גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גראז' סייל 2.0: הישראלים שמוכרים מוצרים באיביי ובאמזון

הם מחפשים טרנדים צרכניים, בוחנים שערי מטבע, מפתחים מומחיות בהתנהלות עם הדואר ואט-אט הופכים לקמעונאים מצליחים ■ הצד השני של גל קניות האונליין

חיים משעלי / צילום: איל יצהר
חיים משעלי / צילום: איל יצהר

הנה משהו שצרכנים של אמזון מכירים כבר זמן רב, ושרוכשים מזדמנים אולי לא שמו לב אליו: לא כל המוצרים באתר נמכרים על-ידי אמזון עצמה, אלא על-ידי "חנויות" חיצוניות. החנויות האלה יכולות להיות סניפים אינטרנטיים של רשתות גדולות, אך לרוב הן מאוכלסות בידי אנשים פרטיים עם מקלדת, חוש יזמות, קצת אומץ והרבה מאוד אנרגיות. ממש כמו אצל איביי המתחרה.

הטריק הזה עובד היטב לכל הצדדים: אמזון גוזרת קופון על כל מכירה, המוכרים קונים כמות גדולה בזול ומוכרים במחירים משתלמים מבחינתם, והקונים יכולים לקנות במחירים קצת פחות גבוהים, או מקבלים אפשרות לרכוש מוצרים שכבר אזלו מהמדפים. כמובן שאם זה היה כל-כך קל, כולם היו עושים את זה, אבל האמת היא שנדרשים משאבים רבים, בעיקר מנטליים, אבל גם פיננסיים, כדי לעשות את זה בהצלחה: צריך לדעת למצוא הזדמנויות (תוך כדי הימורים לא קטנים), לפענח שערי מטבעות, להיות קשובים לרוכשים (שיכולים במחי מקלדת לדרג אתכם כמוכרים לא ראויים, בנוסף לבדיקות הקפדניות של האתר המארח) ובמקרים מסוימים לדעת לתפעל את הדואר - שכידוע, זו לא משימה קלה בישראל.

ובכל זאת, נדמה שהמכירות באתרים כמו אמזון ואיביי הן כבר מזמן עובדה בשטח: לפי נתוני אמזון, בסיום שנת 2015 היו באתר 2.5 מיליון מוכרים פעילים; לפי נתוני איביי, נכון לשנת 2015 ישנם כ-25 מיליון איש (מתוכם 9.8 מיליון מתפרנסים מהמכירות כמקצוע); ולפי נתוני עליבאבא בשנת 2015 היו 8.5 מיליון מוכרים באתר.

חשוב מאוד לציין, למרות הסיפורים המובאים בכתבה הזו, שעל כל מוכר או מוכרת מרוצים ומצליחים, אפשר להניח שישנם גם לא מעט כישלונות - ושגם אם הלכתם במיוחד לקורסים ייעודיים למכירה באינטרנט (שגם הם, כך מתברר, זיהו את הטרנד ורוכבים עליו מכיוון אחר), אין שום ערובה להצלחה בתחום הזה.

"יש שלבים לעיסוק במכירה באינטרנט", אומרת יעל גלזר, שהתחילה בחנות אינטרנטית ועברה משם להדרכה ולייעוץ למוכרים ברשת. "השלב הראשוני והבסיסי ביותר הוא שיש לי משהו בבית ואני מוכרת אותו באופן פרטי באיביי. אחרי כמה התנסויות, כבר מתחילים להבין מאיפה באים הקונים ומה נמכר יותר מהר, ואז, אם רוצים להמשיך עם זה, כבר יוצרים קשר עם ספקים ומזמינים מהם סחורה. זה שלב המכונה 'דרופשופינג' - הספק מוכר ישר ללקוח, ואת רק הכתובת לקנייה, המתווכת. איביי גוזרים 15% מכל עסקה. אבל חייבת להיות כאן הדרגתיות. אם איביי רואים שסוחר עובר מיד לשלב הדרופשופינג, זה מעורר חשד והם יכולים לסגור את החשבון.

