האם הקנס שהוטל על גולן טלקום במסגרת אי עמידתה בתנאי הרישיון שלה יבוטל בעקבות הסכם המכירה לאלקטרה צריכה? מהדיווח של אלקטרה צריכה לבורסה עולה כי קיימת אופטימיות זהירה שהקנס יבוטל, וזאת משום שההפרות של גולן טלקום מתרפאות למעשה במסגרת הכניסה של אלקטרה לנעליה.

הקנס שספגה גולן טלקום בסך 30 מיליון שקל הוא קנס שמלכתחילה היה ברור שהסיכויים שישולם נמוכים מאוד. הקנס הוטל לאחר חודשים ארוכים של הפרות של גולן טלקום, שלא הקימה רשת סלולרית כנדרש מתנאי הרישיון שלה, וגם לא חתמה על הסכם לאיחוד רשתות עם סלקום (שאמור היה להחליף את הקמת הרשת באופן עצמאי), כפי שהייתה מחויבת.

 

אלא שמשרד התקשורת כהרגלו נקט בתרגיל והשעה את הקנס בעקבות בקשה של גולן טלקום לעיכוב לצורך הגשת ערעור. גולן אמנם הגישה את הערעור וכעת עולה השאלה מה יעלה בגורלו של הקנס. לדברי אלקטרה צריכה: "בכוונת החברה וסלקום להגיש לאישורו של משרד התקשורת את הסכם השיתוף בטווח זמן מיידי ולהערכת החברה סביר שניתן יהיה לקבל את אישור משרד התקשורת להסכם השיתוף. אם וככל שיאושר הסכם השיתוף, גולן לא תיחשב עוד כמי שאינה עומדת בתנאי הרישיון בכל הנוגע לפריסה הגאוגרפית". מניסוח זה ניתן ללמוד שכבר התקיימו שיחות עם המשרד לביטול הקנס ולא נרשמה התנגדות לביטולו.

ממשרד התקשורת נמסר כי "חילוט הערבות נמצא בערעור אצל השר".

נושא נוסף שעדיין שנוי במחלוקת נעוץ בהחזר אגרות תדרים בהיקף של 45 מיליון שקל שגולן אמורה לקבל, בהיותה שחקן חדש. ככל הנראה אלקטרה צריכה אמורה ליהנות מההחזר על רקע העובדה שהמכירה מסיימת לחלוטין את מעורבותו של גולן בנעשה בחברה.