אמש (א') התרחש בחנות איי-דיגיטל במתחם שרונה בתל-אביב שוד, במסגרתו נגנבו מוצרים רבים מהחנות. מצלמות האבטחה במקום תיעדו כיצד הצליחו 3 פורצים, בתוך כ-10 דקות בלבד, לצאת עם שלל של כמיליון שקל מהחנות - כך על-פי הערכת אנשי החנות.

הפריצה התבצעה בהצלחה למרות האזעקה, המנעולים וחברת האבטחה - כל האמצעים שנועדו למנוע גניבה בהיקף כה גדול.

התיעוד של מצלמות האבטחה מוכיח כי כל פורץ ידע את תפקידו: אחד רוקן את כל דלפקי התצוגה, השניים האחרים ניסו להגיע לארונות האחוריים ולכספת - ותוך שניות ספורות הצליחו לפרוץ אותה ולרוקן ממנה מלאי מאוד גדול של האייפונים החדשים - אייפון 7. עלותו של כל מכשיר כזה בארץ מוערכת ב-3,600 שקל.

לאחר שהצליחו לגנוב שלל רב מאזור הכספת, הפורצים יצאו גם עם אייפדים רבים שהיו בתצוגה וגם מחשבים שחלקם מגיעים גם לעשרת אלפים שקלים. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 2 נראים המדפים ביום לאחר הפריצה כשהם ריקים לחלוטין, וסחורה בשווי של יותר ממיליון שקל הועלמה מהחנות.

מנהלי החנות פנו לחברת אפל העולמית והעבירו לה את המספרים הסידוריים של המכשירים הגנובים - כדי להפוך אותם לבלתי שמישים. כלומר, הגנבים אולי יצליחו למכור את המכשירים, אך אלה יהיו מכשירים שאי-אפשר לעשות בהם שימוש.

בחברה אישרו את הפריצה, אותה כינו "מבצע מורכב בלב תל-אביב, מול הקריה". בחברה הדגישו כי "הפורצים הצליחו לגבור על סידורי האבטחה המוקפדים בחנות, הכוללים אזעקה, מצלמות אבטחה ומנעולים משוכללים".

איילת צרפתי-רוזן, מנכ"לית iDigital, העריכה כי מדובר "במבצע שנראה מתוכנן היטב, כמו מהסרטים", וציינה כי בנוסף לאייפונים נגנבו גם מכשירי אייפד, מחשבי MAC ניידים ונייחים, שעוני אפל ומוצרים נוספים שהיו במתקן התצוגה.

"חברת iDigital פועלת לחידוש המלאים לסניף שרונה והחזרת החנות לקדמותה בהקדם האפשרי, ותעדכן על מועד הפתיחה מחדש של החנות", נמסר בהודעת החברה. "במקביל, החברה משתפת פעולה עם המשטרה המבצעת את החקירה".