"השיטה באמזון שונה: הם דורשים תשלום ראשוני של 1,500 דולר, בנוסף לעמלה של 20% מכל מכירה, והם דואגים להכול - לוגיסטיקה, אחסון, משלוחים. זו עבודה קשה יותר וצריך לאתר מוצר ולקדם אותו. זה משהו שלומדים עם הזמן. המתקדמים ביותר מקימים לעצמם חנות משלהם. שם הכמויות גדולות יותר, והרווח גדול יותר, אבל זה כבר למקצוענים".

"מכרתי כבר מכולה שלמה"

חיים משעלי

מוכר ברשת: מוצרים שונים, בעיקר מנטרל ריחות "פופרי"

אישי: 34, נשוי 2, מתגורר בראשון-לציון

עבודה קבועה: עוסק בקידום באינטרנט ובשיווק דיגיטלי במסגרת עצמאית

מחזור הכנסות משוער: כ-3,000 דולר בחודש

חיים משעלי, שמוכר מוצרים ברשת כבר שנה וחצי, מתחיל כל תהליך מסחרי בשיטוט באתר דיסני: "זה המקום שבו אפשר לזהות מיד את הלהיטים הגדולים במרצ'נדייז", הוא מסביר, "אז אני קונה במהירות כמות גדולה מהם ומוכר אותם בחנות שפתחתי באמזון".

- אתה מחפש טרנדים.

"בהחלט. יש לי תוכנה שחופרת עבורי גם באמזון ומוצאת את המוצרים הנמכרים ביותר, ורק אותם אני מוכר. אני הולך על חוכמת ההמונים ולא מסתכן. יש, למשל, מוצר עם שם קצת מצחיק, Poo-Pourri, מטהר אוויר קטן שהפך למוצר הכי נמכר באמזון השנה. זו הייתה קפיצת הדרך הראשונה שלי. אחר כך המשכתי גם למוצרים מאיקאה ולקפסולות של נספרסו".

- רגע, למה שיקנו ממך רהיטים של איקאה?

"במקרה של איקאה התשובה די פשוטה: כי איקאה לא עושים הזמנות באינטרנט. גם אם את עושה משלוח, את צריכה ללכת לחנות פיזית ולעבור את כל המבוך הזה. אז כשאני מוכר את המוצרים של איקאה באמזון, החבילה מגיעה אליך עד הבית".

- אוקיי, ונספרסו? למה שמישהו יקנה ממך קפסולות ולא מהחברה? הרי היא נשענת על שירות המשלוחים של הקפסולות.

"אף אחד לא יכול לומר לי כלום - ובלבד שהמוצר יהיה מקורי ושל נספרסו עם התווית המקורית. אפילו חברת נייקי נוכחה לדעת שמוכרים נעליים שלה באמזון והבינה ופתחה חנות גדולה משלה כדי לקבל נתח. למה שיקנו ממני? אני קונה קפסולות בזול ב'זירה' אחת (זירה, בז'רגון המוכרים, היא החלוקה של אמזון לאזורים לפי מדינות, מ' פ'), נגיד בגרמניה, ומוכר אותן בזירה אחרת, נניח, בארצות-הברית, ששם הקפסולות יקרות יותר - אז אני מציע אותן, סתם לצורך העניין, בדולר פחות. כך גם אני וגם הקונים נהנים מפערי המחירים. אני קורא לזה 'שיטת הארביטראז'".

- אתה חושב שזה משהו שתוכל להתפרנס ממנו באופן בלעדי?

"בהחלט. זו עבודת מסחר לכל דבר ויש אנשים שזו עבודתם במשרה מלאה: כל היום הם יושבים מול המחשב ומחפשים. לי יש עסק נפרד, אבל אני בהחלט מוסיף לפרנסתי בדרך הזו. יצא לי כבר לקנות ולמכור מכולה שלמה, זה בהחלט משתלם. אני לא מחפש להיות מקורי, אלא זה שיקנו הרבה מהמוצרים שלו".

