גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לגימיק חוקים משלו

מה משותף למחזיק בננות, רסן לפה וקובייה לשחרור לחצים? כולם מוצרים שביום בהיר אחד הפכו לגימיק והמכירות שלהם זינקו - ובאותה פתאומיות גם דעכו ההצלחה של המוצרים הללו תלויה בקהל היעד, במלאי זמין שמאפשר לספק אותו מיד, במחיר נמוך - וגם בפלטפורמות המסחר המקוון "בעולם האי-קומרס התהודה הרבה יותר גדולה והפיקים יותר מהירים ועוצמתיים, בשעה שבעולם הפיזי התהליך מסורבל יותר" /

כשקנדיס פיין, 37, העלתה לרשת סרטון תמים בחודש מאי האחרון, היא לא העלתה בדעתה שהסרטון ישבור את כל שיאי הצפיות הוויראליות - וגם שיאי מכירות. בסרטון שיתפה פיין, בעודה מתפקעת מצחוק, את מסכת צ'ובקה ממלחמת הכוכבים שרכשה לעצמה בכ-18 דולר (ה"טובים ביותר שהשקעתי", לדבריה). הסרטון גרף למעלה מ-160 מיליון צפיות והביא לרווח של כ-450 אלף דולר לפיין עצמה - והקפיץ את מכירות המסכות של היצרנית, חברת הסברו, לרמות שאיש לא חזה. מחיר המסכה שהפכה לפופולרית טיפס בתחילה ל-20 דולר ובשיא ההיסטריה, לאחר שנוצר מחסור, היא נמכרה ב-220 דולר באמזון.

בדומה למוצרים אחרים שמוגדרים כגימיקים, דקות התהילה שלהם חולפות במהירות והמכירות נחלשות. הסברו אמנם הרוויחה סכומים לא מבוטלים מהסרטון, אבל הייצור המוגבר הותיר אותה עם מלאי מסכות גדול. אפילו כשהחברה יצאה חודש אחרי הסרטון עם תחפושת של "אמא צ'ובקה" - הכינוי שלו זכתה פיין - ההיסטריה כבר שככה.

את התופעה הזו מכנה אייל אל-בכר, מנהל תחום BI (בינה עסקית) בחברת Feedvisor, המתמחה בתמחור ותכנון ביקושים קמעונאיים על בסיס אלגוריתמים בזירות מסחר בינלאומיות דוגמת אמזון ו-eBay - "הסייקל של הגימיקים". מוצר שפתאום שובר שיאי ביקוש, ואז נפלט מטבלת המכירות.

אל-בכר מספר על להיט תורן באתרי האי-קומרס הבינלאומיים, שכבר רשם מכירות של מאות אלפי יחידות ב-50 גרסאות שונות - מתקן המשמש כמחזיק בננות (Banana holder). המוצר נמכר בטווח מחירים של 8-27 דולר באמזון, למשל - וגם הוא כטבעם של גימיקים צפוי להיעלם בקרוב מרשימת הביקושים.

מוצר אחר, דוחה למדי, שכיכב עד לשבוע שעבר הוא ה-Mouthguard Challenge, מתקן פלסטיק שמרכיבים על הפה כך שאי אפשר להבין מה אומר מי שמרכיב אותו וגם מקשה על האכילה - ומה שמכניסים לפה נוזל החוצה. דוחה כבר אמרנו - אבל את הצרכנים הצעירים ברשת הוא סחרר. לפי גרף המכירות של Feedvisor, בתחילת נובמבר רמת המכירות הייתה סטנדרטית ובסוף נובמבר היא זינקה ב-700%. כעת הוא שב לרמת מכירות סטנדרטית, אחרי כמה תנודות בהיקף המכירות.

לשיא מכירות זכה גם משחק קלפים בשם "Humanity hates Trump", שבתחילת נובמבר הגדיל את היקף המכירות שלו ברשת בכמעט 900%. משחק אחר שזכה לתהילה בעולם וכעת מגיע גם לישראל הוא "קוביית הלחץ", קובייה קטנה שמשחררת לחצים כשמשחקים בה - לפחות כך היא נמכרת - גרסת המקור עולה 50 שקל וחיקויים ניתן למצוא גם ב-5 שקלים.

מחזיק בננות, מתקן לפה או מסכה של דמות ממלחמת הכוכבים - מה המכנה המשותף למוצרים שפיצחו את הנוסחה והפכו לגימיק?

