מאות מפגינים מתגודדים בשעה זו סמוך לבית הדין המיוחד בקריה, לקראת הכרעת הדין במשפטו של החייל היורה אלאור אזריה. המפגינים קוראים לזכות את אזריה ולשחררו לביתו. הרוחות במקום סוערות לאחר שמספר מפגינים החלו להתעמת עם שוטרים ולתקוף עיתונאים. במהמשך פרצו עשרות מהם לכביש וחסמו את דרך קפלן ומחלף השלום. שני מפגינים נעצרו על ידי המשטרה. דברי הסתה נשמעו נגד הרמטכ"ל איזנקוט וראש הממשלה נתניהו. "השוטרים צריכים להיכנס לבית משפט ולעצור את השופטים", צעקו המוחים. הצטרפו לשידור החי מהעימותים.

על פי עדויות ותיעוד מההפגנה כמה מהמוחים החלו לדחוף ולהתעמת עם כוחות המשטרה. המפגינים שומעים את הקראת הכרעת הדין וזועמים על דברי הנשיאה מאיה הלר. חלק מהעדויות מתארות אלימות של ממש. "אם צריך נשרוף את בית המשפט", אמרו חלק מהם. "אם לא תחזירו את הילד נהפוך את המדינה". בין המוחים גם אנשי "לה פמיליה" וארגון "להב"ה".

"מ-6 בבוקר אני פה", סיפר אחד המוחים. "באנו לקחת את הילד הביתה". מפגין אחר קרא לחון את החייל. "כל עם ישראל איתנו. הוא זכאי".

"הגעתי להביע תמיכה, לראות את החייל חוזר הביתה", אמר מפגין נוסף. "השתחררתי לפני 3 חודשים. מאוד קשה לי עם המצב. אנחנו לא יכולים לשנות את פסק הדין אבל באנו לתמוך".

 

בינתיים, בבית הדין הצבאי בקריה נמשכת הקראת הכרעת הדין במשפט אזריה, המואשם בהריגת המחבל המנוטרל בחברון. בני משפחתו של אזריה הגיעו הבוקר לאולם בקריה בכדי להביע תמיכתם בחייל, לצד כוחות גדולים של צבא ומשטרה שמאבטחים את המקום.

אחד המשפטים המתוקשרים שהתנהל בישראל בשנים האחרונות צפוי להגיע לקו הסיום, כשהרכב השופטים בראשות אל"מ מאיה הלר, יחליט האם להרשיע או לזכות את סמל אזריה בגין הריגה.

בעוד שנציגי התביעה הצבאית טוענים כי אזריה ירה במחבל בניגוד לנהלים כנקמה על כך שדקר את חברו, ההגנה טוענת כי פעל בשל חשש לחייו ולחיי חבריו. משפחת אזריה הגישה בקשה לאפשר ל-50 אנשים וקרובים לנכוח במהלך הכרעת הדין, אך הצבא נענה חלקית לבקשתם, ורק 20 מהם יורשו להיכנס לדיון. לצד בני המשפחה, מספר ח"כים ביקשו להגיע לדיון, בהם ח"כ אורן חזן (ליכוד) בכדי להביע תמיכה באזריה. במקביל, המשטרה נערכה מחוץ לבסיס הקריה עם כ-300 שוטרים, גלויים וסמויים, לקראת אפשרות שיתקיימו מפגני תמיכה בחייל ומחשש להפרות סדר.

האירוע שעומד בלב הפרשה שעוררה מחלוקת בציבור הישראלי התרחש ב-24.3.16, במהלך חג הפורים. מחבלים חמושים בסכינים הגיעו לעמדת צה"ל ליד תל-רומיידה, דקרו חייל מגדוד שמשון ביד ובכתף ופצעו אותו באורח קל. החייל שנדקר והמפקד שלו פתחו באש לעבר הדוקרים, הרגו אחד מהם ופצעו את השני באורח קשה. לאחר מכן הגיע סמל אזריה למקום וביצע ירי שעל פי בית הדין גרם למותו של המחבל הפצוע, שהיה שרוע על הקרקע.