גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פשוט זורמת: כך כבשה נטפליקס את ארץ הטלנובלות ברזיל

בתוך 5 שנים מאז נכנסה לברזיל, הצליחה נטפליקס להפוך את המדינה הלטינו-אמריקאית לשוק הגדול ביותר שלה מחוץ לעולם דובר האנגלית ■ מבחינת נטפליקס, הפלישה לברזיל היא רק ההתחלה בדרך לפיצוח שווקים קשים

נטפליקס מציגה /  צילום: בלומברג
נטפליקס מציגה / צילום: בלומברג

לאחרונה החליטה ביאנקה קומפרטו, שחקנית מוכרת שהופיעה בכמה מהטלנובלות הפופולריות ביותר בברזיל, לקחת סיכון מסמר שיער, כזה שאפילו הדמויות שהיא מגלמת לא היו לוקחות. היא החלה לחפש תפקידים מחוץ למסגרת המחבקת והרווחית של גרופו גלובו, אחת מחברות הטלוויזיה הגדולות באמריקה הלטינית.

זה עשרות שנים שגלובו נהנית מכמעט מונופול בסלונים הברזילאיים. הערוצים שלה שולטים בזכויות השידור של רוב אירועי הספורט החשובים ביותר, בהם המונדיאל, האולימפיאדה וליגת הכדורגל העליונה בברזיל. בכל לילה צופים 42 מיליוני תושבים במהדורת החדשות של גלובו. מערכת האולפנים של הרשת, שמזכירה את הוליווד בשנות ה-40, מפיקה מצעד עשיר של טלנובלות. בשביל שחקן ברזילאי ידוע, לעזוב את גלובו זה צעד בלתי נתפס.

קומפרטו, 31, הדומה במקצת לשחקנית הבריטית אמה ווטסון, גדלה במשפחת טלוויזיה ידועה בריו דה ז'נרו. היא החלה לשחק כבר בגיל רך. כשהייתה בת 18 ליהקה אותה גלובו לטלנובלה "סניורה דה דסטינו" ("גברת הגורל"). מחצית מקהל צופי הטלוויזיה במדינה צפתה בפרקי הסדרה מדי לילה.

קומפרטו עברה מתפקיד לתפקיד, והפכה חסרת מנוחה. היא התחילה להשתוקק לתפקידים האניגמטיים המורכבים שראתה בטלוויזיה האמריקאית - של אנטי-גיבורים כמו וולטר ווייט ב"שוברי שורות" של AMC או קרי מתיסון ב"הומלנד". הזדמנויות כאלה כמעט לא היו במפעל של הטלנובלות. לבסוף, החליטה לוותר על קריירה מבטיחה בגלובו ולהמר על נטפליקס.

מנהלי נטפליקס אמרו לקומפרטו שהם מתכננים את הפקת הסדרה המקורית הראשונה שלהם בברזיל: דרמת מדע בדיוני בשם "3%". הסדרה, שתצולם בסאו פאולו, היא דיסטופיה מהעתיד הקרוב, שבה כל בן 20 חייב להשתתף בהתמודדות מסובכת ואיומה שנקראת "התהליך". רוב המתמודדים נכשלים ונושרים לחיים של פשע ושחיתות. רק בני המזל, 3% בסך-הכול, זוכים לעזוב את העיר ולהעביר את חייהם בגן עדן לאליטה השלטת. קומפרטו אהבה את הרעיון ושובצה לתפקיד המתמודדת מישל סנטנה החזקה והערמומית.