"רוב הגימיקים הללו מציעים סוג של חדשנות, ולא בהכרח טכנולוגיה מיוחדת", מסביר אל-בכר. "קוביית פלסטיק שמשחררת לחצים או מתקן שמחזיק בננות - טכנולוגית אלו לא דברים מסובכים, אבל בעיני הקונים זה מביא חדשנות וזה מספיק".

פנייה לפלח שוק מאוד מסוים

הגרפים שממחישים את המכירות של המוצרים-הגימיקים הללו מאופיינים בעלייה תלולה, ומשך הזמן שהם נשארים בטווח הגבוה נע בין ימים לשבועות. "זה מעגל קסמים", אומר אל-בכר. "אחרי שהמוצר נכנס לפלטפורמות מסחר כמו אמזון, הרייטינג שלו עולה, הוא נצפה יותר ולגולשים הבאים המוצר הזה יקפוץ בעמוד - והם ייכנסו גם - ונוצר גלגל שמזין את עצמו. יש מוצרים שבמקביל ממשיכים להיתמך באמצעי שיווק רגילים כמו פרסומות במדיה, מה שיחזיק את המוצר בפיק לעוד זמן".

את הגימיקים מאפיין מחיר נמוך?

"לא בהכרח. ראינו גם מוצרים שהמחיר הרשמי שלהם היה אפילו 100 דולר".

מבחינת היצרנים, מכירת מוצר כגימיק טומנת בחובה הימור מסוים: הם צריכים להיות ערוכים עם מלאי שיענה על הביקוש, אולם אם המוצר לא יתפוס או ההתלהבות ממנו תתפוגג מהר, הם ייתקעו עם מלאי עודף - ועם הפסדים כספיים. וזה לא הכול. אל-בכר מספר כי למוצר שנתפס כגימיק יקומו מתחרים תוך פרק זמן מאוד קצר, והם יציעו את המוצר במחיר נמוך יותר.

"במקרה של מחסור הצרכנים לא מחכים", הוא אומר. "אם יש מחסור, החשיפה יורדת ומעגל הקסמים יהיה בדיוק הפוך. אני לא חושב שהמוכרים מחפשים ליצור גימיק בגלל הסיכון הגבוה. השאיפה שלהם היא יותר לכיוון ערך וחדשנות, ופחות סיכון עם מלאי שאפשר למכור לאורך זמן. הסרטון שהפך את המסכה של צ'ובקה 'נכפה' על הסברו, שאמנם הרוויחה מיליונים אבל היא לא הייתה יכולה למלא את המחסור שנוצר בפרק הזמן שבו המוצר היה להיט".

מוצר אחר ש"כפה" על משווק היסטריית מכירות כתוצאה מתמונה ויראלית ששברה את הרשת היה השמלה בגוון השנוי במחלוקת (כחול-שחור או לבן-זהב). משווק השמלה הבריטי סיפר שהוצף באלפי פניות לרכוש את השמלה, מה שהיתרגם לזינוק של 350% במכירות בטווח של יום. הוא גם דאג להבהיר שלא מדובר בגימיק שיווקי מבוים.

אמצעי שיכול להוות מדד עבור המוכרים אם באמתחתם גימיק הוא אתרים למימון המונים. "קוביית הלחץ" התחילה בקמפיין גיוס כסף בקיקסטארטר ו"שם הוא הפך להצלחה מסחררת. מהר מאוד העתיקו אותו ומכרו ב-25% פחות", אומר אל-בכר. "מצד שני, ההיענות המאוד גבוהה באתר לגיוס הכסף המחישה שמדובר בלהיט וכך אפשר למזער את הסיכון שבהיערכות עם מלאי גדול מראש. כאן היה מצב שהיצרנים הבינו שיש להם להיט ואז הציפו את השוק. ועדיין יש סיכון של מתחרים שצצים וחוסר יכולת לנבא את המלאי שיספיק. אני בטוח שהיזמים היו מעדיפים להציף חדשנות על פני גימיק עם מכירות קצרות מועד, שיש בהן סיכון בניהול המלאי".

הצלחת הגימיקים תלויה בקהל היעד שאליו הם פונים. אותו מתקן פלסטיק ששמים בפה וגורם לאוכל להישפך לצדדים, זכה להצלחה בעקבות סרטון של תלמידי קולג'. "זה מצחיק ודוחה בו-זמנית, אבל עבור קהל היעד שאליו הוא פונה זה הספיק כדי להפוך את המוצר ללהיט", אומר אל-בכר. "גימיק מטבעו יפנה לפלח שוק מאוד מסוים. מי שלא אוהב את מלחמת הכוכבים לא היה קונה את המסכה, כמו שאת הרסן לפה יקנה קהל מאוד מסוים".

