"חוק הטכנאים" קובע כי צרכן ש"התייבש" לשווא בביתו בהמתנה לטכנאי, זכאי לפיצוי כספי. בנוסחו הנוכחי של החוק, הוא מתייחס למקרים בהם נקבע ביקור טכנאי למטרת תיקון תקלה.

מהיום (א'), הצרכנים מתבשרים כי בהתאם להצעת החוק של ח"כ איתן כבל, חוק "פיצוי טכנאי" יורחב גם עבור מקרים שבהם תואם ביקור טכנאי למטרת התקנה והסרה של מוצרים מבית הלקוח.

מטרת התיקון לחוק היא לגרום לעוסקים להעריך את זמנו של הצרכן וכן לפצות את הצרכן על הזמן שהשחית בהמתנה, כך לפי ח"כ כבל שאמר: "הצעת החוק באה לתקן פרצה בחוק הקיים, וקובעת במפורש כי יוענק פיצוי על איחור טכנאי גם בעת ההתקנה או ניתוק של מוצר - בניגוד למצב הקיים כיום. במקרה שהטכנאי יאחר, הצרכנים יהיו זכאים לפיצוי הנע בין 300 ל-600 שקל. הימים שבהם הצרכנים היו 'בני-ערובה' לטכנאים ולספקי שירות אחרים (גם בעת הסרה והתקנה של מוצרים) תגיע לסיומה עם השלמת החקיקה". 

פרצה אחרת שעדיין קיימת בחוק היא החרגת חלק מהחברות נותנות השירותים במשק, בהן למשל חברות הגז. מכאן, נשגר קריאה לתיקון העוול הזה.

עוד באותיות הקטנות של החוק - סייג חשוב הקובע כי החוק תקף לטכנאי שמבקר בבית הלקוח במסגרת תיקון על מוצרים במהלך תקופת האחריות (שנמשכת ברוב המקרים כשנה) וכן על שירות הניתן לטובין שנמצא בבית הלקוח, למשל ממיר של חברות הכבלים/לוויין.

החוק, נזכיר, קובע פיצוי של 300 שקל במקרה של איחור של למעלה משעתיים (כלומר המתנה של 4 שעות בסך-הכול), ובמקרה של איחור של יותר מ-3 שעות קובע החוק פיצוי של 600 שקל - זאת מבלי הצורך להוכיח נזק. היות ומדובר בחוק אזרחי, חברה שלא תציית לאמור בו תאלץ את הצרכן להגיש תביעה בבית משפט לשם קבלת הפיצוי.