עו"ד עופר חורש, העוסק בדיני תעבורה, פרסם הבוקר (ד') הודעה לעיתונות מטעמו, בה הוא תוקף את ההחלטה להעלות את הקנסות לנהגים, שלדבריו מהווה "חטא על פשע". לדברי עו"ד חורש, "נהגי ישראל הפכו לארנק של הממשלה". 

עד כאן טענות לא מפתיעות ממי שמתפרנס ביומיום מייצוג עברייני תנועה. אלא שבתחתית ההודעה לעיתונות טוען עו"ד חורש טענה מעניינת: המדינה למעשה מפלילה, לדבריו, אלפי נהגים נורמטיביים כאשר היא מורידה ללא שום הצדקה עניינית את המהירות המותרת בקטעי הכביש בהן מוצבות מצלמות.

דוגמאות? עו"ד חורש מספק שתיים בולטות:

1. כביש 44 (קילומטר 39), שם המהירות האכיפה הוגבלה על-ידי תמרור ל-70 קמ"ש: לפי עו"ד חורש, מדובר בקטע כביש ובו 4 נתיבים, עם גדר הפרדה בטיחותית. "לא יעלה על הדעת שכביש רב-מסלולי ובטוח, שלא חוצה אזור מגורים, המאפשר לנהגים לנהוג בבטחה במהירות של לפחות 100 קמ"ש ויותר - יוגבל למהירות של 70 קמ"ש בלבד", הוא אומר.

עו"ד חורש מציין כי דווקא בקטע זה הוצבה מצלמת מהירות להכשלת נהגים הנוסעים ב-85 קמ"ש ומעלה. עוד הוא מדגיש כי "באתר המשטרה ניתן לראות כי המהנדס שבדק את הכביש המליץ על הגבלת מהירות ל-90 קמ"ש... מניסיוני, מצלמה זו בכביש 44 מנפיקה מספר רב של דוחות ברמה היומיומית. לרבים מהנהגים הנתפסים במצלמה זו, זוהי עבירת התעבורה הראשונה. מצלמה זו ממלאת את בתי המשפט בבקשות להישפט... כיצד יכול להיות מצב בו כל-כך הרבה נהגים נורמטיביים עומדים בפני משפט וכתבי אישום על מהירות בקטע כביש זה?"

2. דרך נמיר צפון, ברמזור שמתחת לגשר רוקח: לפי עו"ד חורש, גם כאן מדובר בכביש ארבעה-מסלולי עם גדר הפרדה מבטון. "מהירות הנסיעה הורדה, ללא שום סיבה נראית לעין, ל-60 קמ"ש - ובמקום מוצבת כמובן מצלמת מהירות", הוא אומר. "בקטעים הקודמים לקטע כביש זה, ובהמשכו עולה המהירות המותרת ל-70 ול-80 קמ"ש - שוב, ללא כל סיבה נראית לעין". לפי עו"ד חורש, "גם מצלמת רמזור זו מנפיקה לכלי רכב רבים העוברים בצומת קנסות וכתבי אישום".