשרות של השלושה, ואמרה כי תקשרו ביניהם בווטסאפ, וויבר והאפליקציה כתום, שמאפשרת שיחות אינטרנטיות, וכן במייל "אלפוניו7". לשאלה מדוע היו מספר דרכי התקשרות ביניהם, השיבה: "כדי שלא יוכלו להאזין לשיחות בינינו שמתנהלות. אלו שיחות שמעבירים חומר ממשטרת ישראל, אז יש בעיה".

- של מי היה הרעיון ליצור את דרכי ההתקשרות האלה דווקא?

"של ערן", השיבה ואמרה, כי הייחוד של דרכי ההתקשרות האלו שלא ניתן להאזין להן. "כתום - זה שיחות רשת. לנהל שיחה כמו טלפונית אבל ברשת האינטרנט. אי אפשר להאזין לשיחה הזאת. זה מה שאמר לי ערן. הודעות ווטסאפ שמוחקים אי אפשר לשחזר. 'אלפוניו 7' - זה היה מייל בג'ימייל שערן פתח, שכל פעם שהייתי צריכה לקבל חומר מערן אז הוא היה אומר לי 'שמתי לך חומר ב-7' והייתי נכנסת ומדפיסה. הוא היה שולח לי את הסיסמא להיכנס למייל... אז הייתי נכנסת למייל, מדפיסה את החומר שמה לרונאל את הדפים במגרה שלו. הייתי נכנסת דרך המחשב של רונאל, כי זה המחשב האישי שלו ואף אחד לא נגיש אליו, רק רונאל ואני".

באשר לטיב החומרים שהועברו במייל העידה: "לא כל כך הייתי מסתכלת על המסמכים האלה. הייתי נרתעת מהם. אני רק זוכרת שהיו שם מסמכים של שאלות-תשובות, אלה היו מסמכים משטרתיים. אני יודעת את זה לפי הלוגו שהיה בראש המסמך. היו שם שאלות ותשובות של חקירות כנראה. היה מסמך עם לוגו וריבועים. אולי במסמך אחד היה רשום 'דיעה' בראש המסמך, אני לא הייתי קוראת אותם... חקירות עם תשובות סגורות. תשובות כתובות".

- כיצד הרגשת כאשר ערן היה מעביר לך את החומרים האלה באמצעות המייל?

"הרגשתי שזה כמו פריצה. שאני נכנסת מהר עושה את הדברים, ומהר מוחקת ויוצאת. בפריצה הכוונה הרגשה פנימית של אדרנלין של דברים אסורים. אי אפשר להסביר. בגלל זה גם לא הייתי קוראת את המסמכים".