גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אדל גברה על ביונסה בטקס הגראמי - אך סוני מיוזיק ניצחה בכל מקרה

לפני שנה קולומביה רקורדס, הנמצאת בבעלות סוני, החתימה מחדש את הזמרות, והטקס אתמול הוכיח את ערכן ■ רוב סטרינגר, העומד בראש קולומביה, יחל לנהל את סוני מיוזיק באפריל

ביונסה ואדל / צילומים: רויטרס
ביונסה ואדל / צילומים: רויטרס

אדל גברה על ביונסה בטקס פרסי הגראמי אתמול (א'), בקרב בין שתיים מהנשים העוצמתיות ביותר בתעשיית המוזיקה. אבל מאחורי הקלעים המנצח הגדול הנוסף של הערב היה מנהל חברת תקליטים בשם רוב סטרינגר.

סטרינגר, 54, עומד בראש קולומביה רקורדס, חברת מוזיקה שהוקמה לפני 130 שנים, ושהפכה לביתם של ברוס ספרינגסטין ודיוויד בואי, ובשנים האחרונות גם לביתן של שתי נשים שכותבות ומבצעות שירים ושהעפילו לצמרת התחום שבו הן פועלות. החברה, הנמצאת בבעלות סוני, שחררה את כל שלושת אלבומיה של אדל בארה"ב, ועבדה עם ביונסה מאז שהייתה בשלישיית ה-R&B דסטיניז צ'יילד.

אשתקד סטרינגר החתים מחדש את אדל וביונסה בעסקות נפרדות, ואתמול בלילה הוכיחו שתי האמניות את ערכן. אדל, בריטית שנונה ששרה בלדות נוגות על מערכות יחסים שהסתיימו ועל אימהות, הביסה את ביונסה בכל 3 הקטגוריות העיקריות: שיר השנה וסינגל השנה עם "Hello" ואלבום השנה עם "25". היא זכתה בסך-הכול ב-5 פרסים. אדל היא האמן הראשון שגרף את שלושת הפרסים המובילים יותר מפעם אחת, והאישה השנייה שזכתה בפרס אלבום השנה.

ביונסה, הטקסנית הנועזת שאלבומה "Lemonade" מתעד מערכת יחסים שניצבת בפני מבחנים קשים, לקחה הביתה שני פרסים - האלבום האורבני העכשווי הטוב ביותר והקליפ הטוב ביותר. היא זכתה ביותר מועמדויות מכל אמן אחר - 9 מועמדויות ב-4 ז'אנרים.

נראה כי אפילו אדל רצתה שביונסה תנצח, והיא שיבחה את "Lemonade" בשני הנאומים שנשאה לרגל זכיותיה.

"זה לילה אדיר לסוני", אמר דיוויד בקולה, אנליסט בנילסן.

"אני לא יכולה לקלקל את זה"

הצלחתן המסחרית והאמנותית של אדל וביונסה היא הסיבה העיקרית שבגללה מקודם סטרינגר - שאחיו כיהן בעבר כמנכ"ל סוני בטוקיו - כמחליפו של דאג מוריס בתפקיד מנכ"ל החברה-האם של קולומביה, סוני מיוזיק, חברת המוזיקה השנייה בגודלה בעולם.

בתקופה שבה חברות המוזיקה מתמודדות עם מעבר הלקוחות מתקליטורים ומאייטונס לספוטיפיי ויוטיוב, יהיה סטרינגר תלוי יותר מאי-פעם בכוכבים מובילים שיופיעו ברשימת האמנים שלו, לצורך קידום החטיבה שהניבה הכנסות בסך 1.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון.

"25" של אדל שבר את שיא המכירות תוך שבוע אחד בלבד כשהושק בנובמבר 2015, ודורג כאלבום רב-המכר ביותר של 2016, לדברי המגזין "בילבורד". ביונסה הגיעה למקום הרביעי עם אלבומה "Lemonade".

שנה לאחר שבעיות טכניות שיבשו את ביצועיה בטקס הגראמי, נתנה אדל ביצוע מדהים אתמול בלילה של הלהיט שלה, "Hello" - ואז קטעה את המחווה שעשתה לג'ורג' מייקל בגלל בעיות סאונד, והתחילה שוב את השיר "Fastlove", כי, כפי שאמרה בעצמה, "אני לא יכולה לקלקל את זה".

ביונסה, בהיריון בולט עם תאומים, ביצעה מחרוזת שירים שכללה את "Love Drought" ו"Sandcastles".

אחד האמנים האחרים של קולומביה - דיוויד בואי - רשם תיקו עם אדל במונחי המספר הגבוה ביותר של פרסים שבהם זכה אתמול בלילה. הוא מת אשתקד, והיה כלול ברשימת האמנים של החברה מ-2002.

"Blackstar" של בואי זכה בכל חמשת הפרסים שלהם היה מועמד - המספר הגבוה ביותר עבור אלבום כלשהו. "Blackstar", שיצא יומיים לפני מותו של בואי, זיכה אותו בפרס הראשון שלו עבור אלבום ספציפי. בואי זכה בפרס עבור הקליפ הטוב ביותר ב-1985 ובפרס מפעל חיים ב-2006.

