כ-5 שנים אחרי שרכשה את רשת GAP מידי אלביט הדמיה, קבוצת גוטקס מותגים מרימה ידיים מניסיונה לשפר את הרשת ולהפוך אותה למקור רווח נוסף. היום (ד') הודיעה הקבוצה כי תסגור את כל 7 חנויות רשת האופנה במהלך 2017. המשמעות היא כי גוטקס מותגים הפסידה עשרות מיליוני שקלים על הרפתקת רכישת גאפ.

ההחלטה לסגור את הרשת באה לאחר תקופה ארוכה שבה קיוו בגוטקס מותגים לשפר את הביצועים של גאפ ומתוך הבנה שבתנאים הנוכחיים הסיכוי שהדבר יקרה קלוש. למעשה, המותג GAP, שרושם גם היחלשות בעולם בשנים האחרונות, יסיים את פעילותו בישראל מבלי שהניב לבעלי הזיכיון לאורך הדרך כל רווחים. 

רשת גאפ מונה היום 7 סניפים בישראל, לאחר שהסניף בגרנד באר-שבע נסגר כבר לפני שנה. לרשת יש סניפים בקניון עזריאלי בתל-אביב, בקניון ממילא בירושלים, בגרנד פתח-תקווה, בקניון ארנה בהרצליה, בקניון רננים ברעננה, בקניון עיר ימים בנתניה ובביג בית-שמש. 

עשרות עובדי הרשת צפויים לסיים את עבודתם, אם כי בקבוצה מסרו כי יעשו מאמץ למצוא להם עבודה חלופית בקבוצה.

המותג GAP נכנס לישראל לראשונה בשנת 2009 על-ידי חברת אלביט הדמיה של מוטי זיסר ז"ל. השקת המותג הבינלאומי לוותה בציפיות גדולות להצלחה, ואולם נתונים שנחשפו במסגרת דוחות אלביט הדמיה על זרוע האופנה של הקבוצה דאז, שכללה גם את המותגים מנגו ו-G-STAR, חשפו כי זרוע האופנה הייתה הפסדית.  

בתחילת 2012 רכשה גוטקס מותגים, הנמצאת בבעלות ג'ואי שוובל וחנן אליטוב ומחזיקה בזיכיון למותגי זארה בישראל, את רשת גאפ מידי אלביט הדמיה. הקבוצה שילמה 26 מיליון שקל עבור פעילות הרשת וכן 14 מיליון שקל עבור המלאי. הציפיות מהמותג, כמו גם מיתר מותגי קבוצת גאפ הכוללים את בננה ריפבליק ואולד נייבי, היו גבוהות.

שוובל אמר אז כי פוטנציאל המותג בישראל הוא לפריסה של 15-20 חנויות והכריז כי הוא לכל הפחות ישלש את מכירותיו. הבעיה של גאפ הייתה, לדבריו, במיקומים שאותם הוא תכנן לשפר.

"במקומות הכי טובים בארץ - אם זה קניון רמת-אביב, דיזנגוף סנטר, קניון איילון, קניון רחובות, הקניון הגדול בפתח-תקווה וקניון מלחה - הם לא נמצאים", אמר שוובל.

בניסיון להתמודד עם מכשול רמת המחירים הגבוהה, הכריז שוובל מיד לאחר הרכישה על הורדת המחירים לצרכן בגאפ ב-20%. "כשנתחיל את הפעילות, נחתוך מיד את המחיר ההתחלתי ב-20%, כדי שהמותג יהיה בר-השגה", אמר אז וטען כי הדבר הושג לאחר שיפור התנאים המסחריים עם החברה העולמית. 

שוובל גם תכנן כאמור לייבא את המותג המחויט של הקבוצה, בננה ריפבליק, עוד באותה שנה, ושנה לאחר מכן להביא את מותג הבייסיק אולד נייבי. 

כפי שמסר אז, "אולד נייבי יהיה כאן פיצוץ, כי המחירים מאוד אטרקטיביים. גאפ, בננה ריפבליק ואולד נייבי יכולים להגיע למכירות של 400-500 מיליון שקל בשנה. יש לזה פוטנציאל, אבל הבעלים הנוכחיים (אלביט הדמיה - א"ח) לא מימש אותו, כי לא היה לו את התשתיות, את המנגנון, את היכולות ואת האנשים. זה עסק מסובך. אם אתה לא הכי טוב - לא תרוויח".

התוכניות הגדולות של גוטקס מותגים לא התממשו. ברשת גאפ נפתחו מאז שתי חנויות בלבד, אחת מהן תוכננה עוד בטרם המותג עבר לידי גוטקס מותגים.

למרות הורדת המחירים, המותג גאפ נשאר עדיין ברמת מחירים גבוהה והתקשה להתמודד עם התחרות בשוק. התוצאה הייתה מכירות נמוכות בחנויות ופעילות הפסדית.

גם התוכניות לפתוח רשתות לבננה ריפבליק ואולד נייבי לא התממשו. שוובל ידוע בהתפתחות זהירה, ונראה כי העובדה שהמותג גאפ לא ענה על הציפיות גרמה לחששות שגם המותגים האחרים לא ישרדו בשוק המקומי. לפי הערכות, מכירות המותג גאפ הן לא יותר מ-30 מיליון שקל בשנה בלבד.

משמעות סגירת הרשת היא שכל ההשקעה ברכישת GAP ירדה לטמיון. לגוטקס מותגים נגרמו הפסדים גם מהפעילות השוטפת, וצפויים להיגרם לה הפסדים נוספים מעצם הסגירה ומהמלאי בחנויות, שספק אם הקבוצה תוכל למכור אותו ללא הפסדים. כך שבסיכומו של דבר, הרפתקת גאפ תעלה לגוטקס מותגים לא פחות מ-30 מיליון שקל.