מינויו של סול בארר ליו"ר הדירקטוריון של טבע עשוי להעיד כי החברה הטמיעה את הביקורת שהופנתה כלפיה, והיא אכן ערוכה למנות גורמים מומחים מתחום הפארמה בעולם לשני תפקידי המפתח בהנהגתה - תפקידי המנכ"ל והיו"ר.

בארר היה המייסד של חברת סלג'ין, שפיתחה ומשווקת תרופות לסרטן. בארר גידל את סלג'ין מחברת ביוטק בתחילת דרכה לחברה מובילה בתחומה. כיום היא נסחרת לפי שווי של 90 מיליארד דולר.

בראיון ל"גלובס" ב-2014 אמר בארר: "נוצרה עבורי הזדמנות לתמוך בחברה הכי חשובה בישראל. מבחינתי זה באמת שירות לציבור. אני באמת רוצה לעזור לטבע ולישראל, יותר משאני רוצה את התפקיד הזה עבור עצמי. אני מעורב בכמה חברות ישראליות, אבל זו האחת שבאמת עושה את ההבדל".

עם מינויו של בארר לדירקטוריון טבע, ההערכות בשוק היו כי תפקיד היו"ר הוצע לו, אבל הוא לא היה מעוניין בו באותו זמן. כעת נראה כי קיבל עליו את התפקיד בעיקר בגלל הוואקום שהשאיר היו"ר יצחק פטרבורג עם מינויו לתפקיד המנכ"ל הזמני.

בראיון ב-2014 ציין בארר כי "תחום הפארמה משתנה במהירות, וטבע, כחברה עם מוטת שליטה גלובלית, נמצאת בעמדה ייחודית להשתנות גם היא כדי לנצל זאת".

המגמות המשתנות, לדברי בארר, הן ירידה בכוחם של מערכי תועמלני המכירות הענקיים של חברות הפארמה הגדולות, לטובת שיווק ממוקד יותר; חשיבות רבה יותר לעלות המוצר (בכך בארר צדק מאוד, ורוב הצרות של עולם הפארמה בשנה האחרונה, שהובילו לירידות של עשרות אחוזים במניות של חברות גלובליות רבות, נבעו מלחצים על מחירי התרופות ומתגובה אטית של התאגידים למצב זה).

עוד ציין בארר כמגמות בשוק את העלייה בחשיבות השווקים המתעוררים ואת ההיווצרות של טכנולוגיות חדשות כמו תרפיה גנטית, המעלות לראשונה תקווה לגבי ריפוי ממחלות נפוצות, שלהן היה עד כה רק טיפול שמקל על הסימפטומים או דוחה את ההידרדרות.

כמו כן, ציין בארר את מגמת הדיגיטציה של מערכת הבריאות, וכתוצאה מכך את הניהול הצמוד יותר של התהליך הרפואי, באופן שמאפשר לדעת טוב יותר אילו טיפולים משיגים את התוצאות הטובות ביותר. בתחום זה טבע פעלה בשנים האחרונות, כשהקימה מיזם משותף לבריאות דיגיטלית עם יבמ, וחממה לפיתוח מיזמים דיגיטליים עם חברת המכשור הרפואי פיליפס - שתיהן נחשבות לגורמים מובילים בתחום.

בארר מעורב בעולם הביומד הישראלי. הוא משמש יו"ר החברות Aevi (לשעבר מדג'ניקס) ואינספייר MD. נוסף על כך, הוביל את הקמת קרן Israel Biotech Fund לתמיכה בחברות ישראליות, בהיקף של כ-100 מיליון דולר.

"כיהודי אמריקאי אני מתעניין בישראל גם בגלל הציונות, וגם משום שהיא כר חדשנות", אמר בראיון קודם ל"גלובס" ב-2013. באותה הזדמנות אמר גם: "בוול סטריט מריחים הייפ מרחוק. הם יורידו נקודות ויאבדו את האמון בך לנצח, אם תבטיחי הבטחות שלא תעמדי בהן".