המאבק בשירותי הסטרימינג נמשך

סטרינגר יתחיל לכהן כמנכ"ל סוני מיוזיק באפריל - תקופת מעבר גם לתעשיית המוזיקה וגם לסוני מיוזיק עצמה. מייקל לינטון, שבחר בסטרינגר לתפקיד, התפטר לאחרונה מתפקיד מנכ"ל סוני, והחברה עדיין מחפשת לו מחליף.

בינתיים מסתגלת תעשיית המוזיקה לעלייתם של שירותי הסטרימינג ספוטיפיי ואפל מיוזיק, שמציעים עשרות מיליוני שירים על-פי הזמנה. תמלוגים משירותי הסטרימינג הניבו הכנסות גבוהות יותר ממכירות המוזיקה בחנויות פיזיות ומקוונות בארה"ב אשתקד. צמיחתם של שירותים אלה הגדילה את הכנסות תעשיית המוזיקה זה שנתיים ברציפות, לראשונה מאז שיא מכירות התקליטורים בסוף שנות ה-90.

אך חברות המוזיקה עדיין נאבקות בשירותי הסטרימינג בסוגיה של כמה מהמוזיקה צריכה להיות זמינה למנויים משלמים בלבד, או להיות זמינה בחינם לכולם ולהיתמך בפרסום - פורמט שהוא פחות רווחי לתעשייה. שירותי סטרימינג כמו פנדורה, יוטיוב וספוטיפיי מציעים תמהיל של מוזיקה בחינם ובתשלום.

מרבית המועמדים המובילים בטקס הגראמי מעורבים במאבק זה, ומנסים למקסם את מכירות האלבומים האחרונים שלהם באמצעות עקיפת שירותי הסטרימינג באופן כלשהו. אדל וביונסה סירבו תחילה להפוך את אלבומיהן לזמינים במרבית שירותי הסטרימינג, ו"Lemonade" עדיין אינו זמין בספוטיפיי ובאפל מיוזיק, שני שירותי הסטרימינג בתשלום הפופולריים ביותר. האלבום זמין בטיידל (Tidal), שירות הסטרימינג שבו מחזיק בעלה של ביונסה, ג'יי.זי.

דרייק, ריהאנה וצ'אנס הראפר שחררו כולם את יצירותיהם באופן בלעדי לפרק זמן קצר באפל או בטיידל - שני שירותי סטרימינג שאינם מספקים שירים חינמיים.

ספוטיפי, יוטיוב ואפל מיוזיק החלו לחזר אחר אמנים, מנהלי אמנים וחלק ממנהלי חברות המוזיקה באמצעות קידום מכירות חינמי ומידע על אודות המאזינים. זה יוצר אתגר נוסף לחברות המוזיקה, שמתקשות לשמור על מעמדן בעולם שבו יכולים אמנים מובילים רבים להפיק את יצירותיהם בעצמם, וכן לקדם אותן באתרי המדיה החברתית ולהפיץ אותן באמצעות שירותי סטרימינג.

אחד המנצחים הנוספים אתמול בלילה הוכיח באיזו מהירות משתנה עולם המוזיקה. בשנה הראשונה שבה שתתפו בטקס אלבומים ששוחררו אך ורק בשירותי סטרימינג, זכה הראפר צ'אנס ב-3 פרסים, בהם פרס אלבום הראפ הטוב ביותר ופרס האמן החדש הטוב ביותר. הראפר משיקגו שחרר את "Coloring Book", שמשלב אלמנטים של גוספל, באפל מיוזיק באופן בלעדי במשך כמה שבועות, לפני שהפך אותו לזמין בשירותי סטרימינג אחרים - ואף חברת מוזיקה גדולה לא הייתה מעורבת בתהליך.

"אני יודע שאנשים חושבים שפירושה של עצמאות הוא לעשות דברים בעצמך, אבל עצמאות פירושה חופש", אמר האמן, ששמו האמיתי צ'נסלור בנט.

עוד כתבות

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

דירות בשכירות בשדרות וושינגטון, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

במקביל לעליית האינפלציה: יש מוקש ושמו מחירי השכירות

העלייה במחירי השכירות מגיעה, ולא במקרה, במקביל לעלייה חדה באינפלציה. מחירי שכר הדירה מהווים כרבע ממשקל מדד המחירים לצרכן ● אבל במשרד האוצר ממשיכים להתעלם מהסוגיה הבוערת

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

''מרמה במיליארדי אירו''. כרזת מבוקש של משטרת גרמניה בעניינו של יאן מרסלק / צילומים: (AP(Alexander Zemlianichenko, ויקיפדיה

האם האחראי לפשיטת הרגל הגדולה בתולדות גרמניה היה גם סוכן מודיעין רוסי?

התכתבויות שנחשפו בין יאן מרסלק, לשעבר סמנכ"ל חברת הפינטק הגרמנית וויירקארד שקרסה ואיבדה עשרות מיליארדים מכספי המשקיעים, לבין מרגלים רוסים, מראות כי פעל למען הקרמלין כבר מ־2014 ● מרסלק נמלט מהדין, אך עדויות חדשות מראות כי ארגן פריצות לבתי מתנגדי משטר, תיאם הברחת מחשבים מוצפנים לרוסיה וסייע לגנוב טלפונים של בכירים אוסטרים