אחת העמלות הכי מוזרות והזויות שעדיין גובים מהצרכנים היא עבור רכישה של כרטיס קולנוע באתרי האינטרנט של הרשתות: במקום לצ'פר אותנו, הצרכנים, על רכישה מראש ועל אי-הטרדת עובדי הקולנוע - גובים מאיתנו דמי טיפול של כ-4 שקלים.

זהו הדין גם בהזמנת כרטיסים למשחקי ספורט או למופעים דרך משרדי הכרטיסים, אשר גובים "דמי טיפול" ממי שקונה מרחוק - וזה כנראה יימשך, בחסות הממשלה.

ועדת השרים לענייני חקיקה דנה היום (א') בהצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג לביטול עמלות רכישה באינטרנט, החלות בעיקר על כרטיסי קולנוע והופעות. אלא שמסתבר כי דווקא שר הכלכלה הנכנס, אלי כהן, התנגד לחוק זה, שהיה צפוי להיטיב עם הצרכן ולעשות עמו צדק מסוים. בעקבות זאת דחתה ועדת שרים לחקיקה את הצעת החוק, והקואליציה כולה תתנגד לו כשיעלה להצבעה במליאה בהמשך השבוע.

יוזמת החוק, ח"כ תמר זנדברג, מסרה היום: "אני מאוכזבת מההחלטה הזו של שר הכלכלה, שבחר להפיל חוק שהיה חוסך לצרכן כסף ומונע גבייה מיותרת של בעלי העסק, שנעשית ללא כל הצדקה אמיתית, אלא רק כי הם יכולים. השר הזה הוא חבר מפלגת 'כולנו', שהתחייבה לפעול לטובת הציבור ולהגן על האזרחים, ולצערי לא מקיימת היום את ההבטחה הזו".

ומה אומרים בלשכת משרד הכלכלה? שם מבהירים כי השר כהן התנגד להצעה כפי שהוצעה היום משום שלפני הטענות היא התייחסה לשירות אחד, כאשר השר איננו מתנגד להסרת עמלות אלא להיפך וכי בכוונתו להוביל מהלך בנושא.

תגובת משרד הכלכלה: "ביטול תשלום עמלות האינטרנט נמצא על סדר היום במשרד הכלכלה, לרבות ביטול העמלה בגין כרטיסים בבתי הקולנוע. המשרד בודק את כלל העמלות באינטרנט ויפעל לביטול העמלות המיותרות בכל אותם מקומות. בכוונת המשרד לבצע עבודה מסודרת שתוביל לביטול עמלות מיותרות הנגבות באינטרנט, הן ברכישת כרטיסים בקולנוע והן בתחומים אחרים".