גימיקים הם בעיקר נחלתן של חברות גדולות, דוגמת הסברו?

"תמיד עדיף לפנות לשוק גדול כמה שיותר, וסביבת האונליין מאפשרת את זה בקלות ובשונה ממכירה פיזית. יש לנו לקוחות שמוכרים ב-10 מיליון דולר בחודש, וכל החברה היא עסק של 4-5 עובדים. כשאמזון היום מאפשרת למוכרים שירותי אחסון, שילוח והחזרות - כלומר, היא פותרת את בעיית הלוגיסטיקה - יש המון מוכרים קטנים, בהם גם ישראלים. מבחינתנו זה דור חדש של קמעונאים, שבו עסק קטן יכול להיות מתחרה של גוף גדול ולגלגל מחזור דומה של מכירות".

אורך החיים כאורך חיי הפוסט בפייסבוק

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, מספר על מוצרים שזכו להצלחה בישראל. אחת מהן, שמככבת בימים אלו במגוון אתרים, היא מסכה קוריאנית להזנת עור הפנים, שמחירה 4-5 שקלים ליחידה ונמכרת בהיקפים של מאות אלפי יחידות. מוצר אחר שרושם שיאי מכירות בימים אלו ב-eBay הוא ראש למקלחת שמכיל כדורים קרמיים שאמורים לרכך את המים ולהיות חסכוני יותר ב-30%. הוא מכר כמה מאות יחידות בפרק זמן של שבוע. המשותף לפיקים הללו הוא גורם משפיע שמפרסם פוסט ובעקבותיו יש פידבק מיידי של הצרכנים, בעיקר בקבוצות פייסבוק דוגמת מאמזון.

"מייצרים באזז על מוצרים דרך לינקים שמעלים בקבוצות", אומר גולדנברג. "אלה קהילות שמבוססות על אמון שנוצר בין חבריהן ובין הממליצים, שאגב מתוגמלים על ההמלצות שלהם. ב-eBay יש 1.1 מיליארד מוצרים. במקום שהצרכנים ילכו לאיבוד ויחפשו אוצרות, מישהו עושה את זה עבורם. רבות מההמלצות האלה הופכות לפיקים של מכירות, ואורך החיים שלהם תואם את אורך חיי הפוסט בפייסבוק או בווטסאפ, ובהתאם לשיתופים שהוא יקבל הדי המכירות יישארו".

אותו ראש מקלחת, שמחירו 30-40 שקל ואשר משום מה מככב כעת בטבלת המכירות של eBay, קיבל מהמשווק שלו את השם המבטיח "Recommended 2017 Change Your Life".

"מאחורי המוצרים הללו יש אנשי שיווק מתוחכמים", אומר גולדנברג. "הם מאתרים מוצר, אפילו כזה שנתקעו עם מלאי גדול שלו, ודוחפים למובילי דעת הקהל. יש מלאי, מורידים למחיר אטרקטיבי ועושים גלים של מכירות.

"יש מוצרים עם עונתיות טבעית כמו תחפושת לפורים, אבל פה יש מוצר שהסיבה לעונתיות שלו היא שיווקית - או שיש למשווק סטוק גדול או שזה באמת מוצר מוצלח מאוד שהבאזז שלו מוצדק. אם באותן קבוצות שהן הזרוע הארוכה של המשווקים נאמר שזה באמת מוצר משנה חיים והוא עולה פחות מ-10 דולר - דרכו סלולה".

עד כמה המחיר הוא פקטור ממחיש מוצר שהיה אחד מכוכבי המכירות של eBay לצרכנים הישראלים בשנת 2016: סוגר שקיות פלסטיק בהלחמה שעלותו 2-3 דולרים. "אנשים רכשו 4-5 מוצרים בכל קנייה, וזה פועל יוצא של מחיר", אומר גולדברג. "מצד אחד הסיכון לא גדול אם המוצר לא מספק, ומצד שני אם המוצר מוצלח תוכלי לחלק למכרים או לשמור למקרה שיתקלקל. גם היום המוצר הזה הוא עדיין להיט, כלומר הוא נמכר, אבל לא בהיקף של אלפי יחידות בשבוע כמו שהיה - מה שהתעורר, אגב, מפוסט בפייסבוק של אמא שפרסמה איך ארזה כריך לילד שלה. יש שיח והמחיר הוא חלק מהשיח. במקרה של ראש הטוש למקלחת, המחיר הוא שהניע את המכירה".