חיים משעלי / צילום: איל יצהר

"משכורת רציפה, רווחה אישית"

הילה הורנשטיין

מוכרת ברשת: בגדי תינוקות במסגרת איביי ואמזון (מתפרנסת מזה)

אישי: 30, נשואה 3, מתגוררת בתל קציר

עיסוק קודם: אשת שירות לקוחות בחברת רכב

הגיחה של הילה הורנשטיין למכירות ברשת החלה מצורך פשוט למדי: "נמאס לי לקום בשש וחצי בבוקר ולחזור הביתה בשש וחצי בערב. הרגשתי שאני מכלה את ימיי בימי עבודה ארוכים ומגבילים, לא ראיתי את ילדיי והחלטתי לחפש משהו שאוכל להתפרנס ממנו מהבית. אז התחלתי בהדרגה לפתח את החשבון שלי באיביי - השלב הראשוני היה מכירות פשוטות מהבית. מכרתי את כל בגדי התאומים מהחורף, למשל. זה היה סוג של אימון: הייתי אורזת ושולחת הכול בעצמי מהדואר.

"בשלב הבא, התחלתי לקנות ולמכור סחורה, ולעבור לשלב שנקרא דרופשופינג: ספק מספק לך את מה שאת מבקשת, את מגיעה להסכם על המחיר ועושה חישוב לרווח. אני לא מחזיקה מלאי, אלא עובדת בשיטת הקונסיגנציה (מכר מותנה) - כשיימכר המוצר אצלי, אני משלמת לספק, והוא שולח לי את המוצר. לי, למשל, יש ספקית טובה בתחום מוצרי תינוקות לבנות. היא ספקית איכותית מאוד ויש לה בגדים נהדרים. אני קונה ממנה מוצר בשלושה דולרים ומוכרת ב-23.

"היום אני מחזיקה שתי חנויות באיביי ומותג באמזון ומגלגלת כ-3,000 דולרים בחודש. יש לי שלושה ילדים, ואני מבינה בתחום בגדי הילדים, אז זה מתאים לי בהחלט. בראייה שנתית, זה תחום שמכניס משכורת רציפה, ויש לי גם רווחה אישית: היום אני מגדלת את הילדים ולא מגדלים לי אותם כל מיני שמרטפים. בעלי ואני רצינו מאוד לעבור לצפון - ורק כך הצלחנו. הרי בצפון אין שפע של מקומות עבודה וכיום אני לא תלויה בפרנסה גיאוגרפית. יש לי את המחשב הנייד, וזהו".

הילה הורנשטיין / צילום: עומר שטיין

"אין סיבה לפתוח חנות פיזית"

טלי קזריאן

מוכרת ברשת: חומרי גלם לתכשיטים, במסגרת אמזון ובחנות האינטרנטית תכשיטי גיטה

אישי: 33, נשואה 1, מתגוררת בבת-ים

עיסוק קודם: מוכרת בחנות תכשיטים

על פניו, טלי קזריאן כבר אינה עונה להגדרות של הכתבה הזו, העוסקת באנשים פרטיים שמוכרים מוצרים ברשת במסגרת חנויות כמו אמזון או איביי, אבל היא משמעותית לתיעוד של התחום הזה כי הסיפור שלה יכול להמחיש את הפוטנציאל הגלום במכירות רשת. הגרסה הקצרה היא שקזריאן התחילה ממכירה של תכשיטים, בעיקר תושבות לאבני "סווארובסקי" ולאבני חן בכלל, מדירתה הקטנה בבת-ים, במסגרת אמזון, ועכשיו היא חולשת על מפעל קטן בן 25 עובדים, עם מחזור מכירות, לטענתה, של כ-10 מיליון שקל בשנה וכ-5,000 לקוחות, בעיקר בארצות-הברית.

הנה הגרסה הארוכה: קזריאן הייתה בת 19 כשעבדה בכיכר המושבות בתל-אביב, אזור שהיה מוכר אז כמקור כל החרוזים והאבנים לצורפים חובבים או סתם לחובבי שרשראות בהרכבה עצמית. "עזבתי את העבודה כי חיפשתי כיוון ולא היה לי מושג מה אני עומדת לעשות", היא מספרת. "ראיתי שצורפים כל הזמן מחפשים תושבות לאבני סווארובסקי. היה לזה ביקוש אדיר. בן זוגי שיווק ובנה אתרים והחלטתי שאני מנסה לבנות יחד איתו אתר. בשלב מסוים, במקביל לאתר, כדי להרחיב את טווח המכירה, פתחתי גם חנות באמזון, ואז הייתה קפיצה גדולה יותר. החנות באמזון פעילה גם היום, יחד עם האתר".

