שיא ישראלי חדש של מסירות כלי רכב נרשם בשנה החולפת, עם 286 אלף כלי רכב שעלו ב-2016 על כבישי ישראל הפקוקים ממילא. אבל שיא זה שיא. זאת להזכירכם, אחרי שגם בשנת 2015 שבר שוק הרכב הישראלי את שיא המסירות, עם "רק" 254 אלף כלי רכב חדשים שעלו לכבישים, כפי שנמסר מאיגוד יבואני הרכב.

ומי היצרניות הפופולריות בארץ, אלו הן שתי הקוריאניות שהחליפו מקומות. בשנה שעברה הייתה זו קיה ראשונה, והשנה יונדאי עקפה אותה, רק בקצת. לא שזה משנה למישהו בקוריאה, משום ששתי החברות שייכות לאותו קונצרן ענק. אז יונדאי מסרה אשתקד כ-39 אלף כלי רכב, כאשר קיה מפגרת רק באלף יחידות אחריה, וטויוטה היפנית שלישית עם קצת מעל ל-30 אלף כלי רכב.

במקום הרביעי נמצא את היצרניות האירופית הראשונה, סקודה, עם קרוב ל-20 אלף כלי רכב מתוצרתה שעלו על כבישי הארץ. כל היצרניות בעשירייה הפותחת העלו את היקף מכירותיהן, בדומה ליונדאי וקיה, או שמרו על מספרים דומים משנה שעברה, כמו טויוטה. יוצאות דופן הן מאזדה שעל אף שמכירותיה פחתו ב-16% לעומת השנה הקודמת, היא עדיין נמצאת במקום השישי, וניסאן שמסרה כש-300 מכוניות פחות, ונמצאת במקום השמיני עם 11.6 אלף יחידות. 

אאודי שולטת ביד רמה בשוק הפאר עם כ-4,200 יחידות שנמסרו, כאשר בפער גדול אחריה נמצאות מרצדס עם 3,400 מסירות וב.מ.וו עם 3,000 כלי רכב. מהצד השני נספר כי סאייק הסינית מסרה שבעה כלי רכב, והיא אפילו לא סוגרת את הרשימה, איווקו האיטלקית עושה זאת עם מכונית בודדת שעשתה עלייה לארץ הקודש.