ב-25 בנובמבר העלתה נטפליקס את שמונת הפרקים הראשונים של "3%" לאינטרנט בברזיל ובעוד 190 מדינות. למחרת בבוקר הופיעה קומפרטו בתוכנית בוקר בטלוויזיה בברזיל כדי לקדם את הסדרה. כשהיא יצאה מהאולפן, התנפלה עליה חבורת בני ובנות עשרה, שחלקם כבר צפו בבינג' בכל הפרקים. המעקב אחריה באתרים החברתיים זינק, והסלולרי שלה התעורר כל שנייה מתיוגים של אינסטגרם ומסרי פייסבוק ממעריצים וצופים בכל רחבי אמריקה הלטינית. "עד גיל 25 הם לא צופים בטלוויזיה בכלל", היא אומרת. "הם נכנסים לאינטרנט וצופים במה שהם רוצים".

להיות יותר מהוליווד

מבחינת נטפליקס, הפלישה לברזיל היא רק ההתחלה. החברה רוצה את תשומת-הלב של הצרכנים הקוסמופוליטיים האמידים של העולם, והיא משקיעה מיליארדי דולר במאמץ רב-חזיתי ליצור שפה עולמית של תוכן מקורי, אגב שדרוג מנגנון הסטרימינג שלה. אפשר להגדיר זאת כמעין תוכנית מרשל עולמית לבידור פרימיום ביתי.

ריד הייסטינגס, המייסד והמנכ"ל, מקווה שהאסטרטגיה הגדולה הזאת תמשוך מיליוני לקוחות חדשים, שיהפכו את נטפליקס לרשת הפופולרית ביותר בכל מקום. "כדי להיות שירות עולמי מצליח אנחנו צריכים להיות יותר מהוליווד עבור העולם", הוא אומר. "אנחנו צריכים להיות חברה שמשתפת בסיפורים מכל העולם".

הייסטינגס מעריך שהשווקים הבינלאומיים יוכלו יום אחד להוות 75%-80% מבסיס המשתמשים של חברתו - בדומה לפייסבוק וגוגל. "היינו רוצים שכולם באינטרנט ישתמשו בנטפליקס. השאלה היא איך אנחנו יכולים להפוך את התכנים שלנו לרחבים וחשובים ורלוונטיים מספיק כדי שזה יקרה", הוא אומר.

התשובה עשויה להיות ברזיל. כאן, בצלה של גלובו, נטפליקס יוצרת, משנה ומלטשת את הטיוטה הראשונה של ספר המשחק הבינלאומי שלה.

בספטמבר 2011 ביצעה נטפליקס את ניסיון ההתרחבות הראשון שלה מעבר לארה"ב וקנדה, והשיקה בו-זמנית שירות סטרימינג ב-43 מדינות לטינו-אמריקאיות וקריביות. תחילה לא הצליחה המתקפה הדרומית הזו. ברזיל במיוחד נראתה כמו ביצה טובענית. רק מעטים חתמו על השירות, ואלה שחתמו - בקושי צפו.

כעבור כמה שבועות שיגרה נטפליקס לברזיל צוות סיור בהובלת טוד ילין, אחד ממנהליה, שבנוסף לעבודתו בנטפליקס, ילין הוא מפיק סרטי תעודה מנוסה, המיומן בתשאול אוכלוסיות זרות. הוא גילה במהירות שתשתית האינטרנט בברזיל הייתה בסיסית להפחיד. בעוד שלקוחות נטפליקס בצפון אמריקה השתמשו יותר ויותר ב- Wi-Fi או במובייל כדי לצפות בסדרות טלוויזיה או בסרטים, הגישה לאינטרנט אפילו בערים הגדולות בברזיל הייתה מקוטעת, אם בכלל התאפשרה. תקשורת הסלולר לא הייתה במצב טוב בהרבה. ילין הבין שעד שהתשתית תשתפר, רק מעטים יטרחו לשלם תמורת שירותי נטפליקס, לא חשוב כמה מפתות יהיו התוכניות שלה.

לכן, הצוות שלו החל לשתף פעולה עם ענקיות טלקום כמו טלפוניקה, שהיו בתהליך של פרישת פסי תקשורת רחבים בקנה מידה ארצי בברזיל. נטפליקס גם סיפקה לחברות הללו שרתים נוספים ללא תשלום.