- מה ההבדל בינך ובין חנות רגילה?

"יש נטייה לחשוב שאתר אינטרנט זה קל, אבל העבודה לא נגמרת: יש שירות לקוחות, באנרים, טרפת שלא מסתיימת. מה שכן, זה פחות תובעני מרשת חנויות. יותר קל לשלוט, זה יותר ממוקד. לא צריך לעלות על אוטו ולנסוע שעה או לטפל בעובדים. אין סיבה לפתוח חנות פיזית. לא רוצה להתפזר".

טלי קזריאן / צילום: איל יצהר

"למדתי לעקוב אחרי זירות מסחר"

יניב יוסף

מוכר ברשת: בשמים שאזלו מהמלאי (מתפרנס רק מזה)

עיסוק קודם: תוכניתן

אישי: 34, נשוי 2, מתגורר ברעננה

לפני שנה עזב יניב יוסף את עבודתו כתוכניתן, והחל להתפרנס באופן בלעדי ממכירת בשמים. אבל לא סתם בשמים, אלא המותגים שאי-אפשר למצוא בארץ, או שאזלו מהמלאי, או שהם יקרים מדי בישראל.

"את הקפיצה עשיתי עם כאלף בקבוקים של קרל לגרפלד", הוא משחזר, "הציע לי אותו דווקא מישהו מהארץ - אף אחד לא קנה אותו והוא נתקע עם מלאי. אז עשיתי חיפוש ברשת והבנתי שהוא לא מיובא לכל מקום והתחלתי למכור אותו ברחבי העולם, ואז הבנתי שיש פה עסק. היום נקודת המוצא שלי היא לספק צורך של מותגים במקומות שונים. בבשמים זה חזק מאוד, ואני יכול גם לבחור איפה אני רוצה למכור: למדתי לעקוב אחרי זירות מסחר באמזון. אני רוכש בושם במלאי מוגבל ובמחיר זול, ומחפש להגיע למקסימום של רווח, כי הכמות שלי מוגבלת. אם יש לי כמה אלפי בקבוקים, אני אחפש איפה הבושם הזה הכי מבוקש, ושם אמכור".

- ואתה באמת מצליח להתפרנס מזה?

"בהחלט. אני עושה מחזור של כ-3,000 דולרים בחודש וזה מספיק לי. הייתי שכיר בהייטק, אבל העבודה המגוונת והגמישה קרצה לי. עסקתי בזה במשך שלוש שנים במקביל לעבודה והכנתי את עצמי. נהניתי מזה יותר וזה מפרנס את המשפחה היום. יש לי בממוצע 150 הזמנות ביום. אלה מספרים שקשה מאוד להשיג בחנות בקניון, למשל. כמובן שזה לא בא ביום אחד: עקבתי במשך שנים אחרי התחום, למדתי אחרי מה צריך לעקוב. כנראה שאני אוהב להיות סוחר".

יניב יוסף / צילום: איל יצהר

"תוך כמה שנים יש עצמאות כלכלית"

דבי זילברמן

מוכרת ברשת: חפצי אספנות ומוצרים לחיות מחמד במסגרת איביי (מתפרנסת מזה)

