המשטרה והפרקליטות הודיעו היום (ג') כי בכוונתה להגיש כתב אישום בגין אונס ועבירות מין נוספות נגד יזם הנדל"ן אלון קסטיאל. בתוך כך ולאור הצהרת התובע של המשטרה החתומה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב בדבר כוונת הרשויות להעמיד לדין את קסטיאל, האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של קסטיאל עד ליום שישי הקרוב, ה-30 בדצמבר בשעה 11:00.

"בשים לב לחשד הסביר כנגד החשוד ועוצמתו, כמו גם המסוכנות הגלומה במעשים המיוחסים לו, ובוודאי שלאור הצהרת התובע, הרי שמצאתי להיעתר לבקשה ולהאריך את מעצרו של החשוד", קבעה השופטת רונית פוזננסקי כץ.

השופטת כתבה בהחלטתה כי "התמונה אשר נגלתה לבית המשפט הינה של חשוד אשר הצטברו כנגדו שורה ארוכה של תלונות מצד מתלוננות שונות, בעבירות מין שונות במדרג.. החומרה במעשים אשר בהם נחשד החשוד נלמדת לא רק מן האמור בכל אחת מן התלונות ובעימותים איתן אלא גם מן העובדה שמדובר ב- 14 תלונות אשר הונחו בפני בית המשפט".

השופטת ציינה כי היא ערה לכך כי קסטיאל נעדר רישום פלילי לחובתו והוא מצוי במעצר מזה זמן לא קצר. היא גם התייחסה לטענות פרקליטיו של קסטיאל, עוה"ד רועי בלכר ומיטל דנינו בדבר הצורך בקיומו של שימוע. "עמדת הפרקליטות הינה כי יש מקום להגיש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים ומשכוונה זו הוצגה בפני, הרי שבית המשפט יוצאת מכלל הנחה כי ההחלטה הינה פועל יוצא של עיון מעמיק בחומר החקירה אשר הוביל לבקשה שבפני", כתבה השופטת.

קסטיאל עצור כבר 16 ימים והוא חשוד בין היתר באונס, מעשי סדום, מעשים מגונים תוך שימוש בכוח ומעשה מגונה בפומבי. זאת, לאחר שמספר רב של נשים התלוננו נגדו במשטרה.