כאשר רשת הפס הרחב הפונקציונלית החלה לקבל צורה, נתקלה החברה בקשיים אחרים. בסיור בבתים בסאו פאולו הבחין ילין כי אנשים צופים בסרטים פיראטיים באמצעות לפטופים על גבי שולחנות קפה שחוברו לטלוויזיה. חומרה טובה יותר, הוא האמין, תקטין את הפיראטיות. נטפליקס החלה לפנות ליצרניות אלקטרוניקה מאסיה, ולומר להן שיש הזדמנות נהדרת למכור יותר טלוויזיות חכמות בברזיל - שיקלו על צופים להוריד תוכניות חוקיות מהאינטרנט. ואכן, אומר ילין, מאז שנטפליקס פועלת בברזיל, שיעורי תופעת הפיראטיות הולכים ויורדים.

בשלב מסוים נטפליקס נתקלה בתופעה שלא הכירה עד אז: ברזילאים רבים, גם הצעירים האמידים, לא החזיקו כרטיסי אשראי, ולכן לא יכלו לשלם את דמי המנוי החודשיים לנטפליקס, שהיו באותה עת 15 ריאל (בערך 5 דולרים). אלה שהיו בעלי כרטיסים סירבו לעתים קרובות להעביר את המידע האישי שלהם לחברה שלא הכירו.

נטפליקס החלה לקבל צורות תשלום חלופיות, כמו כרטיסי חיוב או תשלום באמצעות אייטיונס של אפל, אך עדיין היה עליה לטפל בנושא האמינות שלה. לפני ההשקה שלה, רק ברזילאים מעטים שמעו על נטפליקס או על התפישה של וידיאו לפי דרישה בתשלום חודשי - בפורטוגזית לא קיימת מילה לסטרימינג. בסופו של דבר, ילין ועמיתיו פיתחו דרך למיתוג לגיטימי שלהם: הם הכינו פרסומות לטלוויזיה. נטפליקס השיקה קמפיין באוקטובר 2013, עם תשדירים שהציגו אנשים צופים בנטפליקס בבתיהם או בדרך, שהעידו על איכות השידורים והנגישות שלהם. הסלוגן של הקמפיין היה: "לשנות הכול".

"היינו צריכים להוכיח שאנחנו חברה אמינה", אומר ילין. "כשברזילאי רואה שחברה מציגה תשדירים בטלוויזיה, הוא יודע שזה אמיתי".

ותודה לפבלו אסקובר

בשנה הראשונה של ההשקה בברזיל, נטפליקס הכפילה את הקטלוג המקומי שלה, והגישה תערובת של סחורה אמריקאית נוצצת כמו "משחקי הרעב" ותוכניות למשפחה, וכן הופעות סטנד-אפ של קומיקאים ברזילאים. הפופולריות של "שובר שורות", שנטפליקס קנתה את הזיכיון שלה מ-AMC, שכנעה את החברה לקנות בלעדיות לסדרת ההמשך "סמוך על סול". כל אלה הכשירו את הקרקע לזינוק בפופולריות של נטפליקס בהמשך.

החברה נכנסה בגדול לסדרות מקור ב-2013 עם "בית הקלפים", מהדורה חדשה של מיני-סדרה מבית ה-BBC מ-1990. בסדרה בארה"ב כיכבו כמה שחקנים מליגת העל, כמו קווין ספייסי, רובין רייט וקייט מארה, אבל כניסתה של נטפליקס להפקת סדרות מקור עדיין נתפסה כהימור גבוה.

"בית הקלפים" הפכה ללהיט בקרב המנויים ונשארה כזו. בימים אלה היא נכנסת לעונתה החמישית. האסטרטגיה של החברה בתחום זה הייתה בדרך-כלל מוצלחת, ונטפליקס פיתחה מוניטין של עין טובה לפוטנציאל יצירתי. היא התרחבה לז'אנרים שונים, בדקה קומדיות באורך חצי שעה, תוכניות ילדים מקוריות, סרטים באורך מלא וסרטי תעודה. התוצאה: יותר מ-86 מיליוני מנויים ברחבי העולם, וזכייה בערימה של פרסי אמי.