עיסוק קודם: הייטק

אישי: 57, נשואה 3 נכדה 

הסיפור של דבי זילברמן מתחיל במשבר: "עבדתי בהייטק במשך 25 שנה. בגיל 47 קיבלתי מכתב פיטורין. הייתי אחרי קריירה ארוכה וחיפשתי מה לעשות. נתקלתי בקורסים של מכירות ברשת והבנתי שאני מוכנה לנסות. בעלי מעצב פנים ואספן מלידה של חפצים יפים וישנים, אז התחלתי למכור באיביי פריטים שלא היינו צריכים. בחצי השנה הראשונה מכרתי רק חפצים מהבית, ובעלי ראה שזה הולך יפה והצטרף אליי, ואז התחלנו כבר לקנות מוצרי ממורביליה, מזכרות, ולמכור אותם בחנות שלנו באיביי. היום יש לנו שתי חנויות: בחנות אחת אני מוכרת עבודות יד ובחנות השנייה חפצים לחיות מחמד. שם יש לי ספקים שיצרתי איתם קשרים ואני עובדת מולם - אני קונה אצלם בזול ומוכרת בפער תיווך".

מחזור המכירות, מספרת זילברמן, נע בין 25 ל-30 אלף דולר בחודש, מתוכם היא גוזרת שולי רווח משתנים בין 10% ל-20%. "העבודה הזו מספקת לי משכורת, אבל חשוב לי להגיד שזה לא ישר מתחיל כך, אלא מאוד הדרגתי: בחודשים הראשונים מוכרים מספר פריטים מוגבל, מפני שאת מוכרת חדשה וצריך להתרגל למכור. איביי בודקים אותך - שאת מקבלת פידבקים טובים, ששירות הלקוחות טוב, שהמשלוח מגיע בלי תקלות - וכשהם רואים שהמוכר נהיה מקצוען ושיש שירות לקוחות כמו שצריך, הם מסירים את המגבלות ואז מתחילים להרוויח. תוך ששה חודשים בהחלט אפשר לדבר על החזר השקעה והחזקה של רווח. תוך כמה שנים יש עצמאות כלכלית. היתרון הוא שלא צריך להשקיע המון בפתיחת עסק - ההשקעה הראשונית שלי הייתה כמה מאות שקלים להוצאות משלוח".

דבי זילברמן / צילום פרטי

עוד כתבות

פיצול תיקי השקעות מאפשר להתמקד במטרות ספציפיות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

זהירות! קנסות לפניך: הרגולציה החדשה שתחולל שינוי מהותי בכשלי הסליקה

רגולציה אירופית חדשה שתיכנס לתוקף השנה תחולל שינוי מהותי בטיפול בכשלי סליקה ● הרגולציה, שתחול על כל סוגי ניירות הערך, תטיל קנסות קבועים על הצד שיגרום לכשל ● המהלך ישפיע על גופים בישראל וגם על לקוחותיהם, שעלולים לשאת בעלויות הנובעות מכשלי סליקה בעסקאות שבוצעו עבורם

טראמפ, נתניהו, אבו מאזן / צילומים: shutterstock, אלעד מלכה, איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

דיווחים בארה"ב: מדינה פלסטינית "על תנאי" ושרטוט גבולות מחדש. תוכנית המאה של טראמפ נחשפת

לפי דיווח של "וושינגטון פוסט": טראמפ יחשוף הערב את פרטי תוכנית השלום ● לפלסטינים תינתן אוטונומיה מוגבלת, אך שיעורה ילך ויגדל בתנאים מסוימים ● בסופו של דבר ישלטו הפלסטינים על 70%-80% משטח הגדה ● "אף פלסטיני או ישראלי לא יידרש לנטוש את ביתו"

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

עליות בבורסה בתל אביב: טבע מטפסת, טוגדר מזנקת 10%

המדדים ת"א 35 ות"א 90 עולים בכ-0.4%, מדד הבנקים מטפס ב-0.35% ● לאומי שוקי הון: "בימים הקרובים נראה שהעצבנות בשווקים צפויה להיות גבוהה, ולפיכך יש להתכונן למסחר עם תנודתיות גבוהה יחסית"

חיים כץ / צילום: יוסי זמיר

דיוני הקמת ועדת הכנסת בנושא חסינותו של כץ יוצאים לדרך

(עדכון) - לאחר שנתניהו הודיע הבוקר כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש, דיוני הוועדה רלוונטיים כעת רק לח"כ חיים כץ ● יו"ר הכנסת אדלשטיין החליט שלא להשתתף בהצבעה על הקמת הוועדה, והוא יעביר את ניהול הדיון לסגנו, ח"כ מאיר כהן ● 40 ח"כים נרשמו לדבר במהלך הדיון

