ממשלו של ברק אובמה העביר בשעותיו האחרונות של הנשיא האמריקאי בתפקיד 221 מיליון דולרים לרשות הפלסטינית - כך אמרו אתמול (ב') לסוכנות הידיעות אי-פי גורמים ממשרד החוץ האמריקאי ומהקונגרס. זאת, על רקע התנגדות חברי הקונגרס הרפובליקנים, שמנעו לאחרונה את המהלך.

גורם ממשרד החוץ אמר כי שר החוץ ג'ון קרי יידע כמה מחוקקים על הצעד ביום חמישי, מעט לפני שהוא עזב את תפקידו. כמו כן, גורמים מהקונגרס ציינו כי הודעה על ההעברה נשלחה לקונגרס בשישי, שעות לפני השבעתו של הנשיא הנכנס דונלד טראמפ.

הקונגרס אישר תחילה את העברת הסכום לפלסטינים בשנת 2015 ושוב בשנה שעברה, אך לפחות שני מחוקקים רפובליקניים נקטו במהלך שמנע את העברת הכספים. זאת, בשל פעולות הרשות להצטרפות לארגוני האו"ם. הזרוע המבצעת של הממשל בדרך כלל מכבדת מהלכים מסוג זה, אך החוק מאפשר לה לעקוף אותו.

כמו כן, הגורמים מסרו כי נוסף על העברת הכספים לרשות הועברו גם 4 מיליון דולר לפרויקטים הנוגעים למאבק בשינויי האקלים - סוגיה שבה הטיל ספק הנשיא הנכנס, וכן 1.25 מיליון דולר לארגונים שונים של האו"ם. ממשל אובמה פעל בזמן האחרון לשחרור הכספים עבור הרשות, המגיעים מהסכום המוקצה לסיוע הומניטרי בגדה המערבית ובעזה, כמו גם לתמיכה ברפורמות פוליטיות וביטחוניות ולסיוע בהחלת החוק באופן ראוי במדינה הפלסטינית העתידית.