בסוף אוגוסט 2015 שחררה נטפליקס את עשרת הפרקים הראשונים של סדרת המקור "נרקוס", דרמה על ברון הסמים הקולומביאני פבלו אסקובר ועל סוכני מינהל הסמים בארה"ב שמנסים להפיל אותו. הפיזוז על אדי קוקאין בדרמה, שהופקה על-ידי חברה צרפתית בתערובת של ספרדית ואנגלית, הצליח היכן שהאולפנים בהוליווד נכשלו: הוא משך קהלים ממדינות רבות, שדיברו בשפות שונות, באותן שעות צפייה. גם הצופים האמריקאים התאהבו בסדרה, וכך גם הצופים באמריקה הלטינית. אין סדרה שעשתה יותר כדי לקדם את המעמד של נטפליקס בברזיל. ווגנר מורה, אחד השחקנים המפורסמים במדינה, גילם את אסקובר.

בשנה שעברה הפיקה נטפליקס יותר מ-600 שעות של טלוויזיה מקורית בעלות של מעל חצי מיליארד דולר. יש לה 126 סדרות מקור או סרטים, שרובם הופצו ברחבי העולם. חלק הארי הופק בארה"ב, אבל זה משתנה.

5 שנים אחרי כניסת נטפליקס לברזיל, הפכה המדינה לשוק הגדול ביותר שלה מחוץ לעולם דובר האנגלית. אנליסטים מעריכים שיש לה 4-5 מיליוני מנויים בברזיל - כמות מנויים שמפגרת רק אחרי ארה"ב ובריטניה. לפי החברה, היא כבר רווחית בברזיל. מחוץ לערים הגדולות נטפליקס עדיין אלמונית, אבל סמנכ"ל השיווק של החברה בברזיל, טיאגו לופז, אומר שהיא בעמדת צמיחה מצוינת. הוא יידע שהחברה הצליחה כאשר "כל אחד בברזיל יוכל להצביע על תוכנית שהוא אוהב של נטפליקס".

החברה מפיצה גם סדרה שצולמה במקסיקו, "קלוב דה קוארבוס" (מועדון כדורגל פיקטיבי), שכבר הניבה עונה שנייה. סגן נשיא החברה האחראי לסדרות בינלאומיות, אריק בארמאק, הזמין לאחרונה כ-20 הפקות מקור ממפיקים ויוצרי סרטים מובילים במדינותיהם, בהן סדרת פשע איטלקית, דרמה קוריאנית ורומנסה ספרדי. "ככל שהסיפור מקומי יותר, הוא ייצור יותר הזדהות בקרב הקהל המקומי", הוא אומר.

ממשיכה לפתוח את הארנק

בשנה שעברה הודיעה נטפליקס כי היא מתרחבת ליותר מ-100 מדינות נוספות, מאזרביג'אן ופולין עד ניגריה. שלא במפתיע, החדירות הללו נתקלו באותן הבעיות שהפריעו לחברה בתחילת הדרך בברזיל: תשתית גרועה, פיראטיות גבוהה, שחקנים מקומיים חזקים וחלופות זולות. בינואר אסרה חברת הטלקום הגדולה באינדונזיה החרימה את נטפליקס מפני שזו סירבה לצנזור את תוכניותיה. נטפליקס צריכה עדיין לפצח את סין, שמפקחת מקרוב על חברות מדיה זרות. דיווחים ראשוניים מאפריקה ואסיה מראים שלפניה עוד כברת דרך ארוכה.