רה"מ בריטניה, בוריס ג'ונסון / צילום: רויטרס

4 ימים לקיצן של 47 שנות חברות: הקרב הכלכלי בין בריטניה לאיחוד האירופי כבר החל

הדלפות מכוונות, שיפור עמדות פתיחה במו"מ מול חברות מסחריות וקמפיין עולמי – כך בריטניה נערכת לקרב על הכלכלה של הממלכה המאוחדת ● נציג האיחוד האירופי: "עלינו לבנות את היחסים עם הממלכה המאוחדת מן היסוד"

פעילי המרד בהכחדה והבריגדה האדומה משבשים את פעילות הבורסה לניירות ערך ובית ההשקעות פסגות בתל אביב / צילום: איילה טולקין ודורי הופמן, המרד בהכחדה, יח"צ

קרן הגידור הרווחית בעולם הופכת לאקטיביסטית אקלים

קרן הגידור TCI, המנהלת 30 מיליארד דולר, מתכננת לאלץ חברות להשתנות נוכח איומי משבר האקלים

משרדי ?Wix / צילום: רויטרס

מניית Wix זינקה ב-750% מאז ההנפקה; קרן מנגרוב מימשה מניות ביותר מ-400 מיליון דולר בשנתיים

מדיווח ל-SEC עולה כי בסוף 2019 החזיקה הקרן, שהייתה בעבר בעלת המניות הגדולה בחברת האינטרנט, ב-1.8% בלבד ממניות Wix, לעומת 6.3% בסוף 2018

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: קובי גדעון, לע"מ

יו"ר מועצת יש"ע: "נדהם שנתניהו מסכים להקמת מדינה פלסטינית"

אלחיאני נפגש אמש עם נתניהו ויחד עם גורמים נוספים החליט להתנגד לתוכנית ● גם בצד הפלסטיני מתארגנים לקרב

מטוסי אמריקן איירליינס, יונייטד ודלתא / צילומים: יח"צ, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

איך הפך ענף התעופה בארה"ב לחזק ביותר בעולם במונחי רווחיות, ואיך ישראל קשורה לסיפור?

הגל הירוק ששוטף את אירופה, ולפיו נוסעים מוותרים על טיסות כחלק מהמאבק הסביבתי, פוסח על ארה"ב ● בשעה שבאירופה נרשמת ירידה בהיקף הנוסעים בטיסות פנים, הדוחות הכספיים של חברות התעופה הגדולות בארה"ב מצביעים על מגמת המראה

סניף של יינות ביתן / צילום: שלומי יוסף, גלובס

180 מיליון שקל בחצי שנה: מה עומד מאחורי מבול המימושים של נחום ביתן, מה עושים הספקים, ואיך זה ייגמר?

קבוצת יינות ביתן דיווחה על מכירת שני סניפים מרכזיים לויקטורי המתחרה, ובכך ביצעה בתוך חצי שנה עסקאות למכירת סניפים ב–180 מיליון שקל ● הספקים מדווחים על פיגור, וביתן קרוב לסגירת קבלת הלוואת ענק מעדי צים בתמורה לשיעבודים ● ניתוח "גלובס"

מתחם בזן בחיפה / צילום: פאול אורלייב

כל מה שצריך זה איום טוב: בזן רכשה מתקן למניעת זיהום שנה לפני שתיכננה

המשרד להגנת הסביבה החליט לסגור את פעילות מתקן הביטומן של בזן בעוד שלושה חודשים בשל גרימת זיהום ● על אף שבזן טענה כי לא תוכל לרכוש מערכת להפחתת זיהום לפני תום 2020, היום היא הודיעה על רכישת מערכת זמנית שתמנע את הסגירה ● עם זאת, טרם הוגשה למשרד תוכנית להפחתת זיהום

הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

לאחר הפיצול: שלושה מדדים חדשים יצטרפו למדד מניות הנדל"ן של בורסת ת"א

מדדי המניות החדשים, שנוצרו מפיצול מדד הנדל"ן, ייכנסו לתוקף ב-9 בפברואר: ת"א-בנייה, ת"א-מניב ישראל ות"א-מניב חו"ל ● לדברי הבורסה, "התשואה הגבוהה של מדד ת"א-נדל"ן בשנה האחרונה עוררה בשוק ביקוש למוצרים פיננסיים נוספים המבוססים על מניות מענף הנדל"ן"

סוחרים בבורסת פרנקפורט / צילום: רויטרס

צפי לריבאונד בוול סטריט אחרי הירידות אתמול

בשעה זו החוזים ירוקים ● התפשטות נגיף הקורונה הכבידה על הבורסות באסיה, מלבד אלו שבסין, הונג קונג, סינגפור, דרום קוריאה וטאיוואן, שסגורות לרגל חג שנקטע באיבו ● המדדים באירופה נסחרים ללא שינוי מהותי לאחר ירידות של 2.7% אתמול

נעמה יששכר / צילום: רויטרס

ועדת חנינות ברוסיה אישרה את בקשתה של נעמה יששכר

ועדת החנינות אישרה את בקשתה של יששכר, הישראלית המרצה מאסר ברוסיה ● לאחר מכן תועבר המלצה למושל המחוז וממנו לנשיא פוטין ● עפ"י ההערכות, ההחלטה תתקבל לקראת חזרתו לארץ של רה"מ נתניהו, השוהה בוושינגטון

ענת סרגוסטי / צילום: איל יצהר, גלובס

ארגון העיתונאים: להסדיר את עבודתן של עיתונאיות בכותל המערבי

בעת ביקורו האחרון של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בכותל המערבי, הגישה למקום ניתנה רק לעיתונאים ולצלמים ממין זכר ● כעת מבקש ארגון העיתונאים מרב הכותל למצוא יחד מנגנון שיסדיר את עבודתן של עיתונאיות בכותל באירועים בעלי עניין לציבור שאינן אירועים דתיים

מנכ"ל אפל טים קוק/ Shannon Stapleton , צילום: רויטרס

לקראת דוחות אפל: הנתונים החשובים שכדאי שנחפש טוב

מניית אפל נמצאת בשיא כל הזמנים, דווקא בתקופה שהחברה נמצאת בשינוי משמעותי של המודל העסקי שלה ● חמישה דברים שצריך לשים אליהם לב בדוחות החברה

מירי כהן / צילום: יונתן בלום, גלובס

סגנית ראש מטה הדיור, מירי כהן, עוזבת את תפקידה ופותחת משרד עו"ד פרטי

כהן כיהנה בתפקיד מאז 2013 והייתה אחראית על תחומי התכנון והשיווק של קרקעות

 

 

מקנזי בזוס / צילום: מתוך יוטיוב

מקנזי בזוס מכרה מניות אמזון בהיקף של 400 מיליון דולר

בזוס קיבלה 4% ממניות אמזון כחלק מהסכם הגירושים עם מייסד אמזון ג'ף בזוס ● היא מכרה כעת כ-200 אלף מניות מתוך 19.7 מיליון המניות שברשותה

טים קוק, / STEPHEN LAM צילום: רויטרס

בשורות רעות לאפל: נגיף הקורונה עלול לפגוע בקצב ייצור האייפונים

"אם ההתפרצות בסין תהפוך לנרחבת יותר, זה עשוי להשפיע לרעה על שרשרת הייצור ולהפוך לדאגה מרכזית עבור המשקיעים"

ספריית מרטין לות'ר קינג שבמלבורן, ארה"ב / צילום: רויטרס

מי אמר שספרים הם פאסה? האמריקאים ביקרו בספריות יותר מאשר בקולנוע ב־2019

לפי סקר של מכון גאלופ, בשנה שעברה יותר אמריקאים ביקרו בספריות מאשר בבתי הקולנוע, באירועי ספורט, בקונצרטים, בפארקי שעשועים ובבתי קזינו ● רוב האמריקאים מסכימים כי הספריות חשובות ומוסיפות ערך לקהילות שלהם