מוצר אחר שכיכב ב-eBay בשנה שעברה הוא טוש למחיקת שריטות על מכונית. גם פה ההיסטריה התחילה מהמלצה בקבוצה בפייסבוק, ובמשך חודשיים נמכרו יותר מ-10,000 יחידות. המחיר ירד מ-3 דולרים ל-3 שקלים, והיום היקף הרוכשים עומד על כמה מאות בחודש בזירה הישראלית בלבד.

לדברי גולדנברג, מוצרים שמקבלים תהודה גלובלית הם נדירים, דוגמת אותה מסכת צ'ובקה. "ברמה הלוקלית הלהיטים משתנים כל שבוע-שבועיים. בשנה שעברה, לצד מלחים השקיות כיכב לק ג'ל שנמכר במאות אלפי יחידות בהיקפים של יותר מרשת קוסמטיקה גדולה - ובשבועות האחרונים מסכת קוסמטיקה לפנים נמכרת באלפי יחידות לשבוע".

אתם מעורבים בקידום המוצרים?

"לא קידמנו שום מוצר בדרך כזו או אחרת. יש אנשים שהבינו שהצרכנים מחפשים הנגשה של התוכן העצום הזה שנמצא. למסכת הפנים, למשל, יש מאות אלפי סוחרים והצרכן רוצה שיכוונו אותו לזו שהיא טובה - וכאן הקבוצות נכנסות לתמונה".

להיטים כאלה יכולים לעלות גם בחנויות הפיזיות?

"כן, אבל זה שונה", אומר אל-בכר. "יש רשתות אופנה שמציעות קולקציות של מעצבים במחירים עממיים לזמן קצר, כמו H&M - ואז יש שיא של מכירות לזמן ההשקה ומבחינת הרשת זה רק לטובת מיתוג ופחות לטובת רווחיות. אבל עדיין, בעולם האי-קומרס התהודה הרבה יותר גדולה כי הכול זמין ומונע מתוך הרשתות החברתיות בפייסבוק או ביוטיוב. הפיקים יותר מהירים ועוצמתיים, בשעה שבעולם הפיזי התהליך מסורבל יותר והעוצמה אחרת. הזמינות היא דבר חשוב בגימיקים".

גולדנברג מוסיף כי "כשיש להיטים יחפשו אותם ברשת, וגם החנויות ירצו לרכוב על הגל. יכול להיות שרשת פארם תזהה את טרנד מסכת הפנים, אבל בסופו של דבר המחיר לא יכול לעמוד באטרקטיביות שלו מול עולם האונליין".

עד כמה לשילוח מהיר יש חשיבות כשמדובר בלהיט?

אל-בכר: "השוק הפך לתנודתי ואדפטיבי עם צרכן שלא דוחה סיפוקים. זהו שוק שחייב לספק את הצורך באופן מיידי גם אם זה בא על חשבון האיכות או המותג, ויש חשיבות גדולה למשך השילוח. צרכן שימתין שבוע למוצר להיט עשוי לקבל אותו כשהמוצר כבר לא רלוונטי, וזו בדיוק הסיבה שאמזון למשל משלחת בארה"ב עוד באותו יום או למחרת".

גולדנברג סבור שבמשוואת מחיר המוצר, יש מעין הבנה לשילוח ממושך בעיקר אם הוא בחינם: "במוצרים שמחירם גבוה הצרכן רוצה את זה מהר, אבל בגאדג'טים הקטנים זה לא נכון. אתה משלם 4 דולרים על מוצר עם משלוח חינם מסין, ומבין שכשקונים מוצר במשלוח כל כך זול או חינמי המחיר הוא זמן ההגעה. זו לא תחפושת לפורים שאתה חייב שתגיע עד למועד מסוים. מוצרי הגימיק הם מוצרי Nice to have כמו קוביית שחרור הלחצים או אוטם השקיות - ואם הם יגיעו בעוד כמה שבועות, לא נורא".

עוד כתבות

איש חיזבאללה מצלם את מטולה / צילום: ap, Bilal Hussein

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

במהלך הלילה: אזעקות הופעלו במטולה ● מוקדם יותר - מטרה אוירית יורטה באזור קריית שמונה ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן שנבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

טסלה 3 / צילום: יח''צ

טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S ● במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

בחברות הטק מנסים להילחם בהונאות משקיעים. אלה הכלים החדשים שלהם

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע עתק לישראל. מה תכלול החבילה?

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע בסך כולל של 95 מיליארד דולר לשורה של מדינות ובהן ישראל ● חבילת הסיוע כוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל, כולל 4 מיליארד דולר למילוי מלאי טילי טמי"ר של כיפת ברזל; 60.8 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה, בדגש על השלמת אמל"ח; וכן, 8.1 מיליארד דולר עבור טייוואן