למרות הכול, ההתקדמות האחרונה בארץ הטלנובלה הגדולה נראית כסימן טוב בדרך לפיצוח שווקים קשים. "אם אתה יכול להצליח בברזיל, אתה יכול להצליח גם בהודו", אומר בעלי חברת הייעוץ מדיה פרטנרס אסיה.

ההצלחה הבולטת של נטפליקס בברזיל מדאיגה את היריבות המקומיות. כמה חברות מדיה כמו גלובו מסרבות למכור לה רישיונות לתוכניות שלהן לשוק הברזילאי, בתקווה להרעיב אותה בתכנים ובתשומת-לב. כמה חברות טלקום ומדיה השיקו שירות וידיאו משלהן, והן לוחצות על הממשלה לאכוף מגבלות נוקשות יותר על נטפליקס. גלובו מושכת צופים צעירים עם תוכנית שנקראת Globo Play, שמציעה את רוב תוכני הרשת לפי דרישה, בתשלום נמוך בהשוואה לנטפליקס.

גם לשתי היריבות הגדולות של נטפליקס בארה"ב יש שאיפות בינלאומיות. אמזון מוכרת את שירות מנויי הווידיאו שלה ברחבי העולם וגובה תשלום נמוך מזה שגובה נטפליקס, ו-HBO הודיעה לאחרונה על תוכניות להציע שירות סטרימינג באמריקה הלטינית. "אם יהיו הרבה מתחרים חדשים, זה ימשוך תשומת-לב לשוק הזה", אומר המנכ"ל הייסטינגס. "השוק שם צומח היטב, ואנחנו צומחים היטב".

בינתיים, נטפליקס ממשיכה לבחון דרכים חדשות לחיזוק היחסים שלה עם קהילת היוצרים בברזיל. בשנתיים האחרונות החברה מנהלת תחרות סרטים שנתית בריו, בהשתתפות רבים מהכותבים, המפיקים והשחקנים הטובים ביותר במדינה. החברה גם ממשיכה לפתוח את הארנק: לאחרונה היא הודיעה על הזמנת סדרת מקור ברזילאית שנייה. ג'וזה פדיליהא, שביים כמה מפרקי הסדרה "נרקוס", יפיק סדרת פשע אמיתי שתתמקד ב"מבצע שטיפת רכב" - שערוריית הטיית המכרזים הענקית של חברת הנפט הלאומית, שמטלטלת זה כמה שנים את המדינה.

נטפליקס מציגה: 6 צעדים להצלחה בשוק זר

1. עברו בהצלחה את שלב האבל על תשתית התקשורת הרעועה במדינה. 

2. עבדו עם חברות טלקום מקומיות על שדרוג התשתית הרעועה. 

3. השיקו קמפיין גדול ברשתות הטלוויזיה הדומיננטיות כדי לצבור אמינות אצל המקומיים וכדי להציג את נטפליקס כחלופה טובה לרשתות שבהן המקומיים צופים בתשדירים הללו. 

4. שבצו את שחקן הקולנוע הכי גדול במדינה בסדרה מקורית בקידום כבד שלכם, שחררו את הסדרה להורדה במדינה לצד השוק האמריקאי ושווקים נוספים בעולם. 

5. שבצו עוד כוכבים מקומיים בסדרות מקור שצולמו והופקו במדינה, ומקודמות בחו"ל. 

6 ארגנו תחרות קולנוע שנתית כדי לחמם את היחסים עם קהילת היוצרים המקומית

עוד כתבות

תכנון פרישה / צילום: Shutterstock

המומחה לתכנון פרישה ואשתו תכננו את הפנסיה המושלמת. ואז היא חלתה

יותר משלושה עשורים עיתונאי הוול סטריט ג'ורנל גלן רופאנאך כתב וערך מאמרים על פרישה ותכנון לקראתה, ואפילו כתב על זה ספר - ואז הקלפים נטרפו ● בטור אישי הוא חושף מהם הלקחים הקשים, הדברים שהיה רוצה לעשות אחרת, ובמיוחד מה הוא מצטער שדחה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, wutzkohphoto

