נסגר מכרז לבנייה והפעלה של פרויקט שכירות ארוכת טווח בראשון לציון. מדובר במכרז אותו הוציאו למכרז החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' ורשות מקרקעי ישראל לבניית 180 דירות להשכרה ארוכת טווח בשכונת הרקפות בראשון לציון.

לאחר תהליך התמחרות בין שתי חברות שהגיעו לקו הגמר, חברת אזורים גברה על אפריקה ישראל והוכרזה כמנצחת בהליך, כשהציעה 48.6 מיליון שקל על הקרקע. מלבד חברת אזורים חברות נוספות שהגישו הצעות במכרז היו אזורים, שיכון ובינוי, קבוצת אביב וחברת שבירו.

שכונת הרקפות ממוקמת במזרח העיר ראשון לציון ופרויקט השכירות האמור הוא חלק מתוכנית רחבה יותר שעתידה לכלול כ-1,400 יחידות דיור סך הכל.

על פי תנאי המכרז, החברה הזוכה תוכל להקים במגרש שני מגדלי מגורים בני 23 קומות, שיכללו 90 יחידות דיור להשכרה בכל מגדל. נציין כי היקף יחידות הדיור האמור הוא ללא הקלת שבס, ואם הקלה זו תאושר - מספר הדירות עשוי להאמיר.

כמו כל המכרזים של 'דירה להשכיר', 25% מהדירות ייועדו לזכאי משרד השיכון ודמי השכירות בדירות אלו יעמדו על כ-20% מתחת למחיר השוק. המכרז מאפשר לחברה לבנות ולנהל את הפרויקט למשך 20 שנה כאשר כל הדירות יעמדו להשכרה. לאחר 20 שנה תוכל החברה למכור את הדירות בשוק החופשי.

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי: "הליך המכרז ברקפות והעובדה שהגענו להליך התמחרות, מעידה על הבעת אמון של טובי היזמים בפרויקטים של דיור להשכרה ובכלל זה בתכנית ׳דירה להשכיר ברקפות׳. לציבור השוכרים יתאפשר לגור בפרויקט לשכירות ארוכת טווח, ביטחון, שכר דירה קבוע והרבה שקט נפשי.

"לרקפות בראשון לציון, מצטרפות תכניות כמו אלנבי בירושלים, פרס בחיפה, רמת השרון, הגדנ"ע בתל אביב, פרויקטים בגן יבנה ושוהם וכמובן האכלוס במתחם גליל ים בהרצליה. כל אלו מגדילים את היקף יחידות הדיור להשכרה ויוצרים אלטרנטיבה אטרקטיבית לטווח ארוך. השכירות היא כלי נוסף בידי מטה הדיור הממשלתי, כדי להגדיל את היצע הפתרונות לדיור ולהוזלת המחירים".