כל מה שצריך לדעת על העסקה ההיסטורית בין נטפליקס לוורנר ברדרס

עבור נטפליקס מדובר בהימור מחושב על עתיד תעשיית הבידור ● במשך שנים החברה התבססה על רכישת תוכן מאולפנים אחרים ועל בניית הפקות מקור, אך לא החזיקה בבעלות מלאה על סטודיו גדול ● רכישת וורנר ברדרס מעניקה לה גישה ישירה לקטלוג עצום, לכוח יצירתי מוכר ולמותגים בעלי ערך ● וורנר ברדרס נכנסה למהלך המכירה מתוך רצון למקסם ערך עבור בעלי המניות על רקע שינוי עמוק בתעשייה

מודעת גיוס בסנט פטרסבורג / צילום: ap, Dmitri Lovetsky

נשים ברוסיה מתחתנות עם גברים שהן בקושי מכירות. מה עומד מאחורי הטרנד?

במאמץ לגייס לוחמים מבטיחה רוסיה מענק של 200 אלף דולר למשפחות נופלים ● אלא שיש מי שרקמו מזה משימה זדונית במיוחד: נשים שנישאות להם - במטרה להרוויח ממותם ● ברשתות קמו עשרות קבוצות שמסייעות להן בחיפוש אחר גברים משרתים, והרשויות מדווחות על מעורבות של כנופיות פשע

האם הפרויקט השאפתני והאופטימי של ישראל וירדן יצא לפועל?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: המיזם המשותף של ישראל וירדן מתקדם, טלגרף סוקרים את החרמות איתם ישראל נאלצת להתמודד, הריגתו בעזה של מנהיג המילציות שעבד עם ישראל מאותת על גורל אכזר למי שילך בדרכו ● כותרות העיתונים בעולם

מפעל רשף טכנולוגיות של ארית בשדרות / צילום: יח''צ

הפליק פלאק של ארית לאחר פיאסקו שמחק מיליארד שקל מהשווי

בעקבות צניחה של 20% במניית החברה הביטחונית ביום חמישי האחרון, הודיעה ארית כי כי עצרה את הנפקת החברה הבת, רשף טכנולוגיות, וכי היא "מקיימת דין ודברים עם חלק מבעלי המניות במטרה לבחון מתווה חלופי לגיוס הון לרשף"

אילן ספריאל, בעלים משותף של יצרנית הטופו משק ויילר / צילום: משק ויילר

העסקה עם שטראוס הסתיימה בקנס. הרכישה החדשה תשנה בעיניו את פני השוק: "זה מתבקש"

"נסעתי בחולצת כפתורים למשרד היפה בתל אביב, אבל המשכורת לא הספיקה, אז קניתי קו חלב. כשכל החלבנים עבדו עם עיפרון מאחורי האוזן, אני אפיינתי תוכנת חלוקה" ● שיחה קצרה עם אילן ספריאל, בעלים משותף של יצרנית הטופו משק ויילר

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המניות בת"א שזינקו ביותר מ-100% – ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

בבורסה בת"א מעריכים כי לאחר שנת שיא בשוק המניות המקומי, משקיעים עשויים לנצל את דצמבר למימוש רווחים ● הכלכלנית שממליצה להגדיל החזקות מעבר לים ● מבט על גוגל ואנבידיה מגלה דינמיקה חדשה בשוק ● והאם בשנה ששום דבר בה לא התנהג כרגיל, "ראלי סנטה קלאוס" ייחגג כהלכתו?

השגרה החדשה של צו 8 / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

המדרון החלקלק של צו 8: כך הפך גיוס החירום לשגרה שצה"ל התאהב בה

שנתיים אחרי 7 באוקטובר, צו 8 כבר מזמן אינו כלי חירום אלא מנגנון הגיוס היחיד של צה"ל ● ההישענות עליו יצרה שגרה יקרה, לא מפוקחת ולעיתים גם מנוצלת לרעה, עם סבבים מתמשכים ופערים גדלים בין החוק למציאות ● ניסיון החקיקה להסדרת המילואים נפל והצבא השלים עם הסיטואציה שנוחה לו, בעוד שבאוצר מזהירים: מיליארדי שקלים מתבזבזים

ג'אקו 8 / צילום: יח''צ

שבעה מקומות וטווח חשמלי חריג: האם המכונית ההיברידית הזו מצדיקה את המחיר?

ג'אקו 8, הקרוס־אובר של ג'אקו, מציע עיצוב מרשים, אבזור שופע, מערכת הנעה מתוחכמת וטווח חשמלי ארוך ● יש מרווחים ממנו, אבל ברמת המחיר יש לו מעט מתחרים

מגדל דה וינצ'י הצפוני. ''פגיעה בשלד'' / צילום: Reuters, Anadolu

המדינה משלמת 70 אלף שקל לחודש על דיור חלופי לפנטהאוז בבניין שנפגע במלחמה עם איראן

עברו כחמישה חודשים מאז נפגע מגדל דה וינצ'י בתל אביב מטיל איראני, אך עבודות השיקום של המגדל הצפוני טרם החלו ● בינתיים משלמת המדינה כחצי מיליון שקל בחודש על דיור חלופי לדיירי המגדל

מערכת משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS של אלביט / צילום: אלביט מערכות

757 מיליון דולר: עסקת הענק החדשה של אלביט

לפי דיווח ברויטרס, ועדת הביטחון של הפרלמנט היווני אישרה אמש רכישה של 36 מערכות PULS מתוצרת אלביט תמורת 650 מיליון אירו ● מדובר ברכישה יוונית משמעותית ראשונה מבין כמה שצפויות בקרוב, כחלק מתוכנית ההצטיידות של יוון שכוללת רכש בסך כ־32.66 מיליארד דולר עד 2036

אתי אלישקוב מנכלית ליברה / צילום: אבי מועלם

מנכ"לית חברת הביטוח: "אחיינית שלי רצתה לקנות את האוטו הזה. אמרתי לה 'בשום פנים ואופן לא'"

כשמניית הביטוח ליברה צנחה בכמעט 90% מהשיא, מספרת המנכ"לית ומייסדת החברה אתי אלישקוב: "לקחתי הלוואות וקניתי עוד מניות" ● היום החזקותיה בחברה שוות כ־370 מיליון שקל ● בפודקאסט כוחות השוק של גלובס, אלישקוב מדברת על מחירי הביטוח הגבוהים ועל התוכניות להיכנס לשוק הפנסיה

מגמות סוף השנה בבורסות / צילום: Shutterstock

מה יעשו הדואליות היום בתל אביב, וההחלטה הגורלית של הפד השבוע

חודש דצמבר נפתח באווירה חיובית בשווקים, ומחר מניות השבבים צפויות לעלות בת"א ● נטפליקס תרכוש את וורנר ברדרס ופעילות הסטרימינג שלה, ולפי דיווחים יוון אישרה עסקת ענק עם אלביט ● ומה צפוי בהחלטת הריבית ביום רביעי הקרוב?

תעשיית הקרנות בשיא / אילוסטרציה: Shutterstock

תגיע לטריליון שקל ב־2026? השיא החדש של תעשיית קרנות הנאמנות

בצל העליות בשווקים הישראלים ממשיכים להזרים כספים לתעשיית הקרנות ותוך שנה וחצי התעשייה גדלה ב-50% וחצתה את רף ה-750 מיליארד שקל ● אם הקצב יישמר, רף טריליון השקלים צפוי להישבר כבר בעוד מספר חודשים

ח'אן יונס / צילום: ap, Jehad Alshrafi

חוסל מחבל שחצה את הקו הצהוב בדרום רצועת עזה והיווה איום על כוחות צה"ל

רה"מ הנחה: לפנות 14 מאחזים ש"מייצאים טרור יהודי" ● גורמי ביטחון: "החוות הפכו למוצבים קדמיים"; בלשכת נתניהו הכחישו ● השיחות הליליות של בכירי צה"ל ב-7.10 - גילויים חדשים, וההנחיות שלא בוצעו ● מסוק קרב פגע ב-7.10 ברכב מחבלים שהיו בו גם חטופות, שנפצעו מהתקיפה ● המונים הפגינו אמש מול בית הנשיא בירושלים בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 7 באוקטובר ● עדכונים שוטפים

הילה ויסברג ודין שמואל אלמס בשיחה עם בני סבטי / צילום: INSS

"בתוך שמונה חודשים צפויה עוד מערכה מול איראן, והיא תתמקד במשטר"

שיחה עם בני סבטי, מומחה לאיראן ב-INSS ● על התחזית להתפרקות משטר האייתוללות בתוך כשנתיים, מדוע אסטרטגיית טבעת האש לא צפויה להשתנות ומה יקרה בחזית מול חיזבאללה ● היום שאחרי במזרח התיכון, כתבה שנייה בסדרה

אוניית תובלה של צים / צילום: Craig Cooper

מבעלי השליטה ועד לתגובת המניה: ההצעה לרכישת צים שנחשפה בגלובס מסעירה את המשקיעים

בענף הספנות הבינלאומית מפנים תשומת לב רבה להתפתחויות בנוגע להתעניינות הרחבה של ענקיות הספנות בצים, שהרי עסקאות בסדר גודל שכזה לא מדוברות באופן שגרתי בתחום המסורתי ● כל זה מתרחש בעת שבהשפעת הזינוקים האחרונים במניה, שווי החברה הנוכחי עומד על כ־2.46 מיליארד דולר ● יו"ר ועד העובדים: "רכישת צים ע"י הפג לויד, שנשלטת בידי קטאר וסעודיה, היא סכנה ישירה לביטחון המדינה"

פרופ' יצחק פריד / צילום: רמי זרנגר

אחד מחוקרי המוח המובילים בעולם מקים מרכז מחקר חדש בישראל: "בעוד 20 שנה העולם יופתע ממה שעושים היום במעבדה"

פרופ' יצחק פריד גויס על ידי אוניברסיטת רייכמן כדי לעמוד בראש מכון מחקר שיתמקד בממשק שבין המוח האנושי לבינה מלאכותית ● בראיון לגלובס הוא מדבר על רצון חופשי, על הבעיה עם עודף מידע והאפשרות לתת לחולי דמנציה עוד כמה שנות זיכרון ● על המיזם החדש הוא אומר: "אני מקווה שימנע עזיבת מדענים"

האלופה יפעת תומר-ירושלמי / צילום: דובר צה''ל

הפצ"רית לשעבר שוחררה מביה"ח לאחר חודש באשפוז

יפעת-תומר ירושלמי שוחררה מאיכילוב לאחר שנטלה כדורים ואיבדה את ההכרה ● תנאי המעצר שלה הסתיימו, המשטרה צפויה לבקש להחמיר אותם ● גורמים המעורבים בחקירה: "היא תזומן לחקירה - ותעומת עם עדויות וגילויים חדשים בפרשה"

ארסוף. חסידות גור מחזיקה קרקעות באזורים אטרקטיביים במיוחד / צילום: איל יצהר

"אנא, תהיו כאיש אחד בלב אחד": כששר אוצר ניסה למנוע את ביטול מס רכוש

הניסיונות להחזיר לחיינו את מס רכוש על קרקעות פנויות, מזכירים את קריאתו של יעקב נאמן לתקן את העיוות ● אלא שבמקום מס שפוגע בקבוצות לחץ ברורות, בממשלה מעדיפים גזרות על כולם